Eerste ICSI behandeling

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Barnel, 3 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flower78

flower78 Bekend lid

12 feb 2014
    540
    9
    18
    Goede morgen dames, ik sluit mij vanaf nu aan bij dit onderwerp..eerste ivf is vandaag mislukt..van 13 goede eicellen is er maar 1 bevrucht en de kwaliteit was 2 -> 3 dus ik had geen hoop en dat klopt ook. Van VU begrepen we dat ze aanhechtingsproblemen eicel-zaadje hebben geconstateerd..de zaadjes gaan dood rondom de eicel zeg maar..maar ze weten niet aan welke kant het ligt..dus we gaan in nov verder met de eerste ICSI..

2. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Wat naar flower. Maar fijn dat je alweer uitzicht hebt op iets anders om te proberen!

3. flower78

flower78 Bekend lid

12 feb 2014
    540
    9
    18
    Ja het was even balen...je verwacht eigenlijk zo iets niet, maar tegelijkertijd zijn we wel blij dat we nu weten wat het probleem is en dat het misschien door icsi verholpen kan worden...we werden helemaal gek van 'jullie zijn gezond, dus het moet wel lukken!'...je hebt er geen boodschap aan als je iets zo graag wilt...

4. Muzieknootje

Muzieknootje Bekend lid

26 jul 2014
    990
    127
    43
    Klussen
    Zuid-NL
    Welkom Flower! Ik kom hier nog geregeld langs omdat wij ook icsi hebben gehad. Sindsdien leef ik erg mee met alle meiden hier. Heel veel succes meis! Wanneer staat je tweede poging gepland?

5. guppymaaike

guppymaaike Actief lid

19 aug 2014
    499
    0
    16
    Vrouw
    militair
    Alblasserdam
    Hier is de eerste echte poging definitief ten einde. Ik ben vandaag ongesteld geworden. Donderdag word ik besproken in het artsenoverleg en vrijdag hoor ik wat het nieuwe plan is...
    Ikom hoop dat ze niet met hetzelfde plan komen!

6. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Balen Maaike. :(

7. Koekje2015

Koekje2015 Bekend lid

7 feb 2015
    626
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat balen Maaike! Hopelijk kun je snel door met een goed vervolgplan

Flower veel succes met de icsi stappen die jullie gaan zetten.

Ook ik kom hier nog regelmatig kijken doordat wij ook met icsi zwanger zijn geworden. Ik ga voor je duimen!!

8. Muzieknootje

Muzieknootje Bekend lid

26 jul 2014
    990
    127
    43
    Klussen
    Zuid-NL
    Jammer Maaike!!

9. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ah nee... jeetje meid..

Knuffel..

10. flower78

flower78 Bekend lid

12 feb 2014
    540
    9
    18
    Dank jullie allemaal voor je lieve welkomstberichten dames...en fijn dat hier vrouwen nog actief zijn die nu dmv de behandeling zwanger zijn geworden...dat geeft mij zeker hoop

Maaike: das baleeeeennnnn...vandaag ben ik na mijn eerste ivf ongesteld geworden en we gaan in nov door met icsi...veel sterkte...en hopelijk is het bij de volg behandeling gewoon raak

11. Jonge vrouw

17 feb 2015
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mag ik eens vragen of jij het korte of lange schema hebt gedaan?
    Ik had ook net als jij, maar 4 follikels en 1 bevruchting.
    Ik heb het lange schema gedaan met 300IE en denk dat ik beter volgende keer het korte schema kan doen. Bij IUI heb ik met 100 IE zelfs al 3 grote follikels gehad. Dus waarom ik nu zo moeilijk te stimuleren was, is me een raadsel.

12. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Vraagje. Ik ben afgelopen vrijdag begonnen met stimulatie en heb komende vrijdag een echo. Kunnen ze dan al goed zien hoeveel follikels er groeien?

13. guppymaaike

guppymaaike Actief lid

19 aug 2014
    499
    0
    16
    Vrouw
    militair
    Alblasserdam
    Ik heb nu twee keer een kort schema gehad met Menopur (2 ampullen menopur, 150 EH is dat geloof ik) en Orgalutran. De eerste keer begon ik op dag 5 en groeide er maar 1 follikel. De tweede keer begon ik op dag 2 met een stuk of 7 grote follikels.
    Ik heb op beide eierstokken tientallen eiblaasjes, maar geen pcos. Door die vele blaasjes zijn ze voorzichtig. Bang voor overstimulatie. Maar ik heb denk ik bewezen dat ik daar niet extra grote kans op maak en best een wat zwaarder programma aan kan!
    Volgens het oude schema zou ik vandaag met prikken moeten beginnen. Maar ik sla sowieso een maand over vanwege een dienstreis over anderhalve week naar Canada. Die wil ik niet afzeggen.
    Hopelijk hebben we allebei nog dit jaar een mooie test in handen!

14. Jonge vrouw

17 feb 2015
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ok. Bedankt. Het hoeft dus niet uit te maken of je het lange of korte schema doet qua hoeveelheid follikels.
    Maar het blijft hoop houden inderdaad!

15. Clauve

Clauve Actief lid

15 mei 2014
    165
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het lange schema gehad met decapeptyl en 150 EH gonal F. Ik had 7 eitjes en 4 goede bevruchtingen. Ben nu zwanger na terugplaatsing van twee embryo's.

16. Clauve

Clauve Actief lid

15 mei 2014
    165
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk het wel. Eerste echo is inderdaad meestal na een week. Daarna iedere 2-3 dagen.

17. Jonge vrouw

17 feb 2015
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend Clauve! Veel succes!

18. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Ik ben blij blij blij want alles loopt op rolletjes en de echo was helemaal goed! Dosis hoeft niet veranderd te worden, en als het meezit is de punctie woensdag al.

19. Clauve

Clauve Actief lid

15 mei 2014
    165
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goed nieuws mystiek! Succes!

20. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013