Eerste IUI feb 2012

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Wachtende, 12 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babyliz

Babyliz Fanatiek lid

4 feb 2011
    1.038
    0
    36
    NULL
    Ukkie hier ook altijd testdrang hoor. Heb al hoop testen verspild in de afgelopen (bijna) 2 jaar ;)
    Maar had al een iniminibeetje spotting, dus zal morgen of overmorgen wel door gaan zetten. Hou jullie op de hoogte ;)

2. ukkie87

ukkie87 Fanatiek lid

18 aug 2011
    1.840
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    HF5.. Ze adviseren 16 dagen na je pregnyl pas te testen.. Meestal krijg je 5000 eh en dat halveerd ongeveer per dag. Heb al 3x pregnyl gehad maar na een dag of 12 is het zeker uit je lichaam... Succes !

3. HF5

HF5 Lid

7 aug 2012
    31
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag Ukkie87,

Bedankt. Heb 1x Pregnyl 5000IE gehad op 30-7, 1ste IUI op 1-8, dus NOD normaal 15-8. Kan echt niet wachten met testen. Ga morgenochtend testen, dan is het al bijna 14 dagen na Pregnyl. Maar gaat niets zijn vrees ik. Heb al buikpijn, rugpijn zoals altijd als ik weer niet zwanger ben :(
    Jij ook heel veel succes met wachten.

Groetjes

4. ukkie87

ukkie87 Fanatiek lid

18 aug 2011
    1.840
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Hmmm... Wat vervelend.. Ik voel altijd wel íets maar heb deze ronde (nog) nergens last van.. Heb ook (nog) geen test drang maar dat zal nog wel komen Hahah.... Hou je ons op de hoogte ?!

5. HF5

HF5 Lid

7 aug 2012
    31
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Ukkie87, juist test gedaan en weer negatief :x. Wist het eigenlijk al wel, maar kan het toch nooit laten om test te doen en ben altijd weer ontgoocheld. Zag dan ook nog juist een smsje van een vriendin deze nacht dat ze gisterenavond bevallen is van een zoontje. Ben heel blij voor haar, maar zou toch ook oh zoooooooooo graag zelf zwanger zijn. Kortom, zal niet zo'n goede dag worden vandaag. Maar ja, op naar de volgende keer zeker.
    En Ukkie87, hopelijk heb jij meer succes. Wanneer is jouw NOD?
    Veel groetjes

6. Babyliz

Babyliz Fanatiek lid

4 feb 2011
    1.038
    0
    36
    NULL
    Balen HF5..

Ukkie ben benieuwd wanneer je testdrang op komt zetten... nog een paar daagjes wachten ;)

Hier ongesteld geworden zoals verwacht. 4e en laatste iui ronde komt eraan. Denk alleen dat mn eisprong precies in onze vakantie zal vallen, dus even afwachten of iui deze ronde wel door kan gaan.

7. HF5

HF5 Lid

7 aug 2012
    31
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Babyliz,

Ook echt balen voor jou. Op naar de volgende keer maar weer. Geniet maar eerst van je vakantie!

Groetjes

8. ukkie87

ukkie87 Fanatiek lid

18 aug 2011
    1.840
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    HF5.. Phoe wat balen.. wachten op je ongi, en anders over een paar dagen nog maar een testje. Ik test meestal 2 dagen voor mijn NOD dan kan ik nog altijd zeggen: Ik was te vroeg.. pff ook stom eigenlijk hé maargoed. 17 aug is eigenlijk mijn NOD maar ik ga de 18e pas testen deze keer... (ALS IK HET VOLHOU :() Ik ga morgenavond ook op kraamvisite, meisje van mijn leeftijd.. erg blij voor haar maar.. IK WIL OOK :( Snap dus hoe je jezelf voelt :) Maargoed dat we het forum hebben :)

Babyliz.. Oh wat balen! Had zo gehoopt 3x scheepsrecht :( Deze ronde is ook in mijn vakantie gevallen, geen IUI gehad dus verwacht er ook niet veel van deze ronde.. achja we zien wel :)

