eerste IUI in juni, wie nog meer??

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Paula, 9 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Paula

    Paula Fanatiek lid

    8 okt 2010
    1.276
    0
    0
    Helmond
    Hey babbel, wat raar zeg van je heup.... Hoe heb je toch in die stoel gelegen???? Hahaha. Maar misschien betekend het wel iets en heeft het te maken met de banden van je bm... Spannend hoor! Denk je er nu nket constant aan en probeer je vanalles te voelen? Zou ik wel hebben namelijk haha.

    van mn schooonbroer is idd erg sneu. Hij heeft er veel verdriet van. Ze gaan nog vriendelijk met elkaar om maar hebben elkaar ook nog niet gesproken sinds de breuk dus ik hoop dat ze het vriendelijk kunnen blijven houden, vooral voor mijjn nichtje natuurlijk.

    uit mijn bloed gaan ze mijn hormoonwaardes halen en kijken of het allemaal klopt. Moet normaal de 3e dag vd cyclus maar er zat pinksteren tussen dus ik kon niet anders dan de 5e dag.
    ook gaan ze checken op chlamidia en of ze nog iets in je bloed kunnen vinden mocht jehet ooit gehad heebben. Dat zou een aanleiding kunnen zijn om toch naar de eileiders te gaan kijken. Maar ik ga er vanuit dat dat allemaal wel goed zal zijn.
     
  2. Paula

    Paula Fanatiek lid

    8 okt 2010
    1.276
    0
    0
    Helmond
    O en sorry voor de foutjes, ik zit vaak op mijn telefoon maar daarop is het allemaal zo klein ....
     
  3. diene

    diene Bekend lid

    4 dec 2010
    685
    0
    0
    Limburg
    Hey Meiden,

    Babbel wat spannend.....inderdaad wel vreemd van je heup, maar zo comfotabel zijn die stoelen ook niet ;)
    Nog ff op t bankje, hoe lukt het bij jou met afleiding? Ga jij trouwens zelf testen of moet je daarvoor ook bloedprikken in het ziekenhuis?

    Paula, wat vervelend van je schoonboer en schoonzus. Dat is echt heftig als mensen na zolang uitelkaar gaan. Hopelijk blijven ze inderdaad vriendelijk met elkaar, zeker voor je nichtje. Sterkte!

    Volgende week de eerste fm......voor je het weet is het tijd voor de iui. spannend voor je. Wel vervelend he dat vroege opstaan voor het bloedprikken. Hier moet dat en de fm ook altijd tussen 8 en 9....en ik ben echt niet zo'n ochtend mens :p
    We liggen deze ronde trouwens best dit bij elkaar, jij dag 5 ik 2 en ik verwacht mijn volgende iui rond de 29ste. zitten we samen op het bankje.

    Hier, Ik heb wel van pinkpop genoten en het weer viel reuze mee, we hebben de meeste regen net gemist.
    Met de afleiding ging het redelijk tot zondag avond toen ik zag dat mn ongi eraan ging komen. En ja hoor maandag was het er :( bloedprikken was dus niet meer nodig. Even een beetje emo geweest en een traantje gelaten. vandaag gebeld naar de gyn om de nieuwe ronde te starten....
     
  4. Babbel81

    Babbel81 Fanatiek lid

    22 mrt 2010
    2.901
    0
    0
    Zuidholland
    Diene , wat balen voor je:( :( sterkte ermee en heel veel geluk met je nieuwe poging:)
    Fijn dat je nog wel van Pinkpop hebben kunnen genieten:)
    al is het einde wel een beetje verpest zo:x

    ja inderdaad die stoel en houding is niet zo bevordelijk,maar heb met de FM en ander inwendig onderzoek er toch ook al in gelegen:( , we wachten het maar af.

    Paula, nou ik hoop dat dat alle bloedwaardes goed zijn en dat je met de 1e IUI einde juni mag beginnen:)
    Wanneer krijg je de uitslagen?

