Eerste ICSI behandeling

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Barnel, 3 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pannenkoek

Pannenkoek Actief lid

26 mrt 2014
    301
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat klinkt niet raar hoor meid, ik had hetzelfde gevoel. T idee alsof je weer een stapje dichterbij komt!

2. Tabbey

Tabbey Fanatiek lid

2 mei 2013
    1.497
    849
    113
    NULL
    NULL
    @ Pannenkoek, hoe gaat het met jou? Over 5 dagen mag je gaan testen toch? Zo spannend!

3. Barnel

Barnel Actief lid

3 jan 2015
    161
    0
    16
    Bedankt allemaal voor alle liever berichtjes! Het ziekenhuis belde net en 2 van de 3 eitjes zijn bevrucht! Dus mooi nieuws! Als ik maandag niets hoor dan gaat de tp gewoon door! Yes weer een stapje verder!

4. lianne095

lianne095 Lid

29 aug 2014
    96
    0
    6
    NULL
    NULL
    Goed nieuws Barnel!!

5. Clauve

Clauve Actief lid

15 mei 2014
    165
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi, ik klets ook graag met jullie mee. Wij gaan maandag voor een intakegesprek voor ICSI naar het ziekenhuis. Wij zijn beiden 38 en daarbij zijn de zwemmers helaas wat weinig. Dit is de eerste vruchtbaarheidsbehandeling voor ons. Spannend!
    Heb wel al bloed laten prikken en de 2e afspraak gemaakt voor prikinstructie van de medicatie. Ik las namelijk dat je bloed moet laten prikken op CD3, maar dat was een paar dagen voor ons eerste afspraak. Toen had ik het gevoel dat we voor niks nog een maand vertraging op liepen, dus heb gevraagd of dat niet anders kon. Gelukkig mocht dat. Als ik het allemaal goed uitreken, mag ik rond 20 februari beginnen met het spuiten van de medicatie. Ik ben de dagen aan het aftellen.
    Ik vind het leuk om jullie ervaringen te lezen. Zelf kijk ik best wel op tegen de punctie, maar ben blij te lezen dat het best meevalt. Daar hoop ik bij mij ook op.

6. butterfly84

butterfly84 Bekend lid

4 apr 2012
    577
    46
    28
    Kinderopvang
    woudenberg
    Welkom nieuwe meiden. Iemand vroeg hoe het prikken ervaren wordt. Ik vind het goed te doen. Heb alleen last van stemmingswisselingen. Maar het prikken zelf went snel...

Barnel. Wat een mooie uitslag! Je hebt er uiteindelijk maar 1 nodig. Spannend nog even voor je!

Ik ben weer terug van de 3e fm. Weer 5 follikels gevonden. 2x 1.2 en 3x1.6 maandag weer terug en dan wordt de punctie bepaald. Nog steeds wel spannend vind ik.

7. Scorpion

Scorpion Fanatiek lid

7 jul 2008
    3.028
    0
    36
    Beverwijk
    ik prik al jaren in mijn been met een naald van 4 cm dus verwacht dat deze prikken in mijn buik appeltje eitje worden
    :D

8. Pannenkoek

Pannenkoek Actief lid

26 mrt 2014
    301
    0
    0
    NULL
    NULL
    @tabbey, vannacht gedroomd van een positieve test, maar ik geloof dat ik niet durf te testen... Zo bang voor de teleurstelling...

9. butterfly84

butterfly84 Bekend lid

4 apr 2012
    577
    46
    28
    Kinderopvang
    woudenberg
    Spannend pannenkoek. Als het test moment dan dichterbij komt is het des te enger hè? Duim voor je!!!

10. Muzieknootje

Muzieknootje Bekend lid

26 jul 2014
    990
    127
    43
    Klussen
    Zuid-NL
    @tabbey: morgen is het zover! Spannend hoor! Veel succes en hopelijk vinden ze veel eitjes :)

@barnel: ik duim voor je, hopelijk delen de twee eitjes goed :). Wanneer zou je dan een terugplaatsing hebben?

@pannenkoek: het komt al zo dichterbij he? Wanneer mag/ga je testen?

@clauve: welkom! Lees en klets gezellig mee! Ik zie ook wat op tegen de punctie, maar ik bekijk het maar stap voor stap. Eerst maar eens de eerste spuit vanavond zetten.. Ik vind dat al spannend genoeg!

@butterfly84: spannend voor morgen zeg! Hopelijk groeien je eitjes goed genoeg voor de punctie. Wanneer zou die dan zijn? Komende week ergens?

@allemaal: hoe doen jullie het op je werk als je zo vaak naar het ziekenhuis moet? Ik heb m'n baas erover verteld en ik mag van hem gewoon gaan, maar ik heb het niet tegen collega's verteld en ik heb het gevoel dat ze over me praten dat ik zo vaak eventjes weg moet.. Hoe doen jullie dat?

En als ik iemand vergeten ben, sorry!
    Liefs!

