@ kleintje welkom hier in dit topic als je vragen enof dingen hebt dan kan je ze hier stellen en misschien dat je het al gelezen had hebbben we veel steun aan elkaar @ all ik ben vanmorgen weer naar zh geweest en heb 2 eitjes van ruim 18mm en bms is 11mm dus thuis gelijk pregneyl gezet en morgen om 12uur onze 3de iui hopen dat 3x scheepsrecht mag zijn voor ons en voor de gene die op het wachtbankje zitten succes met die vreselijke lange dagen en we gaan wachten op roze moet gewoon IUI 6 juli, E82 7 juli, Babydesire 8 juli, Susanne74 11 juli, Babbel81 11 juli, Chelleke84 12 juli, M82 16 juli, Evi81 20 juli, Suzanne68 22 juli, Benji NOD 20 juli E82 bloedtest 21 juli Susanne74 (of omstreeks ) 21 juli, Babydesire 24 juli Babbel81 25 juli Chelleke84 bloedtest 26 juli M82 30 juli Evi81 3 augustus Suzanne68 5 augustus Benji Zwanger: Paula eerste IUI, uitgeteld: 13 maart 2012 Roos tweede IUI,
@Benji: Dat klinkt goed, 2 eitjes. Welke grootte is optimaal qua eitjes? En bij mij zij de gyn dat als ik bij de na de 3de keer IUI zonder hormonen, de 4de x wel hormonen ga gebruiken, ik dan max. 2 a 3 eitjes mag hebben. Is dat bij jou ook zo? Dit uiteraard i.v.m. meerlingen. Maar ik hoor dat het heel erg veel verschil uitmaakt in welk ziekenhuis of in welk land je de IUI laat doen. Ben erg beniewd. Het lijkt als een mooie kans, 2 eitjes die klaarliggen. Moet lukken!!!!!! Ik duim mee! @E82 & Susanne74: Het is idd erg persoonlijk tegen wie je zegt dat je met de behandelingen bezig bent en tegen wie niet. Toch merk ik bij mezelf dat ik daar nog moeilijk een lijn kan trekken. Mijn werk weet 't, moet wel, want het super drukke baan en als ik er zomaar een dag niet ben (1 dag van tevoren pas aangekondigt), valt dat enorm op en kom ik met afspraken in de knoei. Dus heb achtervang moeten regelen voor bepaalde dagen/weken. Maar liever vertelde ik het niet aan m'n werk. Maar goed, als 't uiteindelijk maar komt, dan maakt het me niet uit en mag de hele wereld het weten! Hoe combineren jullie dit allemaal met je werk? Ik merk dat je zeker wel regelmatig met je hoofd hierbij zit, terwijl je op je werk zit. Dat voelt weleens lullig. Hebben jullie dat ook? En hoe gaat dat met jullie werkgevers en de afspraken in het ziekenhuis steeds? Natuurlijk moeten ze zoiets oke vinden, maar vinden ze dat ook? Liefs voor allemaal, Elvi
@Benji: Bedankt! Ik heb al een gedeelte gelezen. Nog even lastig om te onthouden wie wie is, maar goed dat komt wel hoop ik. @Grotebabywens: Alleen mijn ouders/broer/zussen en de ouders/broer van mijn vriend weten het. Verder niemand. Op het werk heb ik dus niks verteld. Inderdaad erg lastig! Daarom hoopte ik ook om deze vakantie een IUI te kunnen doen, maar helaas ivm grote eiblaasjes is deze afgeblazen. Gelukkig kan ik op mijn werk bijna ongezien weg en ben ik zelf leidinggevende. Wel lastig om op eens een afspraak/vergadering af te zeggen. Ik heb verteld dat ik met onderzoeken in het ziekenhuis bezig ben ivm een allergie /intolerantie die ik heb en dat ik daarvoor regelmatig de komende tijd naar het ziekenhuis moet. Ik heb de laatste twee keer steeds 2 eitjes gehad. Toen mocht ik steeds door, maar moest rekening houden met een meerling hadden ze me toen verteld. Nou laat maar komen!! Maar helaas. Ga eens verder met de was. xKleintje
