Eerste IVF, starten eind juli

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Eefje80, 21 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flower78

flower78 Bekend lid

12 feb 2014
    540
    9
    18
    Jaaa meiden...en we zitten maar op een wonder te wachten die hopelijk binnenkort gaat gebeuren...ik wens jullie allen heel erg veel succes met het traject...
    Eefje: ja dat heb ik ook idd gehoord dat een B embryo ook veel kansen hebt..ik gun het je van harte...laat augustus een mooie vruchtbare maand zijn

2. Skyfall

Skyfall Actief lid

6 sep 2013
    433
    0
    0
    NULL
    NULL
    spannend eefje!! ik zal duimen op een plakkertje :)

3. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Dames, ik krijg hier ineens met DE POST een Puregonpen in een doosje geleverd!! Raar he! Het is denk ik (voor zo ver ik het begrijp) enkel de pen en dus niet de medicatie op zich. Ik moet ook pas beginnen prikken op 2 of 3 september. Kregen jullie dit ook met de post aan? Ik wist eerlijk gezegd niet wat ik zag?! Zoiets hoor je toch af te halen in de ziekenhuisapotheek? of niet?

4. kukeleku2014

29 jan 2014
    10
    0
    1
    NULL
    NULL
    Spannend allemaal. Wij gaan ook bijna beginnen. Gisteren medicijnen opgehaald en behandelplan: dus wachten op ongesteldheid en aan de slag......

Wij hebben het traject een beetje anders dan anderen doorlopen. Mijn man had vermoeden dat zijn zaad niet goed werkte, dus dat heeft hij laten onderzoeken voor we ook maar iets anders deden. Bleek dat hij azoospermie heeft. Waarschijnlijk als kind heftige infectie gehad. Dus meteen een TESE voor hem gepland om te kijken of er toch wel zaad is. Ja, dus daarna bij mij echo en bloed. Dus nu bijna starten. Vind het ontzettend spannend allemaal, maar kan ook niet wachten.

5. Skyfall

Skyfall Actief lid

6 sep 2013
    433
    0
    0
    NULL
    NULL
    dat is apart lena ik heb het gewoon opgehaald bij de apotheek van de poli.

vandaag 2e echo gehad, 4 rechts van 20 mm en 4 links van 20 mm. zondag heb ik de punctie.

6. flower78

flower78 Bekend lid

12 feb 2014
    540
    9
    18
    Kukel: heel veel succes met het traject en hopelijk is het gewoon bij de eerste keer raak!

Skyfall: o meid super...ook spannend....

7. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    @ Skyfall: Dat klinkt super he! Allemaal dezelfde grootte is ook hun doel. Perfect zou ik zeggen! Veel succes! Amai punctie op zondag? Dat is wel handig, moet je al geen verlof nemen op je werk.

Ik ben heel benieuwd hoe jij je punctie ervaren hebt. Laat je me iets weten? Dat is namelijk hetgenen waar ik het bangst voor ben.

8. Skyfall

Skyfall Actief lid

6 sep 2013
    433
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik had toevallig dit weekend al vrij genomen van werk. ik zou eerste instantie naar decibel outdoor gaan, is een festival plus maandag en dinsdag ook nog vrij. dus komt helemaal super uit. tot nu toe heb ik alles prima kunnen combineren me werk. heb ze ook niks verteld hoor, gaat hun vrij weinig aan vind ik persoonlijk.

ik zal het zondag allemaal wel melden. ben echt zenuwachtig ;);)

9. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Oké, merci;)
    Ga jij je punctie onder volledige narcose laten doen of plaatselijke verdoving? Ik ken iemand die dat onder plaatselijke verdoving heeft laten doen en ze vertelde dat het haar echt 100% meegevallen is. Je voelt amper iets, want ze geven je spuitjes onderaan... Volgens mij wel een raar gevoel van verlamming ofzo. Het zou natuurlijk fantastisch zijn als we nu eens op een normale manier konden zwnager worden he! Dan moesten we dit alles niet meemaken...

Ik kreeg gisteren, naast de Puregonpen, ook nog het behandelschema in de brievenbus. Ik snap er echt niks van. Op 2 september moet ik precies alles meteen afhalen en beginnen prikken. Ik moet nu eerst 3 weken de pil. Ik begrijp niet eens of ik na die 3 weken pil mijn menstruatie moet laten doorkomen of niet. Ik heb al bijna elke dag contact opgenomen met fertiliteitsafdeling om vragen te stellen, maar durf dat niet blijven doen hoor. Straks denken ze: daar heb je ze weer!:)

10. kukeleku2014

29 jan 2014
    10
    0
    1
    NULL
    NULL
    Gewoon bellen hoor LenaMill als er dingen onduidelijk zijn. Mag toch niet de reden zijn dat je traject in de war wordt geschopt.

