Eerste IVF, starten eind juli

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Eefje80, 21 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Ik mag na mijn regels terug de pil beginnen pakken en helemaal herbeginnen. Vandaag was de pick up een groot fiasco! Eerst lukte het maar niet om een infuus te steken, waardoor er twee aders zijn gesprongen. Daarna bleek te pick-up te laat te zijn en zou ik bij de 1 op 100 vrouwen horen waarbij de Pregnyl te vroeg zijn werk doet. Ze hebben nog net 1 eicel kunnen opvangen, de rest sprong allemaal tegelijk terwijl ze met de eerste follikel bezig waren, dus ze waren te laat. Die ene eicel gaan ze nu proberen te bevruchten met ICSI, maar ik heb er een heel rot gevoel bij en ze hebben mijn nieuwe voorschriften voor de volgende poging al verstuurd vandaag. Dus de arts gelooft er zelf niet in. Ik begin half oktober dus terug met die rotpil en daarna weer de puregon en de neusspray. Volgende poging zal wel in november zijn! Ja... en dan dacht ik dat IVF de oplossing zou zijn! Waaarschijnlijk zijn door de pregnyl ook al de inseminaties verkeerd getimed geweest. Mogelijk is dit de verklaring waarom het nog nooit is gelukt. Mijn man zijn zaadjes waren goed. Ik vind het zooo erg he, dat er 9 eicellen gewoon weg zijn waar we niks mee hebben kunnen proberen! Al die medicatie voor niks, die stomme infuus voor niks, die pijn voor niks. Het was geen lachertje hoor! En dan kom ik thuis en werkt mijn gsm niet meer. Mijn man is een nieuwe gaan kopen, want anders kunnen ze me morgenvoormiddag nog niet meer bereiken om de info over dat ene eicellteje mee te delen... Een goede raad: zet niet al je hoop op IVF. Dat ga ik ook niet meer doen!!!

2. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Sommigen gooien altijd 6, anderen gooien altijd 1. Ik hoor bij die tweede groep! Ik wou dat ik zelf nooit was geboren, dan moest ik dit allemaal niet meemaken!

3. Lady88

Lady88 Actief lid

19 jan 2015
    106
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden. Druk druk druk, heb ik weer even wat te lezen!

Ik had afgelopen vrijdag mijn gesprek bij ferti, zou dan ergens deze week mogen beginnen. Mocht ik gewoon vrijdag al beginnen met prikken.

In het ziekenhuis knalde ik m er gewoon heel stoer in, maar zaterdag vond ik het thuis toch wel even tegenvallen. Moet het gewoon gelijk doen ben ik wel achter nu, als ik te lang wacht lukt het helemaal niet meer! Vandaag ging het een stuk beter... Mijn man kan zich ook zo vreselijk schuldig voelen omdat de oorzaak bij hem ligt en wij het allemaal moeten ondergaan.

Positief blijven. Nog een maandje ongeveer en dan mijn eerste terugplaatsing!

Hebben jullie veel last gehad van bijwerkingen van decapeptyl?

4. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Op die ene eicel is ICSI uitgevoerd, maar geen bevruchting. De eicel was wel rijp... Ik rot ervan! Gaat het ooit lukken?

5. flower78

flower78 Bekend lid

12 feb 2014
    540
    9
    18
    Hallo allemaal, afgelopen weken ben ik heel druk geweest met de voorbereidingen voor onze vakantie en ik zit nu in het vliegveld van Dublin te wachten op onze vlucht naar mooie San Francisco...

Lena o Lena..meid..wat balen...heel erg en rot is dat...hoe vervelend het voor je geweest kon zijn dat ze maar 1 follikel konden prikken...maar geef de moed niet op...na het tegenbericht over geen bevruchtingen van mijn 13 eicellen heb ik mij ook heel rot gevoeld...maar we mogen de hoop niet opgeven...gelukkig bestaat icsi nog en wie weet word je daarme zwanger...ik heb inmiddels mijn medicijnen opgehaald en ga in mijn vakantie lekker beginnen met de pil...dus we go for it!!! Meid...keep the hope...hopelijk wordt onze geduld ooit beloond.