Mijn lieve susanne...hoe klote toch!!! Weer een beetje hoop en dan tjakaboem alle hoop weg en terug in de realiteit. Heb het al eens gezegd, we willen het allemaal zo graag en dat maakt het dan moeilijk om iedere keer die teleurstelling te moeten ondergaan. En das zwaar he schat. Maar na regen komt zonneschijn. Eventjes verdriet hebben en erna weer klaar voor de volgende ronde. En natuurlijk schat gaat het lukken, binnenkort een heel mooi streepje voor jou. Daar mag je heeeeeel zeker van zijn. Maak je echt niet veel zorgen ivm die echo. Het zal niets ergs zijn en als het iets kleins is kunnen ze dat zeker en vast oplossen. Moesten ze het iets ernstig gevonden hebben zouden ze al vroeger ingegrepen hebben en zouden ze je afraden om voor de moment zwanger te worden maar je hebt je iui mogen hebben dus maak je echt geen zorgen lieverd!!!!!!!! Een hele dikke warme virtuele knuffel!!!!! Xxxxxxxxxxxxxx
Kleintje welkom!!! Laat je hier maar goed gaan. We zijn er voor steun en raad!!!! @ Elvi. Toen we begonnen met iui wisten het heel veel mensen maar voelde mij daar heel slecht bij en daarom hebben we tegen iedereen gezegd dat we onze babywens even uitstellen omdat we na 1ste iui er even genoeg van hadden. Zelfs mijn vader weet het niet. Mijn mamatje is jammer genoeg overleden maar tegen haar praat ik veel en helpt me ook. Niet dat ik zo een spiritueel mens ben maar het is een enorme steun voor mij. Iedereen op mijn werk weet het omdat ik verpleegster ben en vanals ik zwanger ben meteen moet stoppen. Ook moet ik door de echo en bloedafname veel van shiften wisselen en doordat ze ervan weten gaat dit heel makkelijk!! Xxxxxxxx
hai ik heb de pregneyl elke keer moeten gebruiken als ze 18mm zitten en volgens mij is het zo tussen 18mm en 20mm. ik gebruik puregon en ik mag idd niet meer als 3 eitjes hebben als het er meer zijn word er geen iui gedaan en word er afgeraden om sex te hebben dus maar we gaan het zien of het deze keer gaat lukken bij mij op het werk weten ze ervan af moet wel ik moet namelijk best veel naar zh omdat ik 1 keer eerder een vroege eisprong hebt gehad en dus in 1keer me eitje weg was. verder weten mijn en mijn man zijn ouders broertje en zus + aanhang en onze beste vrienden maar probeer ze nu er een beetje buiten te houden wanneer ik iui heb en evt ongi moet worden en als ik zin heb om erover te praten dan zeg ik het toch wel tegen hun en als het straks blijkt dat we zwanger zijn wil ik het toch proberen om het voor me te houden tot we een echo hebben gehad wil al die mensen geen valse hoop geven we hebbenal zoveel meegemaakt afgelopen jaar ik kan het ze niet aan doen om evt te zeggen dat we zwanger zijn maar dan later moeten zeggen dat er geen hartje klopt ofzo hoe willen jullie dat allemaal doen tegen de tijd als blijkt dat jullie zwanger zijn
@Benji....heel erg veel succes morgen!!! @Kleintje....welkom bij ons gezellige kwebbelclubje...ook jij heel veel succes!!! @Tante Evi....hoop dat je gelijk hebt...heel erg bedankt in ieder geval voor je lieve woorden!!!! XXXXXX @Elvi....hier is het niet zo heel erg moeilijk te combineren, wij hebben een eigen zaak, dus mijn vriend is ook mijn baas haha, en enige andere directe collega is mijn schoonvader, maar we maken er dan meestal van dat ik een afspraak heb met een klant ofzo, omdat zij ook niks weten van dit alles @E82....hoest nu met jou meis?? Liefs!! XXX
