Waarschijnlijk worden wij afgewezen voor IVF, wat nu? Gent?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by cd28, Mar 16, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. cd28

cd28 Fanatiek lid

Jul 25, 2012
    1,344
    106
    63
    #1 cd28, Mar 16, 2017
    Last edited: Mar 16, 2017
    Hallo allemaal,

Afgelopen week hebben wij een gesprek gehad bij de fertiliteitskliniek. De gyn gaf aan dat de enige mogelijkheid die wij nog hebben IVF is maar dat dit, gezien mijn achtergrond, eerst in het team goedgekeurd moet worden.

Ik heb een historie van herhaalde miskramen. Voor onze dochter geboren is heb ik er 3 gehad. 1x een curretage gehad met asherman tot gevolg. In NL kwam er niets uit de onderzoeken. Wij hebben er toen voor gekozen om in Gent onderzoek te laten doen. Hier bleken mijn schildklierwaarden niet goed. Ik heb medicatie gekregen en daarna is onze dochter geboren. Wij waren er van overtuigd dat het probleem opgelost was en zijn vorig jaar vol goede moed weer begonnen.
    In april werd ik niet ongesteld, ik was ervan overtuigd zwanger te zijn maar de testen bleven wit. Na een aantal maanden richting huisarts en in augustus richting de kliniek. Daar bleek ik toch zwanger geweest te zijn maar het vruchtje was gestopt met groeien na 7 weken. De arts zei dat het onmogelijk was dat dit er al sinds april zat. Omdat ik verhoogde kans heb op verklevingen was curettage geen optie. De pillen waren heel heftig, enorm bloedverlies met een opname tot gevolg. Helaas was ook niet alles weg, een 2e kuur hielp niet. Toen begon het afwachten omdat ze niet in wilden grijpen maar mijn lichaam loste het niet zelf op. Uiteindelijk is het weg gehaald dmv de myosure methode in december vorig jaar. Na een controlehysteroscopie gehad te hebben, die goed leek, dachten wij dat we dan nu eindelijk verder zouden kunnen.

Helaas was dat helemaal niet de boodschap die we kregen. Mijn baarmoederslijmvlies is niet heel dik en ze weten niet waar de herhaalde miskramen van komen. Dus ze vragen zich dan af of IVF wel zin heeft.

We zijn nu bijna een jaar verder, pas over 2 weken krijgen we uitsluitsel of we dit traject in mogen gaan. Ik zit zelf enorm in dubio. Heeft het wel zin als ze niet weten waar het probleem ligt. Moeten we opnieuw naar Gent gaan om te kijken of ze het daar wel kunnen vinden?

Ook bij Dr de S. zal een wachtlijst zijn. Ik weet ook niet meer hoe ik het toen gedaan heb. Kon je daar gewoon heen mailen? En hoe reageren ze in de kliniek als we hiertoe doen besluiten.
    Mijn man wil afwachten tot we horen wat de uitslag is en als die positief is het IVF traject in gaan. Ik vraag me af of we niet eerst verder moeten zoeken naar het probleem. De tijd begint te dringen want inmiddels ben ik 40.

Wat zouden jullie doen?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

2. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

Jan 25, 2017
    4,888
    7,955
    113
    Hoi Cd, wat een verschrikkelijke historie heb jij zeg.
    Ik zal zeker niet beweren dat ik de wijsheid en ervaring in pacht heb, dus je mag ermee doen wat je wilt. Maar ik zou zeker proberen achter de oorzaak te komen, en daarvoor het ziekenhuis kiezen waarvan jij denkt dat die jou het beste kan helpen. Nu ivf doen en dan steeds een miskraam krijgen lijkt mij mentaal heel zwaar en ook nog eens zonde van je tijd.

Mochten ze dat nog niet hebben gedaan dan zou ik zeker je amh waarde laten meten, dat kan een indicatie geven hoeveel vruchtbare tijd je nu werkelijk hebt, hopelijk valt dat mee, kan toch een stuk rust geven.

En hebben ze opnieuw je schildklierwaarde gemeten? aangezien dat bij jou een probleem was.

Succes en hopelijk zijn er nog andere dames met goeie ideeën

3. aicirtap

aicirtap VIP lid

May 25, 2014
    9,148
    3,392
    113
    Female
    Wat een toestanden zeg. Maar baarmoederslijmvlies kan toch dikker worden gemaakt met progynova?

En je zou ook nog dusseldorf kunnen overwegen. Daar hoor ik ook goede verhalen over.

Succes!

4. cd28

cd28 Fanatiek lid

Jul 25, 2012
    1,344
    106
    63
    Dank je wel voor je reactie.

Volgens mij is de amh 1,2. Voor mijn leeftijd nog redelijk. Mijn schildklierwaarde was de laatste keer iets boven de 1. Dus die is goed.

Net met mijn man besproken. Ook hij snapt nu wel dat ik graag eerst verder onderzoek​ wil.

Morgen eerst de verzekering maar eens bellen of dat vergoed wordt of dat we een verwijzing nodig hebben. Of eerst de afspraak maar maken? Het zal toch wel even duren voor we er terecht kunnen.

5. cd28

cd28 Fanatiek lid

Jul 25, 2012
    1,344
    106
    63
    Dank voor je reactie.

Geen idee of dat kan. Maar dat hoort dan bij een behandeling neem ik aan?

Ik hoor van beide goede dingen. Ik weet niet wat de beste voor ons zou kunnen zijn.

6. aicirtap

aicirtap VIP lid

May 25, 2014
    9,148
    3,392
    113
    Female
    Je kan altijd bij beide voor de intake gaan en kijken wat goed voelt. Weet niet waar de wachtlijst het korst is.

7. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

Jan 25, 2017
    4,888
    7,955
    113
    In Düsseldorf is zo goed als geen wachtlijst, ik kon daar zo terecht

8. cd28

cd28 Fanatiek lid

Jul 25, 2012
    1,344
    106
    63
    Zijn Gent en DD net zo goed? Ik ben alleen bekend met Gent maar hoor ook van DD goede verhalen.

Weet jij misschien ook of dit vergoed wordt door de verzekering? Ik kan niet direct wat vinden in mijn polis. Ben bang dat als ik ze bel het direct wordt​ afgewezen.
    Of heb je sowieso een verwijzing nodig van een arts voor het vergoed wordt?

9. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

Jan 25, 2017
    4,888
    7,955
    113
    Ik heb maandag mijn intake bij DD dus ik moet nog gaan ervaren hoe het daar is. Als jouw verzekeraar jullie behandeling in Nederland zou vergoeden dan doen ze dat waarschijnlijk ook voor het buitenland, alleen vergoeden ze het Nederlands tarief, dus je zult een deel moeten bij betalen.

Mijn verzekeraar wilde inderdaad een verwijzingsbrief, maar die kreeg ik heel gemakkelijk van mijn huisarts

Share This Page