Alle andere dames ook heel veel succes..

6. Skyfall

Skyfall Actief lid

6 sep 2013
    433
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden, jeetje Llena wat ben ik hier kapot van zeg. Had het jullie ook zo gegund, echt waar meid. Kan wel janken voor jullie. Maar lieverd, laat je niet uit het veld slaan he. Probeer sterk te blijven. Hoe rot het ook klinkt, want je zal vast denken " zij makkelijk praten met haar lucky shot " ik vind het dan ook rot om te reageren op jou bericht omdat ik niet weet hoe jij je nu voelt. Maar ik hoop je hier in toch de kracht te kunnen geven om door te gaan en is het bij jou 2 maal scheepsrecht. Duimen draaien weer voor je lieverd x

7. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Hallo dames,

Ik heb in het begin van dit topic een reactie geplaatst, maar ons traject liet wat langer op zich wachten, vandaar dat ik nu pas weer reageer (heb wel even bijgelezen, wat us er bij jullie al veel gebeurd in de tussentijd, zowel positief als negatief)...
    Afgelopen donderdag gestart met het spuiten van 150 eenheden Gonal-f, voel me sinds vrijdag niet fit (hoofdpijn, misselijk, wrinig eetlust en sinds gisterochtend diarree). Het ziekenhuis geeft aan dat dit zelden als bijwerking van de gonal-f gezien wordt. Het is dus niet duidelijk of het daarvan komt of dat ik gewoon wat onder de leden heb (of spanning rondom het hele traject).
    Gisteren daarnaast gestart met Cetrotide en vanochtend de eerste fm gehad met een toch wel zeer teleurstellend resultaat: Rechts zijn er 5 follikels te zien, waarvan 3 grotere (13mm) en 2 kleinere (10mm), dat is op zich wel oké, maar links gebeurt helemaal niks, hij was niet in beeld te krijgen (ondanks veel duwen op mijn buik en ook nog een buikecho), wat waarschijnlijk betekent dat daar niks groeit... pfff... ik moet dezelfde dosering blijven spuiten en donderdag terugkomen. Als het meezit, is er dan links wel wat te zien en zijn rechts in ieder geval die 5 follikels goed doorgegroeid. Als het tegenzit zijn er deze ronde maar 3 follikels die meedoen...Ik baal echt enorm, al die moeite voor bijna niks....

8. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Nu voel ik me echt helemaal een mislukkeling. Ik ging via google zoeken naar 'pick-up te laat, eicellen weg' en ik vond NIKS. Ben ik nu echt de enige die zoiets al ooit heeft meegemaakt? Ik zit vandaag in een hele diepe put. Mijn man zei dat hij perfect verder kan zonder kinderen, maar ik kan dat niet. Ik denk al in de richting van: met een andere man matcht het misschien wel en hebben we wel een baby? Zou het niet kunnen dat de eicel van een bepaalde vrouw en de zaadcel van een man gewoon niet samen kunnen gebracht worden?

9. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    En ik kan me zelfs ook niet meer voorstellen dat hier ooit een kindje gaat komen. Ik zie het niet. Pfff wat nu?

10. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Wanneer hebben jullie een volgende poging, dames? Ik pas tegen eind november... Het wachten duurt zoooo lang.

