durf het bijna niet te zeggen maar volgens mij zit jij daar ook? het Amc... wij gaan dit wel aangeven hoor, dit wel ik nooit meer! wat heeft het voor nut om 3 stellen in zo'n kamer te zetten terwijl je toch niet wachten? echt lopende band werk!
Nee ik zit in t vu (gelukkig) Wij hebben een info avond gehad met foto's. Met een kamer met meerdere bedden maar er werd bij gezegd geen ok jasjes gewoon je eigen prettige kleding. Ze blijven ook alles persoonlijk doen zeggen ze en als ze zo zouden doen zoals jij t zegt is dat alles behalve persoonlijk maar ben je meer een nummer. Als deze poging mislukt misschien naar t vu gaan? Slagingspercentage ligt ook hoger
@Mathildeve dat is alles behalve prettig! Kan me voorstellen dat je dan niet op je gemak bent! Jammer aangezien het eigenlijk bijna niets voorstelt dat ze het dan zo aanpakken. Hopelijk blijft het goed zitten en hoef je inderdaad niet meer terug! Wanneer mag je testen of bloedprikken? Succes met de komende dagen/weken!
Het ging bij de punctie ook helemaal niet zo, al was het wel dezelfde ruimte. Nu waren de bedden weggehaald en door stoeltjes vervangen. 3x2 stoeltjes, alle gordijnen open. Dus je komt met veel schaamte al binnen, durft je niet om te draaien, want dan sta je dus letterlijk in je blote kont en loopt dan snel naar een stoeltje toe. Eenmaal zittend bedacht ik mij, wie heeft hier nog meer met zijn blote kont op gezeten? de jasjes sluiten namelijk niet helemaal af van achteren..... Wat heeft het voor nu om mensen al zo bij elkaar neer te zetten terwijl je toch maar 1 voor 1 kan. Je hebt tijd zat om je uit te kleden als een ander stel net geroepen is... ik snap dat echt niet! Ik ga dit ook zeker aangeven, het had zo een mooi moment moeten zijn en het begon al verkeerd waardoor ik blijkbaar toch te gespannen was. Bij de punctie was er namelijk geen enkel probleem...
Jeetje wat een verhaal Mathildeve. Wat een pijn heb je moeten doorstaan nog niet gesproken over alle schaamte... Sterkte met bijkomen joh. Tabbey. Wat fijn zoveel!! Heel veel sterkte alvast voor de punctie. Hopen op een mooi resultaat. Barnel... Dit was mijn 2 meting. Zaterdag terug voor de derde. Erg zenuwachtig voor de uitslag en hoop dat ik dan een datum hoor van de punctie. Heel veel succes voor de putje! ! Wat zou het gaaf zijn als we straks allemaal zwanger zijn.
Jeetje Mathildeve, wat moeten jullie veel doorstaan!! Wat vind ik dit erg! Heel veel succes en dat het idd maar gelukt mag zijn! Een dikke knuffel voor jullie
@mathildeve, wat een verhaal! Heel vervelend zo'n ervaring. Ik zal duimen dat hij blijft plakken! En dat je je snel weer beter voelt!
@mathildeve: wat erg!! Ik heb er geen woorden voor! Dit zou toch niet mogen gebeuren in een ziekenhuis in Nederland! Diep triest... Hopelijk knap je snel op en ik duim voor een plakbeebje! Liefs en een knuffel
Hallo dames, Ik zal mij even voorstellen.. Ik ben Jodeja mama van zoontje van 5 jaar. Aangezien mijn vriend elke dag pillen (Glivec) moet innemen voor tegen de enge ziekte kanker is hij momenteel niet vruchtbaar en hebben we als voor zorg in 2013 zaadjes laten invriezen (gelukkig maar want er zit helemaal geen zaadjes meer in door de Glivec). Wij lopen bij het Radboud. Afgelopen dinsdag bloed laten prikken en krijg volgende week uitslag voor Hepetatis A en C en HIV. Helaas is dit een protocol die ze dienen te volgen ook al weten we dat alles goed is. Als we volgende week groen licht krijgen kunnen we een afspraak maken voor prikinstructie en hopelijk is de wachtlijst niet lang... Dus erg spannend allemaal . Ik vind het erg fijn en interessant om jullie verhalen te lezen.. Moet eerlijk zeggen heb ook een paar dagen er over gedaan om al deze pagina's te lezen. En sommige afkortingen moet ik echt nog inkomen.. maar dat komt van zelf wel . Ik heb de pil mee gekregen van het zkh en als het goed is krijg ik rond de 22ste volgende maand mijn menstruatie. Nu is mijn vraag als ik dan de pil neem kunnen ze dan gelijk met hormonen en punctie beginnen enz...?! Of moeten we wachten totdat we naar prikinstructie zijn geweest en indien evt. pas eind febr. is en ik wel al begonnen met de pil dat we het een maand moeten uitstellen?! In ieder geval alvast bedankt voor jullie reactie. Heel veel suc6 allemaal met prikken en de spanning . Alles komt goed... Groetjes Jodeja
