Oh ik wist niet dat NIPT er ook is. Heb je daar ook zekerheid van? En dat geeft geen hoger risico op een miskraam toch?
Nu beginnen de kriebels toch wel te komen... Morgen intakegesprek en ik heb geen idee wat ik kan verwachten! We hebben al wat stappen gehad (zaadonderzoek, bloedprikken bij beiden, inwendige echo) en ik vraag me af wat er morgen verteld gaat worden of nog extra onderzocht gaat worden en wanneer we dan echt kunnen starten. Ik ben vanmorgen ongesteld geworden, zou dan morgen gelijk een eerste poging gestart kunnen worden? Kan iemand meer vertellen over de intake? We worden in het Erasmus behandeld. Eerder overheerste wel de angst om mezelf te moeten prikken en het onbekende, nu heb ik zoiets van: kom maar op! Ik heb er eigenlijk wel zin in om te starten! Zeker met een (hopelijk) goed resultaat in het vooruitzicht...
Ik lees ook weer dat niet elk ziekenhuis de pil voorschrijft, maar dat dat alleen wordt gedaan om de afspraken beter in te plannen (je leest zoveel dat ik niet meer weet wat waar geldt). Stiekem hoop ik daar een beetje op, volgens mij heb ik dan op het goede moment mijn intake. Ik denk ook wel dat prikken mee gaat vallen, het is die drempel waar ik even overheen moet. Ik ben niet kleinzerig, maar wel een klein stresskipje al zie je dat niet aan me.
Hey Guppymaaike, ik hoop voor je dat je meteen mag starten met orikken! Ik moest zelf wel eerst 28 dagen aan de pil maar de reden hiervan weet ik eigenlijk niet. Gek genoeg wen je er erg snel aan het prikken en is het fijn om eindelijk stappen te zetten! Ook de punctie is me heel erg meegevallen! Ik hoop dat je snel mag starten en wens je alvast veel succes!
De pil zorgt dat het zh hun planning kunnen doen. Ik temp ipv de pil en heb dus een natuurlijk cyclus. Als ik zeg dat ik me ei heb valt er niks te schuiven dan moeten ze aan de slag. Hebben ze geen tijd en ben je aan de pil dan laten ze je zo een dag langer slikken. Ook is mij verteld dat de pil rust geeft voor je lichaam. De decopeptyl (of hoe t ook heet) legt je hormonen stil. Daar de gonal f zorgt weer voor ei stimulatie. Als je meteen gonal f zou doen heb je een grotere kan op overstimulatie als dat je eerst die andere dingen doet. Hier vandaag D day. Menstruatie verwacht ik vandaag. Dan kan ik over een paar dagen gonal f erbij doen en dan over 2 weken een punctie.
Guppymaaike, Eerste keer keken ze bij mij met een inwendige echo hoeveel follikels er in 1e aanleg aanwezig waren (vorige cyclus). Mocht dit nou bij je volgende cysclus veel minder zijn dan kan je beter een maandje later overslaan. Je zegt nu ongesteld te zijn dus dan kan je waarschijnlijk niet meer meteen starten. Je medicijnen moeten binnen zijn voordat je de uitgangsecho hebt op CD 3. En dit is alleen landelijke te bestellen bij 1 organisatie. Daar gaan dus minimaal 3 werkdagen overheen voordat je het hebt. (meestal begin je met stimuleren op cd3 nadat je de echo hebt gehad) Ze gaan dus waarschijnlijk kijken hoeveel follikels er zitten die nu afgevoerd gaan worden door je ongesteldheid en ze kunnen ook nog zien welke er gesprongen is. Ze kijken ook naar de dikte van je baarmoederslijm. Deze moet moet bij aanvang van de stimulatie weer mooi dun zijn zodat deze opnieuw weer mooi wordt opgebouwd. Waarschijnlijk moet je ook bloedprikken om een aantal waardes te weten te komen. Op basis daarvan gaan ze denk ik ook bepalen welke medicijnen en hoeveelheden je gaat gebruiken. Ze kunnen dan zien hoe ze jou het beste kunnen stimuleren en of dat wel mogelijk is. Daarnaast gaan ze je de hele procedure uitleggen, maar je krijgt ineens zoveel info dus je zal wel weer veel vergeten. Had ik ook hoor. Je wordt gewoon bij elke nieuw afspraak er doorheen geloodst en hoor je duidelijk nogmaals wat de volgende stap is.
