Hmm, vandaag pijn in baarmoeder en erg moe. Beiden vaak tekenen van ongesteldheid die eraan komt..... als het nog maar even wacht dan. Dit is wel weer erg vroeg. Liefs, Elvi
@ Babbel: Hoe Klote! Gun jezelf rust en ruimte, ook van deze chatbox ) Een opbeurend iets dan, een vriendin van mij had na 6 x IUI en 2X IVF een half jaar een sabbatical genomen om dus echt even helemaal los te komen van alles en zichzelf ook weer terug te vinden en na dat half jaar zou ze nog 1x IVF proberen. Je raadt het al...... zwanger van een Tweeling! Maar ja, aan al die mooie verhalen heb je niks zo lang je zelf niet positief aan de beurt bent, i know, we all know ;-(( @ Elvi: je gevoel klopt helaas meestal wel. Ook voor jou dus weer even een keiharde tegenvaller. Misschien is die kijkoperatie bij mij dan ook wel zo'n HSG, zal het eens navragen. Eerst maar poging 3 proberen en daarna zien we wel. X Meiden! Kim
@ Kim: Thanx, is zo ja. Vandaag rugpijn en buikpijn. Ongi zal denk ik niet lang op zich laten wachten nu... @ Evi: Meis, hoe is ´t met je? Dikke knuffel, Elvi
Hey lieve allemaal!!!! Ben er ook weer ff.... Allereerst ff aan allemaal die weer een teleurstelling te verwerken gekregen heeft....Dikke knuffel Evi, Elvi,Babbel en E82...Kweet niet of ik iemand gemist heb...maar dikke knuffels voor jullie allemaal!!!!! XXXXXX Heb ff snel teruggelezen...wie word er nu geopereerd??? Heb de uitslag binnen van de poliep die ze hebben weggenomen...die is gelukkig niet kwaadaardig, dus dat was wel een heeeeeeele grote opluchting voor me!!! Verder hebben ze bij de laparascopie en met die vloeistof gezien dat eierstokken/eileiders erg gekronkeld waren, dit brengt met een eventuele inseminatie wel risico's met zich mee, vooral dan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Dus we hebben een heel gesprek met de arts gehad afgelopen week, en zijn eigenlijk samen met haar (echt een geweldige vrouw!) tot de conclusie gekomen dat IVF misschien een betere optie zou zijn, ze wilde ook nog wel eerst 3 keer een IUI doen, maar omdat de risico's ook groot worden vond ze IVF verstandiger. Hebben het nu eens een weekje laten bezinken....is toch niet niks allemaal. Het lijkt me wel een veel zwaarder traject eigenlijk. Ik denk dat we in elk geval een afspraak gaan maken in Maastricht, je mag toch op ieder moment ook zeggen ik zie het toch niet zo zitten. We zien het dus allemaal wel, al wil ik niet meer al te lang wikken of wegen, ik word er ook niet jonger op haha! Heel veel liefs, Suus XXXX
@Suus: dat is idd een heftig besluit, maar wel een waarvan je weet dat er eindelijk eens GOED perspectief is. met de probleempjes die ontdekt waren bij de laparoscopie is het gewoon lastiger en risicovoller...... moeilijk besluit dat je niet 1,2,3 kunt nemen, denk er over na en neem lekker de tijd..... je kunt de gesprekken gewoon al doen en dan weet je meer, wellicht ben je dan ook gerust gestelder.... En je hebt gelijk.... Zij is echt GEWELDIG...... heb pas een meisje ook het tel nummer gegeven die in een ander ziekenhuis echt werkelijk schandalig behandeld werd...... ze gaat nu ook bij haar dus nu wordt er wel naar haar geluisterd..... We hebben het getroffen met haar he??? Nou meis, toi toi toi en zet m op. Omdat ik ook al dacht aan IVF te moeten een schrale troost. Mijn vader werkt al 30 jaar in het AZM en kent de gyns daar goed.... het zijn stuk voor stuk zeer goede gynaecologen meid dus dat komt echt goed..... Dikke knuffel