9. HF5

HF5 Lid

7 aug 2012
    31
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb beetje bloedverlies, dus het gaat beginnen jammer genoeg. Maar op naar de 2de keer. Nu hoop ik zo dat de 2de IUI lukt. Want heb deze maand vrij, maar 1 september begin ik op een nieuwe werkplek. Ik werk fulltime, dus als het de 2de IUI (zal ergens laatste week van aug zijn waarschijnlijk) niet lukt, en die kans is natuurlijk heel reëel, ga ik het moeten zeggen op mijn werk. Omdat ik ver ga werken en IUI gebeurt in ziekenhuis bij ons in de buurt, ga ik echt wel veel later op het werk zijn. Dus ik ga het niet kunnen verzwijgen denk ik, al vind ik het wel heel lastig omdat zo onmiddellijk te zeggen. Ik heb arbeidsvoorwaarden gesprek eind augustus maar dan wil ik nog niets zeggen. Heb dan nog mijn 2de poging, en ik hoop stiekem nog heel erg dat het dan lukt en dat ik uiteindelijk niets moet zeggen.

Wij hebben tegen niemand nog iets gezegd. Dus ik vind dat best wel moeilijk. Zeker als ze beginnen plagen en vragen wanneer er kindjes komen en dat ik al niet meer jong ben (ben 34jr) dan heb ik het toch wel moeilijk. Dus ik ben heel blij met zo'n forum hier, dan kan ik toch mijn hart luchten tegen mensen die hetzelfde meemaken.

Sorry voor mijn lang verhaal, maar moest even van mijn hart.

Veel groetjes

10. ukkie87

ukkie87 Fanatiek lid

18 aug 2011
    1.840
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    HF5.. Daar is het forum voor, lekker je hart luchten..
    Ikzelf ben nog vrij jong, 25 jaar, maar ben alweer ruim 7 jaar samen met mijn vriend. Onze ouders en omgeving vragen er ook redelijk vaak naar. Omdat ik ook fulltime werk, en parttime bij mijn ouders in het bedrijf hebben we besloten toen we de mmm (medische mallemolen) ingingen dat we het onze ouders wel hebben verteld. Omdat ik een vrij goede band heb met een aantal collega's heb ik het hun ook verteld. In de laatste maanden zijn er weer wat personen bij gekomen waaraan ik het ook heb verteld. (Denk aan beste vriendinnen e.d.) Ben de laatste tijd toch wel een beetje veranderd door de hormonen (chlomid) enzo, heb minder zin om te stappen e.d. Moet toch wel zeggen dat het mijn hart lucht, nu ik het er een aantal verteld heb! Nou laat die ongi maar komen.... dan kun je tenminste door.

Ik moet nog 3 dagen wachten :)

11. HF5

HF5 Lid

7 aug 2012
    31
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Ukkie 87,

Wel fijn dat je in het bedrijf van je ouders werkt. Die willen toch altijd het beste voor hun kinderen, dus zullen alle begrip hebben.
    Jij nog 3 dagen, spannend!! Ik hoop echt voor je dat het toch gelukt is spontaan op jullie vakantie.

Veel groetjes

12. ukkie87

ukkie87 Fanatiek lid

18 aug 2011
    1.840
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    #572 ukkie87, 15 aug 2012
    Laatst bewerkt: 15 aug 2012
    Tot gistere géén testdrang, en nergens last van.
    Gistere middag begon het. Pijnlijke tepels, veel plassen, en het gevoel of ik een steen in mijn buik had! Vanmorgen nog geen testdrang maar meestal doe ik 2 dagen voor NOD testen, indien negatief kan ik er weer een aantal dagen tegenaan.. zo dus ook vanmorgen. Wat denk je… een tuurstreepje, ik heb het al vaker gehad maar nu was het wel binnen de afleestijd. In mijn album staat een foto.. Turen jullie mee?

(Sorry lees vanavond weer wat iedereen heeft gestuurd..!)

