Hallo Aankomende mama's Wie net als wij voor een NIPT kiezen, wil ik even wat informatie geven. Tijdens onze eerste zwangerschap kozen wij voor Brussel (dr. Jani) en hadden daar een goede ervaring (uitgebreide nipt + uitgebreide echo: 600 euro). Deze keer konden we ook in Nederland de nipt doen, via de verloskundige: er wordt dan hier bloed afgenomen en dat sturen ze op naar Antwerpen. Aangezien wij graag de uitgebreide test wilden (dus ook geslachtsgebonden trisomieen en niet alleen de drie standaard trisomieen) informeerden we rechtstreeks bij Antwerpen (Gendia) of zij dat ook testten. Dat was niet het geval, en de prijs was even duur. Voor ons was de keuze toen snel gemaakt. Echter, nu krijgen we steeds mails van de Antwerpse tester, of we toch maar even willen vertellen waar we de nipt gaan laten uitvoeren. Hoogst ongepast wat ons betreft: of we de nipt laten doen en dan ook nog waar, is toch zeker onze zaak? Het voelt heel vervelend hoe daar met je persoonlijke vraag wordt omgegaan. We hebben netjes aangegeven dat we deze informatie niet aan hen verstrekken. Daarop kregen we een mail waarin staat dat ze dat onbeleefd vinden! Pardon? Mogen wij zelf weten aan wie we onze medische keuzes doorgeven? Mijn familie weet het niet eens!! Kortom, we zijn niet te spreken over Gendia en de wijze waarop ze met je persoonlijke gegevens en vragen omgaan. Wat ons betreft een afrader en dat wilden we hier toch even kwijt. Gelukkig zijn er veel meer mogelijkheden om de nipt te laten doen...
Wat een rare reactie van Gendia! UZA antwerpen doet ook gewoon de nipt test, ze doen het zelf in hun eigen labo, heel tevreden van 390 euro. (ik kom ook gewoon uit antwerpen dus dat is wel handig )
Klopt ja. Ik ga morgen bloed laten prikken in Nederland. En heb na een mail voor info ook een paar dagen later de vraag gekregen waar en wanneer ik het ging laten doen. vond het ook vreemd. Maar doe het wel gewoon.
Dat is inderdaad vervelend! Dat deden ze begin dit jaar bij mij ook, maar toen had ik een miskraam gekregen.. dus heb ik dat terug aangegeven. Daarna hield het wel meteen op, nooit meer reactie gekregen op mijn antwoord. Hier ben ik ook bij UZA geweest, dat beviel prima!
Ik heb dezelfde ervaring met Gendia! Enorm onbeschoft en opdringerig! Ik ben gister naar Antwerpen gereden, naar uza. Super ervaring! Nu hopelijk nog een goede uitslag! 😃
Jeetje wat ontzettend onbeschoft! Ik ben zelf geweest bij Womencare in braschaat. 450 euro volgens mij icl eerst een echo en naar het geslacht werd er gekeken. Ze stuurde het naar het amerikaanse lab. Heel erg tevreden over.
Zelfde ervaring. Gelukkig was het Uza wel heel erg prettig. Ik kreeg het gevoel dat Gendia een puur commerciële instelling is waar dit gedrag dan ook prima bij past. Draait maar om 1 ding..