Eerste IUI feb 2012

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Wachtende, 12 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    @ marbit: dank voor je berichtje, had t gezien, lief!
    Heb een gebroken nacht achter de rug...
    Zit nog steeds te wachten tot ik wakker word uit deze nachtmerrie. Ben net alles op gaan schriven in een nieuw weblogbericht. voor wie het aankn om het te lezen, de link stat in mn handtekening. Wist ook niet wat ik anders moest doen om de tijd te doden

ik ga nu maar een luisterboek luisteren op de bank en hoop eigenlijk dat ik in slaap val en pas vrijdag wakker wordt. ik ben kapot...

Liefs!

2. Lotteke1980

Lotteke1980 Bekend lid

23 aug 2010
    581
    15
    18
    Vrouw
    Oww, ik vind het zo erg voor je Chantal, je zou een deken over je hoofd trekken en een winterslaap willen houden.. Hoop dat het luisterboek een beetje afleiding geeft. Ik heb vandaag het boek: 'de verdwaalde ooievaar' binnen gekregen, ik ga er zo aan beginnen.

@marbit, (leuk dat je ook weer bent!) Ik durf niet te testen, bang voor teleurstellingen. Wacht wel af, en wat jij zegt: ik denk dus ook dat ze ons pas dag 18 laten testen omdat er nog veel mis kan gaan, zeker nu het lichaam geen Utrogestan meer krijgt. Voel me trouwens zonder die dingen mentaal veel beter! Haha de tuin begint ergens op te lijken, die gekke designtegels moeten er nog in. Maar het regent hier.

Nou we wachten af maar weer he! Sterkte allemaal.

3. Anana82

Anana82 Lid

22 feb 2012
    61
    0
    0
    Regio Breda
    Hoi Hoi,

Vanochtend wat bruin bloedverlies gehad! Maar is nog niet helemaal doorgezet! Pff als het moet komen laat het dan maar snel komen, dan kunnen we door! Dit is ook zo frustrerend! Ik heb er ontzettende hoofdpijn door! Wat een gepieker!

@ Lovelyrose, goed van je dat je er alweer zo positief tegenover staat! We gaan er gewoon weer voor!

@ Marbit, iedere iui cyclus duurt bij mij zo'n 24 dagen! Zonder hormonen was mijn cyclus altijd 28 dagen.

@ Nance en Marbit, succes de komende dagen/week! Hopelijk hebben jullie goed nieuws!

@ Chantal. Echt verschrikkelijk, gewoon weinig woorden voor! Ik denk aan je! Dikke kusssss!
    Ik krijg 6 iui behandelingen en daarna verder kijken naar evt. ivf! Voelt angstig om al over de helft van de behandelingen te zijn.

4. Lovelyrose

Lovelyrose Actief lid

29 okt 2010
    218
    0
    16
    @marbit: valt wel mee hoor met dat ik het zwaar voor mezelf maak. Wil gewoon overal een verklaring voor hebben zover dat lukt. Ik voelde gewoon dat er wat zat en dat wilde ik bevestigd hebben. Er gaat inderdaad heel veel mis voor de menstruatie zonder dat wij het weten. Eigenlijk vind ik het alleen maar positief dat er eindelijk dingen gebeuren in mijn lichaam ;)

@anana: wat balen dat het mislukt is! Of is het toch niet helemaal zeker aangezien je menstruatie nog niet echt goed doorgebroken is?
    @chantal: ga je blog even lezen. Ik denk aan je meid!

Ik hoop dat er weer snel positieve testers zijn!

5. Lotteke1980

Lotteke1980 Bekend lid

23 aug 2010
    581
    15
    18
    Vrouw
    grrrr IUI 2 mislukt :(

Nou gelijk maar bellen voor de volgende ronde. Bah weer heel die kermis opstarten.

6. Marbit

Marbit Actief lid

27 feb 2012
    163
    1
    18
    Vrouw
    Kop van Noord Holland
    Nou lekkere berichten allemaal, bah zeg!
    Inderdaad weer die kermis opstarten en weer die hormonen je lijf in.
    Denk dat ik mij aan kan sluiten hoor.
    Ik stop morgen met de utrogestan, op eigen initiatief.
    Laat mij ook maar gauw mijn menstruatie krijgen, dan kan ik ook weer door. Krijg nu mijn zwangere vriendin op de koffie..
    Lotteke, hoop dat je wel een beetje van je weekend kan genieten.
    Je klinkt sterk.. Liefs

7. nance89

nance89 Actief lid

28 dec 2011
    495
    0
    0
    ben gastouder bij 3 hele leuke kindjes:D
    roermond
    echt enorm balen meiden..
    een hele dikke knuffel!!

