Eerste IVF, starten eind juli

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Eefje80, 21 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eefje80

Eefje80 Lid

12 jan 2014
    96
    0
    0
    hey Dames,

Het onderwerp verklapt het al, ik start met mijn eerste IVF behandeling. Normaal start ik op 28 of 29 juli.

We zijn nu 2jr en 6mnd geleden begonnen aan onze kinderwens, na verschillende onderzoeken (bloed onderzoek, zaadond, HSG, hysteroscopie) en 4 IUI's zijn we nog niet zwanger en heeft men nog geen oorzaak gevonden.
    Ook heb ik een heel regelmatige cyclus en is er telkens een eisprong...

Ik heb heel veel schrik dat men tijdens de IVF toch iets gaat vinden waardoor ik niet zwanger kan worden.

Kan het bijvoorbeeld dat men toch geen eitjes uit de follikels halen (follikels zijn leeg)? of had men dat al kunnen zien?
    Zijn er nog andere oorzaken die men pas bij IVF kan ontdekken?

Wie start er ook eind juli of Augustus voor IVF? Dan kunnen we elkaar misschien ondersteunen?

Ik start met Menopur en gonapeptynol... weet echt niet wat ik mag verwachten, al hoop ik natuurlijk dat het eindelijk eens lukt...

Groetjes,
    Eefje

2. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Heel herkenbaar je verhaal. Ik heb 17 augustus de intake voor onze eerste ivf, geen idee wanneer we vervolgens gaan starten. Wij zijn ruim 3 jaar bezig met onze kinderwens. Ook bij ons is uit alle onderzoeken (zaad, bloed, echo's en HSG) niks naar voren gekomen. We hebben er inmiddels 6 mislukte hormoongestimuleerde (voor meer kans met meerdere eitjes) IUI's op zitten en zijn nu dus aangewezen op ivf. Het geeft een erg dubbel gevoel: van de ene kant blij omdat ivf meer kans geeft en aan de andere kant angst, want als dit ook niet lukt...

Fijn om te kletsen met meiden die in een vergelijkbare situatie zitten!

3. Skyfall

Skyfall Actief lid

6 sep 2013
    433
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi Eefje80

ik ga binnenkort ook starten met IVF. Ik heb 28 juli mijn uitgangsecho en moet dan ook gelijk de medicatie ophalen. Ik krijg synarel neusspray en hormooninjectie gonal-F. Hier mee beginnen op de 2e dag van mijn menstruatie. Deze verwacht ik ongeveer tussen 4-6 augustus. ik zit namelijk meestal rond de 26 tot 29 dagen. Dit gaat voor ons de eerste keer MMM worden. Hiervoor hebben we het zelf 2 jaar geprobeerd. Vriendlief heeft helaas slecht zaad, bij mij zit alles gelukkig wel goed. Nu hoop ik dat dat een beetje in z'n voordeel werkt en ik eind augustus een positieve zwangerschapstest in mijn handen mag houden. Wel vind ik het allemaal heel erg spannend.

Voor jou is het ondertussen ook al een lang traject waar jullie in zitten. Ik hoop zo voor jullie dat de IVF behandeling succes gaat hebben en jij binnenkort ook een mooie test in handen zult hebben.

gr. Skyfall

4. mizz

mizz Actief lid

15 nov 2012
    342
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend allemaal. Hier een beetje hetzelfde schuitje. Niks gevonden en 4 mislukte IUI's. Ik heb morgen een gesprek over vervolg en dan ga ik aankaarten dat ik naar een ander ziekenhuis wil.

5. flower78

flower78 Bekend lid

12 feb 2014
    540
    9
    18
    Zeer herkenbaar verhaal: 4 jaar kinderwens, allebei gezond en 6 mislukte IUIs...mijn menstruatie wil maar niet doorzetten anders was ik al begonnen met de pil en dan decapeptyl...heb al bijna 1 week roze afscheiding, altijd voorteken van menstruatie...als alles goed gaat eind aug heb ik mijn eerste ivf en dat vind ik hartstikke spannend...ik zit bij vumc...en jullie?

6. flower78

flower78 Bekend lid

12 feb 2014
    540
    9
    18
    Hier menstruatie doorgezet..vrijdag begin ik met primolut..zondag met decapepty..

7. mizz

mizz Actief lid

15 nov 2012
    342
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het zo frustrerend dat er niks gevonden is! Flower78 ik ga ook naar het vumc. Moest je lang wachten na je mislukte iui om te beginnen met ivf?

8. flower78

flower78 Bekend lid

12 feb 2014
    540
    9
    18
    Jaaaa het is heel erg frustrerend...hopelijk helpt het ivf..ik doe alles bij een ander zh (incl punctie) alleen tp bij VU..dus gelukkig geen wachttijd gehad!

9. Loves

Loves Actief lid

19 jan 2009
    147
    0
    16
    brabant
    Hier ook zwanger geraakt dmv IVF, tweede poging is gelukt met 1 eitje teruggeplaatst. (tweeling geworden:D, inmiddels 17 maanden)
    Ik moet zeggen dat ik het IVF traject best heftig vond, luister goed naar je lichaam en neem echt rust als het even teveel wordt. Heb ook 6 IUI gehad maar zonder resultaat. Hopelijk mogen jullie net als ons snel gaan genieten van een (of twee) kleine wondertjes.
    Dikke knuffel

10. flower78

flower78 Bekend lid

12 feb 2014
    540
    9
    18
    Loves: o wat leuk om dit te horen..zelfs een tweeling..ik wil het ook graag..hihi...dit soort verhalen doen mij goed..

