eerste iui!!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door hip1983, 7 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marleentje26

marleentje26 Fanatiek lid

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderopvang
    Rondom nijmegen
    meiden hier is mijn lichaam ook van slag!!

Ik heb vorige week dinsdag mijn IUI gehad op dag 18. En vanmorgen al rose verlies dag 8 na de IUI dus denk dat ik al ongi ga worden pff. Mijn cuclus is ineens kort. Normaal voor de IUI tussen de 29 en 35 dagen. En de vorige poging 29 dagen en nu maar 26 dagen. Dus ben bang dat we nu toch echt voor IVF/ICSI gaan.....

2. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Wat sh*t potverdorie zeg!
    Ik had zo'n goede hoop vooral met de goede zaadstaal en de 3 eitjes:(

* Biecht* ik heb hier deze maand voor mijzelf een "gehime" poging gedaan ff rust en niet proberen te veel ermee bezig te zijn.
    Maar na dag 8 ( dat mijn voornaamste symptoom niet kwam) wist ik al dat het niks was.
    EN ook al is de test te vroeg ( was ook voor zondag) 3e poging is ook mislukt.

3. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Marleentje kan ook innesteling zijn heh dag 8.

4. valeria

valeria Lid

3 mrt 2011
    97
    0
    0
    Ondernemer
    Haarlem
    @Marleentje ja dat kan ook nog een innesteling zijn dus even afwachten nog hoor!

@Ons wondertje Bij jou dus ook niet gelukt! Shit he wat een gedoe allemaal!

@Salome prbeer je er even van af te zetten meid dan zal je zien je ongi breekt (ook al willen we dat niet) dan echt vanzelf door hoe meer je er mee bezig bent hoe meer jij zelf tegen houdt om ongesteld te worden! Succes

5. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    .Maar bij jou Valeria had ik echt een goed gevoel !

Ja hier idd ook mislukt.
    Bewijst ook dat een volgend kindje ook weer heel anders kan lopen als het eerste.

6. marleentje26

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Rondom nijmegen
    Zojuist had even een tampon ingedaan vaak merk ik daaraan wel of ik ongi word. Zat alleen heel donkerbruin verlies aan meer niet... Normaal toch eigenlijk altijd wel rood bloed. Dus we wachten af pfff wat is dat moeilijk. ZOu het dan toch een innesteling zijn........ ZOu te mooi om waar te zijn. Durf het niet te hopen. Maar mijn ()() doen weel nog pijn en normaal met ongi is dat ineens weg. Dat vond ik vanmorgen wel al vreemd. En daarom was het zo onverwachts.

7. Justb

Justb Actief lid

26 mrt 2011
    403
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen Dames!

He Bah!!:x
    Lees dat een aantal van jullie in een behoorlijke onzekerheid zitten... hou moed hoor en probeer positief te blijven!

Ik heb vandaag weer een fm gehad, heb 3 rijpe cellen dus ik mag vanavond mijn spuit zetten.
    Vrijdag om 11u mijn eerste iui
    Heb meteen ff gevraagd wat "goed" de vorige keer betekende met de zaadanalyse.
    Ze heeft het opgezocht en waren toen 30mljn zaadcellen... lijkt me idd goed ;) , hopelijk vrijdag ook zo'n mooi aantal!!

8. sterre81

sterre81 Actief lid

24 aug 2010
    484
    2
    0
    civiel technisch
    Friesland
    Ik blijf meelezen...

@Valerie wat balen meid... gelukkig kan je hier ff van je afschrijven en je hart luchten...
    Hoe gaat het vandaga met je? wel aan het werk?

@marleentje kan heel goed een innestelling zijn natuurlijk, maakt het nog spannender. Hoop dat het niet overgaat in rood.. duim voor jou!!

@onswondertje, wanneer is jou NOD? moeilijk he, om het los te laten.. het bestaat toch niet als een vrouw een zwangerschapswens heeft er 1 uur per dag niet mee bezig te zijn??

pregnyl.. heeft iedereen daar zoveel last van?

Ik ben gisteren ongesteld geworden... hmm maar nu kan er echt wat gaan gebeuren.
    Volgende week vrijdag mijn eerste echo voor een eitje (fm). Dus ik ben heel blij dat we er eindelijk echt wat aan kunnen doen..

9. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    JustB klinkt goed hoor!!

