Eerste IVF, starten eind juli

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Eefje80, 21 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Skyfall

Skyfall Actief lid

6 sep 2013
    433
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jonge vrouw, gisteren testen is nog verlate vroeg joh, voor jouw kan het nog alle kanten op, aangezien donderdag pas je test dag is.

Flower, nee meid.... Hoop zo dat het een innestelingsnloeding is. Op hoeveel dpo zit je nu??

Llena wat apart bij jou. Heb je al contact gehad met de gynaecoloog??

2. flower78

flower78 Bekend lid

12 feb 2014
    540
    9
    18
    Lena: da's raar! Bel idd even met je gyn...hopelijk is het onschuldig maar toch voor alle zekerheid..ik zou heel graag willen geloven dat het een innestellingsbloed is maar dat denk ik niet. Mijn laatste IUI heb ik ook utrogestan gebruikt en toch door die bollen heen ongesteld geworden..schijnt dat het niet bij iedereen tegenhoudt...

Jonge vrouw: ik denk ook dat zo te vroeg is geweest..geen bloed is nog goed nieuws...dus keep hope en doe nog een test als je wilt...of wachten tot do...hopelijk hopelijk hopelijk ben je dan wel gewoon zwanger

Skyfall: zit 11 dgn na tp..dus het lijkt mij onwaarschijnlijk dat het vd innesteling is..toch?

3. Skyfall

Skyfall Actief lid

6 sep 2013
    433
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb je er al een testje tegen aan gegooid flower?

4. flower78

flower78 Bekend lid

12 feb 2014
    540
    9
    18
    Yep en die was negatief..

5. Jonge vrouw

17 feb 2015
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jullie hebben wel gelijk, maar ik durf niet meer te testen. Bang voor dat ene streepje.... Het is zo definitief! Ik haat dit! grrr..... Het ergste van de hele behandeling.

6. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Pfff die 10 dagen na de terugplaatsing zijn de hel! Je hebt zoveel hoop, nog meer dan anders, omdat je van IVF zoveel verwacht!
    Wij moeten 10 dagen na een terugplaatsing een bloedtest laten doen, ook als we ongesteld lijken te zijn... Misschien willen ze zien of je HCG volledig op nul staat of toch hoger is, maar dat het misloopt? Je kan als je nu bloedverlies hebt beter zo snel mogelijk een bloedtest laten doen, als je enkele dagen wacht, kunnen ze geen HCG meer aantreffen als het echt mis zou gelopen zijn. Wil je weten of het de goede kant op ging (en er dus een beetje HCG is je bloed kan worden gemeten - te weinig om een positieve thuistest te hebben) of weet je dat liever niet? Wij zijn verplicht een bloedtest te laten doen, exact op 10 dagen na terugplaatsing.
    Vraag anders even om een bloedtest? Dan weet je ook of het bloedverlies echt wel je menstruatie is. Er zijn vrouwen die aan het begin van de zwangerschap ook bloedverlies hebben en volgens ons ziekenhuis is een thuistest pas later positief dan een bloedtest. Er zijn in het verleden al vrouwen geweest die een negatieve urinetest hadden thuis en toch uit de bloedtest op 10 dagen na tp zwanger bleken te zijn...

Dikke knuffel en geef de moed nooit op! Blijf vechten voor dat speciale moment! Voor je baby'tje!!!! ALS dit niet zou gelukt zijn, op naar een volgende kans! Meestal doen ze vanaf de 3e poging wat extra: 2 embryo's terugplaatsing en het omhulsel rond de eicel al wat helpen openen, zodat deze beter bevrucht kan worden of beter kan innestelen ofzoiets. Ze hebben het bij ons uitgelegd, maar ik weet het niet precies meer . Ik heb alleen onthouden dat ze vanaf poging 3 dus meer doen en je dus ook meer kan hebt! Dan denk ik wel eens: waarom kan dat niet meteen??

7. flower78

flower78 Bekend lid

12 feb 2014
    540
    9
    18
    Jonge vrouw: het is ook heel erg grrr...maar wie weet: misschien do gewoon een positieve bloedtest...ik geloof er heilig in dat zondag te vroeg was...en ga gewoon stug door met het duimen voor je...

8. flower78

flower78 Bekend lid

12 feb 2014
    540
    9
    18
    Ik heb er eerlijk niet om gevraagd om bijv morgen te mogen testen..want de dame aan de telefoon zei dat ik het beste tot do moet wachten...hm...misschien moest ik dat vragen...het kwam gewoon niet in mij op!

9. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Ooh Flower, jij hebt de hoop precies echt opgegeven voor deze poging. (november eerste ICSI, zie ik staan...) Ook stom dat je zoveel tijd ertussen hebt he! Bij ons gaat dat ook zo zijn, als de eerste poging mislukt.

10. Jonge vrouw

17 feb 2015
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel Flower! Ik hoop dat je duimen helpt! ;)
    Lena Mill in Nederland krijg je maar 3 IVF / ICSI pogingen.

