eerste iui!!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door hip1983, 7 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Justb

Justb Actief lid

26 mrt 2011
    403
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Dames!

Gisteren om 23:00u de ovitrelle injectie gezet.
    Ik zei nog tegen mijn ventje, volgens mij heb ik snel mijn eisprong, dus mss de iui te laat.
    Ondanks mijn twijfel hebben we toch maar het advies van het zh opgevolgd en niet meer geklust.

Vanmorgen temp een klein dipje (eisprong?), dus ik heb toch het idee dat mijn gevoel klopte.
    Heb morgen om 11:00u de iui dus als het klopt wat ik vermoed dan zijn we te laat denk ik...
    Klein restje hoop heb ik nog wel als iui te laat zou zijn, want we hebben eergisteren en de dag ervoor nog wel geklust.

Ohja, die spuit viel me 100% mee, heb er echt niks van gevoeld!!

Fijne dag allemaal!

2. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    justb wat spannend zeg. waarom heb je de gyn niet gebeld en je twijfel voorgelegd mss had je dan nog een fm gekregen of zo dan had je toch wat meer zekerheid.
    succes met de iui morgen.

marleentje vind het toch wel spannend hoor bij jouw. wie weet toch een innestelling, ik zal voor je duimen.
    hoe fijn zou het zijn als je nu gewoon zwanger bent dan hoef je gewoon geen icsi!!

ik heb morgen mijn eerste fm van deze ronde ben benieuwd wat de gyn zegt en hoe groot mijn eitje al is.

3. Justb

Justb Actief lid

26 mrt 2011
    403
    0
    0
    NULL
    NULL
    @hip: dan had ik vandaag de gyn nog moeten bellen... en als het te laat is dan maakt het toch niet zo heel veel uit.
    Zal net op het randje zijn (zegt mijn gevoel).
    Ik vind het wel spannend maar sta er ook vrij nuchter in, als het deze keer niet lukt dan vol goede moed door naar de 2e poging hoor.
    Maar laten we eerst deze maar eens afwachten he... zeg nooit nooit:)

Zou overigens wel een prachtig verjaardags cadeau zijn, ben vandaag 38 (!!) ;) jaar geworden... time flies

4. marleentje26

marleentje26 Fanatiek lid

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderopvang
    Rondom nijmegen
    Meiden hier helaas toch ongi geworden vandaag! Morgen belt de gyn om te overleggen dus dat wacht ik nog even af. Maar we zullen wel het advies krijgen door te gaan naar IVF/ICSI. Ik houd jullie op de hoogte!

5. Justb

Justb Actief lid

26 mrt 2011
    403
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Meiden!

Mijn eerste iui is een feit, exact 36 uur na de ovitrelle injectie (pregnyl sub)
    7,2 miljoen zwemmertjes zijn ingebracht.
    Dus ik schuif me hierbij aan op het wachtbankje!

Had mijn eisprong nog niet gehad, zitten links 3 nagenoeg evengrote follikels van 20mm klaar om te springen en rechts nog een kleintje.
    Hopelijk springen ze snel.
    Had zelf verwacht dat ik mn eisprong al had gehad maar blijkbaar dus nog niet

Volgens de arts een goede timing, dus we gaan afwachten en duimen. Wederom de "waarschuwing" voor een reeele kans op een meerling, afhankelijk van hoe vruchtbaar ik ben zei ze...

Moet wel dinsdag nog even terug want ze wilde toch nog even zien hoe mijn eisprong geweest is.
    Beetje raar maargoed, we zullen zien

Hoe vergaat het jullie vandaag?

6. marleentje26

marleentje26 Fanatiek lid

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderopvang
    Rondom nijmegen
    meiden,

Hier even een berichtje van mij. Heb gisteren de gyn gesproken. Die gaf aan dat we al op de wachtlijst staan voor IVF/ICSI. In principe starten we voor IVF maar mocht het zaad slecht zijn dan word het ICSI. We starten hiermee in januari. (wat ik al dacht) dit omdat er een wachtlijst is om te starten en ivm 3 weken dicht rondom kerst. We worden nu uitgenodigd voor een bijeenkomst en krijgen dan prik instructies enz.

We mogen van de gyn wel nog een IUI doen omdat we toch zitten te wachten en ze zoiets heeft van baad het niet dan schaad het niet en het is voor ons zonder hormonen dus niet echt intensief. Ben ik wel blij mee! Dus blijf nog hier in het topic!

7. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    justb fijn toch dat je nog even terug mag voor te kijken hoe de eisprong is geweest. nu 2 weekjes wachten..spannend!

marleentje je mag hier gewoon blijven kletsen hoor ook al zit je straks in het ivf traject, ben wel benieuwd wanneer je zwanger word en hoe het verder gaat.

ik krijg morgen alweer de pregnyl en dan maandag alwer mijn 3de iui, gaat snel met mijn korte cyclussen. ik heb bij voorbaat bij deze niet zo'n goed gevoel. ach ja mss maar goed dan heb ik ook geen hoop en maak ik mijzelf niet zo gek.

ik zal het lijstje es zoeken.

