Utrogestan

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Ineke1983, 22 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Hallo!

Na een IUI moet ik altijd utrogestan capsules opsteken van 100mg 1 ochtend 1 middag 2 avond maar nu zouden die uit de handel zijn en heeft mijn apotheek de gyn gebeld en die zei dat ik dan de orale moest innemen 1 1 2
    MAAR toen ik bij hem was zei hij dat de 200mg ook goed zou zijn 1 ochtend en 1 avond...
    Nu lees ik op internet dat je de orale ook vaginaal kan opsteken omdat het identiek hetzelfde capsuletje is???
    De orale inname zou ook veel bijwerkingen hebben...

2. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Bij mijn weten staat er op die capsules altijd op de verpakking dat je ze oraal moet innemen, er is zover ik weet geen verschil tussen capsules voor oraal en vaginaal. Op mijn doosje staat ook oraal maar gebruik ze volgens voorschrift van mijn arts van onderen dus.

3. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Bij mij staat er ook oraal op het doosje, maar ik moet ze vaginaal innemen. Dat kan zonder problemen!

Succes!

4. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Bij mij staat op het doosje ook voor oraal gebruik. Maar ik gebruikte ze alleen maar vaginaal.

5. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    Hoi Ineke,

er zijn inderdaad geen aparte vaginale bolletjes, dat zijn gewoon de orale, maar dan vaginaal genomen.

Maar ik vind het wel apart dat de 100 mg bolletjes uit de handel gehaald zouden zijn?? Volgens mij is dat de meest gebruikte dosering. Ik heb ze zelf net 2 weken terug nog gehaald, geen probleem... of is het dus iets heel recents?

Ik wist niet eens dat er ook van 200mg bestaan. Wel apart want de meest voorgeschreven dosering is 3x2 daags. Dan zouden ze toch beter gewoon 3x1 van 20 mg kunnen voorschrijven?

Hoop dat je het nog wat wil toelichten, want ben wel erg benieuwd, aangezien ik zelf ook binnenkort weer nodig heb...

6. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Ik heb nu dus het laatste in Belgisch Limburg verkrijgbare vaginale doosje 100mg EN het doosje van 100mg oraal want dat bestaat wel nog, maar de capsules zijn identiek???
    gyn gebeld en die zei "jaja neem de orale maar in dat is hetzelfde" dus ik vroeg "oraal dan?" en hij antwoordde "jaja oraal"...
    niet veel wijzer dus...
    Ik had ook liever de 200mg gehad, maar ja, dan nu zo maar proberen, ik moet nog maar tot maandag en als ik zwanger zou zijn moet ik terug naar de gyn!

7. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Net van een bevriende vroedvrouw bevestiging gekregen dat de orale en vaginale precies hetzelfde zijn, enkel de verpakking verschilt, maar binnenin zijn de strips zelfs gelijk!
    Gewoon vaginaal gebruiken dus OEF!

Deel Deze Pagina