Vertrouwen blijven houden in IVF

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door boannan, 1 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boannan

boannan Bekend lid

2 apr 2013
    911
    11
    18
    Haarlem
    Ik ben 3x heel makkelijk zwanger geweest. Eerste keer een ongelukje, tweede ronde 0 en derde ronde 1. Die laatste keer is alweer 2 jaar geleden en die 3 zwangerschappen hebben ons een prachtig maar helaas niet gezond kindje opgeleverd. Dus de wens voor een tweede, hopelijk gezond kindje is groot.

Na mijn laatste miskraam hebben we het een jaar zelf geprobeerd, toen 3x IUI en nu heb ik net mijn vierde en laatste terugplaatsing na onze tweede IVF gehad.

Ik merk dat ik het vertrouwen inmiddels een beetje begin te verliezen. Waarom zou deze cryo blijven plakken terwijl de verse tp van 2 embryo's niet hield en ook de vorige cryo tp waren 2 mooie 5 dagen cryo's?

De reden waarom het ineens niet meer lukte is nooit gevonden. Hierna gaan we voor onze laatste poging naar Duitsland. Maar heb momenteel gewoon moeite om vertrouwen te houden in een goede afloop.

2. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

16 jun 2012
    4.789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    Spannend Boannan..je naam komt me bekend voor..volgens mij hebben we al eens eerder samen in een topic gezeten. .ons manneke is een cryo van 4 dagen en afgelopen februari tp gehad..test was positief maar is helaas mis gegaan afgelopen week met 6 weken..was hetzelfde cryo als ons manneke. .ook 4 dagen oud..

3. boannan

boannan Bekend lid

2 apr 2013
    911
    11
    18
    Haarlem
    Volgens mij schreven we in hetzelfde MA topic in 2013. Mij is het alleen helaas niet meer gelukt om daarna weer zwanger te worden dus ik ben toen afgehaakt.

4. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

16 jun 2012
    4.789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    Dat zou goed kunnen indd..heb k ook ingezeten en nog steeds. .heb goed contact met paar overgehouden. .jeetje zeg wat heftig voor je..k heb 1 gezonde zoon gekregen vorig jaar en nu mn 2e mk gehad..weer opnieuw mmm in voor een brusje. .opnieuw aan de hormonen. .wat kan je lichaam je soms voor de gek houden..spannend dat je naar Duitsland gaat..mag ik vragen waarom je daarvoor gekozen hebt?

5. boannan

boannan Bekend lid

2 apr 2013
    911
    11
    18
    Haarlem
    Omdat ze daar verder graven. Ze prikken oa op vitamine huishouding, een bepaald hormoon, doen een baarmoeder biopt, plaatsen 5 dagen embryo's terug, hebben ook weer andere technieken, etc.

Hier in NL wordt er in mijn geval - secundaire infertiliteit waarbij er geen reden kan worden gvonden (alle tests zijn gewoon goed) - eigenlijk niet verder gekeken. Daar wel.

6. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

16 jun 2012
    4.789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    Wat fijn dat ze daar verder onderzoek doen naar hoe en wat..en 5 embryo's. .wauw dan zou je meer kans hebben op een meerling..spannend hoor dat je die stap gaat nemen..maar je doet alles voor een klein wondertje he :) ik hoop echt dat jou dat geluk snel gegund wordt.

7. boannan

boannan Bekend lid

2 apr 2013
    911
    11
    18
    Haarlem
    Hahaha. Geen 5 embryo's, 5 dagen oude embryo's:D

8. Roosje72

Roosje72 Fanatiek lid

31 aug 2014
    1.174
    0
    0
    Ingenieur
    Hier dezelfde twijfels, de derde en laatste ronde. De eerst en tweede ronde ivf leverde totaal 7 cryo's, maar ze wisten ze niet goed te ontdooien hier in nl. Vertrouwen weg. De twee verse tps...allebei niet gelukt....waarom een derde wel? Wij willen ook naar dd. De laatste alles of niets ronde....de do or die ronde....maar na de mislukte ontdooiing van vorige week is mijn vertrouwen in een goede afloop wel erg klein geworden. Het is nooit makkelijk gegaan bij ons...nooit een reden gevonden ....door ivf weten we in elk geval dat het niet aan de bevruchting ligt...dus of het doordelen is een probleem of de innesteling.....we hopen in dd daar hulp en advies voor te krijgen.

9. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

16 jun 2012
    4.789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    oeps hahaha verkeerd gelezen..beetje dyslectisch ;)

10. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.728
    2.229
    113
    Boannan, ik hoop zo dat duitsland niet nodig zal zijn! Snap dat je t vertrouwen verliest, maar ik duim heel hard voor je mee :)

11. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Herkenbaar. Mijn dochter is van de 1e icsi, 1e tp. Nu al weer bijna 1,5 jaar en 2 icsi's verder voor een brusje. Volgende week begin ik met spuiten voor poging 3. Ik ben ik ecember overgestapt van zorgverzekering dus een eventuele 4e poging wordt gelukkig ook vergoed, maar hopelijk hebben we die niet nodig. Ik blijf voorlopig nog bij mijn eigen zh, ik vind het zo fijn dat die op 5 minuten fietsen ligt en de artsen zijn zo ontzettend lief. Ik heb na poging 2 wel bloed laten prikken op schildklier en hormoonwaardes, maar dat was allemaal goed. Ik heb ook altijd genoeg follikels en mooie embryo's, alleen willen ze dus niet blijven plakken. We mogen nu meedoen met de proef voor assisted hatching dus hebben alle hoop daar op gevestigd.

Deel Deze Pagina