Eerste IUI feb 2012

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Wachtende, 12 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ilja27

ilja27 Fanatiek lid

21 jan 2010
    1.555
    1
    36
    Geen krampen.
    Wel gehad gister en eergister.
    En heb het 2 dagen erg koud gehad.
    Heb wel erg zere borsten sinds vanacht/vanochtend.
    Ben wel steeds erg misselijk.
    Dit kan ook allemaal komen door de utrogestan.
    Nog steeds geen bloed te bekennen.
    Moet veel plassen.

Hier is het officieel ook na 18 dagen testen.
    Ben nu in een ander ziekenhuis.
    In het vorige ziekenhuis mocht ik na 16 dagen officieel testen.

2. Lotteke1980

Lotteke1980 Bekend lid

23 aug 2010
    581
    15
    18
    Vrouw
    Ja, heel herkenbaar Ilja, ik vraag me ook af of het door de utrogestan komt of dat het de eigen hormonen zijn.. Je kan zo voor de gek gehouden worden.

Koud heb ik het ook, pijnlijke borsten vooral s'avonds en maagzuur... Maar vandaag helemaal niets! En ik voel me zo energiek, dat ik denk; neeeh het kan niet.

Wanneer mag je testen? en weet jij waaom we pas na 18 dagen mogen testen i.p.v. 14? Zou dat met de Otrivelle te maken hebben? Die heb ik op 4 maart moeten zetten.. lijkt mij sterk dat dat nog in mijn lichaam zit..

3. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    @lotteke: hoop dat je een leuk weekend weg hebt (gehad)! het testen zou idd misschien met ovitrelle te maken kunnen hebben, daar weet ik niets vanaf
    @ilya: ik zou zelf denken dat je niet zwanger bent dan. Maar hopen mag altijd!

@hier:
    De laatste IUI is weer achter de rug! We hadden voor t eerst in de 4 pogingen een ander die t zaad waste en ook een ander die de IUI deed. Wie weet brengt dat geluk. Deze dame was alleen wat lomper dan de andere assistente met het speculum en toen zei ze dat ze er nog niet goed bij kon en pakt ze een verpakking met een mega tang: mn man en ik keken elkaar verschrikt aan en ik zei: wat ga je daarmee doen?! Zette me helemaal schrap ik denk daar gaan we, maar weet niet wat ze ermee deed maar ik voelde er niets van... pfff opluchting! Mn man durfde dit keer niet het spuitje leeg te spuiten, eilde dat alles perfect zou verlopen. Het VCM was trouwens super! 11.4, zie foto in foto album http://www.zwangerschapspagina.nl/members/58769-albums8934-picture54864.html Hadden we niet verwacht omdat erhoger percentage dood inzat dan vorige keren ( ik mask altijd foto van t formulier) Maar de hoeveelheid zaadcellen was bijna t dubbele dus uiteindelijk top score!

Nu weer op die wachtbank. Testdag is paar dagen na mn verjaardag maar ga er denk ik wel een testje op wagen als de pregnyltest negatief is!

Geniet van het mooie weer!!!

4. Babyliz

Babyliz Fanatiek lid

4 feb 2011
    1.038
    0
    36
    NULL
    @wachtende: Dankjewel! Ik hoop t ook.

@chantal: Ja zeker balen. Dankje! Ben ook heel benieuwd... wauw een VCM van 11.4, wat goed. Hoop zoo dat het dit keer raak is voor jullie!

@anana: Succes maandag!

@lotteke: Succes met het slopende wachten!

5. Lotteke1980

Lotteke1980 Bekend lid

23 aug 2010
    581
    15
    18
    Vrouw
    Hoi Allemaal,

En Ilya, hoe gaat het? Is het gestopt?

Nou welkom op het wachtbankje Chantal! Dan kunnen artsen nog zo slim zijn, sommige artsen zijn zo onhandig! Ik had met die HSG, toen kreeg ze dat ding er niet ingedraaid, stonden ze 4 man om me heen te klungelen. Mijn aanstaande kreeg ook het spuitje! Hij heeft het wel gedaan, maar vond het wel spannend, ik natuurlijk weer helemaal emo (door die hormonen natuurlijk). Mooi dat het VCM super was. Hopelijk levert het resultaat op! Hoe voel je je verder??? Ik kon na de iui een dagje niet zo veel, maar ik had ook eicelreductie erbij, misschien lag het daaraan.

@ Babyliz, succes met de kijkoperatie! Ik hoop dat alles goed verloopt.

Weekend was helemaal goed, lekker uitgewaaid. Nog geen regels.. wel buikkrampen (beh). Ook misselijk. Ik zit nu op dag 14. Donderdag testen! Nou het is weer mooi weer! Fijne dag allemaal.