Hahaha Sterre dat klopt je bent er toch mee bezig al is het ook door die utrogestan.
    Mijn NOD is Zondag.
    Ik heb trouwens altijd gedacht dat een 2e niet zo stresserend zou zijn voor me.
    Maar toch heb je telkens die verwachting heh;)

Spannend dat jullie kunnen starten hopelijk is het snel raak:D

10. marleentje26

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Rondom nijmegen
    nou meiden,

Hier toch echt ongi geworden!! Baal er zo van op dag 26 al. De IUI kan dan niet eens iets gedaan hebben omdat de luteale fase te kort is moet volgens de gyn minimaal 11 dagen zijn. En zit vandaag op 8.
    Ben wel wat bang wat er nu gaat komen we gaan dus definitief door naar IVF/ICSI. Vrijdag heb ik een tel afspraak staan met de gyn. Ben benieuwd hoe het plan nu gaat worden. Maar waarschijnlijk januari starten met IVF/ICSI.....

11. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Heh nee marleentje wat balen ( zacht uitgedrukt)
    mag ik vragen hoe snel je zwanger was van Jens?

12. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Hoi meiden,
    Ik ga jullie verlaten, want voor ons geen iui meer. Slecht bericht gehad vandaag: 2 endometriosecystes gegroeid in 4,5 maand. Het wordt nu een heel ander traject, dus ik hoor hier niet meer thuis.
    Succes voor jullie.
    Liefs, Leentje

13. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Leentje heh bah meid:(
    Hele dikke knuffel.

Krijgen jullie ivf/ icsi nu?

14. salome

salome Lid

3 sep 2011
    82
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Leentje,
    Ik vind het heel jammer voor jou. Ik hoop dat het andere traject een oplossing is voor jullie. Veel sterkte en heel veel moed!

Dames, mijn ongi is uitgebroken en ook voor mij stopt het hier voor IUI. Onze tweede poging is ook mislukt. Mijn man en ik gaan binnenkort een maandje er tussenuit en nadien starten we ook een nieuwe behandeling. Wat het wordt weten we nog niet. Ik wens iedereen nog heel veel succes en heel veel sterkte!

Groetjes Salome

15. sterre81

sterre81 Actief lid

24 aug 2010
    484
    2
    0
    civiel technisch
    Friesland
    @marleentje, wat ontzettend balen... dat stommem ongesteld worden..
    In januarie dus verder.. maar waarom niet gelijk in november al verder als ik dat mag vragen?

@leentje: heel veel sterkte en succes in je komende traject!

@salome: bij jou ook de ongie..pfff knuffel..
    Ook voor jou heel veel succes en sterkte in de tijd die gaat komen.. Mag ik nog vragen waarom jullie niet verder gaan met IUI? soms krijg je daar toch wel 10 pogingen mee voordat je verder gaat?

Algemene vraag: ik begrijp dat je met ICSI meer kans op slagen het dan met IVF. Waarom zou je dan voor IFV gaan en niet direct voor ICSI? Of zegt de gyn dan wat het gaat worden?

16. Justb

Justb Actief lid

26 mrt 2011
    403
    0
    0
    NULL
    NULL
    @leentje & salome: he bah, wat naar meiden, heel veel sterkte en hopelijk meer succes in het nieuwe traject!

Ik heb nog een vraagje, misschien dat iemand van jullie een nuttige tip heeft... ivm de onthouding voor iui
    Ons is geadviseerd om 3 dgn van te voren geen sex meer te hebben i.v.m. kwaliteit van het zaad.
    Ik lees hier wel verschillende meningen over,... dus ik twijfel een beetje.
    Stel dat ik morgen al mijn eisprong zou hebben, dan zijn we vrijdag toch te laat met de iui?
    Dan zouden we een kans laten liggen als we vanavond niet zouden klussen?
    Of is het met injectie (ovitrelle in mijn geval ipv pregnyl) echt minimaal 36 uur later?

Pfff het houd me toch meer bezig dan ik dacht;)

17. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Sterre de gyn heeft daar iets over te zeggen.
    Het is niet zo hoor dat je met icsi meer kansen hebt als ivf als het zaad goed genoeg is voor ivf.
    Het gaat zich voornamelijk over de bevruchting dan.

