Eerste ICSI behandeling

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Barnel, 3 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tabbey

Tabbey Fanatiek lid

2 mei 2013
    1.497
    849
    113
    NULL
    NULL
    @ Pannenkoek, wat een lastige situatie. Zoals het er nu uit ziet zouden ze dus 4-5 follikels aan kunnen prikken met punctie. Bij mij is het zo dat het ziekenhuis voor de punctie minimaal 4 follikels wil, daar komt dan nog bij dat waarschijnlijk de helft afvalt omdat we 50% kans hebben op erfelijke gen. Dus 4-5 is zeker nog geen slechte score.
    Een vriendin van me heeft ong. 10 jaar geleden in het traject gezeten en hebben een poging gestaakt omdat er inderdaad maar 4 follikels groeiden, achteraf blijkt dat dat de beste score was die ze over alle pogingen hebben gehad. Het lastige is dat je gewoon niet weet wat je lichaam met een volgende poging gaat doen en er zijn geen garanties. De een wordt zwanger van een poging met 2 eitjes en de andere niet zwanger na een poging met misschien wel 10 eitjes!
    Mocht deze poging uiteindelijk niet resulteren in een zwangerschap kan het wellicht ook de moeite zijn om eens te informeren in het buitenland (Belgie / Duitsland) ik lees daar op het forum ook goede berichten over, daar durven ze net wat meer te doen als in Nederland.

Maar eerst maar eens kijken hoe het verder gaat met deze poging. Heel veel succes de komende dagen en laat je goed informeren over de voors en tegens van het afbreken van de poging. Ik blijf in ieder geval voor je duimen!

2. Pannenkoek

Pannenkoek Actief lid

26 mrt 2014
    301
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Scorpion en @Tabbey: Dankjewel! De fertiliteitsverpleegkundige gaf ook al aan dat het niet slecht was en zij er een goed gevoel over had. Het is de eerste poging, dus we wachten morgen maar even af voor we besluiten wat we doen.

Wat ze inderdaad ook al aangaf is dat afbreken en opnieuw beginnen met een hogere dosering geen garanties geeft op meer follikels en dat meer follikels niet per definitie hoeft te betekenen dat er meer kans is. Als het er 4 zijn en er worden er 3 bevrucht is beter dan als het er 8 zijn en er wordt er maar 1 bevrucht. In de dierenwereld zeggen ze weleens 'fokken is gokken', dat past er in dit geval ook wel een beetje bij :D...

3. Scorpion

Scorpion Fanatiek lid

7 jul 2008
    3.028
    0
    36
    Beverwijk
    wat ze letterlijk tegen mij zei was dat stellen altijd veel eitjes willen, maar veel eitjes betekend veel pijn en dat kan complicaties met zich mee brengen. Als je veel eitjes hebt heb je dus de goede hoop dat je wat kan invriezen zodat de volgende ronde maar 1 maand is en minder pijnlijk maar het ontdooien gaat niet altijd goed.
    Je kan beter 3-4 goeie eitjes hebben en een goeie verse embryo.

zit wat in toch

4. Pannenkoek

Pannenkoek Actief lid

26 mrt 2014
    301
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, daar heb je zeker gelijk in Scorpion! Wat fijn om met jullie de twijfels en mogelijkheden door te nemen!

5. Pannenkoek

Pannenkoek Actief lid

26 mrt 2014
    301
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vanmorgen voor 3e FM geweest.

1x 10, 1x 11, 1x 16, 1x 19 en 1x 23mm.

Wij hebben toch besloten voor de punctie te gaan. Het is de eerste poging, dus we gaan kijken of deze paar follikels van goede kwaliteit zullen zijn en eicellen bevatten. Zondag is de punctie ingepland en dan horen we dinsdag of celdeling heeft plaatsgevonden en ik woensdag voor tp mag komen. Zó spannend! Ik zie ergens op tegen de punctie, maar ik ben ook zo blij dat we nu eindelijk geholpen worden!!!

Vanavond nog prikken als normaal, morgen triptofem en een uur later de ovitrelle, zaterdag niet prikken en dan gaat het zondag gebeuren...

6. Scorpion

Scorpion Fanatiek lid

7 jul 2008
    3.028
    0
    36
    Beverwijk
    Spannend!

7. lianne095

lianne095 Lid

29 aug 2014
    96
    0
    6
    NULL
    NULL
    Pannenkoek, ontzettend veel succes zondag!

Wij hebben vandaag de uitnodiging gehad voor onze eerste intake op 20 februari. Hoop dat het allemaal voorspoedig gaat en dat we snel mogen/kunnen beginnen.

8. Pannenkoek

Pannenkoek Actief lid

26 mrt 2014
    301
    0
    0
    NULL
    NULL
    @lianne095, dat is fijn zeg. Iets om naar uit te kijken en het idee krijgen dat er misschien eindelijk wat zal gaan gebeuren!

9. Barnel

Barnel Actief lid

3 jan 2015
    161
    0
    16
    @ Pannenkoek, veel succes zondag!
    @Lianne095 jij ook veel succes!