Groetjes Lotteke

6. Anana82

Anana82 Lid

22 feb 2012
    61
    0
    0
    Regio Breda
    Hoi Meiden,

Net terug van iui2! Helaas met minder goed nieuws! 2 jaar geleden was de zaadproductie van mijn man mooi gemiddeld en net krijgen we te horen dat die nu toch wel aan de erg lage kant is! Nou dan zakt de hoop je ook in de schoenen! Weer een reden om die tranen te laten gaan. Nu maar afwachten 2 weken en er het beste van hopen!

@ Lotteke, spannend nog maar een paar daagjes en dan weet je meer! Succes!

@ Chantal. Hoe gaat het op het wachtbankje?

Hoe gaat het met de rest van de meiden!

7. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Anana welkom op de wachtbank! Wat ontzettend balen dat de zaadjes in mindere getale aanwezig zijn :( maar er hoeft er maar 1 te zijn!!
    Lotteke ik had nergens last van na de iui, geen vd 4 dus denk idd dat dat te maken heeft met eicelreductie. wel fijn dat ze dat bij jullie doen, hoef je geen poging over te slaan!

Hier alles ok!

8. Marbit

Marbit Actief lid

27 feb 2012
    163
    1
    18
    Vrouw
    Kop van Noord Holland
    Hallo allemaal,

Als ik het zo lees zitten de meeste op het wachtbankje.
    Lotteke is de eerste die mag testen? Spannend!
    Zeker omdat je nu op dag 14 zit en je het nog niet bent geworden ;)
    Ik mag pas de 30e testen, op dag 16 trouwens. Ook ik gebruik de bolletjes, bah zeg ik geloof dat ik liever een bolletjes slikker was hihi. Jullie moeten ze ook 21 dagen gebruiken? Niet al te best voor je sex leven in ieder geval ;)

Chantal, jij had er ook mooi 3 he? Top!
    Anana, ja dat is niet zo mooi om te horen, hoeveel goede zwemmers waren het uiteindelijk dan? (als ik vragen mag). Mocht er een volgende ronde komen, wat we niet hopen natuurlijk, kan het ook maar zo weer anders zijn.

Wie hebben er hier allemaal een iui met 3 follikels gehad?

Groetjes!

9. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Ik heb geen idee hoeveel follikels ik heb gehad...misschien wel geen. Ik heb de eerste 2 rondes clomid echo's gehad...daarna niet meer.

Vandaag een vroege test gedaan omdat ik behoorlijk misselijk ben en mijn borsten heel gevoelig zijn maar hij was omo wit.
    Aangezien ik overmorgen al een bloedtest krijg neem ik aan dat als ik zwanger zou zijn een extra gevoelige test positief had moeten zijn.
    We hadden ook maar iets meer dan 1 milj zwemmers dus was te verwachten.
    Nog 1 ronde IUI+clomid en dan evaluatie.

Iedereen succes op het wachtbankje!

10. Ongeduldje31

Ongeduldje31 Fanatiek lid

16 jul 2011
    1.001
    29
    48
    Heb niet alles gelezen, maar alle meiden veel succes,
    Ik heb 6x Iui gehad (chlomid en pregnyl) dus ken t gevoel!
    Succes met wachten!

11. Marbit

Marbit Actief lid

27 feb 2012
    163
    1
    18
    Vrouw
    Kop van Noord Holland
    @wachtende, wat apart dat je niet weet hoeveel follikels er waren.
    Is dat niet link met oog op grote meerlingen dan?
    Ik zou mij niet van de wijs laten brengen door een gevoelige vroege test. En zelf een gewone zwangerschapstest kan je gek maken!
    Ik heb al 2 keer een positieve test gehad van CB, overduidelijk positief en 2 dagen later een hevige menstruatie. Als ik niet zón snelle tester was, had ik nooit geweten dat ik eventjes zwanger was. De gynaecoloog vertelde mij aan het begin van mijn traject, dat de meeste zwangerschappen heel pril fout gaan, alleen de vrouwen weten het niet omdat ze gewoon ongesteld worden op tijd. Daarbij heeft mijn vriendin tot 2 keer toe pas een positieve test gehad met 3 dagen over tijd. Misschien denken jullie bla bla bla hihi of je vindt het prettig te lezen/weten.

@ongeduldje, WAUW! Gefeliciteerd hoor!
    2 wondertjes in je buik Geniet ervan!

12. Anana82

Anana82 Lid

22 feb 2012
    61
    0
    0
    Regio Breda
    @ Marbit, we hadden 1,8 miljoen zwemmers! Niet zoveel dus!

