Hi Benji, Meissie toch, wat een ellende!! Ik hoop voor je dat je maar snel verder mag met het traject, zodat je nare gevoel weer plaats mag en kan maken voor een beetje hoop en positiviteit!! Gun je het allerbeste!! Wat is het verschil tussen een kort en een langer IVF Schema dan? Alleen dat je er sneller mee kunt beginnen? Zou willen dat ik jullie kon vergzellen, moet eerst nog een paar keer IUI doorstaan.. Liefs, Elvi
Benji, we horen vanmiddag het behandelingsplan, of ivf en dan is krijg ik het korte schema, of icsi en dan wordt krijg ik het lange schema. En inderdaad, nu is het gewoon over met de pech, vanaf nu alleen nog maar geluk voor jullie Elvi, wat evi nu heeft is het lange schema, dan ga je eerst een tijdje, meestal 2 à 3 wk aan de pil en begin daarna pas met het spuiten. met het korte hoeft je dat dus niet en start je meestal de 3e dag als met spuiten. Kort is dus veel fijner. Jou tijd komt ook echt wel meis, geeft de iui's nog wel de kans hè, positieve instelling speelt ook een rol hè. Xx
Aha, zit dat zo!! Thanx voor je antwoord Babbel. Nog een vraagje: Gister dus even een posi ovu test. 's avonds al weer een nega . Nu vanochtend ook weer een nega, dus ben vanochtend alweer begonnen met Utrogestan. Dit is dan toch niet te vroeg ? Want eisprong is toch rond de 12 uur en dat moet dan al geweest zijn vanochtend. Ik vraag het omdat je ook wel eens hoort dat het de eisprong tegenhoudt, maar ik ben toch nu niet te vroeg gestart of wel? P.S. Blijf wel positief hoor Babbel. Maar ik ben in gedachten altijd een stap vooruit, ken je dat? Zo van 'dit werkt niet, op naar dat'. Maar intussen hoop ik er nog wel op natuurlijk! Liefs, Elvi
Eisprong is officieel 12-tot 36 uur later dan posi ovutest, bij jou springt hij volgens mij wel snel. Je had misschien beter vanavond kunnen starten,maar denk niet dat het heel erg is hoor.
Hi Babbel, oke, misschien toch iets te vroeg gestart dan. Ik dacht het volgende: Ik had gisterochtend posi ovutest. Dan was ik vandaag sowieso voor IUI gegaan en had ik volgens mij ook moeten beginnen, toch? Maar dan misschien idd vanavond pas...... Zal het kwaad kunnen> Zou het de eisprong echt serieus tegen kunnen houden, denk je? Volgens mij was de eisprong nl. al in gang gezet toen ik nega test had gisteravond/einde middag. Vanochtend weer nega test, dus dan moet eisprong volgens mij al bezig zijn, toch? En ik geloof dat als 'ie al bezig is, het dan niet tegen gehouden kan worden door de Utro. Voor alle hormoonbende had ik idd altijd 2 a 3 dgn. een posi ovutest, nu heb ik geluk als ik 'em traceer en dan is 'ie niet eens een hele dag posi. maar het klopt toch idd dat als 'ie weer nega is, je eisprong dus al in gang is voor al voorbij is? Liefs, Elvi
Je ovutest meet je lh piek en die is voor je eisprong zelf, dus je zou kunnen zeggen dat je eisprong er is op het moment van de 1e negatieve test nà de posi test( snap je het nog) Dus bij jou was dat gisterenavond. Zoals je zelf al zegt, met behandeling was je vandaag ook voor de iui gegaan, dus dat zit wel goed. Oh en van dat vooruit denken, ja dat herken ik heel erg ik bedenk altijd wat er kan gaan gebeuren, zowel positief als negatief. Maak ik manlief wel eens gek mee
Hi Babbel, ja toch? Een zekerheid is dat eisprong toch wel in gang was gezet toen ik het inbracht (de Utro), toch? Want dan maakt 't volgens mij niet uit en zet het door. Alleen als je te vroeg bent, bijv,. bij posi test, dan kan het het tegenhouden geloof ik. Aj, word zo onzeker van al die dingen. Ga toch maar even gyn bellen voor zekerheid, geloof ik. Haha, duf he ben ik!!! Ja, ik herken het helemaal, mijn mannetje wordt er ook helemaal gek van. Ik vraag ook altijd 'maar wat denk jij dan' en dan gaat 'ie al zo zuchten. Haha, te grappig!! Arme vent! Liefs, Elvi
Hallo dames, Ik ben weer terug van weggeweest. Het 1e bezoek viel mee alleen nu wel erg definitief medische molen. Heb gesprekje gehad en bloed moeten laten prikken. maandag moet ik een inwendige echo laten maken en woensdag moet vriendlief zijn zaad inleveren. 25 januari terug om de uitslagen te bespreken en het behandeltraject. Een volle maand dus.
Ikke, nou welkom dan maar hè in de MMM, hoop dat hij je maar snel dichterbij jullie droom brengt! Elvi, gyn nog gebeld over de utro? Jaaah, intake gehad en vanwege het goede moment in me cyclus( zit nu op cd 2) mogen we nu al beginnen Na overleg is toch besloten dan we IVF krijgen, ben er blij mee, scheelt me een hoop aan hormonen. Ga morgen met de puregon starten, vanwege behoorlijk wat follikels in zicht krijg ik 125 i.e en dan is 11-01 de 1e FM....punctie zal dan rond 17-01 zijn. Nu gaan we echt beginnen! Spannend Dus Evi, we lopen dan bijna gelijk, ja moet 10-01 toch voor je 1e FM?