11. Skyfall

Skyfall Actief lid

6 sep 2013
    433
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zit in het SFG en EMC in Rotterdam. Leuk om te leen dat het zo snel raak was bij ivf. Ik vind het zelf ook nog behoorlijk spannend. Ben echt benieuwd hoe en wat volgende week.

12. Eefje80

Eefje80 Lid

12 jan 2014
    96
    0
    0
    Hey Dames,

bedankt voor de reacties, en sorry dat ik nog niet heb gereageerd... ik ga in België, in Aalst doe ik de echo's en de punctie en zo gebeurt in het Jan Palfijn, ben echt benieuwd!! en hoop natuurlijk dat het deze keer lukt... ik vraag me af "of ermee bezig zijn" minder effect heeft bij IVF. Ik geloof namelijk dat dit wel degelijk een negatieve invloed heeft bij natuurlijk of bij IUI maar wat bij IVF? Is stress en "ermee bezig zijn " dan nog steeds negatief?

Ik ben gewoon een opgejaagd type en ben er heel veel mee bezig... zijn er dames die dit herkennen en waarbij het bij IVF toch gelukt is?

in mijn omgeving wordt echt iedereen zwanger, het lijkt wel alsof het een besmettelijk iets is, behalve bij mij... ik ben het eigenlijk wel beu om tegen iedereen happy te doen, kadootjes te kopen, ... en dan denk ik heel vaak: wanneer is het eens aan mij???

ik wens iedereen heeeeeeeel veel succes en laten we elkaar op de hoogte houden...

(stiekem hoop ik dat het wonder boven wonder toch natuurlijk is gelukt deze maand)
    Grtzzz

13. Eefje80

Eefje80 Lid

12 jan 2014
    96
    0
    0
    Hey Iedereen,

Even een korte update: vandaag zijn mijn NOD doorgekomen... Het is nu zeker: we starten met IVF.

Vandaag is er bloed genomen en morgen weet ik of ik mag starten.

Wie start er nog?

Groetjes,
    e

14. flower78

flower78 Bekend lid

12 feb 2014
    540
    9
    18
    Eefje: heel veel succes..update van mijn kant: inmiddels begonnen met primolut en decapeptyl..nog een paar lange weken..

15. Eefje80

Eefje80 Lid

12 jan 2014
    96
    0
    0
    Flower78, ook heel veel succes!!
    Laat ons hopen dat we over een maand beide heel gelukkig mogen zijn!!

Ik ben gestart met Menopur en gonapeptyl...
    Ik hou je op de hoogte...

16. Chiaraa

Chiaraa Fanatiek lid

27 apr 2008
    1.561
    1
    0
    Na 7 IUI's zijn wij voor IVF naar het EMC gegaan. Ik heb begin mei de eerste punctie gehad en daarop volgend een terugplaatsing. Uit de punctie zijn 12 follikels gekomen waarvan er 8 bevrucht zijn en dus 1 teruggeplaatst.

Een beetje teleurstellend vonden wij dat er van deze 8 maar 2 ingevroren konden worden.
    Inmiddels pril zwanger van de tweede cryo!

Mochten er vragen zijn over het traject, laat maar weten!

17. Eefje80

Eefje80 Lid

12 jan 2014
    96
    0
    0
    Hey Charaa,
    Proficiat met je zwangerschap!! het is dus gelukt bij de terugplaatsing van de 2de ingevroren?
    Was er een verschil met de andere terugplaatsingen? Was je er minder mee bezig? Was de kwaliteit beter?
    Wat is de reden dat jullie met IVF zijn gestart?

Hey Skyfall, ondertussen ook gestart?

18. Eefje80

Eefje80 Lid

12 jan 2014
    96
    0
    0
    hey iedereen,
    Deze morgen (dag 7), eerste follikelmeting gehad... pfff en niet zo goed nieuws:
    er zijn maar 3 follikels, en er is een zwart vlekje te zien, wat duidt op vocht en er is geen goede baarmoederslijmvlies opbouw, terwijl dit altijd zo goed ging tijdens de IUI's. Het vocht is ook nooit eerder gezien.

Ik moet nu in totaal 4 menopur ampullen nemen ipv 3 (2 's morgens en 2 's avonds) in de hoop dat er nog follikels bijkomen.

Kan dat nog?
    Donderdag (dag 12) moet ik teruggaan voor een nieuwe echo...

kan iemand me hoop geven? Is het realistisch dat er nog follikels bijkomen?
    en wat betekent dat vocht?
    Kan een IVF doorgaan met maar 3 follikels?

echt, ik zie het echt niet meer zo goed zitten....

groetjes

19. flower78

flower78 Bekend lid

12 feb 2014
    540
    9
    18
    Eefje geen ervaring...hopelijk komen er nog meer folikells bij en dat het ivf gewoon goed doorgaat...heel veel succes

Vandaag de laatste Primoluts en vanaf morgen de menstruatie afwachten die hopelijk snel komt!

Chiara wat goed dat het bij jullie eindelijk gelukt is..wens je een prettige zwangerschap en over een paar maanden een mooie baby...waren jullie ook onbegrepen onvruchtbaar?

Andere dames ook veel succes met het traject

20. Eefje80

Eefje80 Lid

12 jan 2014
    96
    0
    0
    Niemand ervaring met vocht in de baarmoeder??

Flower78, heel veel succes!! Wat doet primoluts juist?

Deel Deze Pagina