@ Ongeduldje! Super, gefeliciteerd! Geniet ervan! Is ook eens fijn te horen dat er ook mensen zwanger raken van iui.

13. Marbit

Marbit Actief lid

27 feb 2012
    163
    1
    18
    Vrouw
    Kop van Noord Holland
    @anana82, Dat is genoeg hoor voor een geslaagde IUI!

Van wikipedia:
    Het aantal beweeglijke zaadcellen blijkt ook invloed te hebben op de kans op succes. Bij minder dan 1 miljoen opgewerkte zaadcellen (dit is het aantal goed mobiele zaadcellen dat overblijft na opwerking) is de kans op succes het laagst (5.8%), oplopend naar 18,6% bij 5-10 miljoen opgewerkte zaadcellen. Vreemd genoeg neemt de kans weer wat af als er meer dan 10 miljoen opgewerkte zaadcellen zijn.

Wij zitten erboven en ik vraag mij dan af, hoeveel mensen vallen dan wel precies binnen die marge?

14. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    @marbit: maar wat zijn dit voor waardes? Want wij hadden ... miljoen per ml, maar uiteindelijk 0,5 gram int buisje. Dus moet je dat aantal dan halveren? Wij hebben te horen gekregen dat van alle zwangerschappen bij iUi in ons zkh, 18% zwanger raakt bij poging 4. We'll see!

15. Anana82

Anana82 Lid

22 feb 2012
    61
    0
    0
    Regio Breda
    @ marbit, bedankt het stelt me toch weer iets meer gerust!
    @ chantal, ik hoop voor je dat je ook bij die 18% zit!
    Nu maar wachten, wachten!
    Ik verwacht het zelf nu wel minder dan de eerste keer! Minder hoop of gewoon weer bang voor de teleurstelling!

Fijne dag meiden

16. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Anana: dat is herkenbaar. Elke x heb je minder hoop/ durf je minder te hopen

17. Lotteke1980

Lotteke1980 Bekend lid

23 aug 2010
    581
    15
    18
    Vrouw
    Hi,

Nou ik hoop voor je Anana dat er eentje tussen zit die de klus gaat klaren. Ik snap dat het wel weer even een tegenvaller is. We duimen voor je!!

@Chantal, ik ben ook heel blij met het ziekenhuis waar ik momenteel onder behandeling sta. Ze zijn zo begripvol en leven echt met ons mee. Ik had wel eventjes pijn na de reductie, maar liever reductie dan weer dat wachten… Er zijn er 3 weggehaald. We hebben er twee laten zitten, eentje rechts en eentje links.

@Marbit, ik moet die bolletjes 14 dagen inbrengen en dan 2 x 2 bolletjes a 100 mg. Ik ben er dus gisteren mee gestopt. Nou las ik dat die bolletjes je menstruatie kunnen tegenhouden. Nu ben ik zo bang dat vandaag of morgen de dijken breken. Succes met wachten ook!

@wachtende.. een bloedtest kan het direct uitsluiten, ik zou nog even hoop houden tot de test.

@ongeduldje wat leuk een tweeling, ik zou er ook zo bij mee zijn ;) Geeft me ook weer hoop.

Grappig dat je ook weer niet teveel goede zwemmers moet hebben, want dat is het blijkbaar ook niet goed. Dan wordt het denk ik te vol en te druk en pletten ze elkaar? hihi

18. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    @lotteke: utro houdt idd je ongi tegen. Ik hoop dat de dijken herl blijven voor je!

19. Marbit

Marbit Actief lid

27 feb 2012
    163
    1
    18
    Vrouw
    Kop van Noord Holland
    Ik wist niet dat die bolletjes je menstruatie tegen houden..:(
    Ik moet ze 21 dagen gebruiken namelijk, 3x2 per dag.
    Als ik de 30e nog geen menstruatie had, mocht ik testen..

Ik heb de eerste 6 wachtdagen erop zitten nu, ging me goed af maar begin nu ongeduldig te worden hahahah. Toch wel fijn een forum als deze, aangezien ik verder niemand ken die in hetzelfde schuitje zit.
    Ik heb alleen maar zwangeren om mij heen :(

20. Lotteke1980

Lotteke1980 Bekend lid

23 aug 2010
    581
    15
    18
    Vrouw
    Ben van het wachtbankje af.. Stond vanmorgen al op met hoofdpijn en vanmiddag is het doorgekomen.. Echt zo balen. Stomme Utrogestan geeft ook allemaal bijwerkingen die toch ook hoop geven. Ik schrijf ze voor mezelf maar even op zodat ik de volgende keer niet weer ga twijfelen.

Vanavond gelijk maar weer beginnen met prikken, op naar ronde 2 dus.

Deel Deze Pagina