Vorige ronde heb ik voor het eerst utrogestan gebruikt. Wegens een weekend weg begon ik pas met mn ovu testen op cd 13 en toen had ik m al gemist... Normaal knalt hij op cd14. Wie heeft ook door utro eerder een eisprong gehad? Hoeveel eerder? Bedankt voor de reacties alvast!
Volgens mij heeft Utrogestan geen direct effect op je eisprong in de cyclus erna. Utrogestan is extra progesteron, wat ervoor zorgt dat je baarmoederslijmvlies tussen je eisprong/punctie en menstruatie in stand gehouden wordt. Het zorgt er niet voor dat er sneller een eicel gaat groeien. Hoe weet je zo zeker dat je de eisprong gemist hebt? Het komt namelijk vaker voor dat de cyclus na hormoongebruik juist wat langer is, omdat je lichaam wat in de war is. Dus ik zou eerder verwachten dat je eisprong nog moet komen in plaats van dat hij al geweest is.
Nou op cd 22 testte ik positief.. Dat zou bij n ei op cd 16 of later onmogelijk zijn lijkt me.. Op cd 13 had ik n redelijk donkere ovu en de dag erna bijna wit. Daarom mijn conclusie dat ik m net gemist had
Is je LF de vorige cyclus langer geworden dan normaal? Ik heb wel eens gehad dat ik met mijn eigenwijze lijf wel een langere LF kreeg dmv de utro maar ik vervolgens wel zoveel dagen eerder m'n ei had in m'n volgende cyclus. Net alsof m'n ei niet door had dat ik later ongesteld was geworden. Maar ik weet dat niet heel veel dames dit hebben...