@hier: ben echt super misselijk..
    heb vanaf 9 uur tot half 2 lekker op bed gelegen met mijn hondjes tegen me aan..
    voel me echt kut..

8. Sannedb1985

Sannedb1985 Actief lid

27 sep 2011
    129
    0
    0
    He Nance89 dat klinkt hoopvol!
    Ik heb op dezelfde dag als jij mijn eerst IUI gehad (19-4-2012).
    Ik heb PCO en mijn man heeft slecht zaad..
    Ik heb nog eigenlijk niet echt kwaaltjes of klachten.
    Wel heb ik de afgelopen twee dagen heel de tijd mijn baarmoeder gevoeld. Een beetje een druk onder in mijn buik.
    Wel heb ik nog steeds last van mijn borsten maar dit kan ook komen door de Pregnyl..

Ik vind het zo spannend! Volgende week donderdag kunnen we testen als we dan natuurlijk nog niet ongesteld geworden zijn!

X Sanne

9. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Ontzettend teleurstellend meiden die weer ongi zijn. in één van mijn blogs heb ik het iui traject vergeleken met een achtbaan, dit stukje wil ik met jullie delen:

Op het moment dat je je kaartje koopt bij de gyneacoloog voor de IUI-achtbaan, je veiligheidscheck wordt gedaan tijdens de uitgangsecho en je op t moment dat je de eerste puregonspuit zet vertrekt, zit je erin voor de hele rit. Met leuke momenten waarin je vol hoop bent, maar ook momenten wanneer je even naar beneden stort en doodsangsten uitstaat. De achtbaan stopt pas op t moment van die ene test op je NOD. En dan ist de vraag of je die fantastische foto koopt waarop je stralend staat met die posi test in je handen, of dat je teleurgesteld weer in de rij gaat staan voor de volgende rit....

We sluiten weer achteraan in de rij dames...
    Dikke knuffel!

10. nance89

nance89 Actief lid

28 dec 2011
    495
    0
    0
    roermond
    @sanne: leuk dat we op dezelfde dag de iui hebben gehad..
    ben benieuwd bij jullie!!
    ik heb van de pregnyl eigenlijk helemaal geen last gehad, behalve met inspuiten.
    we gaan er gewoon voor dat we straks allebei een posi test in handen hebben!
    o ja ik ga trouwens pas 5 mei testen, omdat dan mijn ventje ook thuis is:D:p.

11. Lotteke1980

Lotteke1980 Bekend lid

23 aug 2010
    581
    15
    18
    Vrouw
    #351 Lotteke1980, 26 apr 2012
    Laatst bewerkt: 26 apr 2012
    Bedankt voor jullie lieve reacties. Volgens mij moet ik aan het einde van de rit gewoon afkicken van die hormonen (na mijn bevalling :). Ergens heb ik weinig hoop, maar als ik dan lees dat 'wachtende' bij de 3e iui zwanger is geraakt, dan moet dat ons ook gaan lukken hoor!

@Marbit, ik duim nog steeds voor je hoor.. Sterkte met de laatste wachtdagen.

@nance89, klinkt inderdaad hoopvol.. neem je ook Utrogestan?

@anana82, ik had ook die hoofdpijn. Helemaal duf werd ik ervan. Denk dat het ligt omdat mijn progesteronniveau na het stoppen met Utrogestan weer naar beneden knalt. IS het al doorgezet? Sterkte! Ga je ook weer voor een volgende ronde?

@sannedb1985, veel succes met wachten.

@Chantal, ik vind het heel mooi verwoord!! De komende dagen ga ik je blog eens goed doorlezen!

succes verder allemaal!

Liefs Lotteke

12. mamamimo

mamamimo Lid

15 apr 2012
    75
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Lotteke 1980 vervelend dat je weer op het wachtbankje zit, sterkte meid

@ chantal sterkte met het verwerken van je verdriet!

Morgen krijgen we de uitslag van mijn man's zaad, en dan mag ik ook gaan spuiten. Geen iui waarschijnlijk, maar dat krijg ik morgen te horen.
    Hoe gaan jullie om met al die zwangere vriendinnen?
    De ene dag kan ik erg gezellig meekletsen, en echt met ze meeleven als ze vertellen dat ze zwanger zijn, het andere moment ben ik zo nijdig dat ik de vriendschap het liefst wil verbreken om al die geblabla over de baby niet te hoeven horen.
    En dan zijn er nog mensen die vinden dat wij niet mogen zeuren omdat we al een kind hebben, maar het verlangen naar een 2e kindje is net zo groot, bovendien dit is mijn 2e keer in de MM. De 1e keer heb ik 4 maanden clomid geslikt( toen was ik een hormoonbom op pootjes), en nu werkte clomid helaas niet meer. Hoe gaan jullie om met de boosheid dat je in de MM zit? Zoals Chantal het zo mooi verwoorde, dat je in een achtbaan zit, en steeds maar achteraan moet aansluiten voor een ritje?

