eerste iui!!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door hip1983, 7 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    salome spannend zeg je tempratuur ik ben gestopt met tempen zodra ik in het zh kwam door al die fm weet ik toch wanneer mijn ei is.
    ik zette het altijd in fertilityfriend das wel heel erg fijn moet ik zeggen. die link kun je dan ook onderin je handtekening plaatsen dan kunnen andere ook kijken hoe je temp verloopt.

2. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    hip zal ook voor je duimen.

Ik heb zelfs de 2e iui zaterdag gehad voor een brusje van ons ventje.
    Maar heb net zoiets als jij ( de vorige keer niet) het zal niet raak zijn idd als zelfbescherming.

3. zazu

zazu Actief lid

5 dec 2010
    402
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Mag ik met jullie meeschrijven? Ik heb vrijdag mijn 1e IUI!!

Vandaag FM gehad na Puregon te spuiten. Links een eitje van 17mm en rechts eentje van 14mm. Vanavond Pregnyl in het ziekenhuis en dan vrijdagochtend de IUI.

Denken jullie dat het eitje van 14mm ook nog meedoet?

We hebben gisteren voor het laatst geklust. Kunnen we nu beter niets meer doen tot vrijdag?

Ik duim voor ons allemaal :)

Liefs

4. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Zazu hebben ze ook bloed afgenomen om te kijken hoe je bloedwaarde qua eisprong uitzag?
    Beetje twijfelachtig of die van 14 mm gaat meedoen.
    Normaal moeten ze daarvoor minimaal 17 a 18 mm zijn.

5. salome

salome Lid

3 sep 2011
    82
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ons Wondertje,
    Ik las al ergens in het forum dat je van Brussel was, met name Jette. :) Ik woon in Eindhoven maar ben van het Leuvense :)

Vanaf dag 16 mocht ik testen of ik zwanger was. Wanneer er een bloedtest plaats vindt? Dat moet ik zelf nog zien te regelen... Ofwel bij de huisarts ofwel bel ik het ziekenhuis op. Daar heeft de fertiliteitsarts niets over gezegd. Maar ik wil me er momenteel niet druk over maken. We zien het wel.

6. zazu

zazu Actief lid

5 dec 2010
    402
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nee, ze hebben geen bloed afgenomen. Is dat nodig :(

Bij ons in het ziekenhuis moet je altijd overal zelf achteraan, zo irritant!! Als je niets zegt, laten ze je maanden doorsukkelen zonder resultaat.

Moet vanavond nog 1e keertje Puregon spuiten en tevens Pregnyl, ook al zo raar. Maar goed...zal wel geen kwaad kunnen?

Hoop stiekem dat daarom rechts ook nog wat kan groeien door die laatste keer Puregon. Zou dus nog 2 x 2mm (per dag) kunnen groeien...links heb ik namelijk een afwijking (eierstok ligt veel te hoog)

7. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Zazu het is niet persé nodig hoor.
    Meer normaal in Brussel dat dit gebeurd aangezien schijnbaar echo en bloed wat kan verschillen ( had ik deze maand)
    Meestal groeit het eitje minder snel na de pregnyl zetten daarom dat ik het zei.

Salome ik ben eigenlijk van Maastricht, wonen in lanaken ( bij Genk) maar ik ga naar Jette :p naar het zh.
    Ben daar supertevreden over!

8. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    salome mag je pas op 16 dpo testen? hoelang duurt je lf normaal? want anders ben je zowiezo toch al ongi als het niet raak is.

bij mij hebben ze niks gezegd trouwens over wanneer ik moet testen. maar 14 dpo is normaal en de testen van het kruidvat werken al vanaf 11 dpo.

een bloedtest op 15 dpo is ook best laat toch? dan werkt een gewone test ook al goed. bloedtest kun je vanaf 10 dpo doen toch?

9. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    hip ja het is gewoon het beleid van Brussel.
    Zij hebben zoiets als je een late innesteling ofzo hebt..
    We zijn zelf volgende week een midweek weg dus waarschijnlijk doe ik de 24e een thuistest.

10. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Zowiezo is de hoogte van het hcg en de stijging ( daarna nog 2 keer per week prikken) erg belangrijk voor Brussel.

11. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    zazu welkom! dat maakt niks dat je 2 spuiten moet die puregon is zodat de eitjes goed groeien en die pregnyl is er voor dat er zeker een eisprong plaatsvind. mss dat je ene eitje vrijdag toch nog grootgenoeg is. spannend!

ik heb nu ook geen bloed hoeven prikken wel toen ze mijn cyclus deden volgen op dag 3 en op 9 of 10 dpo prikten ze op progestoron voor te kijken of het een goede eisprong was geweest. maar nu bij de iui niets gedaan of gezegd.

salome je hoeft toch niet perse een bloedtest voor te kijken of je zwanger bent of wel? als de clearblue het zegt dan zal het wel goed zijn toch?

12. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    oww zazu ik zou trouwens niet meer klussen voor de iui.

ons wondertje bij ons doen ze ook gewoon in het weekend geloof ik de iui mocht dat nodig zijn.

ik hoop dat we over een paar weken met z'n alle over kunnen stappen naar het topic juni 2012 mama's!

13. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Dat zou wat moois zijn heh ;)

14. salome

salome Lid

3 sep 2011
    82
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voor wat staat lf? Ik kan het niet vinden in de lijst van afkortingen. Bloedtest of clearbleu maakt mij niet uit als die test maar positief is. Ik dacht alleen dat de bloedtest de ultieme bevestiging is van je zwangerschap en vastgelegd bij je huisarts of ziekenhuis. En het feit dat het dan vastgesteld en vastgelegd is in het dossier bij de huisarts dat gaat mij wel geruststellen.
    Ik heb normaal een cyclus van 28 dagen en dat verschilt af en toe en dat is vaak afhankelijk van stress.

15. salome

salome Lid

3 sep 2011
    82
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wens alle nieuwkomers veel succes met hun poging IUI!

16. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Salome het bevestigd de hcg waarde.
    En de evt stijging wat beter is te zien dan in de testen evt:)

LF luteale fase:) de fase na je ei tot je ongi:)

17. salome

salome Lid

3 sep 2011
    82
    0
    0
    NULL
    NULL
    En hopelijk kunnen we idd met zijn allen overspringen naar de topic juni 2012 mama's!

Dank je Ons Wondertje! Ik weet niet hoelang mijn lf duurt. Vorige cyclus was de eerste keer dat ik temperatuurde. Mijn Cyclus varieert van 28 dagen tot en met 31 dagen... Maar ik vind 16 dagen na de inseminatiedag wel een uitstekend moment om te testen en dan ben ik ook zeker van het resultaat. Moest ik morgen al testen dan ben ik nog niet zeker en dan maak mijzelf gek.

18. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Het is zowiezo een gekmakerij hihih de wachtweken:p

19. salome

salome Lid

3 sep 2011
    82
    0
    0
    NULL
    NULL
    :D Dat mag je wel schreeuwen Ons Wondertje!

20. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Hahahahaha

Deel Deze Pagina