bang.. verhoogde ca 125 en cyste

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door missiej, 27 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missiej

missiej Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.232
    0
    36
    NULL
    NULL
    hallo dames,

geen idee of ik hier goed zit, maar wil t toch even kwijt en hoop dat er meerdere zijn die dit herkennen.

mijn man en ik zijn net weer begonnen aan de mmm ivm uitblijven zwangerschap. vorig maand is er een cyste op mijn eierstok ontdekt en moest ik ook laten prikken op tumormarker va 125.. moest me er niet al te druk over maken en gisteren terugkomen om te kijken of cyste gekrompen of misschien zelfs weg was.

het tegendeel bleek waar... mijn tumormarker was verhoogt.. maar dit hoeft niet gelijk te duiden op eierstokkanker maar kon ook endometriose zijn.. oke dit nieuws viel nog te doen.. tot de echo..

de echo liet een flinke groei van de cyste zien en dit in combi met bloeduitslag zag er toch ineens minder goed uit :( ...
    ik word binnen 2 a 6 weken al geopereerd.. linker eierstok/eileider lijken al flink beschadigt en grote kans dat die niet gered kunnen worden.

zijn er meiden met een groeiende cyste en verhoogde tumormarker waarbij het idd alleen om endometriose bleek te zijn? of ook kanker?

ik ben bijna 26 en vind t nu toch moeilijk om positief te blijven, omdat we de daadwerkelijke uitslag pas weten na de operatie...

2. Kaila

Kaila Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.593
    215
    63
    Ik heb hier geen ervaring mee maar wil je wel even een hart onder de riem steken. Ik kan me voorstellen dat je hierdoor flink gestrest bent.
    Veel sterkte!!

3. missiej

missiej Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.232
    0
    36
    NULL
    NULL
    dankjewel.. :) ene moment is het besef er en andere moment de ongeloof..

4. MissDonna

MissDonna Fanatiek lid

26 nov 2013
    1.003
    233
    63
    Vrouw
    jeetje, ook ik heb hier geen ervaring mee.

Ik wil je wel heel veel sterkte wensen, en ik zal duimen draaien voor je dat alles goed komt. Sterkte meid!

5. Sifra

Sifra Niet meer actief

Ja, ik had/ heb ook verhoogde ca125 en cystes en bij mij is dit alleen o.b.v. endometriose.
    De aanmaak van (endometriose)cystes is een bekend beeld bij endometriose.
    Heb je verder ook klachten?

6. missiej

missiej Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.232
    0
    36
    NULL
    NULL
    ik heb pas geleden op de spoed gelegen ivm extreme buikpijn.. ook urine nagekeken omdat ik vaak kleine beetjes moet plassen, maar urine was schoon.. op de spoed dachten ze darminfectie maar dit geloofde k niet omdat k hier geen verdere klachten voor had en geen verhoogde ontstekingswaardes had. gelukkig al gauw een afspraak bij de gyn en die zag de cyste.. maar ook hij had niet verwacht dat die in 4wk zo zou groeien. veel pijn of klachten heb ik niet.. wel zeurderig en gevoelige buik aan linkerzijde ( kant van cyste) ook voel k me over algemeen niet fit.. alsof je tegen griep ofsow aanhangt.. maar weet niet of dit verband met elkaar heeft. meer als afwachten kunnen we niet natuurlijk.. maar vind t wel erg spannend allemaal..

wat hebben ze bij jou verder gedaan of gaan ze doen?

7. Sifra

Sifra Niet meer actief

Toen bij mij nog geen emdometriose was gediagnosticeerd, ben ik ook verschillende keren op de hap en uiteindeijk een keer op de spoedhulp beland i.v.m. extreme en op dat moment onverklaarbare buikpijn. Ook bij mij werd het op mn darmen gegooid, dus in die zin is jouw verhaal wel herkenbaar.
    Ik heb bij elke echo wel endometriosecystes, soommige verdwijnen ( ook o.b.v. kunstmatige hormonen ) en momenteel heb ik bv. een cyste zitten, die bij een vorige echo ook waarneembar was, maar niet is gegroeid en die ze dus laten zitten. Heb daar ook geen klachten van.
    Ik ben inmiddels 2 keer geopereerd aan de endo, waarbij de laatste keer de rechter eileider verwijderd is.
    Verder zijn we nu een beetje aan het zoeken naar de beste behandeling tegen de endometriose. Heb recent de pil gehad, maar reageerde hier heel slecht op. Nu sinds een aantal dagen de 'minipil', hier moet het effect nog van blijken.

Sterkte!

8. missiej

missiej Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.232
    0
    36
    NULL
    NULL
    ik heb ooit eerder eens een cyste gehad.. maar was gelijk duidelijk dat die goed was.. ook geen verdere actie op ondernomen.. nu was cyste van ong.2cm gegroeid tot grote tennisbal.. verder zijn de symptomen van zowel kk als endo "vaag" en zal t pas bij operatie zichtbaar worden... hoelanger ik er over nadenk hoe meer ik merk dat eigenlijk puur die onduidelijkheid veel onrust met zich meebrengt.. bedankt voor je reactie! hoe zit t verder bij jullie dan.. is er ook sprake van actieve kinderwens?

9. Sifra

Sifra Niet meer actief

Ja meid, kan me goed voorstellen dat je die onrust ervaart en bang bent voor het minst gunstige scenario...
    Hopelijk word je snel geopereerd, zodat je duidelijkhei hebt.
    Ik duim voor een gunstige uitslag!
    Heel veel sterkte en kracht gewenst de komende tijd.

10. missiej

missiej Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.232
    0
    36
    NULL
    NULL

dankjewel!!

Deel Deze Pagina