Eerste ICSI behandeling

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Barnel, 3 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Scorpion

Scorpion Fanatiek lid

7 jul 2008
    3.028
    0
    36
    Beverwijk
    Als ik jullie verhalen zo lees wil ik zo graag vandaag de menstruatie hebben en starten...
    Aftellen....
    Nu vruchtbare dagen..de laatste zonder hulp

2. mathildeve

8 jan 2015
    98
    0
    6
    NULL
    NULL
    Jouw tijd komt ook Scorpion, echt waar meid!

maandag heb ik de punctie, al lekker vroeg om 8.15. brrrrr

3. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    @Barnel

Ik wil even (hopelijk ter geruststelling) mijn ervaring met je delen..

Afgelopen poging ben ik gestart met spuiten op 7 mei en was mijn punctie uiteindelijk op 4 juni. Da's dus behoorlijk lang doorspuiten en ik vond het eerlijk gezegd best spannend.
    Ik heb wel 100x gevraagd of mijn baarmoederslijmvlies wel 'goed' zou blijven... Prof. de Sutter heeft me verzekerd dat ze echt niet terug zou plaatsen als ze daar ook maar enige twijfel over zou hebben. En dat ze in je bloed kunnen zien of je nog door kunt gaan met de stimulatie. Met andere woorden: ik moest me echt geen zorgen maken.

Uiteindelijk had ik een punctie met de volgende opbrengst:
    12 eicellen
    10 rijp
    6 goed bevrucht
    4 blastocysten op dag 5
    TP van 1 verse en 2 ingevroren (4e was niet goed genoeg)

En ik ben dus zwanger geworden (en gebleven) van die verse!

Lang stimuleren hoeft dus absoluut geen probleem te zijn!

4. mathildeve

8 jan 2015
    98
    0
    6
    NULL
    NULL
    kijk daar houden we ons aan vast Hilly, bedankt voor het delen!

5. klavertje3

klavertje3 Actief lid

22 nov 2013
    140
    0
    0
    ziekenhuis
    Bussum
    Na anderhalve week gonal f en cetrocide te hebben geprikt al de punctie 3 de ivf lastige punctie ivf lange eierstokken wel 20 keer geprikkeld veel blaasjes na de punctie waren er 10 eitjes gevonden in de blaasjes, maandag horen we hoeveel embryo's en wordt er 1 terug geplaatst.

6. lianne095

lianne095 Lid

29 aug 2014
    96
    0
    6
    NULL
    NULL
    Mathildeve, wat goed nieuws!! Succes de aankomende dagen!

7. Barnel

Barnel Actief lid

3 jan 2015
    161
    0
    16
    Bedankt allemaal voor de berichten! We wachten gewoon rustig af! Vanmiddag FM 3 en zit nu dus pas op dag 12.. Beter langzaam binnen de bocht blijven, dan dat we te hard gaan en uit de bocht vliegen zegt de dokter! ;)

@Klavertje3 spannend!! Zal duimen voor je! Punctie zelf viel dus tegen?
    @Mathildeve ook spannend! Fijn dat je zo vroeg kunt toch? Veel succes en ik hoop dat we tegelijk punctie hebben maandag! ;)

8. mathildeve

8 jan 2015
    98
    0
    6
    NULL
    NULL
    succes Barnel vanmiddag! laat me niet in de steek he maandag? :p

9. Barnel

Barnel Actief lid

3 jan 2015
    161
    0
    16
    @mathildeve ik laat je toch in wel in de steek maandag! ;) Er groeien er een paar goed door maar ook veel kleintjes. Alles wordt nu pas wakker zei ze en daarom van 112,5 eh naar 75 vanaf vandaag. Er is vandaag ook bloed geprikt en maandag opnieuw bloed prikken en een nieuwe echo.. Ze willen heel voorzichtig zijn ivm ohss. Er waren nu 9 grotere follikels en 20 kleintjes. Baarmoederslijmvlies was 7 mm. Maandag weer afwachten en dan hopelijk woensdag of donderdag punctie!

10. klavertje3

klavertje3 Actief lid

22 nov 2013
    140
    0
    0
    ziekenhuis
    Bussum
    Jertje meer dan 30 is wel veel, ik begreep altijd dat het er niet teveel moeten zijn ivf het behouden van de kwaliteit. Vond meer dan 15 keer prikken al erg naar. En mn buik zat echt vol met 11 grote. Met lopen erg last van hihi

11. Pannenkoek

Pannenkoek Actief lid

26 mrt 2014
    301
    0
    0
    NULL
    NULL
    @mathildeve Spannend maandag! Succes, ik ga duimen voor je!

@barnel Voor jou blijft de spanning er ook goed in. Wat een groot aantal follikels zeg! Hopelijk ook een hoop goede eicellen. Ik zal ook voor jou duimen, ook dat ohss zich niet ontwikkeld.

