@. Sterre: ik heb geen extra hormonen gehad op vorige cyclus op dag 10 de ovitrelle injectie na dan. Maargoed kan natuurlijk anders gaan dan normaal idd. @hip: wat de spanning en het ermee bezig zijn betreft moet ik nog gaan ervaren wat dat doet na meerdere pogingen. Ik sta er ook vrij nuchter in, hebben ook 1,5 jaar zelf geprobeerd en in die tijd kon ik het wel goed aan om elke maand telkens weer ongesteld te worden. Was op een gegeven moment echt niet meer bezig met dagen tellen en uitrekenen. Dat is nu dus weer heel anders, maarja daar kom je ook niet onderuit dus ervaar nu wel dat je er meer mee geconfronteerd wordt. Maar zou wel fijn zijn als je bv de wachtweken ook echt de gedachten kunt verzetten, dat kostte me veel moeite de 1e poging maar ga dat nu toch nog beter proberen
Spannend hoor Ja ons ventje heeft even op zich laten wachten maar eenmaal met de behandelingen was ik 2 van de 3 direct zwanger. Er waren nogal problemen met mijn man zijn zaad
hahaha dat had ik ook toen ik net met de pil was gestopt, en toen ik met de iui begon voelde het weer net zo en was ik er weer net zo mee bezig als in het begin toen ik met de pil stopte, maar nu ben ik dus weer veel nuchterder en er minder meebezig.
Hey dames! Eerste echo weer gehad, alles schoon ondanks mijn korte ms. Maandag cd10 weer terug voor eerste fm. Zijn er al testers of zit iedereen te wachten op iui of nog op het wachtbankje?
Ons Wondertje: tja slecht zaad.. maar dat het bij jullie geslaagd is met niet goed zaad geeft hoop! (tenminste voor mij). hip1983: de ene maand lukt het er niet zoveel mee bezig zijn vrij goed. Eigenlijk moet is niet iedere dag op zp komen, dan kan ik het beter loslaten. Maar ik vind het veel te leuk! justb: je gebruikt ook jou natuurlijke cyclus? Hier op het wachtbankje... Ik wil wel een banner maken maar mijn luteale fase is altijd langer dan 14 dagen. En ik weet niet of de pregnyl er invloed op heeft. Dus ik wacht 'rustig' af. Wanneer mag je officieel testen na IUI? 14 dagen? De huistarts waarschuwde ons heel erg dat het emotioneel erg zwaar zou zijn, de echo's, zaad in een potje doen, de pregnyl. ook de assistente van de gyn waarschuwde hiervoor, we moesten goed nadenken voordat we verder gingen. Hebben jullie erg last van het heen en weer gevlieg naar het zh? Ik was eigenlijk heel erg blij dat we eindelijk wat kunnen doen en heb het emotioneel noet als zwaar ervaren.. of ben ik nu een nuchtere fries?
Sterre overigens vind ik iui een peace of cake tegenover icsi/ ivf. Dit is emotioneel en lichamelijk wel flink belastend.
@ sterre: ja bij mij in eigen cyclus, ondersteund met Clomid voor follikelgroei en pregnyl voor de eisprong te timen. Mijn cyclus is redelijk stabiel altijd 27/28 dgn. Ik vind het nog niet echt emotioneel, wel spannend. Ook ik was blij dat er eindelijk wat ging gebeuren, voelt voor ons als extra steuntje en kansen. Bij ons beiden is alles in orde alleen onze leeftijd werkt tegen ons denk ik, ook juist daarom dat we redelijk snel met iui konden beginnen toen we eenmaal de mmm ingingen. Ik voel me er goed bij!! Ook het verplichte klussen hoeft niet perse meer dus dat geeft ook een stukje rust vind ik...nu kunnen we er weer makkelijker van genieten zonder verder nadenken! Das mijn ervaring tenminste!
Ik vind de iui ook niet zwaar, woon ook dicht bij het zh dus dat scheelt. Was idd ook blij dat er eindelijk wat ging gebeuren. maar ik ben van mezelf ook best nuchter. merk wel dat mijn geduld wat op begint te raken nu het 3 x is mislukt. Alles en iedereen krijgt maar babies en wij nog steeds niet. Eerder had ik daar geen moeite mee eigelijk en nu denk ik af en toe nu zijn wij aan de beurt het heeft wel lang genoeg geduurd.
dat zou super zijn of niet. ik duim net zo hard mee, moet morgen om 8.10 bij gyn zijn voor fm ben erg benieuwd. moet ook zeggen dat mijn menstruatie deze keer ook maar 2,5 dag duurde normaal ben ik echt een volle 6 dagen ongesteld. vreemd. iedereen succes, ik ga mijn bedje zo op zoeken.
