Eerste ICSI behandeling

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Barnel, 3 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Clauve

Clauve Actief lid

15 mei 2014
    165
    0
    0
    NULL
    NULL
    Butterfly, voel je je opgelucht? Het lijkt me een bijzonder gevoel te weten dat je "zwanger" bent. Ik duim voor je dat ie blijft plakken. Hier geen ervaring met een morula embryo. Ik moest ook even opzoeken wat het nou precies is. Maar in ons ziekenhuis plaatsen ze 8-cellig terug. Ik kan me voorstellen als je een extra dag moet wachten omdat het toevallig zondag is, dat het dan natuurlijk verder deelt en je dus een 16-cellig embryo teruggeplaatst krijgt.

Barnel, heb ook moeite het overzicht over iedereen te houden. Maar wij hebben over 2 dagen het medicatie instructie gesprek.

Wat ik me afvraag, konden jullie direct alles onthouden van de prikinstructie? Het lijkt me best veel info. Of krijg je ook een printje mee? Of zal ik aantekeningen maken? Ben bang dat ik iets vergeet en het dan niet goed doe.

2. Scorpion

Scorpion Fanatiek lid

7 jul 2008
    3.028
    0
    36
    Beverwijk
    Butterfly ik heb die naam nog nooit gehoord.
    Ik vind t testen wel snel maar eigenlijk is de embryo dan wel al 17 dagen toch? Dat is weer wel goed dan

3. Pannenkoek

Pannenkoek Actief lid

26 mrt 2014
    301
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe herkenbaar meissie, ik heb dat ook gehoopt tot het moment dat ik ongesteld werd en moest beginnen met prikken. Ik heb zó gehoopt dat het allemaal niet nodig zou zijn...

Hopen dat je een succesvol traject in gaat! XXX

4. Scorpion

Scorpion Fanatiek lid

7 jul 2008
    3.028
    0
    36
    Beverwijk
    Thnx

5. Barnel

Barnel Actief lid

3 jan 2015
    161
    0
    16
    Ik heb vanmorgen getest (Kv 2 v 5) en helaas was deze negatief. Ik zit nu 8 dagen na de verse terugplaatsing en 11 dagen na de punctie. Het embryo was toen dus 3 dagen oud en 7 cellig. Ik hoop zo dat het nog positief gaat worden de komende dagen..

6. Koekje2015

Koekje2015 Bekend lid

7 feb 2015
    626
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Clauve, ik heb precies dezelfde vraag als jij. Het lijkt mij ook zoveel informatie en aan de tas met medicatie te zien die ik gisteren heb opgehaald is het ook veel. Wat ik van ons zkh weet is dat je wel een kopie van de instructies meekrijgt. Dat staat vermeldt in de infomap die we hebben ontvangen. Spannend morgen! Veel succes!

7. Barnel

Barnel Actief lid

3 jan 2015
    161
    0
    16
    @clauve en koekje, ik kreeg bij ons ziekenhuis een schema mee en ze legde alles heel rustig en goed uit. Je mocht ook zelf meeschrijven maar dat was bij ons niet eens nodig. Op de site van ons ziekenhuis staat ook nogmaals alles uitgelegd! Ik zou je er niet te druk over maken want deze dames weten precies hoe ze het uit moeten leggen!

8. Koekje2015

Koekje2015 Bekend lid

7 feb 2015
    626
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Barnel, ik ga ook eens op de site van ons zkh kijken. Het zal vast goed komen. Het is meer de spanning voor iets onbekends en daardoor word je een beetje onzeker. Ik wel in ieder geval...

9. Pannenkoek

Pannenkoek Actief lid

26 mrt 2014
    301
    0
    0
    NULL
    NULL
    We kunnen het geen van alle laten hè om eerder te testen. Je weet hoe het bij mij verliep, dus nog even geduld tot 14 dagen na tp... Xxx

10. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Morula is een van de ontwikkelingsstadia van een embryo. Meestal dag4. Blastocyst is de fase erna en dat is meestal dag5. Een morula op dag 5 hoeft niet per se slecht nieuws te zijn. Ze kijken namelijk ook naar dingen als 'fragmentatie' (hoe zuiver zijn de cellen, zweven er geen losse stukjes) en 'gelijkmatigheid'.

Meer info (in het engels) over Morulas: Morula Stage IVF Embryo Picture on Day 4 of Development

Meer info (in het engels) over Embryo Grading:
    IVF Embryo Quality & Grading, Day 3 Embryo Development & Pictures
    Deze gaat over dag3 en er is ook een uitleg over dag5. Staat links op de pagina in het menu.

