Eerste (inwendige) echo klopt niet???

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door NooNoo1303, 20 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NooNoo1303

NooNoo1303 Nieuw lid

20 okt 2016
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi allemaal,

Ik ben nieuw hier, maar ik zit met een zeer prangende stressvolle vraag..
    Ik heb vandaag (20 okt) een eerste echo gehad. Vruchtje werd 1x opgemeten en die gaf aan dat ik 6w en 3 dagen zwanger ben.
    Ik had zelf 7w en 1 dag berekent.

Nu is het grote probleem.. en onvergefelijk en stom, dat weet ik, hoef geen preek, die heb ik mezelf al gegeven.
    Ik heb seks gehad met een ander dan mijn man (met wie ik ook al een kind heb van 2 jaar)
    We hebben t weliswaar met condoom gedaan, maar die is 2x afgegleden, weer omgedaan en hij is in het condoom klaargekomen, met terugtrekken heeft ie m vastgehouden.

Nu was dat de 19e of 20e.. volgens deze echo is dat nou net precies de dag van bevruchting (denk ik in ieder geval want ik weet niet goed hoe ze het berekenen/meten)

Ik heb met mijn man op de 11e en de 14e seks gehad (omdat ik dacht dat ik rond de 13e eisprong zou hebben)
    Ik heb eigenlijk geen cyclus, gestopt met pil, 'stopweek' ongesteld, 31 aug tm 04 sept een tussentijdse bloeding (ong 2 weken na stopweek zeg maar) vanaf daar ben ik weer gaan tellen..

Heel veel info, maar heeft iemand enig idee hoe t nou zit?
    Kan het van de ander zijn of is het gewoon van mijn man en zit de echo er naast??
    Ben nogal gestresst nu en lichtelijk wanhopig (en oerdom ja, dat ook)

2. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    Tja.. het kan van beide zijn, alleen een DNA test zal op je vaag antwoord kunnen geven

3. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    De kans dat het de 'andere' man is, is ergens heel klein. Of hij moet al eerder in het condoom zijn klaargekomen alvorens deze afgleed.

Zo niet dan praat je over voorvocht, waar inderdaad ook spermacellen in zitten, maar dit kleinere aantal i.c.m. met enkel een afgegleden condoom is dus gewoon een stuk kleiner dan de mogelijkheid dat het met je partner tijdens één van de twee keren compleet onveilig seks, goed is gegaan.

4. Huusje

Huusje Actief lid

30 mei 2016
    427
    1
    18
    Niet het antwoord wat je wil horen denk ik, maar het kan van allebei zijn. Je kunt wel degelijk zwanger raken van bijvoorbeeld voorvocht, zeker als je in je vruchtbare periode bent, en daarnaast is er niet heel zorgvuldig omgegaan met de condooms. Alleen een DNA test zal uitwijzen wie de vader is. Ik denk dat je toch met de billen bloot moet. Dat vind ik sowieso, maar dat is niet je vraag dus daar zal ik verder ook mijn mond over houden. Succes, snap dat het een stressvolle periode voor je is!

5. NooNoo1303

NooNoo1303 Nieuw lid

20 okt 2016
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties,
    We zijn idd niet heel zorgvuldig geweest, maar er zijn een aantal studies waar uit blijkt dat er geen levende spermacellen in voorvocht zitten, mits de man na de laatste zaadlozing geplast heeft.. van dit uitgaande weet ik zeker dat dat iig niet het geval is. Gaat mij echt om de mogelijkheid van toch wat gelekt spul toen hij klaarkwam..

6. jongemama1993

jongemama1993 Fanatiek lid

5 mrt 2014
    1.187
    3
    38
    Het kan van beide zijn, dat weet je gewoon niet. Ook een echo, waarbij er precies berekend word hoever je bent geeft geen garantie.

Ondanks dat ik verder geen mening ga geven over wat er gebeurd is, wil je wel op het hart drukken dat openheid naar je man (en naar de andere man) erg belangrijk is. Beide hebben recht om te weten wat er speelt. Doe het op zijn minst voor het kindje dat in je groeit!

7. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

23 apr 2008
    2.758
    1
    36
    #7 Dizzy, 21 okt 2016
    Laatst bewerkt: 21 okt 2016
    Dat laatste is onzin, je kunt wel degelijk zwanger worden van voorvocht. Eerste echo is echt mm werk en erg moeilijk te meten op deze termijn, mijn eerste echo werd ik geloof ik 6 dagen terug gezet en bij de tweede kreeg ik er weer 4 bij. Het is te hopen voor je dat het geen donkere man is waarmee je vreemd bent gegaan terwijl je eigen man blank is want je weet het pas na de bevalling. Tenzij je een dna test laat doen.
    Opbiechten is het meest eerlijke naar je man toe dat je kunt doen.

8. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    dna test, zorg dat je het opbiecht...

9. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Ten eerste kan.het van allebei zijn. En een dna test is het enige wat dat uit kan sluiten
    Ten.tweede waarom ga je in.godsnaam met een ander naar bed als je een man hebt en nog zwanger wilt worden van je man.
    Je praat over eisprong en dat je die dagen sex hebt gehad met je man.
    Snap dat echt niet
    Verbreek dan eerst iets voor je een ander wilt.
    Sorry ik vind dat zo zwak en ranzig

10. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.478
    5.838
    113
    Hangt er iets raars in de lucht ofzo dat vrouwen met een kinderwens ineens massaal vreemdgaan? Dit is al het 4e topic wat hierover wordt geopend in een maand tijd;).

Ontopic: zoals hierboven ook al aangegeven heb je alleen met een DNA-test echt zekerheid. Bij de termijnecho zal het trouwens wat beter te meten zijn en kan de verloskundige wat beter inschatten hoelang je zwanger bent.

11. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Want ze vroeg echt om jou mening hierover
    Schei toch uit zeg..
    Ze zegt toch zelf al dat ze dom bezig is geweest en geen preek nodig heeft.

Ts; je kn bij de termijnecho weer vooruit of achteruit gezet worden.
    Een vroege echo is echt mm werk.
    Daarom krijg je met 10-12 weken een echo om je exacte zwangerschapsduur te bepalen.
    Uiteindelijk geeft die ook geen garantie want dat komt soms ook niet helemaal overeen met je eigen berekening maar dat is wat de vk aanhoud.
    Het enige wat echt duidelijkheid geeft is een dna test.

12. pearls

pearls Bekend lid

29 nov 2012
    656
    0
    16
    1 van onze dochters is ook ontstaan uit voorvocht.. dat kan dus wel degelijk! Wij zijn super vruchtbaar samen.

De enige manier om erachter te komen is ben ik bang een dna test. Als je met beide zo rond je eisprong hebt gevreeën kan het echt van beide zijn.

Ik zou het toch eerlijk opbiechten. Je kunt het je man en zijn familie niet aan doen als ze een hele zwangerschap denken een kind te krijgen en het blijkt dan niet van hem te zijn. Ook tegen over het kind is het niet eerlijk.

13. Joppie1

Joppie1 Niet meer actief

Sorry voor die studie, maar ik ben zo toch echt zwanger geraakt de tweede keer. Dus het kan zeker wel!

14. AngelSterre

AngelSterre Actief lid

29 mrt 2016
    354
    142
    43
    Pfft ongeacht de situatie en wat je zou moeten doen..
    DNA test is de enige juiste manier om het zeker te weten en echt ik adviseer je om daar nu al geld voor apart te gaan leggen.
    Mijn broertje zit in zo'n zelfde situatie.
    Zorgt al ruim 'n jaar voor een kind dat zeer waarschijnlijk niet van hem is. De hele zwangerschap dacht hij dat het zijn kind was
    Zij is wel eerlijk geweest in de 7e maand,dat hij mogelijk niet de vader is,maar een dna test hebben ze nog steeds niet gedaan vanwege het geld.
    Inmiddels is hij erachter gekomen door sperma onderzoek dat de kans dat het zijn kind is maar 2 tot 5 procent is.

Omdat zij eerlijk is geweest hebben ze nu nog goed contact maar samen zijn ze niet meer. En hij doet het alleen voor het kind. De andere mogelijke vader wil er niks meer mee te maken hebben.
    Dus mijn advies, wees in ieder geval eerlijk tegen je man.

15. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

23 apr 2008
    2.758
    1
    36
    Voor 150 euro kun je dat online bestellen met 99% zekerheid...

16. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Is idd maar een manier zekerheid en dat is een dna test.. Ik zou het ook opbiechten, ik zou niet met zo´n leugen kunnen leven plus als het andersom zou zijn zou ik het ook willen weten.

En tja dat ts commentaar krijgt kun je verwachten als je zo´n topic start.. Sterkte en succes.

17. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Klopt ze zegt het zelf ook.
    Dus als ik of iemand anders hier op het forum het ook.zegt Whats the problem?
    Is een forum je kan niet verwachten dat er niemand een eerlijke mening gaat geven

18. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    ik vraag me alleen af of dit niet gewoon wéér hetzelfde topic is... valt wel een beetje erg op...

19. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.478
    5.838
    113
    Dat is inderdaad precies wat ik bedoelde:D

20. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Het zijn ook iedere keer meiden die op de dag van aanmelding hier hun verhaal doen, dus ik geloof er niet zo in...

Deel Deze Pagina