eerste iui!!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door hip1983, 7 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lyanna

Lyanna Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.453
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hip, Sterre en ik hebben elkaar gezien. Maar we twijfelden erg of we het wel waren ;) en zij hebben maar 1 minuut in wachtkamer gezeten en werden al geroepen. Dus hebben niet met elkaar gesproken. :(

Justb, ik hoop ook dat we op deze manier op tijd zijn!!! We houden in ieder geval de moed erin!!!
    En ja...je hebt het goed gelezen. Ik heb de ziekte van Addison-Biermer, oftewel B12 tekort. Ik krijg sinds mei 2006 B12 injecties en op dit moment krijg ik elke 4 weken een injectie. Heb jij ook B12 tekort?

2. marleentje26

marleentje26 Fanatiek lid

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderopvang
    Rondom nijmegen
    Lyana: ik heb ook een b12 tekort! EN wat leuk dat jullie elkaar hebben ontmoet!!

3. sterre81

sterre81 Actief lid

24 aug 2010
    484
    2
    0
    civiel technisch
    Friesland
    Herlijk wat een drukte hier!

Ja echt heel toevallig dat Lyanna en ik op hetzelfde moment bij hetzelfde ziekenhuis waren. Jammer dat we elkaar niet gesproken hebben. Maar ik zat ook vol spanning voor mijn 1e IUI en hoefde maar zo kort te wachten dat er geen tijd voor een echte kennismaking was geweest.

Tuurlijk wil ik uitlegggen waarom mijn vriend geen verdere behandelingen wil. Hij is 15 jaar gesteriliseerd geweest. Hij heeft vorig jaar een hersteloperatie ondergaan met de afspraak als een baby komen mag, dat moet het zo natuurlijk gebeuren zonder gekke toestanden en ziekenhuis bezoeken. Maar nu ruim een jaar later toch onderzoeken gedaan en toch doorgezet met een IUI. Hij is bang om een meerling of een gehandicapt kind te krijgen. (hij heeft al 2 gezonde dochters en een zwaar gehandicapt zusje). Vandaar dat hij dit allemaal voor mij doet (hij staat er zelf wel achter hoor).

Lyanna: wat goed dat je 2 eitjes hebt toch?

Justb en hip1983, spannende dagen voor het testen. Lastig om symptonen te herkennen door de hormonen he? Heel veel succes en ik hoop dat jullie hier 2 positieve testen kunnen posten om iedereen hier een hart onder de riem te steken!

flower: welkom! en heel veel succes met zwanger worden.

Ik heb sinds de pregnyl injectie hoofdpijn.. hebben jullie dat ook wel eens?

4. Justb

Justb Actief lid

26 mrt 2011
    403
    0
    0
    NULL
    NULL
    @lyanna en leentje. Tja bij mij 2 jaar geleden ook b12 deficiëntie vastgesteld en sindsdien aan de injecties. Het heeft gelukkig wel geholpen maar met bepaalde dingen merk ik het nog steeds.
    Lagere weerstand dan vroeger en herstellen duurt ook langer, en tegen de tijd dat ik weer toe ben aan een spuit krijg ik weer last van m'n benen en nek/schouders.

Over 2 dagen mag ik testen maar ik denk dat het niet nodig zal zijn.
    Mijn lief en ik hebben gisteren nog geklust en daarna had ik bloed.
    Dat gebeurt me wel vaker en het was gelukkig niet zo heftig.
    Vanmorgen was het alweer bijna weg en lichtroze.
    Mijn temp. Is van eergisteren 37.2 naar gisteren 37.1 en vanmorgen 37 gegaan dus ook dat beloofd niet veel goeds, zal morgen wel weer een vrije val maken ;)

Dus ik stel me maar alvast op een naderende ongi in, maar blijf stiekem nog ff hoop houden ;)

Groetjes Justb

5. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Justb wat balen zeg!
    ik doe bewust niet meer tempen sinds we in het ziekenhuis bezig zijn. wil er niet zoveel mee bezig zijn en dan raak je mss ook een beetje in de war door een stijging of daling.
    ik heb ook echt het idee dat ik ongi ga worden, merk dat meestal aan mijn humeur een paar dagen voor de ongi. ik ben dan wat emotioneler en sneller geirriteerd. en dat heb ik nu ook.