    Ja , ik denk wel even kort bij bepaalde pijntjes, oh zou het! ,maar het scheelt dit is mijn 15de ronde,dus ik weet inmiddels dat ik er niet teveel naar moet luisteren;) ( al lukt dat niet altijd hoor:p)
     
  5. Paula

    Paula Fanatiek lid

    8 okt 2010
    1.276
    0
    0
    Helmond
    Diene wat jammer!!!!! ik begrijp goed dat je emo geweest bent, weet zeker dat ik dat dan ook ben... Tuurlijk probeer je jezelf wel te beschermen door te denken dat het toch wel niet gelukt zal zijn... maarja, als het dan echt niet gelukt is komen de tranen toch wel.
    Zelf merk ik dat die laatste 2 dagen voor nod toch altijd spannend zijn en ook al weet ik dat ik en mijn vriend een minimale kans hebben om natuurlijk zwanger te worden, toch praat dat duiveltje de laatste dagen toch weer hoop in door bloedend tandvlees of wat voor dom kwaaltje dan ook en dan is er toch weer die teleurstelling.

    Maar ik merk dat je je weer aan het voorbereiden bent op de volgende ronde dus we gaan mega duimen dat dat jullie ronde mag worden!!! en die van babbel en mij ook natuurlijk.

    Dat bloedprikken was idd echt vervelend. Het prikken was binnen een minuutje gepiept maar ik heb een uur moeten wachten! een uur!!!!! was er al om 07.40u. en er waren al tig wachtende voor me, pfff... volgende keer nog eerder daar zijn dus :(

    Maar goed, op naar de volgende afspraak... de fm 20 juni en dan naar de IUI, ik denk op de 24....

    Babbel, onze iui gaat sowieso door heb ik begrepen omdat bij mij alles toch wel goed verloopt in mijn cyclus en ze zijn regelmatig. Ook het zaad van mijn vriend is niet mega slecht.
    Het enige wat kan zijn is dat mijn baarmoederslijmvlies nog dunner is als de vorige keer en dan krijg ik de ronde erna meteen hormonen erbij voor aan het begin van mijn cyclus om die groei te stimuleren.

    Ik merk wel dat ik echt bijna niet ongi geweest ben... maar 3 dagen en echt heel weinig... dus misschien was dat dunne bmsv wel een uitzondering en is het normaal wel dikker. De laatste 3 cyclussen heb ik toch wel ongi's gehad van 4 dagen. Ook niet mega erg maar wel meer als nu! Dus ik hoop op beterschap maandag :D

    Het word hoe dan ook spannend en ik denk dat mijn arts het gewoon door laat gaan hoe dan ook want we krijgen toch alles vergoed en waarom niet als we er toch al zijn. We hebben met die iui zowieso meer kans dan zonder dus alle beetjes helpen.

    Diene, idd. leuk dat we een beetje gelijk lopen, kunnen we elkaar er een beetje doorheen slepen. Op welke dag heb jij meestal je ei en hoe lang is jouw lf?

    Ik heb meestal rond dag 16 mijn ei en heb een lf van 11 dagen.

    Hou jij het allemaal nog een beetje uit babbel? De dagen zullen we voorbij kruipen... wat spannend zeg!! Mijn duimen draaien voor je, nu al :D
     
  6. Babbel81

    Babbel81 Fanatiek lid

    22 mrt 2010
    2.901
    0
    0
    Zuidholland
    Paula, oh balen dat je zo lang moest wachten:( op het bloedprikken. Wij hebben dat gehad met ons 1e gesprek bij de gyn, ook een uur moeten wachten en je bent natuurlijk nerveus over wat er gaat komen, nou ik hield het toen bijna niet meer:p

    Fijn dat je weet dat de IUI zowieso doorgaat en op zich dan alleen maar goed, dat ze je bloedwaardes nog checken.

    Oh, nog 4 daagjes dan krijg je de 1e FM al:)! spannend

    Hier vind ik het altijd beetje dubbel, ik wil dat het al volgende week is, zodat ik zekerheid hebt,maar ook weer niet, want nu kan ik nog geloven en genieten van de hoop dat ik zwanger ben en misschien is dat volgende week weer voorbij... hoezo jezelf gek maken:p;)
     