Hier weinig nieuws te melden. Ik voel me alsof er niets is gebeurd. Ik hoop wat te voelen natuurlijk, maar er is benadrukt dat wat je ook doet, de natuur nu verder z'n werk moet doen. Probeer dan ook, ondanks 3x2 utrogestan per dag, het een beetje los te laten. Maar het blijft spannend!!!

12. mathildeve

8 jan 2015
    98
    0
    6
    NULL
    NULL
    jammer Barnel, maar die van jou zit er ook aan te komen. ik ga zo de pregnyl zetten en morgen een dagje zonder spuiten! maandag om 8.15 is het zover, ben wel zenuwachtig hoor, maar ook wel blij als het straks achter de rug is en hopelijk met mooi resultaat!

13. mathildeve

8 jan 2015
    98
    0
    6
    NULL
    NULL
    dank je wel Pannenkoek! kom je de dagen een beetje door? mijn man en ik willen volgende week na de terugplaatsing even naar welnessbad, mag een kan dat wel? wat zouden jullie doen? x

14. klavertje3

klavertje3 Actief lid

22 nov 2013
    140
    0
    0
    ziekenhuis
    Bussum
    Door de punctie verlies je nog bloed en tampons moet je niet gebruiken, persoonlijk zal ik het niet doen lekker rustig aan die dag. Ik heb maandag een terugplaatsing na punctie gisteren verrlies nog bloed ligt natuurlijk ook aan de hoeveelheid aanprikken. De zetpillen die je dan 3 X daags moet inbrengen geven vettige afscheiding vind je vast niet fijn in een sauna.

15. mathildeve

8 jan 2015
    98
    0
    6
    NULL
    NULL
    Nee inderdaad, dan doen we dat later wel een keer! thanks voor de info ;)

16. Scorpion

Scorpion Fanatiek lid

7 jul 2008
    3.028
    0
    36
    Beverwijk
    Barnel wat veel!!

Pannekoek je hoeft niet altijd wat te voelen.
    Bij mijn zoontje spoog ik alles bij elkaar maar bleek ook een tweeling te zijn en bij mijn dochtertje kwam ik er pas met 6 weken achter en heb ik tot de 22e week niks gemerkt.
    Iedere zwangerschap is anders, en echt ik heb er 6 mee gemaakt en geen 1 t zelfde

17. Pannenkoek

Pannenkoek Actief lid

26 mrt 2014
    301
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel @scorpion!

@marhildeve ik ga morgen met m'n man een middagje naar de sauna. Niet te gek, vooral lekker relaxen. Ik heb na de punctie helemaal geen bloedverlies gehad, maar dat kan per persoon verschillen natuurlijk. Ik ga alleen niet zwemmen en niet te lang in de sauna, want te heet is niet goed voor je eventuele zwangerschap. Heb een massage geboekt, even de stress van de afgelopen tijd eruit kneden...

18. mathildeve

8 jan 2015
    98
    0
    6
    NULL
    NULL
    O heerlijk pannenkoek! geniet ervan!

meiden, ik ben ontzettend nerveus en bang voor morgen de punctie! hoe zijn jullie de dag ervoor doorgekomen?

19. Tabbey

Tabbey Fanatiek lid

2 mei 2013
    1.497
    849
    113
    NULL
    NULL
    @ matildeve, morgenochtendvroeg punctie toch? Want dat is wel fijn. Geef ook gewoon in het ziekenhuis aan dat je zenuwachtig bent. In mijn ervaring leven de artsen en verpleegkundigen echt heel erg met mee.
    Ik kreeg een cocktail met wat verdovende medicijnen in m'n bil gespoten ongeveer een uur voor de punctie. Werd daar heel grappig van, vond ik zelf. Punctie zelf was goed te doen, het is geen pretje, maar het is mij destijds ook meegevallen.

Na de punctie moest ik nog een uur in het ziekenhuis blijven, ze tellen dan de gevonden eitjes, lieten weten of zaadkwaliteit goed was en als je nergens last van hebt mag je naar huis. Thuis lekker rustig aan doen, op de bank/bed lekker filmpje kijken, boekje lezen of slapen en meer niet.

Proberen vandaag verder niet te druk over te maken, ga nog wat leuks doen vanavond. Heel veel succes morgen en hoor graag hoe het is gegaan!

20. mathildeve

8 jan 2015
    98
    0
    6
    NULL
    NULL
    klopt Tabbey, morgenochtend is het zover. Zit vandaag in overleg aan de oxazepam, krijg dan morgenochtend geen diazepam meer, maar ik was /ben zo gespannen dan in er dag en nacht mee bezig was. nu wat rustiger, wel nerveus maar kan wel wat dingen ondernemen. hopelijk vannacht goed slapen en dan morgen goed nieuws! bedankt voor jullie steun! wat heb ik een respect voor jullie allemaal, je hoort vaak van mensen :je weet waar je het voor doet, maar helaas staat onze baby niet morgen voor de deur. en blijft er ook nog de kans dat het nooit gaat lukken :(
    mensen bedoelen het goed, maar soms is het gewoon fijner om met mensen te praten die echt weten waar ze het over hebben...

Deel Deze Pagina