marleentje hoe is het met jouw? jullie gaan nog een iui doen toch voor dat jullie doorgaan?

sterre hoe denk jij erover dat je vriend niet verder wil, heb je er wel vrede mee?
    wil je vriend ook niet op gesprek met de gyn. zodat hij al zijn twijfels kan voorleggen. Want de kans op een meerling kun je volgens mij behoorlijk verminderen als je kiest voor terugplaatsing van maar 1 embryo(kleine kans is er altijd natuurlijk ook op de natuurlijke manier), en volgensmij kunnen ze ook verschillende erfelijke ziektes uitsluiten. tenminste zag ook ziets bij babyboom. lijkt mij persoonlijk erg frustrerend als het nu ophoudt, maargoed jullie hebben er vantevoren natuurlijk veel over gesproken.

6. Justb

Justb Actief lid

26 mrt 2011
    403
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey hip!

Ik vind het tempen juist fijn, dat geeft me tot nu toe elke keer vantevoren al duidelijkheid, nog voor ik ongesteld ben weet ik het eigenlijk al.
    Minder confronterend dan ineens bloed of een negatieve test.
    Mijn temp maakt normaal een duik naar 36.6/36.7 dat zal morgen of overmorgen dan wel komen.
    Het roze is overigens ook alweer weg, dus ik hou het nog ff spannend haha!
    Mijn mannetje zei gister dat ie t nu ook wel spannend begon te vinden... Zo lief :) vraagt ook elke ochtend nu : hoe is je temp.
    Leek ook een beetje teleurgesteld na afgelopen nacht toen we een beetje bloed ontdekten...
    Voelt fijn, lijken meer verbonden op de een of andere manier.
    Hebben jullie dat ook?

7. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Ha justb
    mijn vriend is er sinds dat we met iui bezig zijn ook meer mee bezig.
    maar na 2x een flinke teleurstelling probeert hij er deze x niet zo mee bezig te zijn, ik ook niet maar is voor een man een stuk makkelijker natuurlijk

8. Lyanna

Lyanna Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.453
    0
    36
    NULL
    NULL
    Goedemiddag meiden.

Vanmiddag had ik mijn 2e FM en links zit een follikel van 15mm en rechts 1 van 14 mm en baarmoederslijmvlies was 10mm.
    Ik moest net toen ik thuis kwam nog een ovulatietest doen, bij positieve test moest ik vanavond spuiten en zondagochtend IUI.
    Maar helaas, negatief. Morgenochtend nog 1x Puregon 75 IE spuiten en heb ik om 9.45 weer een FM. Ben benieuwd en hopelijk morgenavond Pregnyl en dan denk ik maandag de IUI.

Ik hou jullie op de hoogte, maar druk weekend voor de boeg. Morgen hele dag verjaardag vieren en zondag visite, maar ik laat morgenavond wel even weten hoe de FM was.

Ieder geval allemaal alvast een fijn weekend!!!

9. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Hip ik duim toch voor je!

Lyanna wat spannend zeg.
    Jij maandag waarschijnlijk de iui.

Hier voor het eerst 2 follikels in natuurlijke cyclus!
    Ik had deze maand eigenlijk willen overslaan.
    Maar ben blij dat ik me bedacht heb, misschien 2 kansjes dan:D
    Waarschijnlijk dinsdag:)

10. Justb

Justb Actief lid

26 mrt 2011
    403
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden!

Helaas ongesteld geworden vandaag, maar wist het al nav tempen.
    Op naar ronde 2!!

Lyanna spannend meid! Maandag alweer!
    Ik begin dan ook alweer met de Clomid dus je hebt toch wel het gevoel dat er tempo inzit ;)

Hoe is het verder met de rest?

Fijn weekend allemaal!