Voor degene die niet in mijn album kunnen kijken... :)
    http://www.zwangerschapspagina.nl/members/54425-albums9286-picture63550.jpg

13. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Ik kan de foto niet openen maar zag m int testtopic: das geen tuurstreepje hoor, das een streep! Van harte, hopelijk een blijvertje voor de komende 8mnd

14. Babyliz

Babyliz Fanatiek lid

4 feb 2011
    1.038
    0
    36
    NULL
    Zag ook je foto voorbij komen, gefeliciteerd ukkie! Super fijn voor jullie :)

@HF5: Hoop ook dat je 2e IUI zal gaan lukken, zijn altijd lastige situaties met werk enzo! Moeilijk ook om goed om te gaan met je omgeving als ze van niets weten. Knuffel!

15. ukkie87

ukkie87 Fanatiek lid

18 aug 2011
    1.840
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Dank je wel, hele dikke knuffel voor jullie meiden!

16. Babyliz

Babyliz Fanatiek lid

4 feb 2011
    1.038
    0
    36
    NULL
    Wat een stilte hier... hoe gaat het met iedereen?

Hier morgenmiddag IUI 4. Beetje aan de late kant en heb er weinig vertrouwen in, maar wie weet!

17. Babyliz

Babyliz Fanatiek lid

4 feb 2011
    1.038
    0
    36
    NULL
    Nu nog minder vertrouwen erin, er waren maar 400.000 zaadcellen na bewerking :( Half sept een afspraak met onze fertiliteitsarts. Heb haar sinds de 1e IUI niet meer gesproken, dus wil eerst wel weten of zij er nog heil in ziet op deze manier.

18. ukkie87

ukkie87 Fanatiek lid

18 aug 2011
    1.840
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Babyliz...400.000 zaadcellen?? Wat BALEN... Sorry maar bij ons 'blazen' ze het af onder de 0,5 mil. Heb het ook op internet gelezen !!

Behandelingsmogelijkheden
    Bij verminderde mannelijke vruchtbaarheid staan verschillende behandelingsmogelijkheden open. In deze brochure worden ze kort genoemd.
    KI, IUI
    Als er meer dan 1 miljoen spermacellen per ml. in het zaad aanwezig zijn, zijn er in de eerste instantie de volgende behandelingsmogelijkheden: KI (Kunstmatige Inseminatie, ook wel KIE genoemd: Kunstmatige Inseminatie met zaad van de Eigen partner) of IUI (Intra Uteriene Inseminatie).
    Bij KI wordt het - al dan niet opgewerkte - zaad hoog in de schede gespoten. In de meeste gevallen zal voor IUI worden gekozen; het zaad wordt direct in de baarmoeder gespoten. Voor IUI moet het zaad eerst een bewerking ondergaan, het zogenaamde 'opwerken'. Dit is een methode om de meest beweeglijke zaadcellen te scheiden van de rest het sperma. Na het 'opwerken' moet het aantal zaadcellen wel boven de 500.000 liggen.

Vruchtbaarheidsproblemen bij de man

Mijn duimen draaien overuren meid !!!!!!!!!

19. Babyliz

Babyliz Fanatiek lid

4 feb 2011
    1.038
    0
    36
    NULL
    Dankje Ukkie :) Hoe gaat het met jou en de zwangerschap?

Ja het is inderdaad veel te weinig, had ook al wat zitten googelen afgelopen tijd. In sommige ziekenhuizen moet het voor IUI zelfs boven de 2 miljoen zitten. Daarom heb ik ook om een afspraak gevraagd. We zouden in principe ook maar 4 IUI's doen, maar de assistente zei ineens dat we gewoon verder moesten gaan met IUI. Dan wil ik daar eerst wel een goede reden voor horen...

20. ukkie87

ukkie87 Fanatiek lid

18 aug 2011
    1.840
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Babyliz.. Groot gelijk heb je !!! Als het kwaliteit niet zo veel is heet IUI helemaal geen nut 'maar' 10% meer kans als gewone gemeenschap. Als je hebt afgesproken 4 mooi naar een nieuwe behandeling vragen !!! Groot gelijk meid, voor jezelf opkomen... :)

Met mij gaat alles super, helemaal géén kwaaltjes... (nou.. Alleen een beetje moe en pijnlijke boobies maar geen kwaaltjes te noemen) nog 6 nachtjes slapen voor de eerste echo...

Deel Deze Pagina