Dank je voor de uitgebreide info (en de rest ook natuurlijk). Wel jammer dat ik waarschijnlijk net twee dagen te vroeg ongesteld ben geworden (of twee dagen te laat een afspraak heb, het is maar hoe je het bekijkt), deze maand is mijn agenda nog redelijk leeg waardoor alles beter te plannen is. In april en mei zit ik steeds meerdere dagen in het buitenland (als ik ga rekenen natuurlijk precies halverwege de cyclus). Maar overal is een mouw aan te passen! Ik hou jullie op de hoogte!
Sommige ivf afdelingen werken met een "eigen" voorraad en mag je soms lenen om toch alvast te kunnen starten. (mocht ik ook als het niet op tijd binnen was. Had ook erg laat m'n kennismakingsgesprek (donderdag en zou maandag ongesteld worden) Je kan het altijd vragen/voorstellen als je uitlegd dat de komende maanden wat lastig zijn voor je.
Wat fijn clauve! Super goed begin☺ Ik heb vandaag me uitgangsecho gehad en vnf voor het eerst geprik vond wel even eng maar het is gelukt☺ heb vrijdag me eerste meting. Ben heel blij dat we gestart zijn☺
Jaxxie, wat prik jij? Ik moest eerst 2 weken decapeptyl. Nu zit ik 1 week aan gonal F plus decapeptyl. Ik zit in het lange protocol, en jij?
Hier vandaag ongesteld geworden en meteen een echo gehad. Nog even doorgaan met decapeptyl en overmorgen starten met gonal f. Toch wel eng nu die punctie met 2 weken zal plaats vinden
Ik heb 26 feb lucrin injectie gezet en ben gister gestart met gonal f 150. Ik ook t lange protocol. maar ik prik alleen gonal nu en straks otrivelle en dan aan de utrogestan en jij? Spannend hè Scorpion ik vind t ook zo'n raar idee toen k gister in de stoel lag zonk t ook even in allemaal super spannend en angstaanjagend vind k t
Mmm, het gaat anders lopen dan ik dacht... De afspraak was een soort intake van de intake. Weer veel vragen, weer een chlamydia-test (praten de ziekenhuizen en artsen niet?) en een echo. De uitslag van de echo was verrassend: bijna zeker PCOS. Volgens de arts maakte dat voor ons traject niet uit (ICSI is al onze enige mogelijkheid), maar ze ging toch even overleggen. Toen ze terug belde, vertelde ze dat ze toch verder willen onderzoeken om zeker te weten dat ik niet vervroegd in de overgang ben. 30 maart krijg ik een COLA screening: weer bloedprikken, weer een echo (rond mn eisprong) en weer ellenlange vragenlijsten. De uitslag laat vervolgens 4-6 weken op zich wachten (11 mei uitslag) en pas daarna worden we verder het traject ingestuurd voor zover ik heb begrepen. Dat ik niet in de overgang ben, weet ik vrij zeker: de ovulatietesten, mijn temperatuur en de eerste echo laten een eisprong zien. Dus daar ben ik niet bang voor. Ik ben klaar om te starten, dit valt dan wel weer een beetje tegen. Geduld is een schone zaak...
@jaxxie en @scorpion, ik duim voor jullie dat er over 2 weken sprake is van zwangerschap, want daar doen we het uiteindelijk allemaal voor! Natuurlijk is het onwijs spannend, zeker nu het traject écht begonnen is. Succes meiden! @guppymaaike, jee, dat is niet waar je op hoopte, nu moet je echt mega lang wachten en dat is nou eenmaal niet onze sterkste kant, zeker omdat we zo graag willen... Sterkte en hopelijk is dit jaar ook voor jullie een vruchtbaar jaar! XXX
Dank je Pannenkoek! Ik ga er wel van uit dat het een vruchtbaar jaar gaat worden. We hebben nu iets meer dan een maand vertraging ten opzichte wat ze eerst van plan waren (de uitslag van de screening komt 5 weken na onze oorspronkelijke afspraak). Vorige week had de gynaecoloog het er over dat binnen 4 maanden ik zwanger zou kunnen zijn als de behandeling in één keer aanslaat. Dat zou betekenen dat poging 1 toch ergens in juni-juli-augustus zou moeten zijn (neem ik de vertraging nog mee). Jammer dat ze geen zekerheid kunnen geven... Het wordt wel tijd dat er hier zwangeren bijkomen! Hopelijk zit iedereen hier dit jaar op een mooie roze wolk!