Ps: zal straks mijn banner ff aanpassen ben nu op t werk en dat lukt me niet op m'n appletje

11. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Heh bah JustB.
    Dat is echt sh*t:(
    Hele dikke knuffel.

Hopelijk ronde 2 raak?

12. Justb

Justb Actief lid

26 mrt 2011
    403
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thnks OW!!

Ik hoop ook dat het de 2e keer wel raak mag zijn!
    Was er nu ook al wel vanuit gegaan dat het niet gelukt was, ook al hoop je natuurlijk van wel!
    Zou te mooi om waar te zijn geweest zijn ;)

13. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Dat vond ik toen ook en was verbaasd toen direct zwanger te zijn van mijn zoontje.
    Maar zoals je ziet zijn we nu al met poging 4 bezig voor een brusje.

14. Justb

Justb Actief lid

26 mrt 2011
    403
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wanneer ben je begonnen met poging 4?
    Zie in je onderschrift alleen staan dat 1t/m3 mislukt is.

Wij krijgen 6 pogingen, ik hoop alleen niet dat we ze alle 6 moeten benutten.:(
    Weet nog niet wat het mentaal met je kan doen maar lijkt me dat de spanning toch oploopt naarmate er meerdere pogingen mislukken?

Vind het nu al lastig qua planning ivm werk, maar gelukkig weet mijn chef en 1 collega ervan, en regel ik zelf de planning... maar blijft evengoed lastig om steeds te moeten switchen.
    Dat is tot nu toe het enige waar ik tegenop zie.

De eerste helft vd cyclus vliegt voorbij, dan ben ik bezig met 5 dgn Clomid slikken, tussendoor echo's in het zh, pregnyl prikken en uiteindelijk de inseminatie... alleen de 2e helft vd cyclus... die vond ik erg lang duren, zoals de meesten hier.

Ik hoop dat ik er de 2e poging wat minder mee bezig kan zijn zodat ook de 2e helft wat sneller lijkt te gaan, mijn gedachten dwaalden continue af ;)

15. Lyanna

Lyanna Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.453
    0
    36
    NULL
    NULL
    Meiden, hier weer even snelle update. Vandaag druk, krijgen visite en vanavond ook nog. Weet niet of ik vanavond dus nog kom.

Vanochtend was mijn ovulatietest nog negatief, maar streepje was al aardig donker en zit er dus wel aan te komen.
    Mooi follikel van 19 mm aan de linkerkant te zien en dus vanavond 20.00 de pregnyl en dinsdagochtend (waarschijnlijk 9.30, moet morgen nog even bellen voor definitieve tijd) de IUI.
    We hopen nu op tijd te zijn, maar mocht ik weer te snel ongesteld worden moet ik volgende ronde ook progesteron gebruiken om de LF te verlengen. Maar nu willen ze daar nog even mee afwachten ivm combinatie met de ovulatietesten.

Justb, knuff!!! Balen dat het mislukt is en nu hopen dat je 2e IUI meer succes brengt.

Nou ga ik is snel met eten aan de gang, fijne zondag allemaal!!!

16. sterre81

sterre81 Actief lid

24 aug 2010
    484
    2
    0
    civiel technisch
    Friesland
    Justb: wat ontzettend balen voor jou... dikke knuffel voor jou!

Lyanna: gister de prenyl gezet! gaat wel snel daar he op de SEH. Weet je al hoe laat je morgen IUI krijgt? Heb jij je eigen gyn weer?

OnsWondertje: het heeft voor jullie eerste kindje ook lang geduurd zie ik aan je onderschrift. Hopelijk is het nu sneller raak!

Hier gaat het aardig goed. Houd wel erg veel vocht vast. Ik heb helemaal een opgezette buik, zal wel door de pregnyl komen verwacht ik...

17. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    hoi dames,

hier is de 3de IUI ook mislukt helaas. ik ben gisteren ongesteld geworden.
    had bij deze ook niet echt een goed gevoel maar blijft toch jammer.
    hopelijk de 4de x meer geluk. heb wel steeds minder hoop eerlijk gezegd.

justb voor jouw ook balen shit zeg. hopelijk de 2de ronde meer geluk, ik vond het de eerste x ook erg spannend omdat het de eerte echte kans was, maar ging er niet vanuit dat het zou lukken want wat jij ook zegt dat is te mooi om waar te zijn.
    de 2de ronde had ik er een heel goed gevoel over en was de laatste wachtweek ook misselijk waardoor de week echt lang duurde hahaha was een mega domper moet ik zeggen toen het niet raak was.
    bij de 3de had ik vanaf het begin niet echt een goed gevoel en de hele periode is eigelijk wel voorbij gevlogen gelukkig en nu op naar poging 4.
    ik moet zeggen de spanning wat je hebt veranderd (tenminste bij mij) naarmate je langer bezig bent. word niet echt meer mss wel minder, maar voelt anders......
    de eerste 2 pogingen vond ik heel spannend maar voornamelijk leuk spannend zo voelde het ook toen ik met de pil stopte zeg maar. in gedachte de hele tijd fantaseren over allemaal zwanger en baby dingen en op elk gevoel en elke verandering van je lichaam letten. zoiets.
    en naarmate je langer bezig bent hoe minder je er mee bezig bent en de leuke spanning gaat een beetje over in spanning of het wel gaat lukken en hoelang het nog gaat duren.
    dus eigelijk beleef ik het afgelopen jaar weer opnieuw maar dan in het kort zeg maar.
    weet niet of iedereen dat zo beleeft maar ik in ieder geval wel.

over het algemeen sta ik er wel nog behoorlijk positief in gelukkig. onze tijd gaat zeker komen, maar hoe en wanneer dat weet ik niet. het beinvloed mijn leven ook niet echt dramatisch gelukkig. ik kan alles wel goed relativeren gelukkig.

lyanna jij hebt morgenvroeg je IUI spannend zeg! hopelijk gaat het dit x gewoon lukken, dan hoef je je niet druk te maken over je lf.

ik heb volgende week maandag mijn eerste fm van de volgende ronde

18. MSC

MSC Actief lid

27 aug 2011
    109
    0
    0
    Kleding verkoop, in mijn vrijetijd:fotografie, wan
    In mooi Drenthe
    hey IUI dames,

ik kom vanaf nu ook zo nu en dan even mee kletsen, vreugde en verdriet delen.
    wij zijn zondag j.l weer begonnen met Puregon voor de 2de IUI ronde.
    Hebben voor vrijdag een afspraak staan bij de gyn voor een fl meting.
    ben erg benieuwd of mijn lichaam er weer zo goed op regeert als de eerste keer.
    laten we hopen dat voor allen de inseminatie slaagt.

suc6 iedereen...

19. Justb

Justb Actief lid

26 mrt 2011
    403
    0
    0
    NULL
    NULL
    @hip: balen meis!! Knufff

@msc: wij lopen echt gelijk, hopelijk 2e poging allebei zwanger!! Ik duim ervoor!

@hier: maar een goede 48 uur ongesteld geweest, zonder de normale buikpijn en zonder de normale spotting voor en achteraf.
    Beetje vreemd, had wel vers bloed en 1x flink stolsel maar erg kort deze keer dus. Normaal bloed ik 3 dgn en heb ik 1 dag nog wat spotting nadien. Vooraf meestal minimaal 1 dag spotting soms meer.

20. sterre81

sterre81 Actief lid

24 aug 2010
    484
    2
    0
    civiel technisch
    Friesland
    JustB: dat is raar dat je maar 2 dagen bloed hebt gehad. Kan het zijn dat dit door de xtra hormonen komt?

hip1983: vreemd is dat het dat de spanning anders wordt in de loop van de tijd.. de vele teleurstellingen die er al zijn geweest. De stap zetten om naar de ha te gaan.. Ik weet nog goed de 1e maand dat we er echt voor gingen. Bol van spanning, zat al babykamers te bekijken.. en nu ben je zo 16 maanden verder zonder enig resultaat.. alleen met de wetenschap dat het op de natuurlijke manier niet gaat lukken....

Deel Deze Pagina