Vreemd. Omdat mijn zoontje Tobias heet . Dan verwacht je dus Tobias terwijl het Tobian is. Volgens mij heb ik de naam wel eens gelezen, misschien in een fantasy boek? Even wennen voor mij maar wel een leuke naam. Betekenis Tobias: God is mijn goed. Niet dat ik de betekenis erg bijzonder vind, daar heb ik de naam niet om gekozen, maar ik vond de betekenis niet vervelend.
Wauw, leuke reacties allemaal! Ja het enige nadeel vind ik inderdaad dat hij misschien vaak mensen moet verbeteren alsin 'nee tobian met een N'. Maar ach als dat het dan is. En Tobi als koosnaampje is inderdaad erg schattig! Thnx allemaal!
Tobian? Leuk Ik heb een collega gehad met een Tobian, Gideon en een Manuel! Leuke naam hoor en met dat toelichten zal het wel mee vallen.. niet iedereen is hardhorend
Erg leuk!! Kan er niks negatiefs over bedenken. Ook nog niet eerder gehoord en ook.niet een naam waar je aan moet wennen. hebben wij zelf ook gedaan voor onze spruit onderweg. Een naam die.bijna niemand kent maar toch 'gewoon'
Ik had zelf Tobias en Tobit op mijn lijstje staan, mijn man was er minder enthousiast over, het is F.abian geworden :-D Dus je snapt dat ik je keuze heel leuk vindt !!! En onze 2e zoon heet N.oam, er zijn idd mensen die er automatisch Noah van maken omdat dat meer bekend is, maar ik zit er niet mee, ik corrigeer ze gewoon en dan zeggen ze meestal oh wat een leuke naam, die heb ik nog nooit gehoord Mijn advies : sta achter je eigen keus!
doet me denken aan mega mindy.. toby hihi. ik vind het een leuke naam! ik hou wel van namen die je niet vaak hoort