eerste iui!!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door hip1983, 7 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lyanna

Lyanna Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.453
    0
    36
    NULL
    NULL
    Lijstje afspraken/IUI/testen

11-10-11 2e IUI marleentje26
    13-10-11 1e FM Lyanna
    26-10-11 testen marleentje26

2. Lyanna

Lyanna Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.453
    0
    36
    NULL
    NULL
    Vandaar dat ik het hier ook even naar voren bracht, vind het anders best lastig om alles te onthouden en zo hoef je niet alle berichtjes weer na te lopen. Even lijstje opzoeken en klaar!!!

3. Lyanna

Lyanna Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.453
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik zou er anders zover voor rijden omdat ik niet hier in de buurt vertrouwen heb in zkh. Ze staan niet zo bekend nml en we zijn nu bij zkh waar ik vanaf de geboorte altijd al ben geweest met afspraken, operaties en ben er ook bevallen.
    Ass. van gyn (haar ken ik er goed, oud dorpsgenoot) vertelde al dat ik het zelf mocht doen. Dit ivm afstand en ook omdat ik zelf al B12 heb gespoten. Ik heb boekje mee gekregen en mocht er wel even rustig over nadenken, vandaar.

Je mag ook afspraken en datums even doorgeven wanneer, wil ik je er ook best opzetten hoor. Via telefoon is het zeker lastig!!!

Oeh, alweer wat misselijk en ook wat hoofdpijn!!! Duim heel hard voor je, maar hoop dat je niet de hele dag misselijk bent.

4. OnsBoontje

OnsBoontje Actief lid

11 sep 2011
    113
    0
    0

13-10-11 1e FM Lyanna

25-10-11 testen OnsBoontje

Lyanna, als ik jouw was zou ik de Pregnyl zelf doen. Mijn partner doet het bij mij omdat ik niet tegen naalden kan, maar het valt reuze mee. Zorg dat de Pregnyl goed op kamertemperatuur is en je moet langzaam spuiten.

Hip, sterkte met je kwaaltjes..hopelijk is het een goed teken!

5. Justb

Justb Actief lid

26 mrt 2011
    403
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Allemaal,

Ik lees al een poosje mee op ZP maar nu kom ik me dan ook maar melden.

3 Dagen geleden werd ik ongesteld, en dat was eigenlijk meteen het startsein dat we verder kunnen gaan met hulp van de mmm (iui uitgeloot via INeS)

Vanmorgen begonnen met Clomid, en ook een afspraak in het ZH gehad voor wat uitleg.
    Eigenlijk voor mij overbodig want ik heb er al veel over gelezen (o.a. hier dus) en ze vertelde me dan ook niets wat ik nog niet wist.
    Volgende week 1e FM meting en dan wordt het pas echt spannend!

Ik heb 100mg Clomid, iemand van jullie bijwerkingen gehad daarvan??
    Heb vanmorgen de eerste 2 tabletjes genomen en voel me nu al suf...hoop niet dat dat erger wordt pfff

Groetjesss Justb

6. OnsBoontje

OnsBoontje Actief lid

11 sep 2011
    113
    0
    0
    Hoi Justb, welkom!

Wat bedoel je met uitgeloot via INeS? Ik heb echt geen idee wat dat is..:)

Van de Clomid had ik erg veel last. Op dag 3 begon ik lichtflitsen te zien en heb het ziekenhuis gebeld, moest er per direct mee stoppen. Daarna heb ik 2 rondes Tamoxifen gehad, beviel me goed nergens last van.

Succes!

7. Justb

Justb Actief lid

26 mrt 2011
    403
    0
    0
    NULL
    NULL
    INeS is een programma/studie waar je vrijwillig aan mee kan doen als je onverklaarbaar verminderd vruchtbaar bent.
    Er wordt dan geloot uit 3 vruchtbaarheidsbehandelingen en dat traject ga je dan in.
    Wij hebben geloot voor iui, dus eigenlijk het standaard traject, maar je kan dus bv ook direct ivf loten.

Een aantal ziekenhuizen in NL doen mee aan deze studie.

Bij ons was alles in orde, een prima cyclus en goed zaad, maar wel inmiddels al ruim 1,5 jr bezig.

We zijn niet meer de jongsten (37 en 47) maar dat maakt de wens niet minder groot!

Spannende tijden komen er aan dus!

8. OnsBoontje

OnsBoontje Actief lid

11 sep 2011
    113
    0
    0
    Hoi Justb,

Weer wat geleerd! Weten jullie al hoevaak jullie IUI mogen proberen en komen jullie daarna eventueel wel gewoon in aanmerking voor IFV/ICSI? Volgens mij kan je alleen maar blij zijn dat je bij IUI mag beginnen.

Ik wil jullie heel veel succes wensen voor de komende tijd.

9. Justb

Justb Actief lid

26 mrt 2011
    403
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Boontje!

Ja, het zijn 6x iui behandelingen.
    Als dat niet tot een zwangerschap lijdt dan komen we alsnog in aanmerking voor het normale traject (iui / ivf / icsi)

Als we willen kunnen we dan dus wederom kiezen voor iui, maar omdat we dat tijdens de "studie" al hebben gedaan mogen we dus ook kiezen voor direct ivf.
    Maar dat is voorlopig nog even niet aan de orde om daarover na te denken.

De studie vind ik persoonlijk ideaal, je wordt goed gevolgd en het voelt als een extraatje (zodat behandelingen die verzekering vergoedt nog in een later stadium kunnen plaatsvinden)

Ik had een beetje een dubbel gevoel over de loting, ivf geeft meer kans van slagen maar daar staat tegenover dat iui minder heftig is dus ... eigenlijk ben ik daar ook wel blij mee!