Mathildeve wat erg voor jullie.... UMC utrecht wordt je uit wachtkamer gehaald naar punctie/terugplaatsing kamer daar doe je achter een gordijn je onderkleding uit en met 5 minuten van terugplaatsing sta je weer buiten. Bij punctie gebeurd hetzelfde ga je daarna naar kamer met 4 fijne relateren krijg je een warm kruisje en een deken en kopje thee of waar je zin in hebt en ga je naar huis als je de hoeveelheid eitjes weer en je je prettig voelt om te gaan. Ik zal een klacht in dienen over privacy schennis /hygienne etc dit kan echt niet. Sterkte lieverd
lieve meiden, bedankt voor jullie reacties! ik heb gisteren via de site van het ziekenhuis en klacht ingediend. doe ik normaal nooit, maar ik heb dit echt nodig om daar nog door te kunnen. ander ziekenhuis is niet zomaar een optie aangezien wij daar Tese gedaan hebben en we zijn verder super tevreden. ik wijt het aan personeelstekort, de verpleegkundige die ons opriep was ook gelijk de assistente bij de terugplaatsing. zij riep ons gelijk met een ander stel, de kleding lag zelfs nog niet klaar voor ons wat normaal wel altijd zo was. en ja het principe van de stoelen ipv waar normaal de bedden staan vind ik erg raar, zeker omdat je dan dus al uitgekleed bent en wij dus zeker een half uur nog hebben zitten wachten... @jodeja, welkom! je gaat eerst een door het ziekenhuis bepaald aantal dagen aan de pil, bij mij het het 10 dagen en daarna begon ik met het eerste hormoon triptofem. toen nog een aantal dagen verder met de pil en daarna stoppen en ongesteld worden. na de bloeding werd er met een echo gekeken of de baarmoeder 'leeg' was en diezelfde avond begon voor mij ook het spuiten van de fostimon. ging allemaal erg snel! succes!
Nou ik ben weer thuis! Punctie viel me alles mee! Zusters waren erg aardig en alleen de eerste prik was wat gemeen.. Helaas maar 3 eicellen gevonden dus hopelijk zijn dat er genoeg voor de tp maandag. We hebben wel afgesproken dat ze me morgen eind van de ochtend bellen om aan te geven of er überhaupt bevruchting heeft plaats gevonden. Laten we het hopen! 🙏. Mijn tweelingzus is 2x spontaan zwanger geworden binnen de 1ste maand dus hopelijk zijn mijn eitjes net zo vruchtbaar. 😉 Die vrouw die mijn dosis Gonal F heeft verlaagd zou ik nu wel even willen spreken! Zegt de dokter van vandaag ook nog dat ze achteraf toch iets te voorzichtig bij me zijn geweest aangezien ik er in eerste instantie eerder te veel dan te weinig zou maken! Toch een teleurstelling nu! Hopen op het beste en afwachten op het telefoontje morgen!
Hey allemaal! Wat mooi Barnel dat de punctie meeviel,, maar wat vervelend dat er maar 3 eicellen zijn gevonden. Hopelijk is er een bevruchting! Ik duim voor je! Hier alles goed, zondag mag ik met de eerste spuit decapeptyl beginnen en dinsdag de eerste spuit gonal f. Ben zo benieuwd hoe het gaat zijn. Wie van jullie heeft er eerst op een sinaasappel geoefend met prikken? En hoe ervaren jullie überhaupt het prikken? Liefs!
Hallo, Graag klets ik met jullie mee, ben ook bezig met ICSI behandeling in het flevo en VU. Heb vandaag de eerste echo gehad viel me eigenlijk tegen. 2 van 11 en 1 van 10 en 4/5 die nog kleiner waren. Bloed laten prikken kijken of de dosis omhoog moet, maandag weer terug! Het is mijn eerste x ICSI dus veel "verstand" heb ik er niet van krijg Decapeptyl en Menopur 150 Graag lees ik met jullie mee en hoor ik jullie meningen
barnel! Welkom terug Fijn dat het mee is gevallen en nu hopen en duimen voor goede bevruchtingen! Zelf ga ik vanmiddag nog even bellen of er nog 1 of 2 embryo's de vriezer ingaan! Laten we het hopen!
