Eerste IUI feb 2012

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Wachtende, 12 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Ongeduldig....
    Nog 11 dagen :D

Wanneer heb jij weer een FM?

2. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    13-2 10.00
    Ja wat kunnen 14dagen toch lang duren he?

3. Lovelyrose

Lovelyrose Actief lid

29 okt 2010
    218
    0
    16
    Hee meiden, even een update van mijn kant. Kreeg afgelopen woensdag ineens een oproep dat ik nu al mocht beginnen met IUI. Ik helemaal happy natuurlijk, een maand eerder dan gepland. Had do avond ineens spotting (9dpo) dus dacht dat ik ongesteld ging worden. Het hield daarna weer op, dit heb ik nooit. Vandaag (12dpo) ben ik nog niet ongesteld en is mijn temp nog hoog, wordt altijd tussen 9 en 12 dpo ongesteld. Temp is op da 12 nog nooit hoog geweest.. Heb sinds wo avond een soort menstruatiekrampen. Gister neg. Getest, hoewel we wel een schaduwstreepje dachten te zien. Vind het allemaal zo spannend! Vanmiddag weer even testen als ik dan nog geen bloed heb. Vind dit zo raar, heb puregon al in huis en prikinstructie do gehad. Nog even afwachten dus of het nog wel nodig is...
    Voor jullie ook weer spannende momenten zie ik.

4. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Spannend joh! Nou en als je toch posi test, zijn er genoeg meiden hier met een 4e ivf icsi die meds zelf moeten betalen en graag ze van je overnemen (ampul 300 kost €200!)
    Ik duim voor je!!!

5. Lovelyrose

Lovelyrose Actief lid

29 okt 2010
    218
    0
    16
    Nou... nieuwe update... Ik geloof het zelf eigenlijk nog steeds niet... Ik heb er een nachtje over geslapen (nouja, slapen ;)) en het een beetje kunnen laten vallen, maar het dringt wel steeds meer tot me door. Wij zijn namelijk zwanger!!!!!
    Had gister eerst een test gedaan van z&k, daar zag je net een schaduwstreepje (dachten we). Maar dat klopte gewoon niet met mijn gevoel, ik wist het eigenlijk gewoon zeker, maar zag de bevestiging niet. Ik was een brok zenuwen. Zag toen op dit forum dat kruidvat 2v5 veel beter zijn. Mijn vriend ging ze gelijk halen. Ik die test doen (voor het eerst samen met vriendlief) en we zagen binnen 5 minuten een mooie tweede streep verschijnen. De eerste tweede streep die ik in mijn leven op mijn eigen testjes zie. Ongelooflijk! Het kan, wij kunnen samen zwanger raken. Heb alleen maar rondgestuiterd van geluk en blijdschap.
    Het is natuurlijk nog pril en er kan nog van alles misgaan, maar het is gewoon mogelijk, wij kunnen samen zwanger raken, die gedachte stelt mij al zo gerust. Ik blijf positief.
    Ik hoop zo dat jullie mij heel snel gaan volgen meiden. Ik besef goed dat zo'n positief bericht van een ander toch altijd even confronterend is. Ik duim zo hard voor jullie!!!
    Sorry voor het lange verhaal hihi.
    Liefs

6. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Gefeliciteerd meid!!!

7. Lovelyrose

Lovelyrose Actief lid

29 okt 2010
    218
    0
    16
    Heb 2 dagen mogen genieten van het ongelooflijk mooie gevoel om zwanger te zijn, helaas heeft het niet zo mogen zijn.....
    Vanochtend werd ik wakker. Het voelde al iets anders in mijn baarmoeder als voorheen. Toen ik na een paar minuten naar de wc ging zag ik allemaal bloed met stolseltjes. Heb sindsdien ook echte menstruatiepijn en het tweede testje gaf al minder hcg aan dan eerdergister.... En ik voel me ook niet meer zwanger terwijl dat echt wel het geval was de afgelopen dagen. Menstruatiekrampen stoppen ook nog niet.
    Heb alleen maar kunnen de huilen de afgelopen uren. Mijn vriend is gelukkig even naar huis gekomen om er voor me te zijn. Ben zo blij dat ik vandaag vrij ben.
    Ik was al helemaal bezig met de uitgerekende datum, 22 oktober. Het is ongelooflijk.
    Woensdag dan maar alsnog beginnen met puregon spuiten. Dat kan toch geen kwaad neem ik aan?

8. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Lieve meid, wat vreselijk naar!!! Kan idd geen kwaad om te beginnen met puregon, maar neem aan dat je rond cd 3 dan ook nog een uitgangsecho hebt? Dikke knuffel meid, wat vervelend zeg!!! Echt even geen woorden voor.