@Barnel 11dpo (11 dagen na de eisprong of punctie) kan gerust nog te vroeg zijn. Ik duim voor je!

@Butterfly het voelt 'snel' om 12 dagen na TP te testen, maar in wezen is het dat niet. Je zit dan namelijk al op 17dpo. En eigenlijk kun je vanaf 12dpo meestal al wel testen. En op 14dpo zeker. Dus als je het volhoudt tot de 21ste, dan test je juist veel later dan heel veel dames het hier op het forum redden :D Ik duim ook voor jou voor een plakker!

11. Scorpion

Scorpion Fanatiek lid

7 jul 2008
    3.028
    0
    36
    Beverwijk
    nou hier menstruatie doorgekomen. donderdag echo en starten met de pil....kom maar op!

12. Tabbey

Tabbey Fanatiek lid

2 mei 2013
    1.497
    849
    113
    NULL
    NULL
    Das balen, ondanks dat je weet dat het veel te vroeg is hoop je toch een licht streepje te zien. Maar het kan nog komen, we blijven duimen de komende dagen!

13. butterfly84

butterfly84 Bekend lid

4 apr 2012
    577
    46
    28
    Kinderopvang
    woudenberg
    Hey meiden,

Iedereen bedankt! Wat gebeurd er toch allemaal veel hè?

Hoe gaat het met de meiden die net aan het spuiten zijn gegaan? Of prikinstructies hebben gehad?

Barnel. Wat zuur die negatieve test maar het kan idd nog wel alle kanten op!

Ach Scorpion je voelde het al een tijdje aankomen hè? Balen zeg. Kan je met de teleurstelling omgaan?

Hoe is het met Clauve en pannenkoek? Sorry als ik nog iemand cergeet

14. Scorpion

Scorpion Fanatiek lid

7 jul 2008
    3.028
    0
    36
    Beverwijk
    @butterfly het is dubbel. het is nu definitief dat t echt niet zonder hulp lukt en t is fijn dat die hulp er nu is. maar zo als allemaal zie ik echt tegen de punctie op en hoop ik dat t echt meevalt en dat er maar veel cryos mogen zijn anders.

15. isa1

isa1 Actief lid

3 feb 2015
    121
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spuiten gaat super goed! Ik kijk telkens uit naar de volgende! Ik spuit zelf mijn menopur en vanaf donderdag ook orgalutran.

16. butterfly84

butterfly84 Bekend lid

4 apr 2012
    577
    46
    28
    Kinderopvang
    woudenberg
    Ja meid, die spanning kan ik me goed voorstellen hoor. Hoe ziet het er voor jullie uit nu? Bellen en afspraak maken? Of heb ik daar overheen gelezen? En over die punctie, tuurlijk ervaart iedereen het anders maar de meeste meiden zouden het zo weer doen. Ik vond het ook echt mee vallen en het duurt maar heel even

17. Scorpion

Scorpion Fanatiek lid

7 jul 2008
    3.028
    0
    36
    Beverwijk
    Donderdag echo en dan starten met de pil. Vanaf dag 17 spuiten

18. Scorpion

Scorpion Fanatiek lid

7 jul 2008
    3.028
    0
    36
    Beverwijk
    Dit is t schema

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      16,9 KB
      Weergaven:
      11
  19. Jaxxie

Jaxxie Actief lid

5 feb 2015
    133
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou meiden ik heb gisteren alles opgehaald bij de apotheek en jeetje wat is het veel zeg! Donderdag prikles en dan word alles uitgelegd maar k heb ook t gevoel van hoe ga k dit allemaal onthouden..
    Hoe zit dat eigenlijk met korte lange trajecten ze hebben mij daar niks over verteld dus heb nu eigenlijk geen idee in wat voor 1 ik kom..

Spannend Scorpion snap wel wat je bedoeld dat t nu defensief is ik hoop ergens ook dat t deze laatste ronde raak is terwijl k weet dat die kans nihil is.

barnel wat balen van de negatieve test maar het kan nog komen geef niet op!

Wat spannend butterfly hopelijk is het een plakker en heb je snel 2 mooie streepjes

20. butterfly84

butterfly84 Bekend lid

4 apr 2012
    577
    46
    28
    Kinderopvang
    woudenberg
    Succes dan donderdag Jaxxie!
    @scorpion, oké lang schema! Dank voor de foto.

Ik zit er even helemaal doorheen. Moet morgen weer werken en dat zie ik helemaal niet zitten. Ze moesten daar eens weten waar mijn leven nu om draait. Is dit herkenbaar? Daarnaast heb ik er op de een of andere manier een hard hoofd in dat ik zwanger wordt van de tp. Pffff.

Deel Deze Pagina