Eerste IVF, starten eind juli

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Eefje80, 21 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Ja hoor, een prikpen stelt niet veel voor. De naald was alleen wat langer dan ik had gedacht en die moest er toch helemaal in. Het viel goed mee. 1 blauw plekje maar.

2. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    @ Jolanda: Hoe ging het met je terugplaatsing vandaag?

Hoe gaat het met iedereen?
    Hier terug beter, maar ik moet een test laten doen op Chlamidia, omdat in mijn bloed antistoffen van Chlamidia werden gevonden. Zou kunnen dat ik 10 jaar geleden die infectie heb doorgemaakt en we moeten nu laten testen of die infectie nog actief is of niet. Dit laat ik morgen bij de huisarts doen. Indien het nog actief is, moet ik medicatie nemen en mijn man ook, zodat het tegen de volgende pick up geen gevaar is voor de embryo.

Ongelooflijk dat we hier dan ook weer zelf achter moesten horen. Ze spreken ons in juli aan over die Chlamidia in het bloed. Wij vielen uit de lucht. Daarna werd er nooit nog op teruggekomen en werd er geen verder onderzoek gedaan. Ik kreeg zelfs al 1 pick-up! Toen begonnen wij zelf terug over de gevaren van Chlamidia te lezen en we spraken de arts in het ziekenhuis hierover aan en PLOTS moeten we het laten controleren en allebei medicatie nemen???!!! Hoe kan ik nu vertrouwen blijven hebben in dokters? Ik had al zwanger kunnen zijn, MET Chlamidia! (als die pick-up wel was gelukt)

3. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Dat is inderdaad bijzonder Lena... even afwachten nu dus...

Ik heb vanmiddag de terugplaatsing gehad van een 8-cellig embryo! Van de 6 eicellen zijn er 4 bevrucht en gedeeld. Nu hopen dat die overige 3 zich tot morgen goed doordelen om ingevroren te worden (dit horen we binnen 2 weken via een brief). Nu op de wachtbank. Testdag 23-10...

4. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Ik ben vandaag opgebeld door het fertiliteitscentrum. Ze zeiden dat ik geen pil moet nemen deze keer en dus volgende week als mijn regels doorgekomen zijn meteen terug met de medicatie kan starten. Ze gaan ook geen IVF doen, maar meteen ICSI volgende keer... Meer uitleg hebben we niet gekregen, want het was niet de arts zelf aan de telefoon. Ik probeer morgen nog eens terug te bellen en iemand anders aan de lijn te krijgen, die wat meer uitleg kan geven. Ik stond ingesteld op eerst een maand de pil en dan weer prikken, dus eind november tweede poging. Nu is het deze maand al tweede poging!!! :D Super blij

5. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Goed nieuws duurt bij mij nooit lang...
    Vandaag ben ik terug opgebeld door een vroedvrouw van het fertiliteitscentrum... Door een vergetelheid van de fertiliteitsarts klopt mijn behandelschema niet. Ik moet dus wel eerst een maand aan de pil t.e.m. 29 oktober. Dan op 5 november de basisecho en start Puregon! Pffff dat is al de derde blunder in een universitair ziekenhuis he!! Ik begin meer en meer het gevoel te krijgen dat ik ongeluk aantrek. De reden waarom ze meteen ICSI doen volgende keer is de morfologie van mijn man zijn zaadjes. Dat zou slechter zijn geweest dan anders en het was anders nog maar net goed genoeg... Pffff Dat er ook nog eens bij. Ik ben net naar mijn huisarts geweest, beginnen wenen bij haar en ze heeft me toch enkele namen van psychologen doorgegeven. Ik zal er maar eens heen gaan denk ik. Ik heb tegenwoordig alleen nog maar het gevoel dat niks lukt (alleen mijn werk lukt goed en de praktijk draait heel goed). Ik wil terug geloven dat geluk hebben ook nog bestaat. Maar hoe hard ik ook mijn best doe, het gevoel komt niet terug. Ik voel geen kriebels meer als ik aan zwanger worden denk... Precies alsof ik me daar voor mezelf al tegen bescherm ofzo.

Veel succes nog allemaal. Ik ga me een tijdje terugtrekken denk ik. Ik kom af en toe nog wel eens kijken hier...

6. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Hier vandaag een brief gehad van het ziekenhuis dat er twee embryo's ingevroren zijn (van de drie), dus we zijn blij! Hopelijk hebben we deze pas nodig bij de wens voor een tweede...

7. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Hoi wat ben ik blij. Ons huis is bijna ingevoegd en in november beginnen de klinkerwerken. Dan zitten we eindelijk proper en kunnen we een periode van 5 jaar bouwen en hard werken eindelijk afsluiten en het resultaat mag er wezen!!! Superblij! Een kindje als kers op de taart is nu nog meer welkom. Er valt na deze werken al een pak stress van onze schouders!
    Is er nog iemand die half november de volgende ICSI of IVF heeft? Of ben ik de enige? Hopelijk niet... Ik zou het leuk vinden mee te kunnen aftellen met iemand.