8. Justb

Justb Actief lid

26 mrt 2011
    403
    0
    0
    NULL
    NULL
    @marleentje: je zou niet de eerste zijn die nog net voor IVF zwanger wordt via iui of spontaan, dus ik zal voor je duimen dat deze laatste iui succesvol wordt!

@hip: natuurlijk vind ik het fijn dat ze nog eens wil kijken, snap alleen niet waarom, als eisprong geweest is kan ze toch niet veel meer zien?
    Ik vond het overigens wel super dat ze voor de iui nog een keer gekeken heeft, dat schijnt ook niet standaard te gebeuren maar vond ik wel fijn om te weten hoe het er voor stond.

Soms wel handig zo'n korte cyclus he, dan kun je voor je gevoel al meteen door na de teleurstelling.
    Mijn cyclus is ook netjes, zo'n 27 dagen gemiddeld dus hoef ook niet lang te wachten... Hoewel de 2 wachtweken na iui blijven hetzelfde voor iedereen natuurlijk :)

9. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Justb volgens mij kun je na de eisprong wel nog het vocht van de follikel zien en aan de hand daarvan afleiden of die goed is gesprongen, maar weet het ook niet verder hoor. hier doen ze dat niet. ook voor de iui doen ze niet nog ff kijken. dus dat gaat wel fijn bij jou.
    ja idd is wel fijn dat ik na de teleurstelling weer snel door kan, maar die vervelende 2 weken wachten blijven helaas evengoed :(.

10. Justb

Justb Actief lid

26 mrt 2011
    403
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hip, ik kan ook niet anders zeggen dan dat ik de manier waarop ze je behandelen en je volgen bij ons in het ZH echt als heel prettig ervaar.

Tegen mij zeiden ze dat ik een korte cyclus had, ik dacht juist heel gemiddeld te zijn met 27/28 dagen. Kortste was ooit 25 dgn en langst was 31 dagen... uitzonderingen bij mij dus.
    Op dag 3 beginnen met Clomid, dan is doorgaans mijn menstruatie ook wel ongeveer afgelopen, dus gelukkig ook daar niet al te veel dagen last van hoewel het dag 2 altijd heel heftig is en ik meestal een paar dagen vantevoren al rozeverlies heb (voorbode)
    Ik hoop natuurlijk dat dit een cyclus wordt van zo'n 9 mnd maar reken er nog maar even niet op. ;)

11. Justb

Justb Actief lid

26 mrt 2011
    403
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey dames, wat is het stil hier?

Hip, vandaag je 3e IUI,... succes!!

Ik zit vandaag op 3dpo en werd vanmorgen toch zooo misselijk wakker en 't zuur kwam omhoog. Bah!
    Ik weet het, dat zegt niks, is ook wel erg vroeg maar zoiets kun je je niet inbeelden volgens mij.
    Denk heel nuchter dat ik gisteren mss iets verkeerds gegeten heb, maar stiekem hoop en denk je toch... ;)

Ook mijn temp zat vanmorgen al op 37.1, terwijl ik dat normaal hooguit 1 of 2x haal na ovulatie en dan meestal halverwege de LF en aan het eind, voordat ie weer zakt.
    En, een "nat gevoel" heb ik ook sinds gisteren.

Maargoed, dat wil allemaal niks zeggen, is veel te vroeg om al iets te merken.

Gelukkig vanaf vandaag weer werken, dus dan gaan de dagen wat sneller voorbij met wat afleiding!

Morgen nog ff naar het ZH voor een controle echo na eisprong.
    Ben benieuwd wat ze daarop zal zien.

Hoe gaat het met jullie, nog iemand die bijna kan testen?

12. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Justb dankjewel! het is hier idd rustig.
    Die misselijkheid wat je hebt kan ook door de pregnyl komen daar zit hcg in.

mijn 3de iui is een feit, nu weer wachten gelukkig heb ik vanalles te doen de komende weken dus hopelijk gaat het snel.

13. Lyanna

Lyanna Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.453
    0
    36
    NULL
    NULL
    Lieve meiden.

Sorry dat ik jullie de afgelopen week zo verwaarloosd heb :), maar heb het zo druk gehad. 3 ochtenden op de psz, 2x verjaardag vieren, 2x naar de boerderij en vandaag met zoontje naar de bank voor de spaarweek en even winkelen. Morgenochtend nog even naar de HA ass voor mijn shotje B12 en de bloeddruk en dan hebben we even rust. Maar 's avonds was ik dus gewoon te moe om nog maar even er rustig ervoor te gaan zitten en te reageren, maar wil vanaf nu toch weer lekker mee gaan kletsen.

