@babyliz: balen dat het bij jullie zo slecht is met het zaad, maar wel fijn dat het goed genoeg is voor iui. Geeft toch weer wat meer opties. @wachtende: fijn dat je een eisprong hebt gehad. Voor jou gaat het al snel zo! Nu eerst nog je nod afwachten.. Ik vind het ook erg raar dat ziekenhuizen verschillende protocollen aanhouden. Dan weet je op een gegeven moment ook niet meer wat goed of niet goed is. Zo is bij ons een HSG verplicht voor je aan iui begint. Als je eileiders verstopt zitten zijn alle behandelingen namelijk voor niks. Ik vraag me regelmatig af wat er toch met mijn lichaam aan de hand is waarom het maar niet lukt. Bij de uitslagen die goed waren was ik elke keer opgelucht, maar dan ga ik later weer andere dingen bedenken waarom het misschien niet zou lukken. Maak mezelf daar af en toe echt gek mee. Je leest ook zoveel niet-vanzelfsprekende oorzaken voor niet lukkende zwangerschappen. Zoals te laag vitamine b12 gehalte, verhoogd prolactine-gehalte. Te laag progesteron-gehalte na eisprong. Te dun baarmoederslijmvlies. bla bla bla. Mijn gynaecoloog zegt dat zij geen samenlevingstesten doen omdat deze testen niet geheel betrouwbaar zijn. Uitslagen geven vaak negatief aan terwijl het dan niet negatief is (zegt hij) Ik heb hier toch wel een beetje mijn bedenkingen bij. Sorry, is gelijk een behoorlijk verhaal geworden haha.
Hoe zit je de 31 ergens in je cyclus ? Ben je dan op tijd om eventueel die ronde nog te beginnen mt IUI ?
@lovelyrose: wij zouden ook een samenlevingstest krijgen. Deze hoefde nu niet omdat als deze niet goed zou zijn je IUI zou krijgen. pff...NOD komt steeds dichterbij... Hoe doen jullie het eigenlijk met werk ? Ik zit nu nog thuis maar als we met IUI gaan beginnen werk ik misschien weer, dat is nog even afwachten. Maarja het zal ook meerdere rondes kunnen kosten natuurlijk Je weet een dag van te voren hoe of wat...ik vind dit toch wel moeilijk om op werk te vertellen hoor. Sorry maar ik kom morgen niet, of alleen in de ochtend... Hebben jullie daar ook al over nagedacht ?
Zo dames, gister heb ik de HSG gehad. Geen horrorverhaal gelukkig, het viel echt reuze mee. Het deed wel pijn, maar het was goed te doen. Het cupje wat op de baarmoedermond wordt gezet en wat vacuüm wordt getrokken was bij mij het vervelendst. Van de vloeistof inspuiten heb ik verder niets gevoeld, maar ik had dus nog wel krampen van dat cupje tijdens het hele onderzoek. Het waren wel een soort menstruatiekrampen, maar dan wat stekender. Al met al was het goed te doen. Na afloop wel bloedverlies en nog een wat vaag gevoel/krampjes in mn onderbuik gehad, maar met een warme kruik ging dat ook prima. Blij dat het erop zit en hopelijk de 31e een goede uitslag! Heb toevallig net vandaag een positieve ovulatietest, dus de 31e zit ik weer bijna aan het eind van deze cyclus. Zou mooi op tijd zijn voor de cyclus van februari als we meteen mogen beginnen!
Hai! Hier net 2e IUI gehad. ook hsg in mei. alles erover kun je lezen op mn blog. van dat plas ophouden ook nog nooit gehoord, zou dat de reden zijn dat ze deze keer meer moest wroeten (was net daarvoor wezen plassen) en het nu, een dag later, nog steeds niet lekker voelt... don't know, maar ga de tip onthoiden. hopelijk heb ik hem niet nodig nu op t wachtbankje tot 2-2! Veel succes en als jullie na het lezen van mn blog nog vragen hebben hoor ik t wel! In ieder geval heeeel veel succes!!