@msc: dat had ik dus ook, maar een krappe 2 dagen, normaal ook maar 3 maar dan hen ik al vantevoren spotting, nu ook niet. Morgen is voor mij cd7, ik heb op cd10 de fm en had op cd5 uitgangsecho. Vandaag laatste Clomid, gebruik jij ook iets tijdens de behandeling? @all: goedemorgen!!!
Hallo dames, Ik kom me hier ook maar even melden. Heb deze week te horen gekregen dat we na 16 maanden proberen volgende cyclus gaan starten met IUI. De reden dat het IUI wordt, is dat ik een hele korte luteale fase heb en mijn lief geen topzaad (maar wel goed genoeg). Door de combi van IUI en extra hormonen (Puregon en Pregnyl) hopen ze dat het 't extra zetje is wat we nodig hebben. Bij de eerste was het in een paar maanden raak zonder poespas, maar dat was dus een toevalstreffer. Deze maand nog even 'au naturel' klussen en dan begin december starten met prikken. Ben heel benieuwd hoe het zal gaan. Moet zeggen dat het me wel wat rust geeft nu ik weet dat we hiermee gaan beginnen. Hoop dat ik niet heel veel IUI's nodig zal hebben, maar ja.........we zullen het moeten afwachten. Succes allemaal!
ff vraagje tussen door hoor, ga morgen uitgebreid reageren.. heb vorige week maandag pregnyl gehad, na een paar dagen begon mijn buik op te zetten.. maar die is nu 11 dagen na de pregnyl heb ik nog steeds een dikke buik... die pregnyl (1x 5.000 volgens mij) moet nu toch wel uitgewerkt zijn?
Hoi dames heb jullie een beetje verwaarloosd..sorry maar had het best wel druk gehad. volgens mij weer een paar nieuwe...welkom!! sterre geen idee ik heb nooit een opgezette buik gehad van de pregnyl mss ben je wel zwanger! wanneer kun je testen? volgensmij morgen of niet? spannend hoor!! word wel tijd dat er iemand van ons groepje zwanger raakt! ik had vandaag mijn eerste fm 15 mm rechts en een paar kleintjeswoensdag weer fm en denk donderdag de iui. de vierde alweer word best wel moeilijk om hoop te houden. Maar probeer toch positief te blijven. Hoe gaat het bij iedereen? we zijn niet zo goed in het lijstje bijhouden dus geen idee wie waar is in de cyclus!
Wat een rust hier.. iedereen van het weekend genoten? hip1983: Jou IUI ook weer inzicht, spannend hoor! dikke buik.. ik heb het even gegoogeld (lang leve internet) en er zijn meer vrouwen met een opgezette buik na pregnyl, het zegt niets.. Onswondertje: IUI-D.. heb het even opgezocht. Wist niet eens wat het was... Maar dat is natuurlijk heel wat anders dan een 'gewone' IUI (emotioneel gezien dan). justb: ook bijna weer fm! morgen toch? Mariska11: welkom! hopen dat het deze maand mag lukken en je geen IUI nodig hebt! woensdag zit ik 14 dagen na de IUI, heb geen test in huis.. de gyn gaf ons maar zo weinig kans met 200.000 zwemmers.. en ik voel helemaal niets bijzonders.. heb mezelf zo vaak gek lopen maken met een steekje links en een steekje rechts..pfff dat heb ik wel afgeleerd.. haha
@ sterre: nee heb vanmorgen FM meting gehad...2x 17mm Moet vanavond alweer pregnyl zetten en dan woensdag al IUI Is op dag 12 alweer, wel snel maar ik klaag niet
JustB: zo dat is alweer snel!! en op dag 12 al IUI! is jou cyclus altijd wat korter dan gemiddeld? Spannend hoor!!
Mijn cyclus is eigenlijk heel cliché! 27 à 28 dagen met eisprong op dag 13 of 14 en een luteale fase van 14 dagen. Heb wel ooit cyclus van 25 en 31 dgn gehad maar dat zijn extremen voor mij en is ook maar zelden gebeurd. Vind nu cd 12 ook wel vroeg maarja 2 eitjes ban 17mm, en volgens de gym waren ze vorige keer in 1 dag heel hard gegroeid dus vandaar denk ik...
Spannend hoor justB je hebt nu dus ook 2 follikels in eigen cyclus. Spannend hoor. Sterre tja het is een hele geschiedenis dus het gevoelige is er nu wel vanaf En ik zie wat voor prachtig zoontje ik heb