Heeft iemand hier ervaring mee? Het is vijf weken geleden dat ik bevallen ben en vanaf week drie begon ik al oud bloed te verliezen en vloeide ik amper. Nu ineens sinds een dag of twee vloei ik weer helder rood bloed en echt enorm veel! Is dit nu mijn eerste ongesteldheid na de bevalling? Want ik geef bv en dan blijft die vaak toch uit dacht ik. En op een beetje last na van mijn rug heb ik niet echt de normale ongesteldheids klachten die ik normaal wel heb. Iemand die dit herkent?
Het zou kunnen maar het zou ook nog bij het vloeien kunnen horen. Hier was het ook al een week over en toen nog weer een week helder rood. Uiteindelijk pas na 5,5 maand weer ongesteld.
MIsschien ben je ineens meer gaan doen, lopen , tillen e.d. Dan kan het vloeien ook ineens weer meer worden..
Ik heb dat beide keren ook gehad... Een week of 5 gevloeid, dan een week niet en dan weer een week. En daarna bij de eerste pas weer met 8 mnd ongie en bij de tweede rond 9 mnd... Ik denk dus dat het nog bij het vloeien hoort...
Vk zei dat hier, dat ik niet moest schrikken als ik ineens weer begon te vloeien na een paar weekjes, kennelijk komt dat vaak voor. Geen idee wat de oorzaak is, misschien inderdaad dat je meer bent gaan doen nu? Of misschien is het toch nog een soort grote schoonmaak van je baarmoeder. Mocht je het niet vertrouwen, dan kun je de vk ook nog bellen, die doen nazorg tot 6 weken na de bevalling.
Dank jullie voor jullie reacties! Ik schrok voornamelijk van de hoeveelheid bloed. Maar er zit ook een hoop slijm bij, dus ik denk dat het inderdaad nog vloeien van na de bevalling is
Kan idd nog van het vloeien zijn. Maar je kan ook al snel ondanks dat je bv geeft weer je menstruatie krijgen. Bij de een blijft het lang weg en bij de ander pakt het lichaam het weer heel snel op. Bij mijn 1ste werd ik na een week of 8 weer voor het eerst ongesteld. Bij mijn 2de en derde later. Vaak is je eerste menstruatie weer heftig. Het kan zijn dat je al je oude klachten meteen terug hebt maar hoeft niet. Ik had vroeger altijd ontzettende buikpijn als ik mijn menstruatie kreeg. Lag echt krom van de pijn. Na mijn 1ste bevalling kreeg ik bij de 1ste keer geen klachten, na een paar weken weer wel. Niet meer zo heftig maar nog wel duidelijk aanwezig. Nu na mijn derde bevalling heb ik soms alleen maar een beetje zeurderige buikpijn en wat hoofdpijn. Als je het niet weet of vertrouwd bel je even naar je vk.
Het vloeien is nu alweer minder, twee dagen heel heftig geweest en nu weer normaal als ik ongeteld ben. Dus ik maak me al een stuk minder zorgen.