@Hey Suus Hier al op tijd wakker vanochtend. Werd wakker van hevige menstruatiepijn. En ja hoor ik ben ongesteld geworden. Ik zat er al een beetje op te wachten. WAnt door Utrogestanbollen wordt het natuurlijk uitgesteld. Maar heb ma.avond de laatse ingebracht dus het is best vlot op gang gekomen. Alleen vind ik mijn menstruatie steeds heftigere worden de eerste dagen. Veel buikpijn en dan vooral aan de zijkanten en liezen. Maar ja. Hoest met jou dan lieverd? Gisteren de dag nog een beetje doorgekomen. Gaat bij jou de IUI wel door in de vakantie. Maar volgens mij ging je nog op vakantie of niet? @all Gisteren belde een goede kennis van mij nog. Zij heeft het afgelopen jaar twee miskramen gehad en waren ook al een poos bezig om zwanger te raken. En dat is nu gelukt. A.s zondag is ze 12 weken. Ben super blij voor haar. Ze vond het zo moeilijk om te vertellen aan ons, omdat ze weet van de miskramen van ons en dat we in dit traject zitten. Maar ik gun hun het van harte. Vandaag sowieso een beetje een baaldag. Want vorig jaar hadden we vandaag om 14.30 de 12 weken echo. En hier kwamen we toen achter dat ons kindje niet meer leefde. Wat gaat een jaar toch snel dan he. Nou ja lieverds ik stop er nu mee, want het is best een lang verhaal geworden. Maar moest het even kwijt denk ik. xxx voor jullie allemaal.
E82, veel sterkte vandaag, kan me niet voorstellen hoe dat gevoel moet zijn, gisteren een jaar geleden zit je nog op de roze wolk en vandaag een jaar geleden wordt je er bruut van af gehaald. En dan ook nog zo'n heftige ongi erbij Voor jou een hele dikke knuffel
Hey ladies. Sorry erg druk geweest en weinig tijd gehad om te kletsen. Ik heb nog niet bij gelezen maar dat ga ik zeker nog doen... Hier wordt het ook spannend... maandag kan ik bloed laten prikken en zondagochtend waag ik zelf al een testje. (voor de rust) Afgelopen week veel last gehad van symptomen die achteraf van de pregnyl bleken. deze namen af en uiteindelijk heb ik me 2 dagen vrij goed gevoeld zonder echt iets te merken. Sinds gisteren zijn daar hevige ongikrampen voor terug gekomen ( heb ik eigenlijk nog nooit gehad) en zijn mijn borsten weer wat toegenomen in omvang... heb ik enorm rommelende darmen en voel ik me af en toe wat weeïg... spannend zeg, dit was onze 1e poging... het mooie is dat bij mij de ongi altijd al 4 dagen van te voren begint met een beetje spotting, maar dat ik tot op heden zelf na de grote boodschap ( normaal begint t dan goed bij mij) nog geen druppelde te bespeuren heb... dames vind t zo spannend...... Hopelijk heeft de IUI met 88.000.000 zwemmertjes zijn werk gedaan. Dames ik duim ook uiteraard heeeeeeeeeeel hard voor jullie... gun het iedereen hier zo erg!!!!!! allemaal op roze zo snel mogelijk Liefs Chelleke
@ Suus: lieverd, lees net je berichtje... verdorie wat vervelend zeg... 3x is scheepsrecht ok? IN welk ZH ben jij (aangezien ik zie dat je ook uit Limburg komt) ik zit bij OMC... Liefs Chelleke
hai ik heb de pregneyl elke keer moeten gebruiken als ze 18mm zitten en volgens mij is het zo tussen 18mm en 20mm. ik gebruik puregon en ik mag idd niet meer als 3 eitjes hebben als het er meer zijn word er geen iui gedaan en word er afgeraden om sex te hebben dus maar we gaan het zien of het deze keer gaat lukken bij mij op het werk weten ze ervan af moet wel ik moet namelijk best veel naar zh omdat ik 1 keer eerder een vroege eisprong hebt gehad en dus in 1keer me eitje weg was. verder weten mijn en mijn man zijn ouders broertje en zus + aanhang en onze beste vrienden maar probeer ze nu er een beetje buiten te houden wanneer ik iui heb en evt ongi moet