Weet je al meer pannenkoek? Nog een test gedaan? Ik heb woensdag de punctie errug spannend!! En hoe is het met de rest. Succes Clauve ben benieuwd hoe je het ervaart vanmiddag!
@ Pannenkoek, wat spannend zeg! Hopelijk verschijnt er woensdagochtend toch een licht streepje op de test. Nog even afwachten. Vanochtend punctie gehad, is allemaal goed gegaan, maar het blijft geen fijne ingreep. Waren dit keer ook weer wat meer blaasjes van de vorige keer. Maar goede nieuws is dan ook wel dat er 15 eitjes gevonden zijn Morgenochtend krijgen we te horen hoeveel er ook daadwerkelijk zijn bevrucht. Ik voel me nu eigenlijk al best wel weer goed, rest van de dag lekker relaxen op de bank.
@tabby 15 wow wat goed. hoopvol aantal. @butterfly ik wacht op de menstruatie dan kunnen we beginnen, of in de laatste ronde nog wel een posi test maar dat verwacht ik eigenlijk niet meer. @all wat doen jullie met de overgebleven embryo's als jullie volledig klaar zijn met kinderen? Wij willen ze wel doneren maar je komt nooit te weten wie de ontvanger is en dat wil ik wel weten. zitten dus nog even in dubio
@Tabbey goed om te horen! Fijn dat alles is meegevallen en wat een mooie opbrengst! Goed hoor! Dat geeft wel wat rust denk ik he? Lekker rustig aan doen vandaag! @Clauve, hoe ging je intakegesprek? @Butterfly84 spannend! Mooie follikel metingen gehad tot nu toe? en moet je dan vanavond de Ovitrelle spuiten? @Scorpioen ik heb daar nog geen ervaring mee maar ik denk niet dat wij ze gaan doneren maar misschien dat ze gebruikt mogen worden voor verder onderzoek ofzo? Ik heb daar eigenlijk nog nooit goed over na gedacht en snap wel dat je als je doneert wilt weten waar ze heen gaan. @all: Ik had het vanmorgen niet meer! Vrijdag was de punctie geweest met een teleurstellende opbrengst van 3 eitjes. Zaterdag belde de verpleegkundige dat er 2 daarvan bevrucht waren dus ik hoopte zo dat deze twee ook verder waren gaan delen. Gelukkig vanmorgen geen tegen bericht ontvangen dus op naar het ziekenhuis voor een terugplaatsing! Uiteindelijk blijkt het derde eitje alsnog bevrucht te zijn geraakt! Alle embryo's zagen er goed uit en ze hebben een 7 cellige top embryo terug geplaatst! Of de andere 2 ingevroren kunnen worden horen we binnen 2/3 weken. Op de dag van het bloedprikken (17 feb) ben ik op vakantie dus ik moet een weekje later naar het ziekenhuis maar vroeg me toch af wanneer ik ongeveer zelf kan gaan testen? Dat kan meestal 14 dagen na de punctie toch? of is dat te vroeg? En hoeveel Utrogestan moeten jullie inbrengen? Ik lees wisselende berchten van 2x 2 bolletjes tot 3x 2 bolletjes? Vanuit ons ziekenhuis zeggen ze om 2 x 2 bolletjes (100 mg per bol) in te brengen.
@butterfly, spannend! Hopelijk veel goede eitjes en valt de punctie je mee! @tabbey, fijn te horen dat het meeviel en er 15 eitjes gevonden zijn! Nu hopen op goede bevruchtingen en een mooie terugplaatsing! @scorpion, ik denk dat áls we zwanger worden en een mooi kindje mogen krijgen onze embryo's vernietigd worden. Manlief is geen voorstander van doneren. Ik moet ook zeggen, dat wij er ook geen gebruik van zullen maken als dit allemaal niet lukt, dan stopt het hier voor ons. Dat maakt denk ik waarom we dat besluit dan ook zullen nemen. @barnel, wat een goed nieuws! Ik mag 17 dagen na de punctie testen (=14 dagen na tp). En natuurlijk kun je zelf testen! Bloedprikken kan ook een weekje later toch? Ik moest 3 x 2 utrogestan inbrengen. Vanmorgen de laatste 2 ingebracht, nu dus spannend of menstruatie door gaat breken of niet. (hoewel ik denk van wel na die negatieve test van gisteren...)