Update van deze kant: een tegenvaller, nog geen tijd voor Pregnyl. zie mn weblog maar voor meer info: http://www.zwangerschapspagina.nl/bl...genvaller.html
    Ik baal als een stekker.

9. Lovelyrose

Lovelyrose Actief lid

29 okt 2010
    218
    0
    16
    @Chantal, beetje late reactie, maar je begrijpt vast wel waarom.
    Ik hoop voor je dat de follikel morgen goed gegroeid is! Een lichaam gaat ook altijd maar z'n eigen weg he...

@wachtende: hou je het nog een beetje vol? Nog een paar daagjes zie ik voor je meer weet, spannend!

Bij mij gaat het wel weer oke naar omstandigheden.
    Zo'n vroege miskraam doet meer met me dan ik had gedacht zeg. Maar ik heb m'n moed weer bij elkaar geraapt en we gaan weer met goede moed verder.
    Vandaag ga ik beginnen met puregon spuiten. Volgende week wo heb ik op cyclusdag 10 de eerste follikelecho. Ben benieuwd.
    Gisteravond deed ik nog een testje en toen was er alleen nog net een schaduwstreepje te zien. Heb ook geen menstruatiepijn meer.
    Toch geeft het me op een of andere manier meer hoop. We zijn op de natuurlijke manier zwanger geraakt, het kan! Had dit nooit meer gedacht. Hopelijk is het snel weer raak en blijft het dan zitten.

10. NiniBeebie

20 dec 2007
    11
    0
    0
    Hoi Dames,

ook ik heb na Clomid en Pregnyl afgelopen Maandag mijn eerste IUI gehad. 2 Maart moet ik testen en ik vind het zo spannend... Ik leef ook zo mee met iedereen hier... Ik hoop echt dat iedereen hier die zo aan het vechten is een klein wondertje mag krijgen.

11. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Lovelyrose: Wat een vreselijke situatie zeg. Maar ik zie het heel positief in voor jullie. Je bent spontaan zwanger geraakt en ik bedoel het niet slecht maar je schijnt na een mk meer vruchtbaar te zijn. En dan ook nog het extra duwtje door de IUI...dan moet het toch weer lukken zou je zeggen. Ik duim voor je !

Het is inderdaad spannend. Ik probeer niet te veel te hopen..ga ook proberen zelf niet te testen maar gewoon de bloeduitslag af te wachten.

Hoe gaat het met de rest?

12. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    @ lovelyrose: tuurlijk snap ik dat! Maar heb je ook een uitgangsecho gekregen vandaag of moet je zomaar uit het niets starten?
    @Nini: spannend joh!

oh vind dat altijd zo'n dooddoener na een mk: maar je kunt tenminste zwanger worden.. Hoeveel mensen dat tegen mij wel niet hebben gezegd na mijn mk... Heel fijn hoor, zwanger worden is 1, zwanger blijven is 2!

Ik mag morgen weer. Hopelijk zijn mijn follies niet meer eigenwijs en zijn ze doorgegroeit. Hoop stiekem toch op meer dan 1....

13. Lovelyrose

Lovelyrose Actief lid

29 okt 2010
    218
    0
    16
    In mijn zkhs doen ze niet aan uitgangsecho's dus het is idd uit het niks beginnen. Maar heb gisteravond nog een test gedaan en die was op een heel licht tuur/schaduwstreepje na weer negatief. Dus alles is er uit. Misschien is het eigenwijs van me maar heb het ook niet laten weten aan de gyn dat ik een paar dgn zwanger ben geweest. Zo'n korte zwangerschap heeft vast ook niet zo'n impact op je lichaam. Ik was precies 4 wkn. Veel mensen weten niet eens dat ze zwanger zijn en worden miss iets later ongesteld. Ik wist het omdat ik maar een lf van max 11 dgn heb. (en ik voelde het natuurlijk)
    Het is idd een veelgehoorde opmerking dat het positief is dat ik wel op de natuurlijke weg zwanger kan raken. Ook al is het nog zo vers, toch kan ik mezelf er wel mee bemoedigen. Wie weet is IUI nu net een juiste duwtje in de juiste richting. Maar zwanger blijven is vanaf nu de nieuwe uitdaging!
    @ wachtende: ik zou denk ik ook niet eerder testen dan wordt geadviseerd. Ik hoop voor je dat de tijd snel voorbij gaat!

