Fijn Klavertje3! Ik hoop dat die ene die van mij in de vriezer zit niet nodig is en voor jou zal ik daar ook voor duimen...
Hier zijn we begonnen voor een 2e wondertje via icsi. We hebben nog 4 kleine mensjes (embryo's) ingevroren, dus hopelijk zit daar een krachtpatsertje tussen. Zijn voor onze eerste zoon 5 jaar bezig geweest. Dat was het absoluut waard!! Wat hebben wij een prachtig mannetje gekregen!! Wens iedereen hier die aan icsi is begonnen heel veel succes
@jolanda succes! Hoelang ligt dat mensje al in de vriezer? Wel fijn als je niet meteen met een punctie hoeft te beginnen. @all. Vandaag definitief te horen gekregen dat ik op cd1 mag starten. Dit houd in rond eind maart de punctie en rond 5/6 april pas te kunnen testen. Vinden jullie het goed als ik dan toch hier blijf mee praten? Vind t wel fijn dat jullie voor lopen
Wat goed zeg 7 embryo's klavertje 3! Jolanda22 wat mooi dat jullie al een mannetje hebben. Pittig zeg 5 jaar! Ik ben net terug van de 2e fm meting op cd 8. Ik had 5 goeie grotere follikels van rond de 10mm. En nog een paar kleinere. Zaterdag weer terug voor fm meting 3. Spannend.
Hoi scorpioen, wij zijn ook nog niet begonnen, wij hebben 20 februari onzec1ste intake. Jullie zullen nog wel eerder zijn dan ons denk ik! Ik vind het ook fijn om de ervaringen van de andere meiden te kunnen volgen. Dan heb je toch iets meer weten van wat er ongeveer gaat gebeuren.
Yesss net terug van alweer de 5de fm en ik mag vrijdagochtend de punctie ondergaan! Eindelijk klaar met die botte naaldjes van de Triptofem na 19 dagen! Ze zagen 5 mooie grote follikels en 3 kleintjes. De overige kleintjes die er van de week zaten waren weer geslonken en dus ook niet meer bloed hoeven prikken! Als alles goed is gegaan en er bevruchting heeft plaats gevonden heb ik maandag de terugplaatsing.. Hoe is het met de dames in de wachtweken? Valt het nog mee? Weet iemand wanneer je officieel zelf mag testen of bloed mag prikken? Is dat 12 dagen na de tp en 14 dagen na de punctie?
Hoi Barnel, Wanneer je kunt testen hangt af van wanneer er hCG in je bloed zit. Dit wordt aangemaakt door een ingenesteld vruchtje. Het innestelen vindt in principe plaats tussen 6dpo en 10dpo. (dpo is days past ovulation, ofwel dagen na de eisprong, de internationale eenheid om in te tellen) De meeste dames testen positief vanaf 12dpo. Sommigen al eerder, maar dat raad ik niet aan. Bij IVF/ICSI is de punctie de eisprong. Dus ongeacht of het vers terugplaatsen nou op dag3 of dag5 is (kan nl verschillen), het innestelen zal in principe nog steeds tussen 6dpo-10dpo zijn en je testmoment dus vanaf plusminus 12dpo. Ziekenhuizen zeggen vaak dat je 14 dagen na de TP mag testen. Dit doen ze, omdat erg veel innestelingen in een vroeg stadium fout gaan. Maar je kúnt dus wel degelijk eerder testen als je dat wilt. Waar je wel rekening mee moet houden is de Pregnyl of Ovitrelle. Hier zit hCG in en als je dus zou testen nadat je dat hebt gespoten, dan test je vals-positief. Bij 10.000 Pregnyl duurt het plusminus 12d tot dat uit je lijf is. Kan bij de een iets langer of korter duren dan bij de ander. Dat verschilt. Succes!
