Hallo allemaal, Als het deze ronde niet raak is zullen we met IUI beginnen in februari. Ik heb PCOS en het zwemmerslegioen wil niet hard genoeg zwemmen, vandaar. Ik heb nu de 2e ronde Clomid gehad, volgende week hoor ik of er een eisprong is geweest. Dit was helaas in de 1e ronde niet zo, ook al zag het er op de echo's prima uit. Zijn er nog meer mensen die in feb een IUI hebben ? Kletsen jullie gezellig mee ?
Hoi, Ik zit nu in mijn 5e ronde hormonen spuiten. Nog steeds niet zwanger helaas. Ik heb al wel een dochter van ruim 2 jaar. Die is gewoon vanzelf gekomen, dus zonder medicatie. Heb elke maand met behulp van hormomen spuiten een mooie eisprong, alleen word ik telkens weer ongesteld. Als het deze maand niet raak is gaan wij ook in februari beginnen met IUI. Ik heb trouwens PCOS.
Bedankt voor je reactie. Wat jammer dat het nog steeds niet gelukt is. Voor jou ook een extra spannend maand dus. Gek he dat de eerste vanzelf komt en dat het nu niet wil lukken. Ik voor je dat het toch nog raak is deze maand !
Danke je!! Voor jou natuurlijk ook, hopen dat heel dat IUI gebeuren niet nodig is. Kijk er zo tegen op. Ik zie dat jij ook op het wachtbankje zit. Ik dus ook. De 21e is mijn NOD. Ik vind het ontzettend zwaar om in de wachtweken te zitten. Elke keer er maar op letten of ik iets voel. Dit is voor mij de 5e ronde dus ben eigenlijk heel erg zat.... Hoe lang zijn jullie inmiddels aan het proberen? Wij al meer dan een jaar.
Wij zijn bezig sinds mei 2010. Door een enorme slechte ervaring met diverse artsen is er pas heel laat ontdekt dat ik PCO heb. Nu blijkt dan ook dat het zaad nog goed genoeg is. Mijn NOD is 20 of 21 jan, dus we lopen een beetje gelijk Hopenlijk beide op roze dan !
Heey Sammie en Wachtende, IUI valt reuze mee hoor. Is niks anders dan de natuur een klein handje helpen. De inseminaties zelf voel je nauwelijks iets van. Enige lastige is dat je altijd goed uit moet mikken met je plas ophouden, haha !! Je moet namelijk wel echt moeten plassen en dat moet je dus ophouden. Dan kunnen ze beter bij je bm! Maar het stelt verder echt niks voor. Zeker niet als je hormonen dus ook al gewend bent, zoals jullie! Komt goed Meiden!! Liefs, Elvi
Hoe, wat, waar en waarom? Plas ophouden? nog niets over gelezen...ik moet duidelijk nog meer huiswerk doen
Ik heb hier geen ervaring mee, wens je wel veel succes. Ik lees dat dit je tweede ronde clomid is. Hoeveel mg heb je nu dan? Omdat er vaak eerst 50 mg voor word geschreven en daarna nog 2 'kansen' zeg maar met 100mg en 150mg. Ik hoop alsnog dat je gewoon een eisprong hebt deze ronde!!
Bedankt !! Ik heb 50 mg gehad, 2e ronde ook. Fert arts vermoed dat ik een ronde heb overgeslagen maar dat het nu wel goed zou gaan. De follikels groeiden namelijk wel goed. Maar nu met de matig/slechte resultaten gaan we dus direct over op IUI.
Dat is op zich best snel. Meer kans op succes dan lijkt me. Ik wens je succes en blijf je volgen. Verder geen advies of wat want heb er geen ervaring mee Zit dan ook nog maar in de 1e ronde clomid
spannend hoor wachtende, jaa van dat plas ophouden klopt, dan voel je er minder van en kunnen ze beter bij je baarmoedermond komen. ik zit nu op t wachtbankje vn de 3e iui, ik ben ook sinds mei 2010 bezig.. alles is wel goed bij ons
Hoi, Wij hebben 31 jan een gesprek over IUI en hopelijk mogen we ook vrij snel daarna beginnen. Zie mn handtekening voor de reden Vind het ook wel vrij spannend allemaal. Hopelijk blijft het zaad wel 'zo goed'(nouja, het is te weinig, te weinig bewegend en maar 1% goed qua vorm ), bij de proefopwerking was het nl een stukje beter dan normaal, anders moeten we alsnog door naar IVF.
