Dag dames, Ik sta nog aan het randje voor de mmm, maar heb vandaag een echo en fm gehad bij de gyn om te kijken of er op het eerste zicht iets mis is bij mij... Vriendlief zijn zaadjes zijn van iets mindere kwaliteit en eind volgende week hebben we onze 1ste afspraak bij de fertiliteitsarts. Mijn baarmoederslijmvlies was 4.6mm en blijkbaar zag hij ook al wat beginnend vruchtbaar slijm... Er zat rechts 1 dominant follikel van 18-20mm... Alles zag er helemaal goed uit zei hij, 'mijn fabriek zou normaal zijn werk moeten doen'. Op bloedwaarden is het nog even afwachten, maar met wat hij zag, had hij wel het idee dat dit in orde zou zijn. Hij zei om het pas vanaf morgen geregeld gezellig te gaan maken... Maar kan ik dan niet te laat zijn? Nu is het ongeveer 2 dagen geleden dat we gemeenschap hadden, dus ons plan was om vanavond weer te proberen... Heb een ovulatietest gedaan en die is nog niet 'knal' maar wel duidelijk in stijgende lijn aan het gaan... Maar zou het niet kunnen dat mijn eitje eerder springt aangezien het toch al zo groot is? Als ik vanavond bijvoorbeeld een knaller heb, zou mijn eitje tegen morgenavond al gesprongen kunnen zijn... Vanaf welke grootte van follikel heb je normaal ongeveer een eisprong? Iemand een idee? Ben een beetje aan het twijfelen of we vandaag of pas morgen het weer gezellig zouden maken, wil natuurlijk geen kansen verspelen! De gyn zei ook dat elke dag rondom de eisprong eigenlijk geen kwaad kan, ook niet voor het zaad (en ook niet als het van wat mindere kwaliteit is). Wij waren eerder van het idee om de 2 dagen, om zo de zaadjes voldoende te laten ontwikkelen. Wat denken jullie? Ik zit nu op dag 11 en heb normaal idd rond dag 14 mijn eisprong, maar ik schrok dat er al zo'n grote follikel klaarzat... Dacht dat ze vanaf 20mm zouden kunnen gaan springen! Hopelijk kan iemand me wat meer info geven! Bedankt alvast!
Hoi! Wat spannend zeg! Vanaf 18mm zijn ze doorgaans rijp, maar ze kunnen met gemak springen bij bijvoorbeeld 25mm. Ze groeien 2mm per dag dus dat zou op zich wel aardig uitkomen met dag 14. Ik vind je baarmoederslijmvlies wel redelijk dun met 4,6, maar ik heb PCOS en gebruik hormonen dus wellicht is het dan anders. Maar beneden de 5 en liefst 6mm vinden ze het hier te dun. Als mijn follikels springrijp zijn (dus vanaf 18mm) is het hier rond de 8mm. Maar er zijn genoeg vrouwen die zwanger zijn geworden met een dun slijmvlies, dus geen paniek. Zeker niet als je gynaecoloog zegt dat het goed is! Ik denk dat je je om het juiste moment niet zo druk hoeft te maken. Om de dag klussen zou in principe voldoende moeten zijn, dan ligt er altijd wat klaar. Ik zou geen 2 dagen wachten. Mijn gynaecoloog zegt dat om de dag het beste is en langer dan dat kan zorgen voor verminderde kwaliteit. Dus ik zou vandaag doen, en dan overmorgen weer En zo ga je door tot je zeker weten je eisprong hebt gehad. Elke dag klussen is niet nodig zegt mijn gynaecoloog en kan zeker wel de zaadkwaliteit beïnvloeden!
Hi! Spannend inderdaad! Ik heb nu twee keer iui gehad en bij beide keren moest ik met een follikel van 15 a 16mm Pregnyl spuiten, waarna hij twee dgn erna springt. Dus rond de 20mm dan geloof ik zal ie zijn met eisprong. Maar dan is ie opgewekt, dat zal wellicht anders gaan dan als het eitje gewoon springt. Enneh....als jullie het vanavond gezellig wilden maken, dan doe je dat toch? Ik zou me niet al te veel laten beïnvloeden door zo'n advies, dan is de lol er al gauw af Ik zou om de 2 a 3 dgn vrijen en niet elke dag. Lijkt mij ook dat dat de kwaliteit wel beïnvloedt... Gek is dat toch he, al die verschillende meningen.. Succes met de onderzoeken en uitslagen!
Hé beiden, bedankt! Ik heb zelf ook altijd uitgegaan van om de dag hoor, dus dan doen we dat gewoon zo verder... Was eigenlijk vooral benieuwd vanaf wanneer zo'n follikel eigenlijk echt gaat springen, want daar ben ik helemaal nog niet in thuis... Zou dus inderdaad goed pas over 2-3 dagen kunnen zijn (ovulatietest knalde ook nog niet, misschien dat ik dat vanavond nog wel een check) Tja, wat het baarmoederslijmvlies betreft, hij zei dat het goed zat, maar misschien groeit dat de komende 3 dagen ook nog wat aan... dat hoop ik toch Misschien is het voor dag 11 wel goed, geen idee! Dacht ook wel dat het wat dikker moest zijn om 'goed' te zijn... We zullen het zien! Alvast bedankt voor de info!
wilde toch ook nog even reageren. Normaal gesproken kan een eitje springen vanaf 18-20mm. Althans dat is mij verteld door de arts... Bij mij maken ze ook altijd een schatting wanneer dat zal zijn, maar ze zitten er standaard 1 dag langs omdat mijn eitje blijkbaar toch net ietsje verder doorgroeit. Ik denk dat het bij iedereen verschillend is wanneer het eitje springt, maar ik zou er vanuit gaan dat ie nu al kán springen. Als je altijd vrij regelmatig bent en op dag 14 je eisprong hebt, dan zal dat nu ook wel. Voor de zekerheid zou ik het vanavond gezellig maken en dan gewoon om de dag. Dat is voldoende en niet te veel volgens mijn arts. Wat betreft dikte van slijm. Bij mij is die op dag 12 meestal rond de 5.5mm en dat groeit dan nog wel door... dus ga er vanuit dat bij jou (als het allemaal goed werkt) het nog wel even door groeit en klaar is voor een innesteling Veel plezier komende dagen in ieder geval
Bedankt Duna! We weten wat ons te wachten staat de komende dagen dan Wel fijn dat ik hier ook terecht kan met mijn vragen, zit zo een beetje tussen de 2 in op dit moment (mmm en spontaan zwanger worden).