Heey Suus, Jeetje Meis, wat een heftige beslissing he, moet je dan ineens nemen. Maar toch wel heel erg goed dat alles dan nu eerst grondig onderzocht is. Dan weet je waar je staat en kun je er helemaal voor gaan! Ja, IVF lijkt me ook altijd wel vrij heftig ja, maar aan de andere kant liggen de slagingspercentages ook wel ineens een stuk hoger Meis!! Dat is dan wel weer hartstikke mooi! Ennu qua leeftijd, ik neem aan dat je uit '74 komt? Dat valt dan toch hartstikke mee lieverd!!!!!!!! @ All: Nog geen bloed te bekennen, maar voel het wel al opkomen. Toch irri, want ga het steeds eerder voelen nu. Liefs, Elvi
@ All: Toch al wel de eerste beetjes bruin bloed nu vanochtend verloren!! Gaat er morgen of do.ochtend vast heftig aan toe! Nou goed, even een teleurstelling, maar het valt me steeds meer mee! Gewoon weer verder! Liefs, Elvi
Hey Elvi! He bah zeg....hopelijk zal het HSG meer uitwijzen! Dat ook jij weet waar je aan toe bent! Sterkte in elk geval en dank je wel voor je lieve reactie! En ja, ben idd uit '74 haha. Voel me niet oud hoor, maar heb toch zoiets van tijd begint dan toch te dringen, na mijn 40e zou ik er echt niet meer aan moeten denken, maar dat is iets persoonlijks denk ik.... @Chelleke....thanks! We hebben het idd getroffen met haar....een mens uit duizenden! Liefs Suus xxxxx
@ Suus: Ja gets, ik ben er helemaal buikpijnerig en misselijk van, jekkes!!! Idd hopelijk binnenkort meer nieuws! Ik snap wel dat je je zo voelt hoor, maar je bent dus echt nog helemaal niet zo oud he! Maar ik snap wel dat je je soms zo voelt. Ik voel dat soms ook zo, maar vind het dan altijd wel heel snel weer onzin van mezelf! Liefs, Elvi
He Meiden Daar was ik weer even. Weer ruim een week geleden dat ik hier was, maar ik merk dat ik er nu minder mee bezig ben als ik hier niet elke keer wat schrijf. Wel lees ik met jullie mee hoor. Maar zoals jullie wisten ben ik vorige week dinsdag in Hoofddorp geweest. En de uitslag is toch wel een beetje tegengevallen. Ze verwachten dat ik achter mijn nis nog een holte heb en als dat zo is dan kunnen ze mij in dit zh niet helpen, want zover zijn hun nog niet wat betreft deze studie. Dan moet ik door naar het VU in A'dam. Krijg woensdag 14 december een kijkoperatie om te kijken naar de nis en of daar een holte achter zit. Zo ja dan ga ik dus door. Zo niet dan gaat hij mij operenen en ben ik 8 weken uit de running en mag ook niet zwanger worden. Heb nu mijn laaste IUI van dit jaar. A.s maandag om 12.00 IUI nr 4. En dan in afwachting voor 14 december. Dus onze kinderwens gaat na maandag even in de vrieskist. Ontzettend balen. Heb vanochtend gesprek met mijn eigen gynacoloog gehad en als ik ben genezen van de operatie maken we de 2 pogingen nog af en dan gaan we door naar de volgende stap IVF. Heb al allerlei folders enz meegekregen naar huis. Maar ja dat duurt dus nog wel weer even. Laten we hopen dat het deze ronde raak is, al is de kans klein. Want ze verwachten toch wel dat je door een nis minder vruchtbaar bent omdat je vochtophopingen in de baarmoeder hebt wat van je menstruatiebloed komt. Hier zit een stofje in wat noet goed is voor de zaadcellen. Maar 100% zeker weten ze dat nog niet. Het onderzoek hierna is nog in volle gang. Helaas heb ik dus de pech dat ik hier bij hoor. zo wat een verhaal, maar kon het niet korter omschrijven. Lieverds ik lees en denk wel aan jullie hoor!!! xx
