Eerste ICSI behandeling

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Barnel, 3 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mischa1984

Mischa1984 Actief lid

2 feb 2015
    347
    0
    0
    NULL
    NULL
    Echo was goed. Het hartje klopt! 😍

Mystiek, gelukkig dat alles goed gaat en snel een punctie gaat volgen.

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      34,9 KB
      Weergaven:
      4
  2. Koekje2015

Koekje2015 Bekend lid

7 feb 2015
    626
    0
    16
    NULL
    NULL
    Fijn Mystiek! Mooi bericht en veel succes 👍

3. guppymaaike

guppymaaike Actief lid

19 aug 2014
    499
    0
    16
    Vrouw
    militair
    Alblasserdam
    Top!

Ik ben vanmorgen door het ziekenhuis gebeld. Ik krijg een ander behandelplan. Welke dat zei de balie-mevrouw niet. Ik heb voor woensdag een afspraak om het plan door te nemen.

4. Koekje2015

Koekje2015 Bekend lid

7 feb 2015
    626
    0
    16
    NULL
    NULL
    Geweldig Mischa!! 💋

5. Muzieknootje

Muzieknootje Bekend lid

26 jul 2014
    990
    127
    43
    Klussen
    Zuid-NL
    Wauw Mystiek, goed nieuws! Woensdag is al snel! En wanneer zou je dan een terugplaatsing krijgen?

Mischa; van harte gefeliciteerd meis! Geniet er maar van!

Guppymaaike; ben heel benieuwd naar woensdag, wat het andere plan wordt.. Hopelijk gaat dat werken :)

6. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    De punctie wordt inderdaad woensdag, en de terugplaatsing, volgens planning, dan op zaterdag! *stuiter*

7. Mischa1984

Mischa1984 Actief lid

2 feb 2015
    347
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mystiek, spannend! Ik snap dat je stuitert. Ik hoop dat alles goed gaat tijdens de punctie en dat je een mooi bevruchtingsaantal zult hebben:D

8. guppymaaike

guppymaaike Actief lid

19 aug 2014
    499
    0
    16
    Vrouw
    militair
    Alblasserdam
    Succes morgen!

9. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Dankjewel allebei!

10. Koekje2015

Koekje2015 Bekend lid

7 feb 2015
    626
    0
    16
    NULL
    NULL
    Succes morgen!

11. Clauve

Clauve Actief lid

15 mei 2014
    165
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mystiek, succes vandaag!

12. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Bedankt allemaal!

Het is goed verlopen, er zijn elf eicellen uit gehaald. Niet slecht dus! Pijnlijk, dat wel. Maar ik kreeg allemaal complimenten over hoe ik daarmee omging. :cool:
    Nu net de eerste bolletjes utrogestan erin geduwd.

13. Clauve

Clauve Actief lid

15 mei 2014
    165
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mooie score, mystiek!
    Wanneer hoor je of er bevruchtingen zijn?

14. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Morgen, begin van de middag!

15. Koekje2015

Koekje2015 Bekend lid

7 feb 2015
    626
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mystiek, wat een mooi aantal. Benieuwd naar het aantal bevruchtingen. Succes met de spanning van het wachten!

Clauve, jij ook alvast succes toegewenst voor morgen! 💋

16. guppymaaike

guppymaaike Actief lid

19 aug 2014
    499
    0
    16
    Vrouw
    militair
    Alblasserdam
    Gisteren ben ik bij de arts geweest voor het nieuwe plan. Ik vertelde dat ik de opbrengst nogal vond tegenvallen. Ze zei dat 4-6 eicellen normaal is met mijn schema (ze hopen op 2 perfecte embryo's: een voor terugplaatsing, een voor de vriezer), dus dat ik met 4 eicellen een goede score had. Ook waren de 3 rijpe eicellen van prima kwaliteit en het embryo van topkwaliteit.
    Andere medicijnen bij hetzelfde schema geven dezelfde uitkomst.
    Doordat ik in mijn eierstokken continu meer dan 40 zichtbare eiblaasjes heb, blijft het risico op overstimulatie groot. Het lange schema is geen optie, daar hebben ze slechte ervaringen mee. Met mijn 'afwijking' is het bijna zeker dat dan de poging afgebroken moet worden door overstimulatie.
    De menopur verhogen is willen ze nu nog niet aan, ook vanwege die hoge overstimulatie-kans. Oftewel: ik blijf bij het oude schema en ga op dag 2 beginnen met Menopur.

Met de uitleg erbij, snap ik de keuze en ga erin mee. Ik dacht te licht over de kans op overstimulatie omdat ik tot nu toe juist het tegenovergestelde had naar mijn gevoel.
    Bij een eventuele derde/vierde/vijfde poging wordt misschien wel de menopur verhoogd (ik krijg 5 pogingen vergoed).

Er was toch ook een meevaller: ik vroeg hoe de zaadkwaliteit was. Ik had altijd begrepen dat er minder dan 50 zaadcellen waren in totaal. Nu hadden ze na bewerking 5 goede zaadcellen overgehouden in één druppel, dat is ongeveer 10000-30000 zaadcellen in totaal. Klinkt misschien als heel weinig, maar dat is het voor ons niet! Het waren dus de hoeveelheden per druppel en niet totaal. Dat geeft net iets meer hoop voor deze natuurlijke cyclus.
    Ik zit vandaag op CD10 en heb nog een week ongeveer tot mijn eisprong en 3 weken tot de volgende cyclus. Wat klinkt dat ver weg! Duimen dat het dan gewoon raak is!

17. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Wat een situatie Maaike! Maar als ik het goed begrijp ga je meteen weer proberen bij de volgende cyclus?

Wij kregen net telefoon - alle 11 de eicellen waren rijp, en er zijn er vier bevrucht. Voor ons gevoel is het weinig, maar is dat ook zo? Nu goed, in theorie is het natuurlijk voldoende.

18. guppymaaike

guppymaaike Actief lid

19 aug 2014
    499
    0
    16
    Vrouw
    militair
    Alblasserdam
    Klopt Mystiek, of eigenlijk heb ik nu een wachtmaand omdat ik op dag 2 begin en dus eigenlijk vorige week had moeten starten. Maar toen was het artsenoverleg nog niet geweest.
    Ik vind 4 goed! Is in percentage ongeveer gelijk aan wat ik had. Bij het korte schema heeft het Erasmus een bevruchting percentage van 67%, bij het lange schema ligt het lager omdat de kwaliteit vaak minder is bij meer eitjes.

19. Koekje2015

Koekje2015 Bekend lid

7 feb 2015
    626
    0
    16
    NULL
    NULL
    Maaike, met deze uitleg snap ik de overweging van jouw schema wel.
    Als je de kans op overstimulatie kan verkleinen dan is dat zeker het beste.
    Nu kun je een maandje weer opladen voor de volgende poging. Hopelijk meer succes voor jou straks, duim voor je!!

20. Mischa1984

Mischa1984 Actief lid

2 feb 2015
    347
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mystiek, ik had ook 4 bevruchtingen waarvan 1 excellente bevruchting. De andere 3 zijn vernietigd op dag 5. Maar je weet mijn verhaal. 4 kunnen genoeg zijn. Ik duim voor jou.

Guppy Maaike, hopelijk kun jij over drie weken ook weer in een goed traject starten.

Succes meiden....

Deel Deze Pagina