lyanna waarom moet je ook ovutesten als je ook fm krijgt? dan kunnen ze je eitjes toch goed in de gaten houden en kan de eisprong ook niet echt veel eerder zijn toch? sterre spannend zeg bijna je eerste iui ik was voor de eerste ook erg zenuwachtig dan komt opeens je eerste echte kans om zwanger te worden. opzich voel je vrij weinig van de iui de eendenbek is niet prettig maar doet geen pijn en dan is het een heel dun slangetje/buisje wat ze inbrengen. bij mij gaat het inbrengen lastig schijnbaar de laatste x moest de gyn zelfs met een tangetje mijn baarmoeder rechttrekken (!??!!??) dat was niet fijn een vervelende prik (tangetje knijpt/prikt vast aan de baaarmoedermond ofzo) en daarna ook bloedverlies. maargoed echt pijn is het niet. idd nog een weekje, de eerste week is voorbij gevlogen had veel te doen gelukkig. hopelijk gaat week 2 ook snel, ik begin weer vanalles te voelen, maar voelde de eerste 2x ook vanalles en wat ik nu voel is niks nieuws dus ga me niet gek maken we zien wel.
Lyanna, gelukkig groen licht voor de tweede iui, maar met ovu testen de ei spring vinden? Is jou cyclus altijd onregelmatig? Geen idee hoeveel pregnyl ik krijg. Ik moet het vanmiddag halen bij de apotheek van het ziekenhuis. Gaan jullie op de dag van de IUI gewoon werken en sporten? Of moet je die dag rustig aan doen? Ik rijd een paar keer per week paard, kan dat na de IUI gewoon doen? Of ff rustig aan?
Hip en sterre, bij de 1e IUI had ik op CD 10 een follikel van 16 mm dus moest ik op CD11 's avonds de Pregnyl spuiten. Anderhalve dag later op CD 13 heb ik 's ochtends de 1e IUI gehad. Maar omdat ik dus al 9 dagen na IUI ongesteld ben geworden en een cyclus van 21 dagen is het vermoeden dat mijn eisprong eerder is geweest en nu willen we kijken dat we het in combi met FM en ovutesten het precies kunnen vinden en het niet mislopen. Mijn cycli waren tussen de 22-26 dagen en nu dus 1 van 21 dagen en normaal heb ik een LF van 11 dagen gemiddeld en nu maar 8. Sterre, het is woensdag trouwens 2 november.
Lyanna.. Thanks ik zal het aanpassen naar 2 november... Wat onnadgi he, die wisselende cyclus... Hopelijk kan je met behulp van de ovu testen je piek goed vinden. Zelf vond ik dat nog wel eens lastig. Ik had vrijdag, dag 11 een eitje van 15mm en gister dag 13 een eitje van 18mm Best spannend vanaaf de pregnyl.. moet ook nog alleen want mn vriend zit aan de andere kant van het land voor zn werk..
Ah, 2 november is gezien. Wisselende cycli is zeker niet handig, maar gelukkig heb ik niet PCO of zo. Want dan zijn de verschillen nog groter, alleen zo kort is ook niet leuk. Ovulatietesten heb ik eerder gebruikt en ik kan het altijd wel goed vinden. Ik gebruik de dipsticks van Zwanger&Kids. Maar op een gegeven moment ben ik er mee gestopt omdat dit teveel druk voor mij met zich meebracht. Alleen de 1e Pregnyl zetten vond ik niet zo erg, had ik even alle rust om het te doen en niemand die me op de handen keek. Alleen zoontje liep rond in de kamer, ik had hem trouwens ook al iets eerder klaar gemaakt. 1,5 uur eerder, dan had ik gewoon even rustig de tijd en niet 5 minuten voor ik moest spuiten. Want dan zul je geheid zien dat het mis gaat. Mag ik vragen waar jij je IUI doet in welk zkh? Ik doe IUI in Heerenveen, de Tjongerschans.
Lyanna, ik ook in Tjongerschans te Heerenveen! Zet je zelf de pregnyl? Ik ben gister naar de spoed eisende hulp gegaan, die heeft de pregnyl gezet.
He, grappig dat we bij hetzelfde zkh. zitten. Hoe laat heb jij morgen IUI? Ik heb morgen om 10.15 de FM, misschien zitten we wel tegelijk in de wachtkamer. Ik zou normaal ook de Pregnyl op de SEH krijgen, maar ik moet er bijna. 40 km heen en 40 km terug voor rijden. En aangezien ik zelf B12 heb gespoten mocht ik de Pregnyl zelf zetten als ik dat wilde.