Hee meiden, Gister bij de gyn geweest. Helaas moet ik nog wachten tot begin maart. Dit komt door een wachttijd. Dus deze en de volgende cyclus sowieso nog zelf proberen... En dan hopen dat ik optijd opgeroepen word dat ik dan niet net ongunstig in mijn cyclus zit..... Ik zal eerst 3x iui krijgen. Is het dan niet raak dan moet ik HSG krijgen. Is dat goed dan alsnog 3x iui en anders laparoscopie. Ik zal puregon moeten gaan spuiten. Zie daar niet heel erg tegenop, zet zelf dagelijks injecties. Hoop alleen dat ik niet te erg op die hormonen ga reageren :S Had dit namelijk wel bij de pil. Dusss, wachten, wachten. Voor jullie schiet het allemaal op, spannend! @chantal85: heb je blogs gelezen en gereageerd ik hoop echt voor je dat het raak is meis! Wat betreft werk, denk er ook veel over na. Ik wacht nog even tot ik daadwerkelijk data heb, dus dat zal begin maart worden dan. Stel dat ik het nu vertel en ik raak toch zwanger van tevoren, zou ik het voor niks verteld hebben.. Ik werk in de gezondheidszorg en mijn baas heeft ook kinderen via IVF dus ik verwacht dat er wel wat begrip zal zijn. Wil het alleen mijn baas vertellen. Op zich verwacht ik ook wel dat het goed op te vangen zal zijn als ik er een paar uurtjes niet zal zijn. Maar het blijft vervelend om zoiets te moeten vertellen aangezien het natuurlijk nogal privé is...
Ha meis, ik reageerde ook altijd heel heftig op de pil, daarom overgegaan op mirena. Van de puregon merk ik echter niets, hoop dat dit ook geldt voor jou. Mijn manager doet gelukkig ook helemaal niet moeilijk. werk ook in gzhzorg als fysio en met die follikelmetingen weet je soms maar paar dagen van tevoren dat je weer naar het zkh moet. Wordt gelukkig helemaal niet moeilijk over gedaan, dus das wel super! Ik heb t int begin ook niet verteld op t werk, maar na 2,5 jr opmerkingen naar mn hoofd te hebben gekregen heb ik de collegas uit mn team het verteld. Je moet gewoon doen waar jij je goed bij voelt! Succes en dikke knuffel!
Zojuist spotting begonnen. Banner klopte niet helemaal..was al 3-4 dagen overtijd... Verwacht IUI rond 7 feb
@chantal: Heb je blogs gelezen. Je schrijft echt goed! Ik duim voor je! @wachtende: He bah wat balen. Dikke dikke knuffel! @lovelyrose: Jammer dat je nog tot begin maart moet wachten. Succes met het wachten. Alles draait ook om wachten he, bah. Hoop dat je de tijd een beetje doorkomt en snel mag starten! Mijn afspraak om over IUI te praten is verschoven. Ipv 31 jan nu 16 februari. Bahbah. Maar het moet maar weer Niets aan te doen.
@babyliz: o dat is ook balen zeg! Leef je toe naar een datum, wordt het verzet... Voor mij nu nog ruim een maand. Eigenlijk valt dat ook wel mee maar idd, je wacht al zo lang... Ik verwacht binnen een paar dagen weer mijn eisprong. Ik ga nergens vanuit, maar stiekem hoop je dat het toch nog kan op de natuurlijke manier...
Hi Wachtende, Even een vraagje, waarom moet je dan overgaan op IUI, en niet gewoon op Puregon en lekker zelf klussen? misschien heb ik het je al eens eerder gevraagd in het andere topic, maar weet het niet zeker. Ik moet vnvd beginnen met het zetten van mijn eerste spuit.. pffff best eng, maar hopelijk eindelijk een lichtpuntje, die clomid heeft helaas zijn werk niet gedaan.
@sween: mocht ik toch vijandig baarmoederslijmvlies hebben dan is dat probleem in ieder geval op gelost met de IUI Dus vind het ook niet zo erg dat het onderzoek niet gebeurt...
Hoi, Helaas viel de uitslag van het semenonderzoek ook weer tegen. Heb nu wel een goede eisprong met Clomid maar wat ben ik er weer beroerd van..pff... Het prikken valt echt mee. Heb mezelf de afgelopen 6 weken elke dag bloedverdunners moeten inspuiten dat viel op 1 bloeding na ook erg mee...maarja dat kan je verwachten met bloedverdunners Succes met het spuiten !
@sween: Ging het zetten vd spuit goed? @lovelyrose: Ja zeker balen. Snap dat je stiekem nog daarop hoopt, hoop houden mag altijd En wie weet. Zal voor je duimen!
Wachtende: als je zo beroerd wordt van clomid moet je missch es naar puregon informeren Heb zelf geen clomid gehad maar hoor van veel meiden dat ze sinds ze zijn overgestapt op puregon geen bijwerkingen meer hebben... Hier id de pregnyl uit mn lijf, net getest. Dus als ik over 3 dagen test weet ik in elk geval zeker dat het mn eigen HCG streepje is!