worden en als ik zin heb om erover te praten dan zeg ik het toch wel tegen hun en als het straks blijkt dat we zwanger zijn wil ik het toch proberen om het voor me te houden tot we een echo hebben gehad wil al die mensen geen valse hoop geven we hebbenal zoveel meegemaakt afgelopen jaar ik kan het ze niet aan doen om evt te zeggen dat we zwanger zijn maar dan later moeten zeggen dat er geen hartje klopt ofzo hoe willen jullie dat allemaal doen tegen de tijd als blijkt dat jullie zwanger zijn @Benji: Oke, dus bij drie eitjes doen ze het nog wel? Dat doen ze bij ons dus niet altijd. Dat hangt van de persoon en de situatie af. Ze vinden 3 eitjes eigenlijk al onwenselijk, zeggen ze. Ja, ik vind het heel moeilijk, want wij hadden met 8 weken een echo destijds (eerder dit jaar) en toen bleek dus dat ik een lege vruchtzak had. De vruchtzak groeide dus wel gewoon, maar er zat niets meer (zihtbaar) in. Het vruchtje was al heel vroeg afgestoten. Zo vroeg, dat je het niet eens kon zien. Ik geloof dat ze het over een 'windei' had of zo. Ik heb toen al gevoeld dat het niet goed zat, vandaar dat ik het wel al aan mijn ouders verteld had. Maar nu voor deze tweede keer weet ik 't dus niet. Een paar hele goede vriendinnen en onze ouders en werkgevers weten dat we nu eerste keer IUI hebben gehad. Ik merk dat ik dat eigenlijk al heel vervelend vind, want krijg nu steeds vragen 'en, voel je al iets'. Heel irritant vind ik dat. Maar goed, ze bedoelen het natuurlijk hartstikke goed en leven graag met ons mee. Ik denk dat ik het niet direct zou vertellen bij een positieve test nu. Gewoon even momentje voor onszelf. Maar ik zou ook niet t lang wachten, want wil wel dat m'n ouders ervan weten, voordat het mis kan gaan. Met die curettage en zo was ik blij dat ik het m'n ouders voor die tijd al verteld had. Anders had ik het raar gevonden om en te vertellen dat ik zwanger zou zijn geweest en dat het mis is gegaan. Dat vind ik dan ook weer zo dubbel. Maar het blijft een moeilijk iets. Liefs, Elvi
@Chelleke84: Wauw 88.000.000? Dat is echt enorm veel, toch? Wij hadden volgens mij 22.000.000. Dat was al best oke, zei de gyn. Dan moet 't gewoon wel raak zijn hoor! Duim ervoor mee! Liefs, Elvi
Dank je wel. JA wij snappen het zelf ook nog steeds niet. uitslag was onbewerkt 133.000.000 de vorige keer was t onbewerkt (zaadtest) 116.000.000 Ach ja het is zeker fijn, maar manlief verteld uiteraard aan iedereen wel dat hij de man van 116.000.000 was grrrrrrrrrrrrrr m.a.w. iedereen wist meteen dat t probleem niet bij hem lag... Natuurlijk bedoeld hij dat niet verkeerd hahaha xxxx
@ Evi81: Ik had dat precies hetzelfde. Mensen gaan er dan steeds naar vragen en zo. Dat merk ik nu heel erg (na 1ste keer IUI). Wat naar dat je moeder zo jong overleden is. Ontzettend moeilijk! Gelukkig is er dit forum en kunnen we je allemaal zoveel mogelijk steunen!! Ik denk de hele week ook alweer dat ik van alles voel, maar eigenlijk weet ik zelf ook wel dat dat niet anders is dan de andere maanden. Ik vind het sowieso moeilijk om me niet op m'n buik te concentreren. Na de curettage voelt alles anders aan. Iedere ongesteldheid is nu anders, minder heftig dan ervoor. Ik had echt een paar dagen krampen na de IUI. leek wel of het buisje langs m'n baarmoeder had geschraapt of zo. Niet heel pijnlijk, maar wel zo dat je even een beetje ineens krimpt. Heel vreemd. Maar goed, het komt vast allemaal goed. Moet gewoon! Liefs, Elvi