Heeeeeeeeej E82: Nou, wat een vervelend nieuws zeg Meis! Maar nog vervelender dat ze er misschien ook niet echt weten hoe ermee om te gaan! Duim toch voor een mooie kans ineens lieverd!!!!!!!! Niet de moed laten zakken he? Liefs, Elvi
Hallo Meiden, @E82, klinkt heel vervelend allemaal. Succes en sterkte en stiekem hoop ik natuurlijk voor je dat die IUI toch positief nieuws oplevert. @ Elvi, en? Inderdaad losgebroken? Ik ga morgen voor IUI poging 3. Als dat geen zwangerschap oplevert gaan ze eens kijken of er toch niet meer aan de hand is maar een echo levert geen bijzonderheden op dus dan toch een kijkoperatie.... Hoop uiteraard dat dat niet nodig is. Ik zit trouwens bij het Erasmus in R'dam want een erg fijn ziekenhuis is merk ik. Doeiiii Kim
Hi Kim, ja, idd door gebroken ja. Maar wist het al, dus klap was wel weer ietsje minder groot. Nu a.s. ma. HSG en daarna (ong. half nov.) starten met spuiten Puregon en Utrogestan. Gaan het meemaken!! Hoe ging je derde IUI Meis? Liefs, Elvi
hey meiden Ik zit momenteel 2dgen voor NOD. Ik heb een 5 dagen na de inseminatie enorm veel pijn gehad, en ik dacht meteen aan innesteling uiteraard. Nu ben ik sinds enkele dagen ook super misselijk s ochtends en door de dag heen is het niet veel beter. Mijn borsten lijken ook gegroeid te zijn. De inseminatie is al langer als 10dagen geleden dus lijkt het me sterk dat dit nog bijwerkingen zijn van de pregnyl.. Maar nu voel ik enorm vele pijn aan mn onderbuik en heb ik zooo veel schrik voor een (2de)miskraam als het dan toch raak zou zijn geweest. Ik vind het zooo verwarrend dat mn lichaam me in de steek laat. Ik kan me nauwelijks concentreren op het werk
Hey Siertje, Meid wat rot voor je! Ik moet zelf zeggen dat ik iedere maand wel iets voel en iedere maand denk 'zou het?'. Maar de laatste maanden wordt dat wel minder! Ik hoop voor je dat 't goed nieuws is. Enige manier op erachter te komen: Koop die test!! maar wel een gevoelige die een paar dagen voor NOD al goed test! Maar goed, ook met een pos. test weet je niet of het allemaal wel goed loopt natuurlijk. Gewoon hoop blijven houden, wij duimen voor je!!! Liefs, Elvi
@elvi nee nog niet in de wachtweken heb morgen weer fm en dan deze week nog iui geloof ik had gisteren 2 eitjes 1van 14mm en 1 van 13mm dus we gaan het zien en hoe is het bij jou en siertje heb jij al nieuws of nog niet fijne zondag
@ Siertje, ik hoop dat je inmiddels echt goed nieuws hebt? Ik denk ook altijd van alles en nog wat te voelen maar wie weet voel je het dit keer wel echt goed! Ik duim voor je. Mijn IUI is toch niet doorgegaan. Mijn vent kreeg het echt niet voor elkaar zo allemensen vroeg in de ochtend te " presteren" na een zware werkweek en te korte nachten. Dus die 3e keer moet nog komen. @ Benji, jij succes deze week! X Kim
Hi Benji, nou 2 eitjes in de race dus, da's perfect, toch? @Kim: He, wat jammer dat de poging niet doorging, maar ik kan het me heel goed voorstellen van je mannetje hoor! Het is ook allemaal nogal wat! @ All : Vandaag HSG .... kijk er beetje tegen op. Daarna over een week of twee beginnen met Utrogestan en Puregon spuiten. Liefs, Elvi