De utro moet niet exact op bepaalde tijdsduren. Ik heb het na de pick-up nagevraagd en ze zeiden ' s morgens , s avonds en ergens er tussen. Ik moet 3 keer per dag 1 bolletje. Hoe komt het dat je er telkens 2 moet? Ik zal eens aan mijn werkdag beginnen. Afleiding Joe hoeee. ..
Spannend hoor meiden, mijn duimen draaien voor jullie! @ Flower: de utro bollen hoeven niet stipt op tijd, maar wel wat gespreid over de dag. Ik deed meestal bij het opstaan, rond 14.00 uur en voor het slapen gaan (ongeveer 8 uur ertussen)...
Dank dames..ok ik doe het ook ongeveer net als jullie dus.. Lena: hm..ik liet mij in het zh vertellen dat met IUI 3 bolletjes per dag genoeg zijn omdat de benadeling niet zo ingerijpend is...maar met ivf of icsi heeft jouw baarmoeder meer ondersteuning nodig..
De utrogestan dient vooral om je baarmoederslijmvlies dikker te maken. Als dat al 14 mm is van zichzelf zoals bij mij, denk ik eerlijk gezegd niet dat die utro nog zo belangrijk is. Je baarmoeder moet minstens 6 mm zijn... Ik heb morgen een afspraak met de fertiliteitsarts. Ik wil haar spreken over het teleurstellend bevruchtingsresultaat. Zal ook jullie vraag of bedenking over utro navragen. Ik voel me enorm raar. Mijn buik trekt en kriebelt tegelijk. Een uur geleden kreeg ik veel steken en krampen. Nu ben ik ook misselijk. O my God. ... Dit is te spannend voor mij. Help...
Flower, vandaag voel ik totaal niks meer hoor. Gisteravond was het even een "raar" gevoel... Niet echt pijnlijk, maar wel "bizar". Het leek alsof iemand aan mijn buik zat te trekken met een kriebelstokje ofzo. Dat trekkerig gevoel heeft 1,5 u minstens geduurd en toen ben ik maar gaan slapen. Ik ben benieuwd naar het gesprek straks! Hopelijk hebben zij de reden gevonden waarom er zo weinig bevruchting was met ICSI... Er moet toch een reden voor zijn. Is toch niet gewoon "pech" als je al 2,5 jaar zwanger probeert te worden...?
Ik vind dat de tijd zeer snel gaat. Binnen 1 weekje weet ik het al he! Wat is nu een week? Volgende week donderdagochtend laat ik bloed prikken. Ik ben net op afspraak geweest bij de fertiliteitsarts die ons opvolgt. Ik wou een gesprekje omdat ik zo teleurgesteld was over het bevruchtingsresultaat! 9 eicellen bij pick-up, daarvan 6 goed voor ICSI is volgens de arts een goed en normaal resultaat. MAAR dat er van die 6 maar 2 bevrucht zijn is niet zo goed, ze schatten dat er normaal 4 zeker moesten bevrucht zijn. In het labo is de ICSI procedure goed verlopen en mijn eicellen zagen er goed uit. Blijkbaar had mijn man 30 miljoen zaadcellen en vonden ze dat zijn zaadstaal deze keer ook super was. Ze weten dus niet hoe het komt. Daarom heeft de arts gezegd dat ik de volgende keer Menopur moet prikken ipv Puregon. Menopur kan ik zelf niet prikken, maar dan ga ik elke dag naar de vroedvrouw in het ziekenhuis. Komt goed... EN... Wie weet is het niet nodig he! Ze zei dat ons teruggepaatst embryootje 7,5 à 8 op 10 scoorde. Dus onderscheiding zei ze. Ik zou er perfect zwanger van kunnen worden. Dit is net het gesprek geweest dat ik nodig had. Nu ben ik gerustgesteld! Als het mislukt is, mag ik meteen verder met de pil en in januari heb ik dan direct na de winterstop de pick-up. Geen lange tijd ertussen dus. Gelukkig!
In verband met de utro, zei de fertiliteitsarts 3 keer 1 bolletje per dag. Het hangt blijkbaar af van de dosering per bolletje. Kan anders zijn bij jou Flower, waardoor jij er telkens 2 moet steken...
Hier druk met de gasten uit het buitenland...symptomen: 0,0!!! Ik voel werkelijk helemaal niets...dus ik denk dat deze poging ook mislukt is.. Lena: goede cijfer voor jullie ukkie! Hopelijk plakt die zich lekker in je buik..aantal bolletjes: tot zover ik het begrepen heb is het in NL met ivf of icsi standaard 3x 2 bolletjes..