  7. E82

    E82 Actief lid

    15 jun 2011
    306
    0
    16
    Hoi IUI Dames

    Ik houd al een poosje dit forum in de gaten. En dacht nu moet ik mijzelf ook maar eens aanmelden.
    Ik ben al mama van een mooi zoontje van 2,7 jaar oud.
    En bijna 1,5 jaar jaar geleden besloten om voor een brusje te gaan.
    Maar mijn cyclussen waren een chaos.
    Vorig jaar in juli een miskraam gehad bij 11 wkn+curretage
    In oktober eentje met 5 weken en afgelopen januari eentje met 6.5 week.
    In maart een een doorspoeling van de eileiders gehad, hieruit bleek dat 1 eileider goed was en de andere was nog doorgangelijk maar wel heel moeizaam.
    Ook heb ik veel last van tussentijdse bloedingen en met de echo's zijn er ook vaak vochtplekken (oud bloed) in mijn baarmoeder te zien.
    Na dit alles heeft de gynacoloog voorgesteld om met IUI te beginnen.
    Dit hebben we dan ook gedaan.
    Heb afgelopen vrijdag (10 juni)de inseminatie gehad.
    Ik spuite elke dag 125 Gonaal. En eenmalig voor de eisprong de ovitrelle.
    Zo een heel verhaal maar dan weten jullie mijn geschiedenis ook.
    De reden waarom ik mij heb aangemeld is dat ik toch wel merk dat ik er behoefte aan heb om met "lotgenoten" te praten.
    Dus ik hoop dat jullie het gezellig vinden als ik hier kom mee kletsen
     
  8. Babbel81

    Babbel81 Fanatiek lid

    22 mrt 2010
    2.901
    0
    0
    Zuidholland
    Welkom E82!

    Oef, je heb al een heftige voorgeschiedenis met al 3 MK's:( heftig hoor!

    En nu dan echt in de MMM, spannend hè.
    Ik weet niet wat ovitrelle is, maar ik denk ook HCG?

    Wel grappig ik heb ook 10juni de 1e IUI gehad, dus wel kunnen saampjes in spanning zitten:) Hoe voel jij je ,merk je al iets?
     
  9. E82

    E82 Actief lid

    15 jun 2011
    306
    0
    16
    @ Babbel
    Ja we hebben al best een heftige periode achter de rug.
    Maar ik ben zelf best positief ingesteld en ik heb natuurlijk al een heerlijk ventje rondlopen. Dus dan moet je wel door.
    Tuurlijk heb ik ook best dagen er tussen gehda dat ik dacht van schiet mij maar lek.

    Maar we wachten in spanning af.
    Jij dus ook, vind je de dagen ook niet lang duren nu?
    En ik heb deze week ook nog eens vakantie, opzich wel lekker. Maar als je werkt heb je afleiding. Ik ben juf op een ZMLK-school.

    Maar Ovitrelle is idd ook het zwangerschapshormoon HCG.

    We hebben dus op dezelfde dag IUI gehad. Ik voel verder nog niet echt iets bijzonders. En jij?
    We wachten saampies in spanning af.
     
  10. Paula

    Paula Fanatiek lid

    8 okt 2010
    1.276
    0
    0
    Helmond
    Hoi E82, welkom hier en leuk dat je mee komt kletsen. Ik heb het altijd heel fijn gevonden om hier mijn verhaal te kunnen delen. We hebben allemaal hetzelfde doel en helaas dezelfde opstakels maar daardoor begrijpen we elkaar des te meer en dat is fijn.

    jullie hebben al een hele geschiedenis erop zitten zeg, heftig. Dat is nu toch wel een van mijn grootste angsten... Zijn we dalijk zwanger na al die tijd en dan krijg je er een mk achteraan. Knap dat jullie toch zo positief kunnen blijven en het zou natuurlijk geweldig zijn als deze eerste poging meteen raak zou zijn!

    ook leuk dat je de iui op dezelfde dag als babbel gehad hebt. Ik ben heel benieuwd voor jullie!

    wij hebben helaas slecht nieuws gekregen in de familie dus ik ben er ff wat minder geweest. Mijn schoonbroer woont nu bij ons in omdat hij en zijn vrouw uit elkaar zijn gegaan en gisteren hoorde ik van een vriendin dat ze borstkanker heeft. Echt verschrikkelijk, ben er kapot van! Maar het normale leven gaat door en daat maakt het nog onwerkelijker.
    volgende week word een hele spannende week voor mij en mijn vriend en dat valt eigenlijk helemaal in het niet nu... Maar goed, op de dag van de iui gaan we sowiezo lekker uit eten samen zodat het wel nze dag word en dat die niet ondergesneeuwd word door alle treurigheid.
     