8. flower78

flower78 Bekend lid

12 feb 2014
    540
    9
    18
    Hoi dames, we zijn nog steeds lekker aan het genieten vd onze vakantie in USA.

Jolanda: wanneer mag je testen? Hopelijk is het deze keer raak...

LenaMill: wow, wat top...veel plezier er mee...en hoop op een mooi kerstcadeau voor jullie...ik doe mee: ben inmiddels begonnen met de pil en eind nov is hopelijk de punctie. Na die mislukte ivf in aug wordt deze poging onze eerste icsi..wordt ons deze keer een bijzonder kerstcadeau gegund???

9. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Oh wat fijn Flower! Dan kunnen we samen aftellen en elkaar er weer wat doorheen helpen. Ik ben gisterenavond weer even gecrashed. Ik ben beginnen wenen en ik heb tegen mijn man gezegd dat ik dit allemaal eigenlijk niet wil: De medicatie, de prikjes zetten, de pick-ups,...zelfs de acupunctuur. Ik wil dit niet. Ik had het weer even heel moeilijk, maar ik realiseer me dat het dit is wat we nodig hebben om meer kans op zwangerschap te krijgen. Het is allemaal zoooo moeilijk en zo zenuwslopend... Pfff Ik moet 5 november weer beginnen prikken.

10. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Wij hebben in november ook onze eerste echte kans, met ICSI. Wat bijzonder dat we allebei rond dezelfde periode de ICSI zullen hebben! Fijne vakantie nog!

11. flower78

flower78 Bekend lid

12 feb 2014
    540
    9
    18
    Ja, even door heen zitten ken ik ook heel goed! Het IS ook een heel zwaar traject zonder enige garantie. Hopelijk sluiten we dit jaar af met een mooi cadeau.

12. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    @ Lena: die momenten hebben we allemaal weleens. Fijn dat jullie weer bijna kunnen starten!

@ flower: wat heerlijk vakantie in de USA! Rondreis? Geniet er nog lekker van!

Hier nog steeds op de wachtbank. Het is echt killing: ik word heen en weer geslingerd tussen hoop en vrees. We hebben er eigenlijk de gehele tijd positief in gestaan, maar vanochtend (2 weken na de punctie) had ik de eerste buikkrampen, die bij mij meestal (samen met bruinverlies normaal gesproken, nu niet, invloed utrogestan?) mijn menstruatie aankondigen... vanmiddag weer nergens last van... pfff... nog een paar dagen wachten. Vrijdag mag ik testen (18 dagen na de punctie).

13. Lady88

Lady88 Actief lid

19 jan 2015
    106
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend Jolanda!

Ik heb woensdag weer een echo, spuit dan 8 dagen Gonal F. Hoop dat ik snel daarna de punctie heb

14. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Spannend Jolanda! Wij moeten 10 dagen na de terugplaatsing een bloedtest laten doen. Als die negatief is, moeten wij stoppen met utro. Als die positief is, krijgen we een weekje later nog een bloedcontrole. De Utro is vies spul hoor. Heb je het al eerder eens moeten nemen bij de IUI's?

15. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Nee, bij de IUI's had ik 3x 1500 ie Pregnyl (op 3, 6 en 9 dpo) om mijn luteale fase te verlengen... dus nu voor het eerst utro. Inderdaad vies spul, maar ach, alles voor het goede doel!

16. flower78

flower78 Bekend lid

12 feb 2014
    540
    9
    18
    Spannend Jolanda...ik hoop dat het bij jou gelukt is😊
    Mijn schoonfamilie woont in USA.

Utro is idd vies spul!!! Maar alles voor het goede doel dames toch?😉

17. Lady88

Lady88 Actief lid

19 jan 2015
    106
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hee meiden. Vandaag meting gehad, er zijn nog een paar eiblaasjes iets te klein om te meten maar ze verwacht er 7. Vrijdag nog 1 keer een meting en dan waarschijnlijk maandag de punctie.

Hoeveel hadden jullie er?

18. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Ik had een 10-tal grote follikels, maar deze waren helaas al allemaal gesprongen tijdens de pick-up. 1 eicel hebben ze toen nog kunnen vangen. Hopelijk hebben we half november meer geluk!

Veel succes! Is het je eerste pick-up?

19. Lady88

Lady88 Actief lid

19 jan 2015
    106
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja eerste keer. Het zijn 8 grote!

Aanstaande maandag. Spannend hoor

Wat balen zeg dat ze al gesprongen waren, ze zeiden bij mij dat dat eigenlijk nooit voor komt!

20. Lady88

Lady88 Actief lid

19 jan 2015
    106
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jolanda, en??

Deel Deze Pagina