Maar ik weet uit ervaring dan 3 van de 12 eicellen via icsi bij mij ook niet bevrucht zijn geraakt.
    Zat dus wel een zaadcel in maar het ging gewoon niet samen delen.

18. valeria

valeria Lid

3 mrt 2011
    97
    0
    0
    Ondernemer
    Haarlem
    Meiden er is toch iets niet helemaal goed hier, heb net de arst gesproken en het klopt van geen kant dat ik nu al ongi ben terwijl ik pas zondag zou mogen worden dat ik dus ruim 5 dagen te vroeg! En de hele iui blijkt voor niks te zijn geweest omdat de hormonen niet hun werk hebben kunnen doen nu! Ik zit er even helemaal door heen!

19. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    nou zeg wat lees ik hier allemaal nare dingen.
    iedereen heel veel sterkte die nu ongi is geworden.

marleentje jij gaat nu voor ivf/icsi hopelijk heb je hiermee meer geluk wel akelig/spannend om dat traject in te gaan. het is toch een stuk heftiger dan iui. waarom moet je nog tot januari wachten eigelijk?

leentje sterkte meid wat gaat er bij jouw nu allemaal gebeuren? en je mag hier evengoed blijven kletsen hoor ook al krijg je geen iui meer.

salome ook al naar de ivf/icsi jij ook heel veel sterkte en succes voor de tijd die gaat komen, heftig allemaal zeg. maar eerst een maand op vakantie probeer er lekker van te genieten! waar gaan jullie heen als ik mag vragen?

sterre jij gaat bijna beginnen aan je eerste iui ronde spannend! succes ermee en hopelijk heb je meer geluk dan de rest hier in het groepje.

justbe de gyn kan aan de hand van de follikel metingen wel goed bepalen wanneer de eisprong plaats gaat vinden. en hij zal die niet pas vrijdag plannen als de kans bestaat dat je eitje nu al springt.
    de meningen van wel of geen sex rond de iui zijn idd verdeeld maar dat heeft meer met de kwaliteit van het zaad te maken.
    sommige doen iui omdat het zaad van de man niet goed is en dan is het beter om 3 dagen van te voren te onthouden. als er niks mis is met de kwaliteit van het zaad dan maakt het niks uit en kun je gewoon sex hebben.
    als ik jouw was zou ik gewoon vertrouwen op hetadvies van de gyn. succes alvast met je spuit morgen.

hier eigelijk geen nieuws, fijne avond nog.

20. marleentje26

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Rondom nijmegen
    wondertje: voor jens hebben we ook al in de mmm gezeten. Ik werd na 1,5 jaar nog net voor de 1e ronde van ICSI spontaan zwanger. Helaas werd dit na een mooi kloppend hartje alsnog een mk. De gyn gaf aan dat dit een wonder is geweest en we niet meer moeten rekenen op een spontane zw. Maar 2 maanden later na curretage blijk ik weer spontaan zwanger. En dat is ons grote wonder Jens geworden. Nu ivm onze 2e kinderwens weer opnieuw de mmm in en nu bleek het zaad dus vele malen beter dan de vorige keer. Vandaar eerst IUI. Maar de gyn heeft aangegeven met ons niet oneindig door te willen gaan met IUI maar het 2 keer een reeele kans te willen geven en dan op naar IVF/ ICSI.

Meiden ik weet niet wat ik moet denken maar vanmorgen dacht ik echt ongi te zijn had wat rood verlies. Maar vanmiddag alleen een klein beetje roze slijm verlies en nu niets meer. Mijn ()() blijven pijnlijk dus weet even niet meer wat te denken....
    Misschien toch een innesteling maar durf geen hoop meer te hebben want weet hoe mijn lichaam me voor de gek kan houden.

En de reden dat wij pas in januari starten met IVF/ICSI is omdat we nog geen injectie instructies hebben gehad en we verplicht een bijeenkomst moeten bijwonen met 6 paren en die hebben we ook nog niet gehad. Mocht ik ongi zijn/worden dan kunnen we sowieso pas de ronde erna beginnen ivm injecties. Daarnaast weet ik dat ze in dec 2 a 3 weken geen IVF/ ICSI doen in het ziekenhuis ivm stop. We moeten dus nog de bijeenkomst en weet niet wanneer dat kan. Dus vandaar dat ik aan januari denk...

Deel Deze Pagina