Hoe is het met de andere dames? Had er niet nog iemand een FM gehad afgelopen week?

Bij mij gaat alles zijn gangetje. Geen last van hoofdpijn stemmingswisselingen of andere symptomen gelukkig. Wat een verschil met Triptofem en Gonal F! Die prikpen Gonal F spuit inderdaad een stuk fijner! Nog een paar dagen prikken en dan woensdag de eerste echo.

10. Scorpion

Scorpion Fanatiek lid

7 jul 2008
    3.028
    0
    36
    Beverwijk
    Wij hebben gisteren een info avond in t vu gehad.
    Filmpjes van t lab, foto's van alle spullen en kamers en een tot in de puntjes vertellende uitleg.
    Was heel fijn.
    Hoop vragen werden er door iedereen gesteld en heb nu wel meer rust en vrede ermee als van de week.
    Nu wachten op de menstruatie en dan zo rond 11-2 starten met de pil

11. Pannenkoek

Pannenkoek Actief lid

26 mrt 2014
    301
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn dat je er weinig last van hebt. Ik heb dat net zo ervaren gelukkig. Spannend hoor woensdag echo. Dan krijg je een beetje zicht op alles!

12. lianne095

lianne095 Lid

29 aug 2014
    96
    0
    6
    NULL
    NULL
    Even een vraag: bij ons is het zo dat het zaad zeer slecht is. We hebben vooraf 2 keer een zaadonderzoek bij ons eigen ziekenhuis. Zijn er ook die in zwolle het isala opnieuw zaadonderzoek hebben moeten doen? Of gebruiken ze de gegevens van "eigen" ziekenhuis?

13. Scorpion

Scorpion Fanatiek lid

7 jul 2008
    3.028
    0
    36
    Beverwijk
    Wij moesten een nieuw zaadonderzoek doen.
    En die was nog slechter.
    Ze willen alles zelf checken wat logisch is want het is hun behandeling.
    Reden waarom t nog slechter was omdat t nog verder werd uitgepluist.
    Wij hebben 150.000 zwemmers waarvan een 100.000 goede

14. mathildeve

8 jan 2015
    98
    0
    6
    NULL
    NULL
    vandaag mocht ik voor de eerste echo. viel ergens een beetje tegen, de arts had verwacht dat de eiblaasjes al wat groter waren, maar er was eigenlijk maar 1 die nu 10mm was en de rest bleef een beetje achter zeg maar. eigenlijk een normaal beeld als je niet aan de hormonen zou zijn werd ons uitgelegd. maar ik ben dat natuurlijk wel dus moeten we gaan ophogen.
    ik begin me dan gelijk zorgen te maken, maar begreep in het Amc dat het veel vaker voorkomt en dat het dan gewoon iets langer duurt. hij verwacht wel ongeveer vrijdag de punctie. nu moet ik dinsdag weer heen. de echo deed op sommige momenten wel zeer zeg, kennen jullie dat?

15. Pannenkoek

Pannenkoek Actief lid

26 mrt 2014
    301
    0
    0
    NULL
    NULL
    @mathildeve, als ik het zo lees (en kijk naar mezelf) dan komt het vaker voor dat de groei wat langzamer op gang komt. Maak je vooralsnog geen zorgen, bij mij zijn er ook meer bij gekomen die de eerste keer nog niet zichtbaar waren. Bij mij was alleen de laatste echo wat gevoeliger. Ik denk dat dat per persoon verschilt. Wellicht ook wat meer gespannen? In ieder geval fijn dat ook voor jou er voortgang zit in het proces en zicht is op een punctie! Spannend allemaal!!!

16. mathildeve

8 jan 2015
    98
    0
    6
    NULL
    NULL
    dank je wel pannenkoek! ik ben er nu ook wat rustiger onder dan vanochtend, je zag wel duidelijk eiblaasjes zitten dat is beter dan weinig of niets of juist veel te veel. maar als je daar bent komt het toch binnen als slecht nieuws ofzo ik weet niet wat dat is...
    we kijken gewoon door naar dinsdag!

17. Scorpion

Scorpion Fanatiek lid

7 jul 2008
    3.028
    0
    36
    Beverwijk
    Ik weet alleen van alle echo's van de iui dat t als een blaasontsteking ging voelen en dat ik bijna niet meer kon plassen. Kon aan de latex liggen zeiden ze en daar zouden ze nu op letten

18. Pannenkoek

Pannenkoek Actief lid

26 mrt 2014
    301
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het wordt nu toch wel spannend hoor, morgen de punctie!

Overigens heb ik van dat prikken weinig last, ook niet van vermoeidheid of andere kwaaltjes, maar ik loop erbij als een krentenbol. Man wat een pukkels! Je kan je daar zo ongelukkig door voelen...

19. lianne095

lianne095 Lid

29 aug 2014
    96
    0
    6
    NULL
    NULL
    Pannenkoek, aftellen... Heel veel succes morgen, ben benieuwd hoe het gaat!

20. Pannenkoek

Pannenkoek Actief lid

26 mrt 2014
    301
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik laat het jullie weten!

Deel Deze Pagina