Klavertje! wat een fantastisch resultaat! gefeliciteerd met dit mooie resultaat. Ik hoop dat ik dat vanaf morgen ook kan zeggen.... Barnel, vrijdag is het zover, super joh!! ben heel benieuwd ook naar het resultaat! Morgenochtend om 9 uur mogen wij bellen hoeveel eicellen er bevrucht zijn.. Zelf heb ik gisterochtend nog gebeld, ik wil niet morgenochtend pas horen dat bijv. de zaadcellen niet goed ontdooid zijn geweest ofzo. Je bent overal bang voor natuurlijk. Maar ze gaven al aan dat ze dan zouden bellen als dat gebeurd zou zijn. Ik ga er dus van uit dat onze kinders nu lekker liggen te delen!! zo spannend. Morgenmiddag is er dan terugplaatsing!
@Mathildeve, spannend hoor morgen! Ik zal duimen! @Barnel, voor jou ook spannend! Ik zal duimen voor een goede, snelle en succesvolle punctie en tp!
Mathildeve wat spannend joh. Snap heel goed dat je gespannen bent en al eerder hebt geveld hoor. Poeh Barnel wat fijn vrijdag punctie. Spannend ook! Ik had ook 5 grotere follikels gister dus herken me in je verhaal.
Thnx iedereen! De ovitrelle zit er in en vrijdag 09:00 uur punctie! @butterfly hoeveelste FM was dit en wanneer heb jij punctie?
@ Mathildeve, een beetje kunnen slapen vannacht? Spannende dag vandaag, ik duim voor een mooie terugplaatsing vanmiddag! @ Barnel, spannend, morgen punctie! Heel veel succes! Ik heb gisteren tweede FM-meting gehad. Telde ze de afgelopen maandag nog 9 actieve eiblaasjes, waren het er nu, twee dagen later al 14 (!) met daarnaast nog 2 kleintjes van 9mm die waarschijnlijk ook nog mee gaan groeien. Dus dat vervelende gevoel in m'n buik is wel te verklaren. Meeste eiblaasjes zijn nu tussen de 10-15 mm een een uitschieter naar de 18mm. Waarschijnlijk heb ik maandag de punctie, dat wordt morgen definitief bepaald tijdens 3e meting. Ben wel erg blij met deze grotere "opbrengst" aangezien gemiddeld de helft nog afvalt na het PGD onderzoek.
@Tabbey, dat gaat de goede kant op! In jouw geval is het inderdaad fijn als het er meer zijn, dan worden de kansen weer wat vergroot. XXX
tabbey, super joh dat gaat helemaal goedkomen! ik duim voor je! ik heb vanochtend mogen bellen en e terugplaatsing gaat in ieder geval door! vanmiddag horen we hoeveel er zijn bevrucht! zo spannend!
hey meiden, beetje onwerkelijk nog allemaal naar de terugplaatsing was behoorlijke drama. zelfs de artsen hadden dit niet verwacht. ik was behoorlijk gespannen omdat de ruimte waar je vooraf in moest wachten helemaal open was en dus zat je in je operatie hemdje in je blote kont tussen andere stellen die er hetzelfde bijzaten. ik vond dit zo vervelend dat ik me helemaal niet ontspannen voelde! dat is voor mij een groot probleem aangezien ik last heb van vaginisme. maar goed proberen er overheen te zetten en ontspannen de terugplaatsing in. van de 7 eicellen waren er 3 bevrucht, had op meer gehoopt maar volgens mij mogen we niet klagen. Morgen horen we of ze goed genoeg zijn om in te vriezen. maar goed de terugplaatsing zelf liep dus niet goed. ze konden na lang duwen en trekken niet bij de baarmoedermond komen omdat ik te gespannen was blijkbaar. een langere eendenbek moest eraan te pas komen en toen dat ook niet genoeg was moest er met een tangetje aan de baarmoedermond getrokken worden. vreselijk pijnlijk! en ook langdurig omdat er natuurlijk ook nog gekeken moest worden of de embryo er echt in zat en niet in het slangetjes was blijven hangen. geef mij maar een punctie! dit hadden wij echt niet verwacht! ik moest ontzettend huilen na die tijd, ik had het me zo mooi voorgesteld. nu behoorlijk pijn nog en even heel rustig aan doen! xxx
Jeetje wat een verhaal. Maar ik zou daar ook niet zo in me blote onderkant gaan zitten hoor. Welk zh is dat zeg? Laten we duimen dat ze dit nooit meer hoeven te doen en t meteen raak is. Huilen is niet erg toch. T is niet niks