13. nance89

nance89 Actief lid

28 dec 2011
    495
    0
    0
    roermond
    @lotteke: nee ik neem geen Utrogestan..
    weet niet eens wat het is en waar het voor is:p haha.

@mamamimo: ik was laatst op de verjaardag van mijn zus die ik bijna nooit zie.
    heb er ook niet zo goed contact mee..
    maar daar waren ook 2 baby's en 2 kleine kindjes..
    zat er ook niet op mijn gemak.
    heb op een gegeven moment echt mijn tranen in moeten houden..
    dus snap het heel goed.

14. Lovelyrose

Lovelyrose Actief lid

29 okt 2010
    218
    0
    16
    Ja ik ken het gevoel van zwangeren om me heen. Mijn schoonzus en beste vriendin zijn vorige week bevallen. Toen ze hun zwangerschap bekend maakten gingen wij net de MMM in. Het was heel confronterend en pijnlijk. Maar ik heb er mee leren omgaan. Kan nu ook echt genieten van de baby's op kraambezoek.
    Er zijn erg veel zwangeren momenteel (of lijkt dat maar zo omdat we er zelf zo mee bezig zijn;)) en het ene moment kan ik het beter hebben dan het andere moment. Maar het is denk ik heel logisch en begrijpelijk om die gevoelens te hebben.

15. Lotteke1980

Lotteke1980 Bekend lid

23 aug 2010
    581
    15
    18
    Vrouw
    #355 Lotteke1980, 27 apr 2012
    Laatst bewerkt: 27 apr 2012
    @nanace89, dan heb je het waarschijnlijk ook helemaal niet nodig. Utrogestan ondersteunt de 2e fase van je cyclus. ik kreeg daar vorige keer best veel bijwerkingen van, ook misselijk enzo. Vandaar.

@mamamimo, belachelijk als mensen zeggen dat je niet mag zeuren omdat je al kind hebt, dan zou ik echt tot 10 moeten tellen hoor, volkomen normaal als je dan op dat moment een vriendschap zou willen verbreken.

Sommige relaties zijn bij ons op een lager pitje komen te staan, wie weet komt het nog een keer goed. Waar ik momenteel moeite mee heb is dat er binnenkort een familiekiekje gemaakt wordt voor het huwelijksfeest van me ouders.. Wij zijn het enige stel zonder kinderen... Als alles goed gewoon goed gegaan was, had onze kleine er ook bij kunnen staan.. ligt zo gevoelig.

16. Marbit

Marbit Actief lid

27 feb 2012
    163
    1
    18
    Vrouw
    Kop van Noord Holland
    Ik kan mij aansluiten, heb nog nooit zoveel zwangerschaps- mededelingen, echo's, zwangere buiken en bayfoto's op facebook gezien. Dus wat mij betreft klopt de babyboom nu wel.
    Ik trek het ook voor geen meter, dus ben weinig op Facebook te vinden, word er poepie chagrijnig van.

Mijn zwangere vriendin kwam van de week op de koffie, we hadden elkaar een tijd niet gezien, zag er als een mega berg tegenop! Gelukkig viel het mee. Verder staan 'zwangere contacten' momenteel bij mij ook op een erg laag pitje.
    Mijn vriendin kreeg een dochter, toen ik mijn miskraam kreeg.
    Nu krijgt ze over 2 maanden de tweede dochter, en ik ben dan 3 jaar bezig voor onze 1e.

Ik snap het van jou erg goed Lotteke! Zo had die foto er niet uit moeten komen te zien. Voor jou zal die familiefoto altijd rottig zijn om te zien, maar als je straks jullie hummeltje vast kan houden, zal dat gevoel vanzelf minder worden.. Anders was dat hummeltje wat je vast hebt, er niet geweest.
    Denk daar maar aan, als ze de foto schieten ;)

Fijn weekend meiden!

17. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Oh meiden wat klinken jullie verhalen bekend! Marbit, die miskraam en jouw vriendin... vreselijk pijnlijk!