Zojuist gebeld door hoofd afdeling fertiliteit in het amc. Mocht mijn verhaal even helemaal toelichten en daarna gaf ze ook aan dat het normaal volgens protocol evht heel anders gaat! 1 stel is aan de beurt en max 1 stel mag in de voorkamer wachten op stoeltjes met hygienische doeken, die steeds vervangen worden. Ook zijn de gordijnen dicht zodat mocht het anders gaan en er weer een wachtend stel bij komt je elkaar niet ziet. Ik ben blij dat ik heb het aangegeven en vergeet snel de dag van gisteren en ga me concentreren op dat minimensje in mijn lijf zodat hij/zij lekker blijft zitten! We horen over 2 weken of er nog embryos in de vriezer liggen, tot die tijd worden ze regelmatig gecontroleerd! Dus ook dat blijft nog spannend..
Gelukkig!! Ik heb ook een klacht ingediend vorige keer bij het VU en daarna was er toch wel een opluchting. Nooit een moordkuil van je hart maken. Over 2 weken gewoon een posi test toch
@ Mathildeve, wat een verhaal zeg! Ik zit net alles even bij te lezen. Wel fijn dat ze in het ziekenhuis je klacht zo snel hebben opgepakt en contact met je hebben opgenomen. Maarja, zo had het dus helemaal niet mogen gaan. In het AZM is procedure eigenlijk hetzelfde als met echo. Eerst wachten, dan in de spreekkamer pas onderkleding uit, gaan liggen en terugplaatsen. Succes met de wachtweken! @ Barnel, wat fijn dat het allemaal is meegevallen vandaag. Ik kan me voorstellen dat 3 eicellen even een tegenvaller is, je hoopt toch op meer. Zeker als de arts vervolgens zegt dat ze te voorzichtig zijn geweest met spuiten! Maar misschien blijkt morgen wel dat ze alledrie bevrucht zijn. Laten we het hopen! @ xprincess, welkom! Het zal even afwachten zijn wat de andere eiblaasjes doen. Want als er nog 4 van die kleintjes gaan meegroeien heb je wel een mooie score. Even afwacht tot maandag. Het ophogen van de dosering hoeft ook niet te betekenen dat er per definitie meer eiblaasjes gaan groeien, kan ook zijn dat alles sneller gaat groeien. Is per persoon, per poging verschillend... @ muzieknootje, wat spannend dat je morgen mag beginnen met spuiten! Ik vond het tot nu toe altijd goed te doen. Heb nu 3,5 week iedere ochtend decapeptyl gespoten. Wat kan helpen is eerst even met een ijsklontje over de plek op je buik wrijven waar je wilt gaan spuiten. Ik moest voor de eerste poging een keer in het ziekenhuis oefenen met een naald in mijn buik te zetten. Op een sinaasappel oefenen nooit gedaan.
Vanochtend derde meting gehad. Alles zag er weer goed uit. Er werden nu 13 eiblaasjes geteld van goede grootte (boven de 14 mm) en daarnaast nog 1 kleintje van 11 mm. Tevens is besloten dat ik maandag punctie heb. Dus morgenochtend laatste deca en gonal spuit, morgenavond de pregnyl en dan zondag eindelijk weer eens uitslapen! We vertrekken zondagavond al naar maastricht, vanochtend was het klein drama (met dank aan de sneeuw) om er te komen. Eerste deel van de rit ging wel aardig, maar 15km voor Maastricht stond het zo vast dat we 45 minuten te laat op de afspraak waren... Maarliefst 2,5 uur in de auto gezeten en weer 1.5 uur terug voor een echo van 10 minuten . Meteen maar afspraak gemaakt om bij het ziekenhuis in de buurt te kunnen blijven slapen, want te laat komen voor een punctie is geen optie. Klinkt misschien heel raar voor de meeste mensen, maar ik kijk momenteel best wel uit naar de punctie. Maar meer denk ik omdat het ergste deel van de poging er dan weer op zit en we dan af moeten wachten of en wat voor terugplaatsing er dan op vrijdag zal zijn. Wordt weer spannend weekje, maar heb er zin in. Over een maand weten we of we allemaal zwanger zijn
@barnel, wat fijn om te lezen dat je punctie mee viel! Spannend nu of er bevruchting plaats gaat vinden. Ik had 4 eicellen, ook niet veel, maar heb mezelf voor gehouden dat we er maar 1 nodig hebben om zwanger te raken... XXX