11. klavertje3

klavertje3 Actief lid

22 nov 2013
    140
    0
    0
    ziekenhuis
    Bussum
    Hai,
    Voor de echo s begin ik gewoon wat later en voor punctie ben ik paar dagen thuis geweest met een terugplaatsing blijf ik die dag ook thuis mijn gevoel zegt dat.
    Op mijn werk weten ze het en krijg alle ruimte kost me geen vrije dagen etc.
    Erg fijn als het me me vrije dagen kost kon ik al 2 haar niet op vakantie. Verder weet de familie en vrienden er ook van krijgen we veel steun van. En ze beuren je weer op een apje van iemand of FF lekker erop uit etcetc

12. butterfly84

butterfly84 Bekend lid

4 apr 2012
    577
    46
    28
    Kinderopvang
    woudenberg
    Ja blijft een dingetje dat afmelden op t werk. M'n manager weet alles en m'n collega's eigenlijk ook. Vind ik toch wel prettig. Tot nu toe kon ik aardig om m'n werk heen plannen.

Succes vanavond met de eerste spuit. Wat spuit je?

13. Tabbey

Tabbey Fanatiek lid

2 mei 2013
    1.497
    849
    113
    NULL
    NULL
    Ik ben eigen baas, dus dat maakt het wel makkelijker. Lastige is wel dat ik in deze tijd lastig afspraken kan maken. Maar dat heeft er ook mee te maken dat we door de reistijd ook een halve dag kwijt zijn voor een echo.
    Heb morgen eigenlijk een lunchafspraak staan, dus die zeg ik morgenochtend af met de mededeling dat ik ziek ben.

Maar ik zou me er niet te druk over maken. Superfijn van je baas dat je gewoon tussendoor weg mag. Waarschijnlijk zullen je collega's niet over je praten, kan vanalles zijn dat je even weg moet, toch?
    Ik weet natuurlijk niet wat voor baan je hebt, maar heb je voor je werk ook weleens afspraken buiten de deur? Als je je er heel ongemakkelijk onder voelt kun je natuurlijk altijd nog overwegen om het ook je directe collega's te vertellen.

Succes in ieder geval!

14. Pannenkoek

Pannenkoek Actief lid

26 mrt 2014
    301
    0
    0
    NULL
    NULL
    @meiden, ik voel nog steeds niets, maar heb vanmorgen stiekem toch al test gedaan (mag eigenlijk woensdag pas testen) en deze was negatief. Denk ook niet dat daar verandering in gaat komen... Had al heel de tijd het idee dat er niets gaande was in m'n buik. Ik hou nog even vol tot woensdag, maar denk dat ze de diepvriesbaby maar vast moeten ontdooien :(

15. Scorpion

Scorpion Fanatiek lid

7 jul 2008
    3.028
    0
    36
    Beverwijk
    Geef nog niet op hoor. Kan echt nog posi worden

16. butterfly84

butterfly84 Bekend lid

4 apr 2012
    577
    46
    28
    Kinderopvang
    woudenberg
    Oh wat spannend pannenkoek. Wat balen dat ie negatief is. Misschien wordt ie toch nog positief. Kon je de tijd maar vooruit draaien hè?

17. Barnel

Barnel Actief lid

3 jan 2015
    161
    0
    16
    @pannenkoek wat vervelend! Blijf toch moed houden tot de daadwerkelijke testdag! Misschien wordt hij nog positief!

@Muzieknootje ik ben ook eigen baas dus kan je niet helpen maar snap wel dat het vervelend is! Ik zou de afspraken proberen zo laat of zo vroeg mogelijk te plannen of toch overwegen om ze in te lichten inderdaad! Succes!

Met alle andere dames alles goed?

18. Muzieknootje

Muzieknootje Bekend lid

26 jul 2014
    990
    127
    43
    Klussen
    Zuid-NL
    @pannenkoek: het kan nog meid! Even geduld nog, na deze paar daagjes zou de test nog positief kunnen worden.. Mijn duimen draaien overuren voor je!

@allemaal: ik werk op een basisschool, ben juf van een groep lieve kindjes :). Maar ik kan dus helaas niet tussendoor even weg, of later beginnen of eerder stoppen.. En elke keer moet er een vervangster voor mij komen (als m'n collega het niet kan opvangen, zij weet het wel) en dat valt op den duur op...
    Misschien moet ik het maar vertellen.. Moeilijk, want we hebben het maar weinig mensen verteld (alleen onze ouders en onze zussen)

En hoe gaat het met de rest? :)

19. Pannenkoek

Pannenkoek Actief lid

26 mrt 2014
    301
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel voor jullie positiviteit meiden!

Lastig @muzieknootje. Je staat echt voor een dilemma. Ik heb m'n baas geïnformeerd en die was gelukkig erg meegaand. Het kost me nu wel vrije dagen, maar die heb ik er wel voor over.

20. Clauve

Clauve Actief lid

15 mei 2014
    165
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het aan mijn baas verteld en die reageerde heel begripvol. Ik ben altijd op maandag vrij en probeer afspraken op die dag te maken, maar dat gaat natuurlijk niet altijd. Dat begreep hij volkomen. Ik kan op andere momenten weer uren inhalen. Ik zie wel hoeveel vakantie-uren ik uiteindelijk moet opnemen. Beetje geven en nemen.

Vanmiddag het intakegesprek. Ik verwacht dat ik dan veel te horen krijg over kansen en risico's. Daar zit ik helemaal niet op te wachten en ik word er zo eigenwijs van. Ik bedoel, als je weet dat er van de 100 vrouwen gemiddeld 20 zwanger raken met icsi. Wat zegt dat dan over mij? Waar zit ik in die 100?
    Hoe ging het intakegesprek bij jullie?

Pannenkoek, wat spannend! Ik duim voor je!

Deel Deze Pagina