11. nadin

nadin Bekend lid

27 apr 2012
    560
    105
    43
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik ga straks beginnen met ivf voor 2e baby. op 1 september mijn eerste intakegesprek. En 2 dagen geleden gestopt met borstvoeding. Nu hoop ik dat ik snel ongesteld word, 11 maanden lang geen menstruatie gehad. Ik wens jullie veel succes. letten jullie op de voeding? eten jullie anders dan normaal? of vitamines slikken?

12. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Hallo Nadin,

Is je eerste kindje ook een IVF-wondertje? (Als ik dat mag vragen)
    Indien ja: Hoe heb jij het IVF-traject ervaren en was het snel raak bij de eerste? Sorry voor mijn vragen:) Ik ben gewoon zo benieuwd en nerveus tegelijk. Wij starten met de medicatie op 2 september, mijn man zijn verjaardag!
    Dus we gaan een beetje gelijk lopen misschien.

13. nadin

nadin Bekend lid

27 apr 2012
    560
    105
    43
    NULL
    NULL
    Hallo Lina Mill,

Ja via icsi is onze dochter geboren. Ik had erg last van hoofdpijn door decapetyl. Toen ik gestopt ben met decapetyl hoofdpijn is weg. Punctie is wel pijnlijk maar zeker te doen en valt wel mee. Terugplaatsing merk je niets van. Ik heb de 8e dag vage bloedverlies bij het afvegen gezien eigenlijk 2 dagen lang op verschillende momenten, ik was erg verdrietig en geloofde dat het mis was. op de 9e dag na terugplaatsing getest zag vage lijntje was echt bijna niet te zien, mijn man kon het niet zien. toch was ik zwanger.

ik heb veel vitamine D geslikt, multivitaminen mama fit en visolie.
    dieet gevolgd geen kaas, weinig melk en veel avocados, walnoten amandelen olijfolie walnoten olie en volkoren pasta. 2x zalm vis per week en natuurlijk granaatappelsap. ik weet niet of dat heeft bijdrage geholpen maar ik geloof wel in. Er zijn onderzoeken gedaan dat volkoren, olijfolie en avocados goed doen bij ivf.

14. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    @ Skyfall: Hoe is je punctie geweest? Ging het een beetje? Was je nerveus?

@ Nadin: ik heb een groot tekort aan Vit-D. Voor mij misschien ook raadzaam om dit bij te nemen? Welke vitD nam jij? Schreef je fertiliteitsarts dit voor of nam je gewoon iets uit de winkel?

15. Skyfall

Skyfall Actief lid

6 sep 2013
    433
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden,

Alles gister prima verlopen. Punctie viel reuze mee, alleen als ze door de vaginawand prikken doet even pijn. IK had in totaal 6 eitjes ;) ben ik super blij mee.

Helaas was bij de eerste zaadlozing van vl te weinig zaadjes aanwezig. Dus moest hij nog een keer. Ook bij de 2e keer te weinig ( hiermee bedoel ik, te weinig bewegende zaadjes) Het EMC heeft toen contact met ons opgenomen, en uitgelegd dat het geen bevruchting volgens ivf zou worden, maar dat ze het volgens ICSI gaan doen, ze noemde het ivf xi ofzo??? dus ze zoeken het beste zaadje uit en spuiten dat in mijn eitje. Dus nu hopen op een mooie bevruchting. Ik wordt woensdag gebeld, spannend :$:$:$:$

16. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Komt helemaal goed Skyfall! De dokters gewoon hun werk laten doen! Met ICSI is alles mogelijk! Wisten jullie op voorhand dat er mogelijk te weinig bewegende zaadjes zouden zijn? Moest hij dan 2 staaltjes op 1 dag? Was die prik voor de verdoving? Ik ben heel blij voor u dat het meegevallen is!!! Nu ben ik zelf ook een beetje gerust.

17. nadin

nadin Bekend lid

27 apr 2012
    560
    105
    43
    NULL
    NULL
    Skyfall, precies hetzelfde gebeurde bij ons 2 jaar geleden! veel succes.

LenaMill, ik had ook behoorlijk tekort aan vitamine D, ik nam Devaron. Toen de punctie plaatsvond had ik een waarde van 80 aan vitamine D. Van de huisarts heb ik het gekregen om de tekort aan te vullen. in de ivf traject niemand vroeg naar jammer!

18. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Bedankt Nadin, mijn waarde vitD is nog veel lager dan 80! :$ Ik ga dus ook maar wat vitD bijnemen!

19. Skyfall

Skyfall Actief lid

6 sep 2013
    433
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat het goed komt weet ik wel zeker, want de kwaliteit van de zaadjes was gewoon goed. Nee, ik kreeg verdoving via het infuus. Dat prikje is het naald wat door je vagina wand gaat om de blaasjes aan te prikken.

20. Skyfall

Skyfall Actief lid

6 sep 2013
    433
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel Nadin, ik heb er alle vertrouwen in dat het wel goed komt. hoop dat ze woensdag met goed nieuws komen :)

Deel Deze Pagina