Decapetyl luchtbel verwijderen?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Lien26, 13 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lien26

Lien26 Actief lid

5 jul 2011
    355
    0
    0
    Ik heb net mijn eerste decapetyl injectie gespoten, maar nu twijfel ik of ik de luchtbel moest verwijderen.
    Weten jullie dit?
    En het dopje zit zo ontzettend strak erop, dat er al iets vloeistof uit ging. Hebben jullie dit ook?

2. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    Bij mij werd gezegd de luchtbel te verwijderen.
    Ik had nooit dat er al vloeistof uit ging met verwijderen van t dopje.

3. Moess

Moess Niet meer actief

Ik moest de lucht er in laten zitten. Wel zorgen dat ie tegen het zwarte stampertje zit als je spuit. En ik had ook regematog een klein drupje eruit als ik de dop eraf haalde

4. Help85

Help85 Fanatiek lid

23 feb 2015
    2.005
    1
    36
    Ik heb ook altijd dat er een drupje uit komt bij verwijderen dop en idd lucht verwijderen voordat je prikt. Ik heb donderdag nog prikinstructie gehad en daar werd het expliciet gezegd. Staat overigens ook in de info boekjes. Maar zal denk ik niet heel veel kwaad doen als je het niet doe

5. Lien26

Lien26 Actief lid

5 jul 2011
    355
    0
    0
    Staat inderdaad in de boekjes, maar de bemfola die ik straks moet spuiten, moet ik de luchtbel niet verwijderen. Terwijl in het boekje staat dat dat wel moet.
    Erg verwarrend.
    Ik ga morgen gelijk bellen.

6. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Google maar eens op lucht in je spuit en dan inprikken. Is gewoon dodelijk, geen idee of het met 1 luchtbel al zo is, maar ik zou hem er dus wel uit proberen te krijgen.

7. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Even inbreken hoor, zodat mensen niet beginnen panikeren ;): dit is enkel als je in je aders spuit! Normaalgezien nooit bij injecties die jezelf zet :)

8. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Oke thnx! Ik heb duidelijk te weinig kennis! Ik kreeg t te horen met prikken maar was voor n ander doel en waarschijnlijk wel in m'n aderen. Dus sorry haha!

9. Help85

Help85 Fanatiek lid

23 feb 2015
    2.005
    1
    36
    Ja idd pas als je in de aders prikt of te grote hoeveelheid lucht belletjes.

Even ander vraagje hoeveel tijd speling heb je met tijd. Weet dat het om een vast tijdstip moet zijn, maar soms komt dat niet helemaal lekker uit.

10. ingri

ingri Actief lid

15 jan 2012
    108
    49
    28
    Bij de pregnyl moest de luchtbel eruit maar ik heb te horen gekregen dat bij de Decapetyl de luchtbel erin moest blijven zitten. Dit komt omdat dit "voorverpakte" injecties zijn en de andere niet.

Maar ik heb al een tijdje door dat elke ziekenhuis anders is.

11. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

31 jul 2013
    3.477
    1.140
    113
    Almere
    Ik haal de luchtbel er altijd uit.. Of het nou wel of niet moet ik verlies amper vloeistof en t is al 4 pogingen goed gegaan ;)

Deel Deze Pagina