Dat is wel heel erg toevallig. Morgen moeten wij om 9:30 uur potje inleveren en om 10:30 uur de IUI. Dus de kans is groot dat we samen in de wachtkamer zitten! Ik hoef maar 15km naar het ziekenhuis toe te rijden, dus dat valt wel mee. Dat is prima te doen. Is H'veen dan het dichtbijzijnde ziekenhuis voor jou?
Er is wel een zkh dichterbij hier (10 km), maar ik ben vanaf kleins af aan al bij Heerenveen geweest en ben er ook bevallen dmv keizersnee van onze zoon. Ik heb totaal ook in die zwangerschap 10 dagen in zkh gelegen. Heeft mij altijd goed voldaan en de zkh. hier staan niet goed bekend. Wij wonen in de NOP namelijk. Ik heb altijd rond de 15 km van Heerenveen gewoond, naar school gegaan en gewerkt in Heerenveen. Morgen kom ik met mijn zoon in een goudkleurige buggy, dus dan weet je wie ik ben. Ik moet morgen bij gyn. B zijn, maar mijn eigen gyn. is Z. en dat is zo'n schat van een man. Zo rustig en begrijpend naar iemand toe. Weet je, straks kennen we elkaar ook nog. Zou toch helemaal wat zijn , jij komt toch niet toevallig uit het tweelingdorp waar in september dat hele grote dorpsfeest was?
Lyanna, je hebt een pb.. anders is het misschien teveel off topic! Pfff voel die pregnyl wel hoor, hoofdpijn en een raar gevoel in mijn lijf...
Je hebt pb terug. Ik weet nog dat ik zaterdags vrij veel buikpijn heb gehad en waarschijnlijk dus mijn eisprong. Maar verder had ik eigenlijk geen last, maar is bij iedereen niet gelijk. Ik zal er over een paar dagen ook even op gaan letten hoe en wat ik voel, misschien voel ik het dan ook wel anders en misschien ook wel hetzelfde. Nog even afwachten dus.!!!
Lyanna, hoe was jou follikel meting? Was er al duidelijk wat in zicht? hiero nu vandaag de 1e en gelijk laatste IUI. Er waren na bewerken maar 200.000 goede zwemmers, te weinig voor IUI. We worden gelijk doorverwezen voor IFV/ICSI. Maar helaas staat mijn vriend daar nogal negatief tegenover. Maar de 200.000 die er waren zijn wel terug geplaatst, dus er is een hele kleine kans dat het raak kan zijn. De gyn zei 'je hebt er maar 1 nodig'. Nu maar gaan afwachten. pff ben wel moe en hoofdpijn van die pregnyl.. hoelang duurt het voordat dat eruit is?
sterre ik word ook altijd een beetje mistig in mijn hoofd van de pregnyl, en wat vergeetachtig. hoe was je iui gegaan? lyanna en hoe was je ei? zijn die andere dames allemaal weg?
Jawel hoor, ik ben er nog Heb niet veel te melden, zit nog te wachten op mijn nod. Nog ff geduld hebben dus!