11. Jetski

Jetski Lid

24 mrt 2014
    98
    36
    18
    NULL
    Zuid-Holland
    Ik ben vooral een lezer en schrijf zelf weinig, wil toch even reageren op de post van LenaMill.
    Je bent niet de enige bij wie de eitjes vroegtijdig gesprongen zijn. Eind juli zou ik mijn eerste punctie krijgen voor ICSI, ze keek naar de eitjes, zegt tegen verpleegkundige dat ze de morfine mag toedienen, kijkt nog een keer. Weg eitjes, gesprongen toen ik daar lag. Punctie is toen ook afgebroken zodat ik wel mijn drie 'kansen' zou behouden. (als ze punctie toch door zou zetten kon ze niet met zekerheid zeggen of die 1 of 2 eitjes die nog niet gesprongen waren goed genoeg waren met icsi, daarom afgebroken)
    Zoals ik heb vernomen gebeurd het 1 a 2 keer per jaar bij het MCK waar ik zit, degene die de punctie uitvoerde had het zelf nog nooit meegemaakt, pech dus.
    2 weken later begon mijn menstruatie en mocht ik gelijk weer beginnen met prikken van de decapeptyl, punctie is inmiddels 6 weken geleden, de ovitrelle heb ik een uur later moeten spuiten dit keer om de kans op vroegtijdig springen te verkleinen. (voor de zekerheid, kans dat nog keer zou gebeuren was klein volgens hun)
    Ik weet hoe je je voelt, het is ronduit kut, het is alleen gewoon vette pech waar je zelf geen invloed op hebt. Ik ben er ook wel even down van geweest, door de punctie komt de droom weer even dichterbij. Als die eitjes dan eerder springen is die hoop, die droom weer even in duigen.
    Heb hoop en blijf dromen van een hummeltje van jullie zelf, de volgende keer gaat het vast goed.

Mijn punctie is de 2e keer goed gegaan en zijn er 14 eitjes aangeprikt, waarvan 10 geschikt voor icsi, uiteindelijk 3 goed gedeeld, 1 teruggeplaatst en 1 goed genoeg om in te vriezen.
    Terugplaatsing is goed gegaan en wij hebben afgelopen vrijdag het hartje mogen zien kloppen.
    Hopelijk is dit jou, en alle anderen ook snel gegund.

12. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    @ Jetski: DANK U WEL voor uw berichtje! Het doet me zo'n deugd dat ik niet de enige ben die dit heeft meegemaakt en het is fijn te lezen dat het de tweede poging wel goed is gegaan! Proficiat met je zwangerschap!! Ik vind het erg jammer dat ze bij mij de punctie hebben laten doorgaan voor 1 eicel, die niet eens bevrucht is geraakt. Nu ben ik 1 poging gewoon kwijt. Gelukkig ben ik van België en heb ik er 6! Als ik nu in Nederland woonde, had ik nog maar 2 pogingen over! Ik hoop ook dat het de volgende keer wel goed zal gaan! Ik moet volgende keer mijn Pregnyl zelfs 2 uur vroeger zetten! Nogmaals bedankt voor uw berichtje! Tot nog eens!

13. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Zo, weer thuis na de punctie. Het is me echt meegevallen, de verdoving was zo gezet en het aanprikken heeft totaal nog geen 2 minuutjes geduurd. Dit is bij een aantal follikels wel wat pijnlijk, maar goed te doen. En ze hebben 6 eicellen gevonden! Ik ben superblij! Een 100% score (er bleken toch 6 follikels te zitten rechts)! :)
    Het zaad was ook goed, dus nu maar hopen dat er mooie embryo's tot ontwikkeling komen... donderdagochtend horen we hier meer over, en als het goed is hebben we donderdagmiddag de terugplaatsing. Nu lekker thuis met een kruik op mijn buik op de bank en me laten verwennen door manlief!

14. Jetski

Jetski Lid

24 mrt 2014
    98
    36
    18
    NULL
    Zuid-Holland
    Alsjeblieft, dat is ook de reden waarom ik er toch even op wilde reageren.
    Waarschijnlijk omdat jij zes pogingen hebt dat ze het toch door hebben laten gaan, je hebt er uiteindelijk maar 1 nodig. Ik weet het niet, ze hadden het beter af kunnen breken, helemaal achteraf kijkend. Ik mocht gelijk door de volgende maand omdat ik uiteindelijk geen punctie heb gekregen, jij moet nu een maand wachten omdat ze wel de punctie door hebben laten gaan.
    Als je weer gaat beginnen met prikken wordt het minder, dan leef je weer toe naar de volgende punctie en ga je weer vooruit. Maar ik denk dat dat met elke poging zo is, ook met pogingen die wel goed bevrucht en gedeeld zijn maar niet ingenesteld hebben. Weet niet of dat gevoel hetzelfde is, gelukkig hebben wij maar 1 terugplaatsing nodig gehad (als alles goed blijft gaan).
    Ik heb bewondering voor alle vrouwen die al meerdere pogingen achter de rug hebben, na de punctie en in de wachtweken merkte ik pas hoeveel impact het gehad heeft en hoe erg ik tegen een eventuele volgende poging/punctie op zag.
    Bedankt, voelt nog erg onwerkelijk en kan er nog niet echt van genieten. Nog erg bang dat het toch misgaat en het hele circus weer opnieuw gaat beginnen.
    Ik ga voor jou en alle andere dames duimen.

15. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    @Jetski: Ik heb je berichtje laten lezen aan mijn man! Dit was echt wat hij nodig had om er weer in te geloven! Hij zat in een hele diepe put! Dus nog eens DANK JE WEL!!! We trekken ons nu op aan jou positied berichtje en geloven weer in de volgende poging!
    Ik moet als mijn regels doorkomen, meteen met de anticonceptiepil starten en dan neusspray en daarna pas weer Puregon prikken. Ze leggen mijn cyclus altijd eerst plat, net voor een gestimuleerde cyclus. Wij hadden wat schrik dat 2 uur later Pregnyl spuiten de volgende keer niet lang genoeg is, maar nu jij zei dat jij 1 uur later moest spuiten en de eicellen zaten er wel nog, ben ik toch gerustgesteld.

@Jolanda: fijn dat de punctie is meegevallen. Nu hopen op enkele bevruchte eicelletjes die mooi delen!;)

Ik besef precies nu pas dat wij gewoon veel pech hebben gehad! Het had heel positief kunnen aflopen, met mijn meer dan 10 grote eicellen en nog wat kleintjes. Ik moet volgende keer wel een hogere dosis medicatie prikken, want de ferti.arts wil dat de kleintjes ook wat groter worden zodat ik er een 15-tal zeker heb.

16. Lady88

Lady88 Actief lid

19 jan 2015
    106
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hebben jullie nog tips voor het spuiten van decapeptyl meiden? Het wordt blauw en heb het idee dat ze steeds meer zeer gaan doen!

17. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Ik ben gewoon om met een prikpen te werken, maar dit werd 1 keer ook blauw. De blauwe plek is er (2 weken later) nog steeds. Volgens de vroedvrouw heb ik een bloedvaatje geraakt en kan dit geen kwaad. Deed toen ook wel pijn! Wat bij mij hielp is een goede rol buikvet proberen vast te pakken (ik heb niet veel vet, maar deed mijn best door op een bepaalde manier gaan te zitten:D) dan de naald heel rustig inbrengen en er ne enkele seconden rustig weer uittrekken. Na het prikken even masseren werd me ook aangeraden. Wat voor medicatie is het, die je moet prikken? Is dat om je cyclus plat te gooien of om follikels te doen groeien? Ik moet om mijn cyclus plat te gooien, gewoon een pil slikken. (Mercilon)

18. Lady88

Lady88 Actief lid

19 jan 2015
    106
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee het is om plat te gooien... Volgende week krijg ik een prik erbij dat is wel een prikpen. Dus dan mag ik er twee gaan zetten... Een pen is denk ik wel makkelijker?

19. Skyfall

Skyfall Actief lid

6 sep 2013
    433
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden,

Ik heb besloten om hier te gaan stoppen met schrijven en verder te gaan in een andere groep. De rede is dat ik het moeilijk vind om hier te praten over mijn blijdschap en zwangerschap, terwijl jullie nog heel het traject door moeten. Ik zal jullie zeker wel blijven volgen om te lezen dat jullie op een dag ook zwanger zijn. Heel veel succes met het traject en mogen jullie allemaal snel zwanger raken xxx

20. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Skyfall, ik ben blij voor jou hoor! Het is je gegund! We zitten allemaal in hetzelfde schuitje. Jij hebt dit ook allemaal moeten doormaken he! Ik wens je een prettige zwangerschap en hoop je nog ergens tegen te komen!;)

Deel Deze Pagina