Hoi meiden, Ik heb a.s. donderdag een info-afspraak bij de gyn. Erg spannend. In september hebben we onze eerste onderzoeken al gehad. Het zaad van m'n vriend is niet optimaal maar ook weer niet heel slecht. Wij zijn nu 1,5 jaar bezig. Helaas nog geen enkel resultaat. Ook niet zwanger geweest. Er zal voorafgaand aan iui nog een HSG plaatsvinden. Hopelijk is de uitslag daarvan goed. Het enige dat ik op dit moment weet is dat de iui met hormonen plaats zal vinden. De rest zal ik a.s. donderdag wel horen Zie opzich niet heel erg op tegen iui, ik hoop alleen maar dat het niet al te lang nog gaat duren allemaal. Het wachten duurt al zo lang Vind het met elke maand die erbij komt moeilijker worden. Vooral nu mijn beste vriendin en schoonzus begin april uitgerekend zijn. Hoe proberen jullie positief te blijven?
Spannend lovelyrose! Wanneer heb je de HSG? Ik heb die donderdag, brr. Jij wel iui met hormonen dus. Ik zou dat eerst ook krijgen, maar nu werd er weer gesproken over iui zonder hormonen. Dat zal ik de 31e nog maar eens navragen dan. Weet je de waardes van het sperma? Positief blijven... vind ik ook lastig. Ik ben nu allang blij dat er iets uit de onderzoeken is gekomen en probeer positief te blijven door te denken dat het met IUI wel goedkomt. Natuurlijk is dat te kort door de bocht, want er is een hele grote kans dat we ook met IUI niet zwanger worden. Het is gewoon moeilijk allemaal!
Zo toch weer wat mensen erbij, welkom !! Het lijkt erop dat het deze ronde weer niet raak is, dus op naar de IUI. Morgen naar de fert. arts !
@Babyliz: succes met de HSG morgen! Voor mij moet de afspraak nog ingepland worden. Ik zit nu op dag 5 van mijn cyclus en mijn eisprong heb ik op z'n vroegst dag 18, dus hopelijk kan het deze cyclus nog plaatsvinden. Ben me al flink aan het inlezen over het hele gebeuren. Heb gelezen dat je in de cyclus van HSG niet zwanger zou mogen raken, maar ik begrijp ook dat ziekenhuizen daar verschillende protocollen over hebben.. Heb eigenlijk geen zin om nog een cyclus te wachten hoor Ik moet inderdaad hormonen gebruiken, dat is standaard in ons zkhs. De kans van slagen is daarmee ook groter. Weet iemand van jullie trouwens via welk onderzoek er te zien is of je baarmoederslijmvlies dik genoeg is na de eisprong? Via echo? Het zaad van mijn vriend gaf verschillende waarden aan. Bij de screening waren er voldoende zwemmers. Alleen was 2% snelzwemmend en 2% langzaamzwemmend. De rest dus onbruikbaar. Bij de analyse was 75% juist wel snelzwemmend alleen was het aantal nu minder, namelijk 9,8 miljoen. Maar al stukken beter dan de eerdere test dus. @ wachtende: voor jou ook een spannende dag dus vandaag. Wanneer is je nod trouwens?
@wachtende; Dank voor het welkom Hoe was je afspraak? @lovelyrose: Dank je! Zou mooi zijn als het deze cyclus nog kon ja! Bij mij hebben ze het ook meteen ingepland (op dag 3 en de HSG is nu op dag11). Ik heb me ook al aardig ingelezen ja, ben heel benieuwd hoe het voor mij persoonlijk gaat voelen ed. Dat is idd wel een verschil tussen de waardes ja! Gelukkig dat het bij jullie niet superslecht is. Bij ons helaas wel alle keren slecht resultaat, nu dan net op het randje genoeg voor IUI. Apart dat ieder ziekenhuis weer steeds zn eigen protocol heeft, vind het best verwarrend soms!
Yess ! een goede eisprong gehad. Volgende cyclus dus IUI met Clomid. Mijn NOD is 20-01. Verwacht IUI rond 5 feb dan. Ik krijg geen HSG. Je kan het baarmoederslijmvlies meten met behulp van een inwendige echo. Niets gehoord of gelezen over je plas ophouden, zal wel ziekenhuis afhankelijk zijn dan. We hebben voor 3 pogingen de papieren en Clomid gekregen, daarna weer evalueren.