Ooohhhh babbel....de max...ja lopen we samen. Mijn eerste fm is 10 jan. Super spannend he. Ben blij dat ik gelijk loop met jou want anders zo helemaal alleen Laten ons hopen he...moet jij enkel puregon spuiten en ook 2 ampullen. Veel mansen krijgen er 3 maar omdat ze schrik heeft bij ons voor ook teveel eitjes moet ik er 2 opspuiten... Ikke veel succes!!!!! Lieve Benji....Tis echt heel sterk van jou hoor lieveke, ik hoop dat je snel terug goed nieuws krijgt!!!! Elvi, die utro kan geen kwaad denk ik een beetje vroeger...zal zeker geen slecht doen. Kan wel zijn dat je een snelle eisprong hebt toch... Xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Hey Babbel Je begint begonnen met je IVF. Fijn voor je dat gelijk kon beginnen en niet eerst aan de pil moest. En idd samen met Evi gaan jullie deze nieuwe ervaring aan. Ben benieuwd voor jullie allebei en hoop dat jullie wens gelijk bij deze 1ste ivfpoging en vervulling mag gaan. Ik hoop het van harte voor jullie!!!!
Ikke welkom hier, ik hoop voor jou natuurlijk ook dat jullie kinderwens ook snel in vervulling mag gaan en dat hij niet al te lang hoeft te duren. Succes!
Bedankt E82, hoe gaat het anders met jou lieveke? Hahaha sorry babbel maar ben mis, ik moet menopur spuiten ipv puregon. Jongens toch om de duur met al die spuiten. Heb van het ziekenhuis een heel grote zak gekregen met al mijn medicatie in. Een grote door decapeptyl en allemaal doosjes menopur...daar moet ik 150 van opspuiten. en dan 10000 pregnyl maar das voor de punctie. Dat zal ik wel aan een collega moeten vragen want die moet in de spier gesopten worden en niet onderhuids en zelf gaat dat niet. Voor de rest voel ik me beter van humeur. De enige bijwerking die ik heb is lichte hoofdpijn iedere dag en heel moe, maar daar kan ik mee leven zolang men humeur maar beter is... Ben heel benieuwd voor dinsdag. Hen schrik dat ik geen eitjes ga hebben, zelf over gedroomd deze nacht... Xxxxxxxxxxxxx
hey evi hier gaat zijn gangetje. Ben gisteren net weer ongesteld geworden,bleh niks an. Was deze week ook flink chaggie, maar dat heb ik altijd vlak voor ik ongesteld wordt. Niks deugd dan. Maar wat betreft de kinderwens heb ik er wel even fink de pest erin. Heb nl in okt laatste iui gehad en en toen mochten we niet meer verder i.v.m. met kijkopereatie 14 december. Nu weer wachten tot feb voor de andere operatie, daarneer 6 weken herstel. Dus dat houdt in dat we in april weer verder kunnen. Dan ben je een 1/2 jaar verder. Vind het zo zonde van de tijd. Manlief zegt elke keer wat is een 1/2 jaar nou op een mensenleven? is ook zo, maar toch. Goed genoeg geklaagd nu! Maar a.s dinsdag zijn er wel eitjes te vinden bij jou hoor. Let maar op. Snap je angst wel een beetje hoor. Maar komt vast helemaal goed hoor Evi!!!!
hai babbel wat fijn dat je gelijk kan beginnen mooi hoor nou ik hoop dat alles heel voorspoedig gaat en dat je een mooi eind resultaat mag verwachten succes hoop je gauw te kunnen volgen @all iedereen heel veel succes waarmee je nu bezig bent het heerlijke wachten of midden in behandeling in iedergeval hou de moed er in dan doe ik dat ook
Babbel en Evi, gaaf hoor dat jullie al zo ver zijn, nu!! Nu gaan de echte kansen komen hoor!! Evi, a.s. di. dan al je punctie dus? Ben heel erg benieuwd hoe dat gaat! Laat je ons weten? Oooooooooooohhhhhhhhh meiden, het lijkt allemaal zo ver weg, het hele moederschap. Ik zie het gewoon niet voor me O ja, gyn zei dat 't prima was dat ik al begonnen was met Utro. Normaal moest ik die dag toch ook beginnen, dus geen probleem! Gelukkig!! @E82: Ga je dan half april voor IVF gelijk door? Misschien lopen we dan que IVF gelijk. Ik hoop dan toch zeker ook wel eindelijk eens aan de IVF te zijn!! Wachten s*cks echt! Liefs, Elvi
Evi, fijn dat je je wat beter voelt, de hoofdpijn herken ik wel, die heb ik ook van de puregon, niet erg genoeg om wat voor te nemen,maar wel aanwezig. verder lage buikkrampen en misselijk. Humeur is ook niet zo best. Maar ja ik denk maar zo, er gebeurd dus wel wat vanbinnen het is niet voor niks. Jij niet dromen over geen follikels hè voor morgen, komt best goed! xx