Niks voelen hoeft niks te betekenen... misschien gaan die nog komen. Fijn dat je genoeg afleiding hebt! Ik moest ook 3 x 2 bolletjes gebruiken, is in NL volgens mij inderdaad standaard bij IVF/ICSI. Lena: hoe is het met jou? Ik heb maandag de eerste echo, is toch ook wel weer spannend. Ik hoop dat er een mooie follikel groeit en dat we eind volgende week ongeveer de terugplaatsing van onze cryo hebben... ik had vannacht gedroomd dat ik de afspraak gewoon vergeten was... hopelijk gebeurt dat niet echt...
Ik voel ook totaal niks meer. Alleen woensdag avond heb ik een trekkerig gevoel gehad in mijn onderbuik. Ik kan me niet voorstellen dat ik zwanger zou zijn. Pfff zo erg hè. Al die onzekerheid. Ik wou dat ik af en toe eens in mijn baarmoeder kon gaan loeren om te zien wat er eigenlijk gebeurt...
Goedemorgen dames, Ik weet niet of ik iets kan bijdragen met mijn verhaal. Wij hebben ook net 1e pogig ivf achter de rug. Heb driemaal daags 2 bolletjes. Ik had bij de punctie 15 follikels, 5 bevruchtingen, allemaal 6 cellig en matig. Liefs, mij
Wow dit geeft mij wel weer hoop. Jij had ook niet zoveel bevruchtingen t.o.v. het aantal eicellen. En je bent zwanger geworden zie ik, van een 6-cellig embryootje?! Super! Proficiat!
WoW Steff25: van harte gefeliciteerd...ik hoop dat we je zsm kunnen opvolgen. Andere dames: pffff...het is zooooo vervelend dat ik niks voel..en sinds gisteren de bekende ongi gevoelens: lage rugpijn, bovenbeen pijn en geïrriteerd..ik weet bijna 99% dat deze poging mislukt is..ondanks ons toppertje...heel vervelend..
Oh Flower, de hoop nog niet opgeven! Ik blijf nog even voor je duimen... wanneer mag je testen? Ik herken trouwens je gevoel wel enorm. Ondanks de terugplaatsing van een top embryo hoeft dat nog niet het gewenste resultaat op te leveren. Maar ik hoop het natuurlijk wel voor je!!! @ Lena: hoe is het bij jou? Ga jij donderdag zelf testen of krijg je een bloedtest? Spannend hoor... ook voor jou draaien mijn duimen nog steeds! @ Steffi: gefeliciteerd... fijn dat het de eerste poging meteen gelukt is.
@ Flower: hoe kan je nu al voelen dat het mislukt is? Volgens mij te snel. Je durft net zoals ik gewoon niet geloven dat het wel eens zou kunnen gelukt zijn. Dat is uit zelfbescherming denk ik. Geloven dat het mislukt is, geeft achteraf iets minder verdriet dan erin geloven dat het zeker raak is. In dat laatste geval ga je enorm teleurgesteld zijn en voelt het volgens mij aan als een miskraam. (omdat je weet dat er echt een embryootje geweest is van jullie 2) Ik ben ook eerder geneigd te geloven dat het niet gelukt is. Ik ben wel heel de dag door wat vaag misselijk geweest. Daarnet een uurtje geslapen. Dat doe ik altijd als ik de utro inbreng.. Dat slaapuurtje heeft weer erg veel deugd gedaan!!! Nu voel ik me terug kiplekker! Donderdag krijg ik een bloedtest in het ziekenhuis. Het is dan dag 15 na de pick-up en dus dag 12 na de terugplaatsing. Ik had de terugplaatsing op dag 3. Als de bloedtest positief is, is er nog geen zekerheid dat het goed zit en moet ik de week erna nog een bloedtest laten doen...
Dames het is idd deels zelfbescherming maar ik denk dat als je zwanger bent MOET je het ergens voelen. En ik herken ook mijn ongi signalen voorals die bovenbeenpijn en slechte stoelgang! Dat heb ik altijd 5 a 6 dagen vóór mijn menstruatie. Lena: 12 dagen na tp is betrouwbaar toch? Hopelijk ben jij slaperig en misselijk van die iniminie die lekker in je buik heeft zich geplakt...hihi Jolanda: wanneer heb je echo?
Je kunt helaas niks anders doen dan afwachten Flower, hoe lastig dit ook is... Hoelang is normaliter jouw LF? Je zit toch pas een week na de terugplaatsing. Ik hoop het echt nog voor je. Maar jij voelt het in je lijf, dus snap je gevoel wel (heel herkenbaar...). Ik heb morgenochtend om 8.00 uur de echo...
Veel succes Jolanda. Weet je wat het enige is dat er nu anders is dan anders? Ik heb totaal GEEN pijnlijke botsten deze keer. Dat heb ik altijd vanaf de eisprong tot de menstruatie. Dat is echt gek. Ik voel me niet zwanger voor de rest. Ik heb totaal geen idee wat ik moet denken. Ik durf ook geen urinetest doen. Weer op een blanco schermpje loeren... dan heb ik nog liever dat fertiliteit me opbelt om te zeggen dat bloedwaarde negatief is. X