@Ilja, Vanaf 17-18mm kun je pregnyl zetten. Hoe snel je eitjes groeien is per persoon verschillend, en afhankelijk van wel of geen hormoon gebruik en hoogte van de eventuele EH.
bedankt voor je reaktie. Ze gebruikt geen hormonen daar reageert ze te heftig op. Wel pregnyl en utrogestan nadien. EH wat betekent dat? Is dus afwachten leef erg met ze mee.
EH= eenheden (hoeveelheid) die men spuit. Een natuurlijke cyclus is niet te vergelijken met een gestimuleerde cyclus.
@de nieuwe meiden: welkom! Hoe is het met de rest? Ik zit nog steeds te wachten op m'n eisprong na het afbreken van de eerste ronde iui.... schiet allemaal niet op.
Deze middag inseminatie gehad. Ik had geluk: het vocht in mijn baarmoeder was weg! Oef! Mijn slijmvlies was 6,2mm één van mijn dikste keren. De gyn zei dat dit voldoende was om zwanger te geraken. Ondanks het 'koude potje' was de kwaliteit toch nog goed. Nu zit ik officieel weer op de wachtbank. Volgende week moet ik wel nog eens een pregnylspuit zetten om nog een extra boost te geven. En de week erop de donderdag mag ik testen. Ik denk wel dat ik het met 1 test niet zal weten, want volgens mij zal er misschien nog hcg in mijn bloed zitten van de pregnyl. Dus ik denk dat ik de woensdag test 1 ga doen en de vrijdag test 2. Tenzij dat test 1 echt spierwit is natuurlijk. Ik ga mij vandaag nog rustig houden, je weet nooit of dat helpt of niet! ME
Marbit: neeeeee hè?!?? Och wat een teleurstelling! Ondanks dat je zoveel eh hebt gespoten. Is er niet een mogelijkheid dat ze al waren gesprongen?"temp je ook? Want dan kan je mooi je eisprong in de gaten houden! @me: idd stom dat ze dat niet verteld hadden. moet je idd op je lichaam "warm" houden. hoelang zat er bij jullie tussen inleveren en de iui? Bij ons altijd tussen de 60 &75 min. Ik weet niet of je pregnyl al hebt maar zorg dat je dit tijdig regelt want de noodvoorraad pregnyl is op bij de fabrikant. sommige zkh en apotheken hebben soms nog wel iets liggen. Maar zorg daarom dat je het tijdig regelt! Langzaam kan ik gaan aftellen... zondag mijn nod! Ben benieuwd maar heb niet het idee dat ik zwanger ben, voel in tegenstelling tot vorige rondes niets. Maar ja dat voelde ik vorig jr april ook niet toen ik posi testte... We'll see....
Hey chantal, Mijn man moest zich aanmelden om half 9 en ik pas om 11u45. De inseminatie gebeurde tussen 12u en half 1 deze middag denk ik. Ik heb de pregnyl meegekregen vanuit het ziekenhuis. Gelukkig maar, want als er inderdaad een tekort is... Ja Chantal, zondag, dat begint inderdaad te korten! Veel succes! ME
Hoi Chantal, Ik kan geen eisprong hebben gehad want ik spuit ook Lucrin, om eisprong tegen te gaan. Ik heb net op internet zitten neuzen, ik kan er ook niks over vinden.. Wel dat een follikel verdwijnt, maar niet alle 3. Ik hoor het morgenochtend wel, voel me iig zwaar ellendig. Ze willen dit volgende maand nog een keer proberen, in de hoop dat mijn lichaam dat anders gaat reageren.
Ik loop al een aardig tijdje bij de fertiliteit, omdat ik elke maand mijn eisprong in het weekend had, kon de IUI steeds niet doorgaan. Door het spuiten van Lucrin hebben zij nu mijn eisprong in de hand.
Ik heb ook weer iets raars. Vorige week woensdag had ik de laatste dosis puregon gespoten. De da erna fm en bleek 6 follikels te hebben. De grootste waren 18-19mm. De ronde werd afgebroken, ik kon elk moment mijn eisprong verwachte. Volgens de gyn. Tot nu toe niet gehad bleek met tempen. Nu had ik vandaag ineens bloedverlies.. Ik denk dan mijn menstruatie? Zonder dat ik eisprong gehad heb. Moest in de eerste dagen van mijn nieuwe cyclus een echo hebben om te kijken of ik geen cyste ontwikkeld heb dus heb nu maar gebeld wat ik moest doen. Heb toch maar voor morgen een afspraak gekregen voor een echo. Ben benieuwd. Vind het allemaal maar raar. N
Lovelyrose wat naar! Idd hopen dat je geen cystes hebt... Hier zijn de dijken vanmiddag doorgebroken, drie dagen te vroeg...