Hier zit ik nu op 8 dagen na IUI, afgelopen week al regelmatig eens een licht gevoel van misselijkheid. Ook regelmatig heb ik wel wat steekjes/krampjes onderin, maar weet nog niet wat ik ervan moet denken.

Vanochtend had ik mijn nieuwe zwangerschapstesten binnen gekregen en vanmiddag even getest ivm pregnyl (hebben jullie dat ook wel eens getest?). Was niet erg geconcentreerde urine, maar geen 2e streepje te zien. Morgenochtend wil ik ook met ochtendurine testen en kijken of er nog pregnyl in lichaam zit. Voor het weekend had ik met een andere test wel een licht 2e streepje.

Nou meiden, vanaf nu ga ik dus weer mee reageren. Ik val dan maar vanaf nu in, want om nu nog van zoveel dagen te doen is toch wel een beetje veel.

Groetjes.

14. Justb

Justb Actief lid

26 mrt 2011
    403
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Hip: hopen op een succesvolle poging dit keer he, ik duim voor je!

@Lyanna: alleen maar fijn dat je het zo druk hebt toch, duurt het wachten misschien ook niet zo lang. Ik zit nu pas op 4 dpo dus ik moet nog ff wachten.
    Ik ga zéker niet testen voordat de ovitrelle uit mijn lichaam is, volgens mij ga je dan nog meer twijfelen?. Mijn eerste test zal op de testdatum zijn en als ik dat niet volhoud dan hooguit 12dpo.

15. Lyanna

Lyanna Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.453
    0
    36
    NULL
    NULL
    Meiden, ik hoef al niet meer te wachten. Gisteren op CD 21 en 9 dagen na IUI al ongesteld geworden, dus wel HEEL erg snel.
    Morgenochtend afspraak bij de gyn, ben benieuwd hoe en wat.

16. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    He lyanna weet je zeker dat je ongesteld bent en dat het geen innestelingsbloeding is? wel ontzettend balen zeg, ben benieuwd wat de gyn zegt morgen.

wel raar zo snel al ongi, toen ik nog niet met iui bezig was had ik altijd een lf tussen de 9 en 11 dagen maar sinds dat ik met de iui bezig ben heb ik een lf van 13 of 14 dagen of dat door de pregnyl komt of zo, verdr gebruik ik geen hormonen dus zou het niet anders weten.

17. Lyanna

Lyanna Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.453
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hip, ik weet zeker dat ik ongi ben. Want ik ben op dit moment heel er ongi. Om de 2 à 3 uur een super verwisselen, dat zegt wel genoeg denk ik.
    Het is ook zeker balen, had het ook echt nog niet verwacht. Nu met IUI LF van 8 dagen en zonder IUI had ik 10-12 dagen. En cyclus van 21 dagen heb ik dus ook nog nooit gehad. :(

Ben ook zeer benieuwd wat de gyn zegt en hoe we verder gaan, hoop wel dat we gelijk door kunnen voor 2e IUI.

18. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    ohh lyanna das wel echt ontzettend balen zeg! *knuffel*
    ben benieuwd wat de gyn zegt hopelijk kun je weer meteen verder voor de volgende iui, maar denk het wel hoor. tenminste bij mij gaaat het gewoon door.
    succes morgen

19. sterre81

sterre81 Actief lid

24 aug 2010
    484
    2
    0
    civiel technisch
    Friesland
    Lyanna: wat balen zeg... heb je al een gesprek gehad met je gyn?
    hip1983: spannend hoor nog een week wachten...

Ik ga vanavond voor de allereertse keer pregnyl laten spuiten en woensdag mijn allereerste IUI... zo begin nu behoorlijk zenuwachtig te worden.

Voel je ook wat van de IUI? is dat pijnlijk?
    Heb de laatste dagen verschillende echo's gehad, van verschillende gyn's. de ene is wel wat voorzichtiger dan de andere vind ik....

20. Lyanna

Lyanna Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.453
    0
    36
    NULL
    NULL
    Goedemiddag allemaal.

Sterre, spannend!!!
    Vanavond dus je Pregnyl, weet je ook hoeveel?
    De IUI voel je niet zoveel van, het was zo achter de rug. Ik moest nog even een kwartiertje blijven liggen.

Donderdag ben ik dus bij de gyn. geweest en nu vermoedt hij dat mijn eisprong eerder is geweest dan verwacht. Ook heb ik een echo gehad, geen cystes en alles zag er verder goed uit. Dus groen licht voor 2e IUI.
    Nu moet ik deze ronde weer Puregon 75 IE en Pregnyl 5000 IE spuiten. Ook moet ik nu vanaf morgen op CD8 moet ik ook ovulatietesten gebruiken. Dit dus om mijn LHpiek te vinden en zo te proberen om mijn eisprong niet mis te lopen. Ipv Cd10 heb ik op CD9 de 1e FM.

Deel Deze Pagina