Ik ga voor volgende ronde als het mag, voor het korte schema en ik ga voor 2 terugplaatsingen. (ik ben inmiddels 38 en dan krijg je dat vergoed van de verzekering)

Maar ik krijg géén bloedtest! Waarom niet ? Waarom is zo'n test noodzakelijk? Krijgt iedereen normaal in een ziekenhuis of zo een bloedtest? Ik ben bij vruchtbaarheidskliniek Geertgen.

Flower waarom moet je zo lang wachten op poging 2?

11. flower78

flower78 Bekend lid

12 feb 2014
    540
    9
    18
    Lena: ja ik heb de hoop opgegeven...ik verheug mij nu meer met het idee van icsi...die pauze heb ik zelf er ingelast! Eind sep gaan we op vakantie en daarna even bijkomen van al die mislukte IUIs en deze poging...en in Nov met icsi beginnen..heb je je gyn gebeld over die bloeding? Of is die gestopt nu?

Jonge vrouw: ik ga ook voor twee terugplaatsingen! Word morgen 37...ik dacht dat in NL alle zh en klinieken met bloedtest werken...stom dat het niet zo is! Kun je dat niet vragen?

12. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Ik weet niet hoe ze te werk gaan in Nederland. Hier in België willen ze ongelooflijk veel info uit je bloedgegevens halen, dus voortdurend prikken is het hier... Ik ben het al gewoon ondertussen. Vroeger was ik bang van bloed prikken en nu is het al niks meer voor mij. Ik ben 29 jaar en krijg pas 2 terugplaatsingen vanaf de derde poging IVF of ICSI. Zo staat het in de documenten die we moesten handtekenen. Dat doen ze om het risico op meerlingzwangerschap te beperken... Soms denk ik 'risico?'. Oké ik weet wel dat een meerlingzwangerschap heel goed moet opgevolgd worden en dat er meer risico's zijn voor moeder en kinderen, maar er zijn toch al heel veel gezonde tweelingen geboren via IVF. Ik zou het niet erg vinden. Natuurlijk liefst 1 kindje tegelijk (is al zwaar genoeg denk ik), maar een tweeling lijkt me ook wel leuk. Dan is de kinderwens ineens volledig vervuld. Wij willen namelijk graag 2 kindjes.
    Veel succes in je verdere behandelingen. Het zal wel eens lukken hoor! Hoeveel jaar probeer je al zwanger te worden in totaal, Flower?

13. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    In verband met mijn bloeding: het bruine wordt stilaan donkerrood, maar morgen moet ik mijn laatste anticonceptiepil slikken en dan mag de bloeding volop doorkomen. De vroedvrouw van het fertiliteitscentrum zei dat het niet erg is en dat ik gewoon mag doordoen zoals gepland staat op mijn behandelplan.

14. flower78

flower78 Bekend lid

12 feb 2014
    540
    9
    18
    Ik vind het ook niet erg als we een tweeling mogen krijgen! Alhoewel mijn gyn legde mij uit dat de kans op een mk in latere weken van zwangerschap nog groot is...dat is dus volgens haar dus wel een risico die je niet graag wilt nemen..maar deze keer gezien ik niet makkelijk zwanger word, haar vragen of ik twee tp mag hebben...althans als we straks genoeg embryo's hebben...

Ok...gelukkig dat die bloeding niets raars is...

Hier: sinds gisterenmiddag geen druppel bloed gesignaleerd maar veel lagerugpijn en bovenbeenpijn...I hate utrogestan alleen ik blijf die ku* bolletjes opsteken...tot morgen...hm..

15. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Flower: dat is juist goed denk ik, dat je bloeding is gestopt! Misschien was het dan toch een innesteling? Kan je niet vrijdag nog eens een testje doen ofzo? Bloed prikken kan echt niet? Je zou er wel wijzer uit worden en je hebt meteen duidelijkheid dan...

16. flower78

flower78 Bekend lid

12 feb 2014
    540
    9
    18
    Lena: ik moet morgen sowieso een bloedtest doen...

17. Skyfall

Skyfall Actief lid

6 sep 2013
    433
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend flower. Misschien idd toch een innestellingsbloeding. Oohh, ik hoop het zo voor je.

18. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Even iets wat ik me afvraag: Als je zwanger wordt via IVF, welke dag tel je dan als dag 1 van je zwangerschap (om eventueel te kunnen berekenen hoe ver je bent)? Is dat de dag waarop je begint te spuiten? Of tel je de dag van de pick-up pas als dag 1?

19. Skyfall

Skyfall Actief lid

6 sep 2013
    433
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gewoon zoals bij een echte zeangerschap. De eerste dag van je menstruatie gewoon pakken. Want ik ben dag 2 van mijn menstruatie begonnen met spuiten. Heb na 3 weken de punctie gehad ( eisprong + bevruchting ) en daarna de innestelling. Dus je komt op het zelfde neer als een normale zwangerschap. :)

20. Jonge vrouw

17 feb 2015
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou Flower, gelukkig heb je dan toch morgen die bloedtest! Wie weet krijg je dan alsnog een leuk verjaardagscadeautje?
    Alvast gefeliciteerd en een fijne vakantie!

Deel Deze Pagina