Hoi ben nieuw hier, en als het goed is krijg ik in maart mn eerste iui... we zijn al vanaf 2009 bezig, en ik heb het er na zo'n tijd ook best moeilijk mee, ik blijf hoop houden maar ben bang dat met iui het niet gaat lukken.. ik weet bijna zeker dat ik hormoon stimulans nodig heb om het te laten gebeuren, maar eerst moeten ze mijn cyclus eerst spontaan bekijken zei ze... Zucht, weer een verspilling van tijd.. Sorry kijk onder tussen naar tijd... en sorry heb niet alles terug gelezen wat jullie hebben geschreven!! tis namelijk errrrrrug veel Goed, kennen jullie dat gevoel dat als je al zo lang bezig bent dat ik het gevoel heb dat het niet goed is om er zo over te praten, ik praat namelijk met me vriend over bv; namen,bevalling enzo maarja wie zegt dat ik dat ooit mag mee maken!!!! andere kant, waar me hart van vol loopt loopt me mond van over! hahaha!! goed, las dat sommige van jullie met hormonen bezig zijn, beviel dat? hadden jullie veel last van bijwerkingen? liefs Q (sorry dat ik ff zo kom storen met een ego berichtje!!)
Hey meiden @ Lovelyrose! Veel succes morgen meid! Zeker raar wat je allemaal overkomt! Ik ben wel benieuwd! Probeer jezelf niet te druk te maken! @ Chantal wat balen zeg! Liefs
@Q1987: welkom frustrerend hè al dat lange wachten. In het zkhs hebben ze totaal geen haast, af en toe heb ik het gevoel dat ze liever achteruit dan vooruit willen. Ik durf op een of andere manier helemaal niet te praten en te fantaseren over namen en een toekomst met baby. Ben bang dat ik het mezelf er alleen maar heel moeilijk mee maak als ik daaraan toegeef. Ik had eigenlijk geen bijwerkingen van de puregon, maar heb het nog maar 1 ronde gebruikt. Alleen de eerste dgn had ik pijnlijke eierstokken maar dat was daarna over. Hopelijk is het snel raak bij je meis, je wacht ook al erg lang zo te lezen! Liefs
Het is even stil van mijn kant...mijn excuses. Ik zal later nog op iedereen reageren hoor. Ik ben echt zo klaar met de clomid...ik ben echt zwaar apatisch aan het worden zo. Hierna nog 1 ronde IUi met clomid voordat we weer een gesprek hebben. HOe gaan jullie met de effecten van clomid om? Ik ben echt mezelf niet zo. Kun je er nog niets tegen doen? Heb je bij spuiten echt minder bijwerkingen?
Wachtende echt vraag om puregon!!! Heb al van zooveel meiden meegemaakt dat ze overstapte en het echt een verademing was.... ik zou bellen voor deze komende ronde al puregon. Dat die meds je zo doen voelen is echt niet goed. waarom nog een ronde jezelf dit aandoen? @Q: je hebt t topic gevonden zie ik. mijn antw heb je al gekregen in je eigen topic. @hier: de tranen vloeide rijkelijk vanavond. gewoon de schok van 3 dagen te vroeg.... had ik niet verwacht. was echt verdrietig. Morgen schijnt de zon hopelijk weer. Al ist maar 1 straaltje, ik grijp me er met man en macht aan vast!
Hoi allemaal, @chantal, echt kut dat de menstruatie al zo snel is gekomen, pfff ik begrijp je tranen volkomen! ik was ook best emotioneel toen de mensruatie eenmaal was doorgebroken . Het zit ons ook helaas NOG niet mee. @Q, het is ook lastig om nog positief te blijven als je al zo lang bezig bent. Ik vind het zelf heel frustrerend dat iedereen om mij heen 'zomaar' zwanger wordt en dat het bij mij nog niet is gelukt! Tuurlijk ben ik wel blij voor iedereen die zwanger is, maar het is en blijft moeilijk totdat ik zelf een mooi wondertje op de wereld heb gezet. Ik hoop dat je het nog volhoudt en gooi je frustraties hier maar van je af! @lovelyrose, heel raar die situatie met je folikkels en dat je menstruatie misschien is doorgekomen? heb je nog een gesprek met de gynaecoloog? ik hoop dat het allemaal goed is. Succes! Mijn 1e IUI is helaas mislukt, gisteren ongesteld geworden en woensdag had ik een negatieve test. Nu heb ik woensdag 7 maart een HSG, ik hoor er gemengde verhalen over. Bij de één deed het heel erg veel pijn bij de ander juist geen pijn, heeft 1 van jullie dit wel eens gehad en wat is jullie ervaring er mee? Mijn vriend maakt erg weinig goed zaad aan, dus misschien moet ik ook al wel aan IVF denken, maar is dat zoveel ingewikkelder als IUI? Hoe gaat het traject van IVF in zijn werk? Liefs, Naomi
@wachtende, ik had de laatste keer ook zoveel last van de clomid. Eerst migraine en ongelooflijk veel last van stemmingswisselingen. Ik was ook opeens heel erg jaloers, dat was niet normaal, werd er zelf gek van, dat ben ik echt nooit! Nu dacht ik dat ook met de menopur te krijgen, maar met menopur had ik echt nergens last van!! Dus clomid was voor mij ook geen succes!! Echt naar werd ik ervan! Het is wel makkelijk 5 dagen lang 1 of 2 pilletjes slikken, maar de bijwerkingen waren echt vervelend! Ik hoop dat je hopelijk de laatste ronde met clomid nog volhoudt! Ik kon er niks tegen doen in ieder geval! Liefs, Naomi