Eerste IVF, starten eind juli

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Eefje80, 21 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Flower: heb jij al een FM gehad? Alles goed?
    Spannend he! Wij staan nu allebei voor onze tweede poging! Hopelijk DE goede poging en alletwee zwanger binnenkort!!!!
    Mijn beste vriendin is zwanger (8 weekjes) en ik zou zo graag samen zwanger zijn met haar! Samen shoppen,... Ik kijk er enorm naar uit! Om één of andere reden ben ik nu ook geruster in het feit dat het ons gaat lukken. Het helpt wel dat mijn beste vriendin nu zwanger is. Zo sta ik binnenkort niet alleen met een babybuik en met vragen over zwangerschap en met onzekerheid,....

2. flower78

flower78 Bekend lid

12 feb 2014
    540
    9
    18
    Ja FM gehad: gelukkig weer goed respons...17 follikels, natuurlijk veel kleine maar ook een paar grotere...grootsten zijn nu 15 mm dus moet nog t/m di doorspuiten. Wo weer echo. Punctie is hoogstwaarschijnlijk of vrij of zaterdag..ik hoop het ook zoooooooooooooo voor ons..dat we nu voor altijd met goed resultaat van dit forum afscheid nemen..
    Wat leuk dat nu je beste vriendin zwanger is..hopelijk hopelijk volg je haar over een paar weekjes en gaan jullie lekker op baby spullen jacht...hahaha..dat hoop ik ook voor mezelf

3. Popie

Popie Bekend lid

15 nov 2015
    625
    119
    43
    Vrouw
    @ Lenamill dat hoop ik ook. Het mag nu een keer goed gaan.
    Ik hoop ook voor jou dat het snel mag lukken

wat betreft de overstimulatie ik moet maar afwachten
    als ik mag beginnen met de medicatie en bij de fm komt snel naar voren of ik overstimulatie heb. Volgens de arts kan het bij mij het wel zo zijn

4. Popie

Popie Bekend lid

15 nov 2015
    625
    119
    43
    Vrouw
    spannend flower78

5. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    @Flower:dat is inderdaad weer een goede respons! Leuk dat we samen kunnen aftellen binnenkort! Veel leuker dan alleen!!

6. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    De pick-up ging deze keer goed. Ze hebben 9 eicellen kunnen vinden. Deze voormiddag kreeg ik telefoon ivm het bevruchtingsresultaat en dat was vond ik wel teleurstellend. Slechts TWEE van de 9 eicellen zijn bevrucht geraakt met ICSI! ICSI is zelfs al een stapje verder dan IVF! Pffff hoe komt dit toch! Nu moeten we dus afwachten of deze eicellen verder gaan ontwikkelen tot embryo's en of er dus daadwerkelijk een terugplaatsing zal zijn. Nog een lange weg af te leggen misschien.

7. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    @ Eefje: mag ik jou even iets vragen? Hoeveel eicellen had jij bij de pick-up in Brussel? En was dit onder volledige narcose?
    Zijn er van het aantal eicellen meer bevrucht nu je van ziekenhuis veranderd bent? Was er een lange wachtlijst in Brussel?
    Sorry voor mijn vragen... Ik heb het gevoel in hetzelfde schuitje te zitten als jou, vandaar...

8. flower78

flower78 Bekend lid

12 feb 2014
    540
    9
    18
    Hoi dames,
    Morgen heb ik de punctie en ik ben doodzenuwachtig!!! Hopelijk zijn er straks veel eitjes die ook wel bevrucht worden..
    Lena: ja dat is idd wel weinig! Hm..hebben ze je ook kunnen vertellen waarom de rest niet bevrucht is..ik hoop en hoop en duim dat je straks een mooi ingedeelde eicel hebt en dat je daarvan ook zwanger wordt...

9. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Spannend Flower. Heel veel succes bij de punctie. Hopen op veel mooie eicellen!
    @ Lena: ik hoop zo voor je dat deze twee wel mooi doordelen. Laat je het ons weten?

