Ik ben bij het MCk begonnen met IVF, en later overgegaan op ICSI. Ik vond de medewerkers en artsen allemaal erg vriendelijk. Vooral voor en na de punctie heb ik de zorg al heel prettig ervaren. Ik vind ze soms wel wat zakelijk. Misschien komt dat doordat het een particuliere kliniek is. Alles gaat er volgens een bepaad protocol en daar wordt (bijna) niet van afgeweken. Het schept wel duidelijkheidheid, dat wel. Maar je hoeft er niet aan te komen met andere ideeen over medicijnen, schema's etc. Wat ik wel jammer vond is dat ze je weining vertellen over kwaliteit van zaad en embry's etc. Het is gewoon goed of niet goed. Maar dit zijn mijn persoonlijk ervaringen hé. Misschien zijn er andere met andere ervaringen. Een groot pluspunt is overigens dat er weinig tot geen wachtlijsten zijn. Dat is de grootste reden dat wij voor het MCK hebben gekozen. Oja niet geheel onbelangrijk Zie mijn banner voor het resultaat. Succes in het traject!
Ga je hier heen ivm donor of een ivf/icsi traject, dat is wel een belangrijk verschil. Wij hebben hier ruim een jaar gelopen, uiteindelijk zonder behandeling daar ik ineens toch zwanger bleek na 6 jaar kinderloos te zijn geweest. Qua icsi heb ik ervaringen genoeg bij het umcu. Gr Simone
Ik heb een ICSI-behandeling bij het MCK ondergaan en ben erg te spreken over de kliniek. Toen wij vorig jaar belden, konden we al heel snel voor een intakegesprek en zodra we konden beginnen met de behandeling, planden ze me ook meteen in. (Mijn vriend is geopereerd, waarna we 3 maanden hebben moeten wachten vanwege zijn herstel) De medewerkers en artsen zijn heel vriendelijk en begripvol. Ook wordt er met je meegedacht. Het is wel zo dat ze zich aan bepaalde protocollen vasthouden, mijn arts zei dat dit een stukje 'bescherming' van de kliniek is. Maar als je zelf met ideeen komt, willen ze daar tot een bepaalde hoogte wel in meegaan. Toen ik niet goed genoeg op de hormonen reageerde en er bijna geen follikels groeiden, stonden we op het punt om de poging af te breken, maar ik vond het heel moeilijk om die beslissing te maken. Mijn arts regelde voor mijn gemoedsrust nog een echo en daar ben ik haar nog dankbaar voor, want toen bleek dat we toch door konden gaan, iets wat ze echt niet meer verwacht hadden. Ook ik heb de zorg rondom de punctie als zeer prettig ervaren. Zelfs de analist leefde met ons mee. Hij legde precies uit wat er met het zaad ging gebeuren en kwam al heel snel vertellen hoeveel het was en dat het goed genoeg was. Ook bij de terugplaatsing legde hij precies uit hoe of wat. Bij ons vertelde hij dat er 3 perfect uitziende emrbyo's waren, dus niet hoeveel cellig, maar wel dat ze van perfecte kwaliteit waren. Inmiddels ben ik 25 weken zwanger van zo'n perfect embryootje! Mijn eigen arts was tijdens de 1e echo op vakantie, maar heeft me later nog wel gebeld om me te feliciteren, nog iets wat ik zeer kon waarderen.