Vorig jaar wwas ik gelijk uitgerekend met een meisje op mijn koor, ik heb haar facebookaanvraag erg lang uitgesteld. 1,5wk na de uitgerekende datum heb ik m toch geaccepteerd, omdat ik wist dat ik ermee geconfronteerd ging worden tijdens de repetities. Dan maar achter de computer thuis waar ik eerst even flink kon uithuilen..

En die familiefoto dat lijkt me ook erg pijnlijk! Kan je er wel over praten met je familie?

Oh mijn buurvrouw vertelde mij vorig jaar dat ze een vierde verwachtte. Was helemaal niet de bedoeling, want ze hadden net de babykamer omgetoverd tot inloopkast!

Nu staat de box tegen onze muur aan en ze gaat vaak weg en laat het kind dan gewoon alleen thuis. Sowieso ist een huilerige baby, dus wij horen hier continu babygehuil. Heel pijnlijk op sommige momenten, dat snijdt door je ziel.

Ook het feit dat jij net voor de zoveelste keer een nega zwangerschapstest hebt gedaan, je je daarna oppept om het centrum in te gaan omdat je hebt afgesproken mey je zus die dan doodleuk , bijna triomfantelijk zegt: je mag mn potje foliumzuur hebben, wat ik heb hem niet meer nodig!

Dit is nog maar zon kleine greep uit wat we de laatste 3jr hebben gehoord. Helaas hebben mensen geen idee wat ze soms zeggen. Welke impact het heeft. Een opmerking als: je moet er niet zo mee bezig zijn dan lukt het vast! of Ga lekker op reis dan kom je vast zwanger terug! lachte ik vroeger weg. Nu heb ik mijn opmerking wel meteen klaar. Het varieert hoe ik me voel. De ene keer zeg ik: "dan waren fertiliteitsartsen wel een reisbureau begonnen" en de andere keer zeg ik: "dus eigenlijk zeg je daarmee dat het mijn eigen schuld is dat ik nog niet zwanger ben?!"

Vaak is het onwetendheid. Eerst liet ik dat soort opmerkingen gaan, maar vooral met mensen om me heen die het zooo vaak zeiden, ben ik in gesprek gegaan. Ze begrijpen hey nu hopelijk IETS beter.

wat ik iedereen kan aanraden is om het december nummer van het freya magazine te bestellen. Je kunt hem los bestellen bij freya, ikzelf heb een abonnement, was 25€ en ik kreeg het een mooi boek "de vruchtbaarheidsmolen" bij. Maar goed, het magazine die maand had het thema "omgaan met je omgeving". Echt een aanrader.

Dikke knuffel voor jullie allemaal en bedankt voor jullie steun de afgelopen 2 weken!

18. Anana82

Anana82 Lid

22 feb 2012
    61
    0
    0
    Regio Breda
    Hoi Hoi,

Daar ben ik ook weer! Heb even een heel vervelend weekend gehad! Ik zat er helemaal doorheen, kon alleen maar huilen en verder niks! Het was gewoon op! Ik was zelfs zaterdag al op tijd vergeten te gaan spuiten, dat was een uurtje later geworden. Ik ben gewoon mezelf niet. Nu gaat het weer redelijk. Al heb ik er allemaal weinig vertrouwen meer in.
    Ik ben ook bekend met de reacties dat ik niet moet zeuren omdat ik al een kind heb. Maar deze wens is net zo groot als bij ons eerste kindje.
    Ik ben ook momenteel zo jaloers op iedereen die zwanger is. Waarom ik niet?? En dan de opmerkingen van het gaat precies zoals we gepland hadden! Hallo wij zijn alweer 3 jaar bezig!

Sorry dames voor mijn gezeur! Hoe gaat het allemaal met jullie?

Vrijdag weer de folikelmeting voor iui4.

19. Lovelyrose

Lovelyrose Actief lid

29 okt 2010
    218
    0
    16
    @Anana: meis, wat balen zeg! Hou moed hè, wie weet is het deze ronde gewoon raak. Je kan zwanger raken!
    Ken het gevoel wel hoor. Vooral de eerste menstruatiedag is altijd deprimerend.
    Ik zit nu op cyclusdag 8, donderdag FM. Ben benieuwd.

20. Anana82

Anana82 Lid

22 feb 2012
    61
    0
    0
    Regio Breda
    @ Lovelyrose: Thanks! Ik ben al weer redelijk opgekrabbeld en ik ga weer voor ronde 4! Vrijdag mijn fm, ik zit nu op cyclusdag 7.
    Succes donderdag. Op naar een mooie meting!

Deel Deze Pagina