Wow Tabbey. Dat is tenminste lekker achter de rug! Goede opbrengst hoor. Hoe voel je je nu? Wat een super goed nieuws Barnel! Spannend meid. Morgen weer testen pannenkoek? Hoop echt dat je niet ongesteld gaat worden. Ik zit mezelf helemaal gek te maken om die punctie. Zijn er meer die dat hadden? Vind het zo enog. En zijn jullie 1 dag thuis gebleven of meer? Ik heb 5 goede follikels. Niet veel maar net genoeg..
@butterfly, laat het maar gewoon over je heen komen, die punctie. Bij mij waren het er ook maar 5. Is het wel sneller achter de rug en je bent dan ook minder 'lek' geprikt, dus waarschijnlijk sneller weer op de been. Ik ben 1 dag thuis gebleven (direct na de punctie). Lekker op de bank, met om de 2u parecetamol. De dag erna ben ik alweer aan het werk gegaan (heb zittende kantoorbaan). Tegen m'n collega's gezegd dat ik enorm spierpijn had, haha. Je moet wat...
@ Butterfly, het is inderdaad niet nodig om je heel druk maken over de punctie. Als je zenuwachtig bent, gewoon aangeven, ik denk dat er weinig meiden zijn die niet zenuwachtig zijn voor de punctie. Ik heb gisteren de hele middag op de bank gelegen, filmpje gekeken en lekker geslapen. Ook paar keer paracetamol genomen tegen de pijn. Had er meer last van dan de vorige keer, maar komt vooral omdat er ook stuk meer blaasjes zijn aangeprikt (vorige keer 11, nu 15). Vandaag voel ik me weer prima, nu lekker aan het werk. Moet nog niet een stukje willen gaan hardlopen, want dat is erg gevoelig, maar verder gaat het goed.
@Butterfley84, maak je inderdaad niet te druk! Iedereen ervaart de punctie anders! Ik heb een uur voor de punctie 2 paracetamol genomen op advies van het ziekenhuis. De punctie viel me alles mee en ik heb daarna wel de hele dag plat gelegen. Daarna geen pijnstillers meer hoeven nemen en de volgende dag had ik bijna geen last meer, behalve tijdens het hoesten. Succes!
Net telefoontje gehad van het ziekenhuis, van de 15 eitjes zijn er 9 bevrucht, mooie score dus. Nu weer afwachten tot donderdag, dan krijgen we te horen hoeveel embryo's onderzocht gaan worden.
@Tabbey, dat is een flink aantal zeg. Dat moet lukken!!! @Pannenkoek, ik blijf duimen voor je. Morgenochtend...spannend zeg. Wij hebben gisterenmiddag ons intakegesprek gehad. Ik had verwacht heel veel te horen over kansen en risico's, maar dat viel mee, want daar zat ik niet echt op te wachten. Wel kregen we een discussie over of ik 1 of 2 embryo's zou laten terugplaatsen. In het ziekenhuis waar wij gaan is het advies eigenlijk altijd 1, maar als je 38 bent of ouder laten ze de keus aan het paar. Wij hadden daar van te voren al over nagedacht, dus ik was heel stellig in mijn antwoord, 2 dus. Toen gingen ze toch nog alle voor- en nadelen vertellen. Dat is natuurlijk wel hun taak, maar ons besluit stond al vast. Wat doen jullie eigenlijk? En hou oud zijn jullie? Volgende week het gesprek over instructie van medicatie.
Wow Tabbey wat een ontzettende aantal bevruchte eitjes. En dat ze nu maar mooi gaan delen! @clauve mijn man en ik zijn 31 en 30. Goed dat jullie al wisten wat je wikde hoor! Wij krijgen de eerste keer maar 1 embryo terug geplaatst. De keren erna evt 2. Spannend allemaal. Morgen om 9.15 de punctie. Ik laat het jullie weten!
@Clauve wij zijn 27 en 28 dus wij krijgen deze keuze niet maar anders zou ik ook voor 2 gaan! @butterfly84 heel veel succes! Laat even weten hoe het gegaan is he!?
Hallo, Ik start zaterdag met mijn eerste ivf/pgd behandeling. Zaterdagochtend bloedprik en zaterdagavond eerste menopur inspuiting. Ik vind dit allemaal wel een beetje spannend! Veel succes morgen butterfly!