Hele tekst getypt en is het weg grr. Ik heb een frame bad van 3x2meter. Mijn bad lijkt weer goed op te knappen. Ruikt weer wat naar chloor ipv sloot. Heb ph- erin gedaan, 4 chloor tabletten (mini Quick) en zakje PoolBuddy. Filter staat sinds 8u vanmorgen te draaien. Anti-alg nog niet erin kunnen doen want is hier overal uitverkocht. Morgen maar ff verder zoeken Edit: m'n tekst was al geplaatst haha
4 mini quick chloor tabletjes lijken me wat aan de weinige kant. Wij hebben een zwembad van 4,5-2,2 meter of zo en hebben 15 tot 20 mini quick tabletjes nodig als het chloor laag is. Ik denk dat jij er minstens 10-12 nodig hebt? Zou het even testen door er weer wat bij te doen en dan weer te testen tot je goed zit.
Ik heb een bad van 2 bij 3 meter en 70 cm hoog. Was even een klus met in elkaar zetten maar de kinderen hebben echt de ruimte. Ik heb er een trapje bij voor in en uit bad. De trap staat in een voetenbad. Onder het bad heb ik van die foam tegels gelegd zodat de bodem goed blijft. Alles bij elkaar was ik toch wel over de 200 euro kwijt. (Bad, pomp, trap, foam tegels, filters voor de pomp, flessen met onderhoud spul en test trips, zwembad stofzuiger, schepnet, afdekzeil) Maar we zijn er zuinig mee dus hopelijk gaat het meeste een paar jaar mee.
Dat lijkt mij dan weer beel te veel In een intex bad van 2x3 zit ca 3800 liter. Elk miniquick tablet van 2,7 gram verhoogt het chloor dan met 0,4. Als je er 12 in gooit is je chloorgehalte 4,8. Dat is toch veel te hoog? Moet ergens tussen 1,5 en 2 zijn toch? Dan zit je met 4 tabletjes meer in de richting lijkt me.
Wow zo veel? Hmzz... Lijkt mij wat veel. Ik ga eens op onderzoek uit op internet. Van die verpakking word ik ook niet veel wijzer
Bij mij staat er op de verpakking: “Per m3 levert de toevoeging van 1 tablet (2,7 gram) een toename op van het beschikbare chloorgehalte van ten hoogste 1,5 mg/l” Als er 3800 liter in zit is dat dus 1,5/3,8\0,39. Dus elk tablet verhoogt je chloor met ongeveer 0,4 als er inderdaad ongeveer 3800 liter in je bad zit. Dan lijkt mij 10-12 dus erg veel.
Hier toch een ander bad gekocht Nu wel met filter Gisteren opgezet en gevuld (2,40 doorsnede). Ph is hier standaard heel goed. Gisteren chloortabletjes erin gedaan (in de drijver) en de pomp de hele nacht laten draaien. Vandaag konden ze heerlijk zwemmen
Zoals ik schreef doe je stapje voor stapje tot je goed zit. 3800 liter is ongeveer de helft van onze zwembad, ik had niet beseft dat hij dus ook ondieper is. Maar nogmaals, stapje voor stapje en testen, test je de eerste keer dus wat vaker, maar na een paar dagen weet je precies hoeveel er elke keer in moet.
Wij hebben een rechthoekige framepool. Van 260x160. Staat nu bijna 2 1/2week. Er gaan iedere dag 4 a 5 mini tabletten en de chloordrijver. Heb 2x ph- gebruikt. Ga er iedere dag met een schepnet doorheen.
Ergens online. Geen idee meer hoe die shop heet. Als je op Google op Bestway Levant ovaal zoekt vindt je wel shops en prijzen.
En uiteraard... maandag nieuw groot bad met pomp gekocht. Gisteren kunnen zwemmen... en vandaag regent het telkens wat en is het alleen maar bewolkt... Grrrrrr....