  11. E82

    E82 Actief lid

    15 jun 2011
    306
    0
    16
    Hey Paula

    Wat heftig he, poeh. En wat sneu voor je nichtje. (las ik in eerder bericht)
    Hoop voor haar dat haar ouders op een vriendschappelijke manier met elkaar om kunnen blijven gaan. Het is voor kinderen zo ontzettend vervelend als hun ouders uit elkaar gaan.
    En dan je vriendin borstkanker. Is niet niks.
    Ik wens je veel sterkte de komende tijd.

    En volgende week jullie IUI en na die tijd heerlijk samen uiteten. Goed hoor.

    Poeh volgende week vrijdag kan ik een test doen, Ben benieuwd.
    En Babbel natuurlijk ook!
    Laten we hopen op een positieve test!
     
  12. Paula

    Paula Fanatiek lid

    8 okt 2010
    1.276
    0
    0
    Helmond
    Hihi dat is wel grappig, op de dag dat jullie kunnen testen krijg ik zeer waarschijnlijk mijn iui! Vrijdag word gewoon D-day! :D zou mooi zijn als er die dag iig 2 posi testen verschijnen!
     
  13. M82

    M82 Lid

    10 jun 2011
    72
    0
    0
    Noord Brabant
    Hoi Dames,
    Hoe verloopt het bij jullie allemaal ?
    Ik heb afgelopen maandag mijn 1e iui gehad en had die dag erge buikkrampen maar dat was ook mijn eisprong...nu voel ik nog wel wat steekjes en krampjes af en toe maar niet heel erg...Heb vanmiddag effe op de bank liggen slapen en heb sinds dien brandend maagzuur, hebben meer dames daar last van ?
    Groetjes !
     
  14. E82

    E82 Actief lid

    15 jun 2011
    306
    0
    16
    laten we het hopen Paula dat de D-day wordt!
     
  15. E82

    E82 Actief lid

    15 jun 2011
    306
    0
    16
    @ M82
    Ik heb tot nu toe niet echt ergens last van.
    Wel af en toe steken in mijn liezen. En mijn borsten zijn wat gespannen. Maar dat heb ik meestal na de eisprong.
    Ik probeer er maar niet zoveel op te letten (makkelijker gezegd dan gedaan).
    We wachten met zijn allen in spanning af!
     
  16. M82

    M82 Lid

    10 jun 2011
    72
    0
    0
    Noord Brabant
    Dat doen we zeker ;)
    Alleen wel spannend allemaal....Nog 10 dagen wachten en dat duurt lang :)
    @ E82 hoe lang moet jij nog wachten ?
     
  17. E82

    E82 Actief lid

    15 jun 2011
    306
    0
    16
    @m82
    Ik heb vrijdag 10 juni de IUI gehad. Dus ik mag volgende week vrijdag testen.
    Mits de rode duivels dan nog niet op bezoek zijn.
     
  18. Chelleke84

    Chelleke84 Fanatiek lid

    4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    Hallo dames.
    Mag ik ook meekletsen?
    Heb aanstaande maandag 1e follikel meting en waarschijnlijk woensdag de 1e IUI.
    Vandaag HSG gehad en alles perfect. enige reden waarom wij in aanmerking komen voor IUI is omdat mijn baarmoederslijmvlies niets doorlaat, waarom? dat is niet bekend want alle waardes waren goed..... schijnt de zo geheten onbegrepen fertiliteitsproblemen te zijn.

    Spannend, hopelijk heeft IUI meer geluk. zijn bezig sinds januari 2010 voor een eerste kindje.

    Liefs Chelleke
     
  19. M82

    M82 Lid

    10 jun 2011
    72
    0
    0
    Noord Brabant
    @E82 ...Ben benieuwd dan volgende week vrijdag, hoop dat het raak is bij jullie ! Nog effe wachten, bah erg he ? De dagen kruipen voorbij...ik mag pas over 10 dagen, tenzij....
     
  20. E82

    E82 Actief lid

    15 jun 2011
    306
    0
    16
    @chelleke84
    Welkom, gezellig.

    @M82
    Idd de dagen kruipen voorbij. Maar gelukkig is het weekend en is manlief bij huis.
    En maandag mag ik weer lekker werken. Dan ben je er minder mee bezig.

    Fijne dag allemaal
     

Deel Deze Pagina