hallo meiden, Ik zal me even voorstellen, ik ben flower 30 jaar en heb een gezonde dochter van 2,5 waarvan ik binnen 8 maanden zwanger was, maar helaas nu 17 rondes verder. Alle onderzoeken gehad en alles is goed, eileiders lopen door, en het zaad van mijn man is boven gemiddeld. Wij beginnen over 2 weken met iui en vindt het erg spannend, heb net even gauw het forum doorgelezen, maar daar wordt ik niet echt vroijk van (( een hoop van jullie hebben er al aardig wat opzitten, het is zo moeilijk om positief te blijven en vertrouwen te hebben in je lichaam.. Al mijn vriendinnen zijn momenteel zwanger, dus het is momenteel helemaal zwaar. Ik wil jullie allemaal heel veel succes wensen en ik hoop dat jullie snel zwanger mogen worden . Ik zou het fijn vinden om af en toe met jullie mee te praten. Liefs flower
Goedenavond meiden. Hier vandaag de FM gehad en links zat een follikel van 12 mm en een kleintje en rechts 1 van 11 mm. Vrijdag heb ik weer FM, ondertussen ovulatietesten gebruiken. Als het goed is moet ik zodra ik een positieve test heb bellen en zal ik gelijk Pregnyl moeten spuiten. En 1 dag later dan de IUI, dit omdat dus de eerste poging de eisprong eerder is geweest. Dus ben benieuwd hoe het er vrijdag uitziet, ze verwacht waarschijnlijk wel weer zondag de IUI. Sterre, wat ongelofelijk jammer dat jullie niet door kunnen gaan met IUI. Wel heel fijn dat ondanks maar 200.000 zwemmertjes de IUI toch gedaan is, net wat B al zei: Er hoeft maar 1 ertussen te zitten. Ik ga héél hard voor je duimen dat het deze ronde raak gaat zijn. Want als ik zo hoor is het dus nog niet zeker dat vriend ook voor IVF/ICSI wil gaan, willen ze jullie doorverwijzen naar Düsseldorf? Pregnyl was bij mij 11 dagen na de injectie uit het lichaam, had jij nu ook 5000 IE gehad? Hip, hoe gaat het met jou? Justb, zit nog lekker onderuitgezakt op het wachtbankje! Flower, welkom hier!!! Eigenlijk herken ik heel veel in jou verhaal, alleen dat ik 36,5 jaar ben en nu de 2e IUI in ronde 23. Hier hebben we ook een zoontje van 2,5 jaar en ik was binnen 3 maand zwanger. Nu allemaal onderzoeken gehad, echt ook alles goed en na 21 rondes eindelijk voor IUI. Ook al wilde er 1 gyn. nog dat we langer zouden wachten, maar gelukkig hebben wij door gezet. Die gyn. wilde eigenlijk eerst met mijn eigen gyn. overleggen, ook zelfs nog na de 1e IUI. Vorige week bij mijn eigen gyn. geweest na de 1e mislukte poging en helemaal geen probleem. Heeft het nergens over gehad en konden na de goede echo gelijk door met de 2e poging. Ik hoop dat je hier wat steun kan vinden, wens je heel veel succes.
Welkom flower! Jij ook alvast veel succes gewenst! Ik vond het ook spannend hoor maar had wel heel erg het gevoel van : hèhè er gebeurt iig iets, op het juiste moment. De rest moet je eigen lichaam dan alsnog doen, en dat blijft afwachten natuurlijk. Ook bij ons geen oorzaak gevonden, bij mij en mijn mannetje alles in orde.
flower welkom! hopelijk heb je meer geluk dan de meeste hier en is je eerste iui gewoon raak! suces alvast en klets maaar gezellig met ons mee. justb je kan al bijna testen! merk je al iets? sterre wat is dat voor rot nieuws zeg. en waarom wil je vriend geen icsi? als ik vragen mag natuurlijk...kan toch niet zijn dat het dan hier voor jullie ophoudt. heftig hoor! ik zal mega hard voor je duimen dat het toch is gelukt deze x. hopelijk kun je er nog goed over praten met je vriend lyanna en sterre waren jullie elkaar nog tegengekomen in het zkh of niet? ben wel benieuwd eigelijk haha, hoe toevallig zeg alletwee in het zelfde ziekenhuis.
Hey hip! Ja nog 3 daagjes en dan kan ik testen!! Merk eigenlijk helemaal niks, geen tekenen van naderende ongi maar ook niets van evt symptomen. Het enige wat ik wel heb is dat mijn temp nu gemiddeld hoger ligt dan normaal in de LF en blijft ook constanter lijkt wel. Hopelijk blijft dat zo! Normaal heb ik dag 25/26 al wel iets roze verlies maar tot nu toe nog niets! Blijven duimen en wachten maar! Hoe is het verder met jou? @ lyanna; fijn dat ze in het zh zo goed meedenken, hopelijk ben je deze keer op tijd! Las ik nou ergens dat jij ook kampt met vit B12?
@ sterre: hopelijk draait je vriend nog wat bij, je hebt toch samen gekozen om deze stap te zetten met een bepaald doel? Wat is dan zijn reden om het pad niet verder te willen bewandelen als dat een groter kans tot jullie doel geeft? Je hoeft natuurlijk niet te antwoorden, maar kan me voorstellen dat dat nog extra spanning voor je geeft! Hopelijk deze laatste iui een succes dan hoef jeje daar niet druk meer over te maken!! Succes meis!