10. valeria

valeria Lid

3 mrt 2011
    97
    0
    0
    Ondernemer
    Haarlem
    @JustB Welkom en heel veel succes de komende periode!

13-10-11 1e FM Lyanna

23-10-11 testen Valeria
    25-10-11 testen OnsBoontje

11. Justb

Justb Actief lid

26 mrt 2011
    403
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Valeria: Thnks! Jij ook, zie dat je onlangs je 2e iui hebt gehad?

12. valeria

valeria Lid

3 mrt 2011
    97
    0
    0
    Ondernemer
    Haarlem
    @Justb Ja dat klopt ik zit nu op het het wachtbankje na een zeer goede ronde van de iui:D We zullen zien ik laat het allemaal maar weer op me af komen. Ben erg blij dat ik even geen puregon hoef te prikken krijg er zoveel pukkels van dus me gezicht is wel even aan het bijkomen nu!

13. Justb

Justb Actief lid

26 mrt 2011
    403
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannende 14 dagen voor je dus!!
    Puregon is dat zoiets als Clomid maar dan via injectie?

14. valeria

valeria Lid

3 mrt 2011
    97
    0
    0
    Ondernemer
    Haarlem
    Uhh hele goeie vraag ik heb geen flauw idee ik krijg van het begin puregon... En ja het is dus wel een injectie die je prikt vanaf dag 3 in je nieuwe cyclus FF aan de clomiddames vragen:( Iemand?????

Liefs Val

15. valeria

valeria Lid

3 mrt 2011
    97
    0
    0
    Ondernemer
    Haarlem
    Ieder lichaam is anders bij mij was vorige keer de pregnyl na 8a9 dagen uit me lichaam, ik was mega misselijk de hele tijd achter af gezien had het van de pregnyl kunnen komen. Als je het nog volhoudt zou ik zeker tot vrijdag wachten om te testen, red je het niet om te wachten dan zal ik een kaarsje voor je branden en me duimen beurs draaien!:D

16. Justb

Justb Actief lid

26 mrt 2011
    403
    0
    0
    NULL
    NULL
    De arts in het ZH zei vanmorgen wel dat er ook hormonen middels injectie zijn, maar dat tabletten patient-vriendelijker zijn...
    Ze hebben me 100 mg p/dag gegeven om te kijken hoe ik er op reageer en evt daarna de dosis aanpassen.
    Ben blij dat ik geen injecties hoef haha,... krijg er al elke 2 mnd een met B12, erg is het niet maar leuk ook zeker niet ;)
    Ik heb elke maand een eisprong dus ik neem aan dat ik zowiezo 1 of mss wel meer follikels zal hebben.
    Hopelijk reageer ik er niet heftig op, zit niet te wachten op 4 follikels en dat ze dan de iui niet laten doorgaan.

17. Lyanna

Lyanna Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.453
    0
    36
    NULL
    NULL
    Even snel, ik spuit Puregon vanaf dag 5 en ik krijg ook elke 4 weken een B12 injectie. Maar Puregon spuiten is een eitje.

Kom vanavond wat uitgebreider reageren, ben aan het eten maken.

18. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    @ justb: ik slik ook clomid, maar dan 50 mg. Waarom krijg je 100 mg? Ik heb er hoofdpijn van, emotioneel, slecht slapen en voel me opgefokt. Klinkt goed he haha. Moet jij pregnyl spuiten? Ik niet, maar dacht dat dat wel gebruikelijk was in combinatie met clomid.

19. Lyanna

Lyanna Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.453
    0
    36
    NULL
    NULL
    OnsBoontje, ik ben er eigenlijk wel uit. Ik ga de Pregnyl ook zelf zetten en zal dat donderdag ook in het zkh bij de gyn. gaan melden. Moet dan alleen nog even injectiespuit en naalden hebben om de pregnyl te mengen en op te zuigen en daarna injecteren. Maar zal zo geregeld zijn in zkh, ze zullen zelf wel hebben en anders is apotheek ook in het zkh.

Justb, welkom hier!!! Ook nu dus voor IUI door uitloting van INeS.
    Clomid bijwerkingen kan ik niet over mee praten, ik spuit nu vanaf CD 5 (afgelopen zaterdag) Puregon en moet in ieder geval tm donderdag. Dan hoor ik of ik moet doorgaan of moet stoppen met de Puregon.
    Het is zeker spannend met volgende week je 1e FM, heel veel succes deze ronde en ik hoop dat je niet teveel bijwerkingen krijgt van de Clomid.
    Trouwens ik ben ook niet de jongste meer hoor, ik ben 36,5 en mijn man is net 38.

Valeria, jij dus Puregon spuiten vanaf CD3 en ik vanaf CD5. Hoeveel dagen heb jij in totaal gespoten?

Hier niet zoveel bijzonderheden, heb alleen geloof ik wel zo nu en dan felle steekjes aan de rechterkant en soms aan linkerkant. Misschien dat de Puregon zijn werk doet en dat mijn eitjes aan het groeien zijn.

Ik ga nu nog even laatste stukje van Lord of the rings kijken.

Welterusten en tot morgen.

20. marleentje26

marleentje26 Fanatiek lid

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderopvang
    Rondom nijmegen
    Hoi meiden,

Hier gisteren de IUI gehad. Helaas was het zaad nog slechter dan de vorige keer dus heel weinig kans. De vorige keer 0,22 en nu 0,05. En het zou minimaal 1 moeten zijn geloof ik voor goede kansen. Dus dit was onze laatste IUI en gaan dan door naar IVF/ICSI.

Deel Deze Pagina