Welkom popie! Wat een weg hebben jullie al afgelegd... hopelijk gaat het deze keer goedkomen...

Eefje: wat een geweldig nieuws! Hoe voel je je? Overstappen van ziekenhuis kan inderdaad erg helpend zijn, belangrijkst is dat je er een goed gevoel bij hebt...

10. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Ik laat zeker iets weten! Het enge is dat ik zelf niks weet. In Leuven hebben ze de gewoonte om de dag na de pick-up door te bellen hoeveel bevruchte eicellen er zijn en de terugplaatsing wordt dan meteen gepland. (morgen) Maar het kan dus zijn dat ze morgen zeggen dat 1 van die 2 eicellen niet mooi gedeeld is en is gestopt met ontwikkelen ofzo... We weten echt niks over de kwaliteit! Zo frustrerend... Ik ben nerveuser als vroeger tijdens de examens...
    Hopelijk hebben ze het allebei gehaald! Ik ga dan vragen om ze beiden teruggeplaatst te krijgen in 1 keer. Waarschijnlijk mag dat niet, maar ... wie niet waagt, niet wint zeggen wij altijd....

Flower: laat je weten hoe de pick-up verlopen is? Hopelijk goed!
    Ik heb nig steeds last van buikpijn na de pick-up. Gisterenavond ging het even zo slecht dat ik amper nog kon stappen. Ik lag te wenen van de pijn, in de zetel. Dat maar ibuprofen genomen en het beterde gelukkig! Vandaag gaat het redelijk, maar vanaf morgen mag ik geen ibuprofen meer nemen.

11. flower78

flower78 Bekend lid

12 feb 2014
    540
    9
    18
    Net de punctie gehad: 14 grote eicellen zijn geprikt. Zondag hoor ik het verder...nu ben ik duizelig en ga zo liggen.

Jolanda: hoe gaat het met jou? Nog niet de tweede tp gehad?

Lena: mijn duimen draaien heeeel hard voor je..

12. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Mooie score Flower, nu hopen op veel bevruchtingen en goede embryo's!
    Doe lekker rustig aan!

@ Lena: wij wisten op de dag van de punctie enkel dat hoeveel eicellen en of hef zaad goed was. Pas op de dag van de terugplaatsing kregen we het aantal bevruchtingen te horen en hoe deze doorgedeeld waren. Dat is zeker spannend. Vervelend dat je nog zoveel buikpijn hebt gehad... Morgen alweer de terugplaatsing en dan die lange wachtweken in! Spannend meid!

Hier is gisteren mijn menstruatie begonnen op cd 28 van de rustmaand. Ik heb 30-11 op cd 12 de eerste echo staan t.b.v. de cryo terugplaatsing in natuurlijke cyclus. Het gaat dus weer beginnen, vind het weer enorm spannend en hoop dat wij allemaal zwanger 2015 afronden!

13. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Dat hoop ik ook Jolanda! Allemaal zwanger op Oudjaar! Zou super zijn! Ik hoop al 3 Kerstmissen op een zwangerschap!
    Ik zal nooit een cryoterugplaatsing kunnen krijgen in een natuurlijke cyclus, want omwille van PCOS heb ik geen eigen cyclus of duurt deze soms tot 40 dagen lang...
    Fijn dat je dit jaar nog een Cryo teruggeplaatst krijgt!
    Morgen om 11u is de terugplaatsing, hoewel wij nog helemaal niks weten over de kwaliteit van de bevruchte eicellen. Dat wordt erg spannend!

14. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    @ Flower: dat is een heel mooi aantal!

Weet je wat ik nu raar vind? Ik had veel meer dan 9 eicellen en toch hebben ze er maar 9 uitgehaald. Er waren zeker 12 grote eicellen aanwezig in mijn eierstokken... Heeft iemand een idee hoe dit kan? Ik weet wel dat de gyn heeft gezegd dat ik een eierstok heb in laagjes, zoals een appartementsgebouw en dat ze serieus op zoek moeten gaan naar de follikels...

15. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Volgens mij bevatten ook niet alle follikels een eicel. Misschien kan je het morgen navragen in het ziekenhuis?

16. flower78

flower78 Bekend lid

12 feb 2014
    540
    9
    18
    Lena: heel veel succes morgen...laten we hopen op een goede tp en uiteraard een daaropvolgende zwangerschap..

Over follikels ben ik het met Jolanda eens: niet alle follikels bevatten ook een eicel..

17. Eefje80

Eefje80 Lid

12 jan 2014
    96
    0
    0
    Hey Lenamil,

Sorry nu pas jouw berichtje gezien...
    Ik had 7 follikels , waarvan 6 mooie grote en 1 kleintje.
    Daaruit heb ik 6 eicellen gehaald, waarvan er 5 bevrucht zijn.
    2 x kwaliteit 1, 2 x kwaliteit 1a2 en 1 x kwaliteit 3.

Dit resultaat was veel beter dan mijn eerste ivf. Daarbij bleek dat ik op de echo's maar 2 follikels had en een paar kleinere, daaruit zijn ook 6 eicellen maar zoals verwacht waren er hiervan maar 2 rijp en 2 bevrucht. De kwaliteit was op de ene dag Aen C, bij de terugplaatsing was het B en het ander was het gestopt met delen. Dus ik had er al weinig hoop in...

Als ik kijk naar de verschillen tss beide zkhn zijn er toch een paar:
    - betere opvolging van de stimulatie
    - blijkt ook dat ik bij eerste ivf verkeerd gestimuleerd was
    - bij iedere echo word er ook een bloedafname gedaan
    - de terugplaatsing van de eerste ivf gebeurde "op den tast", terwijl in brussel dmv echo, zodat het zeker juist zat.

Zowiezo is brussel wereldwijd gekend, dit merk je ook aan de vele nationaliteiten die in de wachtzaal zitten.

De punctie gebeurde onder lokale verdoving maar kunnen ze uitzonderlijk ook doen onder volledige verdoving.

Ik heb ook het geluk gehad om heel snel te kunnen starten dus weet niet hoe lang de wachtlijst is.

Veel succes!!!!! Ik hoop dat het bij deze poging lukt en je niet verder hoeft na te denken over een overstap.... Ik duim!!!!!

Groetjes

18. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Hallo Eefje, als ik je lijstje zo lees, zit ik in Leuven toch wel heel goed hoor. Ons probleem is onduidelijk. 9 eicellen, waarvan maar 6 bruikbaar voor ICSI. Hiervan 2 bevrucht. 1 van de twee eicellen is maar tweecellig geworden en dus gestopt met delen. De andere was 7-cellig en heb ik teruggeplaatst gekregen d.m.v echo-toezicht. Daarna controleerde de laborant nog eens of het embryootje echt uit het buisje was en dat was zo. Ik heb dus op het scherm kunnen meevolgen hoe de embryo in mijn baarmoeder werd gebracht en ook mijn man kon daarbij aanwezig zijn.

Ik heb heel veel geluk gehad dat van de 9 eicellen uit de pick-up één enkel embryootje is ontstaan... Hopelijk is dit ons klein prutske dat mooi gaat blijven zitten...! Want wat zou het de volgende keer anders weer zijn...

19. flower78

flower78 Bekend lid

12 feb 2014
    540
    9
    18
    Wow Lena..wat fijn dat je de tp hebt gehad..een 7 cellig is toch prima embryo! Hebben ze iets over de kwaliteit vd embryo verteld? Hopelijk ben je over 14 dgn mooi zwanger...

20. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Lena: fijn dat je nu een mooi embryootje aan boord hebt. Hopelijk gaat het vanaf nu allemaal goed!

Flower: jij hoort vandaag meer toch? Heb je dan ook terugplaatsing? Alvast succes. Laat je het ons weten?

Deel Deze Pagina