14. EvaMaria

EvaMaria Lid

13 jan 2012
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben vandaag naar de gyn geweest. De zwemmers van mijn man waren helaas erg slecht. Dat hadden we eerder al gehoord, en toen leek het erop dat icsi onze enige optie zou zijn. Gelukkig bleek bij het opwerken dat we ook in aanmerking komen voor IUI, IVF of ICSI. Mijn bloedwaardes waren allemaal hartstikke keurig en we mogen nu voor IUI!
    Ik ben dus eigenlijk heel erg opgelucht. De kans dat het ons op de natuurlijke manier lukt is gewoon heel klein en ik werd zo verdrietig van het idee dat er nooit een kindje zou komen!
    Nu ben ik weer voorzichtig positief gestemd... er is nog hoop! En er zijn meer manieren om het te proberen.
    Ik zit nu net rondom mijn eisprong. Misschien kunnen we dus nog deze maand al voor het eerst gaan proberen!

Wat ik wel vreemd vond was dat ik jullie hier allemaal hoor over samenlevingstesten en dat ze bij ons zeiden dat dat achterhaald was en niet nodig.

Meiden, allemaal veel kracht toegewenst en ik hoop dat het ons allemaal snel mag lukken!

15. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Hier ook geen samenlevingstest hoor. Als die slecht is krijg je een IUI...en die krijgen we al.

Heel veel succes !

16. Lovelyrose

Lovelyrose Actief lid

29 okt 2010
    218
    0
    16
    @Ninibeebie: spannend meid! Wat gaan de dagen langzaam he als je moet wachten... Succes met wachten!

@Evamaria: wij hebben ook geen samenlevingstest gehad, was volgens onze gyn. ook achterhaald.

17. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    @Evamaria: wij wel sl test maar ook daar was alles prima in orde dus tsja zeg y maar. waarsch ook in jullie geval omdat zaad mindere kwaliteit is en ze toch al iui adviseren geen test... geen idee.
    Ach ze doen t overal anders.... met alles. Heb me daar al vaak over gefrustreert maar t levert me nix op.... Ons zkh krijgt van freya een pluim dus dat geeft wel fijn gevoel!

18. EvaMaria

EvaMaria Lid

13 jan 2012
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb vandaag een positieve ovulatietest gehad. En nu mag ik morgen ineens naar de eerste IUI. Het gaat zo snel ineens. Ik vind t zo megaspannend!
    Natuurlijk hebben we nog maar een miniem kansje dat het lukt. Ik wil mezelf ook vooral niet inbeelden dat het wat gaat worden en ik probeer mezelf maar te vertellen dat we gewoon alle zes de keren minstens nodig hebben en daarna wellicht nog wel doorgaan naar de IVF en de ICSI. Maar ja, stiekem hoop ik het toch :)

Wanneer gaan jullie voor de eerste keer?

19. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    ow wat spannend !!!

Heel erg veel succes zeg !!

20. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    @Eva Maria: spannend, de eerste is altijd spannend, omdat je niet weet wat je moet verwachten. Ik heb de eerste in nov gehad, je kunt het lezen in mn blog. De IUI zelf is echt piece of cake. 1 advies: niet gaan plassen vlak van tevoren zodat je blaas vol is, dan kunnen ze makkelijker bij je baarmoedermond. Dat deed ik dus de 2e x fout, nooit aan gedacht en ging net voor ik naar binnen moest even plassen: nou dat heb ik geweten, was echt niet fijn en ook 3 dagen last van gehad.

@Lovelyrose: zou je het niet gewoon even melden bij je gyn joh? Ik denk dat het geen kwaad kan maar ben ook geen arts hè, dus je kunt het beter wel eventjes melden denk ik. Hoe voel je je? Ik vond de vmk's er ook inhakken hoor, je bent zooooo blij dat je eindelijk een 2e streepje ziet, bij mij was het laatste keer op duikvakantie, ik schoot echt in de paniek omdat ik had gedoken en mn schoonmoeder gaf me ook de schuld dat het mis was gegaan omdat ik heb gedoken. Ze raden het wel af maar das omdat ze het gewoon allemaal niet zeker weten enz. Maar op de duikschool doken die instructrices ook gewoon zwanger en al. Kijk, als ik het had geweten had ik dat nooit gedaan, maar ik wist het niet, zat in de MMM onderzoeken en wilde gewoon heel graag mn brevet halen.

@ hier: Ik de FM gehad, eindelijk goed nieuws: toch weer 2 follikels, vanavond nog Puregon spuiten zodat ze nog iets groeien, morgen om 19.15 Pregnyl, zondag om 10u zaad inleveren en om 11.15 de IUI! Wel fijn dat het nog net int weekend valt, een keer geen geen gedoe met vrij krijgen enz. Ben benieuwd of 3x scheepsrecht is!

Deel Deze Pagina