Eerste IVF, starten eind juli

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Eefje80, 21 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Skyfall

Skyfall Actief lid

6 sep 2013
    433
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb mezelf maar vandaag beloond met een slowjuicer :D:D rip uit mijn lijf, maar wild er al heel lang 1. Voelde me gewoon even zielig hahaha:p

2. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    @ Skyfall: oh krijg je een infuus? Dat wist ik niet. En jij was wakker? Ik dacht dat je enkel een infuus kreeg als je onder volledige narcose de punctie liet doen. Zie ik snap er nog niks van he!:D

3. Skyfall

Skyfall Actief lid

6 sep 2013
    433
    0
    0
    NULL
    NULL

Hahaha, ja ik was ook gewoon wakker. Kon alles mee volgen op het scherm wat er hing. Het is een soort van roesje denk ik wat ze in spuiten.

4. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    @ Skyfall: heb je goed nieuws gekregen? Hopelijk mooi bevruchte eitjes? Wanneer is je terugplaatsing? Ik vind het nu al zo spannend om jouw verhaal te horen, wat gaat dat worden als ik zelf op een telefoon moet wachten.... :$

5. Jonge vrouw

17 feb 2015
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Dames.
    Ik ben ook bezig met mijn eerste IVF. Ik zit nu op dag 13 van het lange schema. Ik spuit triptofem 300 IE en fostimon. Helaas heb ik maar 4 cellen, waarvan 1 heel groot. Mij is verteld dat het gaat om de kwaliteit en niet om het aantal. Kan iemand mij hierover advies / mening geven. Wat zouden jullie in mijn geval doen? Omdat ik nu al max. dosis spuit is de kans natuurlijk klein dat het de volgende cyclus er wel bv. 10 zijn. Ik las dat Eefje_80 ook maar 4 cellen had, maar er waren wel 6 eitjes geoogst. Ik hoop dat je je ervaring hierover nog met ons wilt delen, Eefje.

6. flower78

flower78 Bekend lid

12 feb 2014
    540
    9
    18
    Hallo dames, gisteren eerste echo gehad na decapeptyl+menopur 150 mg: 10 eitjes groter dan 10 mm en 10 kleinere...mooie oogst zei de gyn..hahaha..morgen weer echo..als alles goed gaat hoop ik dat de punctie en tp begin volg week gaat plaatsvinden..

Jongevrouw: ik heb hier helaas geen ervaring mee. Maar ik begreep ook van mijn gyn dat het om kwaliteit gaat..aantal is minder belangrijk. Veel succes met de rest vh traject..Houd ons op de hoogte..

7. kukeleku2014

29 jan 2014
    10
    0
    1
    NULL
    NULL
    #67 kukeleku2014, 20 aug 2015
    Laatst bewerkt: 20 aug 2015
    Hier vanavond beginnen met menopur 225 eh. Ben benieuwd hoe dat gaat zijn om jezelf te prikken ;) Ben niet zo kleinzerig aangelegd, maar toch gek om dat bij jezelf te doen.

Flower, dat kilnkt idd als een goede oogst.
    Jonge vrouw, kan je ook niks zinnigs zeggen over welk aantal nou echt goed is ofzo.. Succes!

Nog een vraagje: moet je eigenlijk elke avond om dezelfde tijd spuit zetten? En maakt het uit hoe laat dat is?

8. flower78

flower78 Bekend lid

12 feb 2014
    540
    9
    18
    Kukeleku: ik begreep van de vp dat je op dezelfde tijdstip moet prikken..1 minuutje of 10 maakt niet zo veel uit maar niet 1 uur of 2 uur verschil...

9. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    @ jonge vrouw: Ik heb ook geen idee hoeveel eicellen echt goed zijn. Ik dacht dat mijn fertiliteitsarts zei tussen de 8 en 12 gelijkmatig groeiende eicellen is het doel. Natuurlijk is het altijd afwachten hoe je op bepaalde medicatie reageert. Misschien heb jij niet de juiste medicatie. Er bestaat zoveel... Ik moet Puregon spuiten, anderen Menopur of gonal-F, anderen nog iets anders... Het is denk ik wat zoeken in't begin. Hopelijk groeien je eicellen allemaal nog mooi en kan de punctie gewoon doorgaan binnenkort! Ik zal duimen! Je hebt trouwens maar 1 super embryo nodig he! Ik heb wel eens gehoord van iemand die ook met IVF bezig was, dat als er maar 1 of 2 grote (dus rijpe) eicellen zijn, dat ze dan die cyclus overgaan op IUI soms.
    Nog een klein vraagje: Ik heb ook het lange schema: moest jij ook eerst 3 weken een anticonceptiepil nemen om je eigen cyclus volledig plat te gooien, zodat daarna de eicellen beter groeien met de spuitjes?

Ik krijg trouwens van die anticonceptiepil weer zoveel puistjes, zoals in mijn puperjaren!! IR-RI-TANT ! :x

10. kukeleku2014

29 jan 2014
    10
    0
    1
    NULL
    NULL
    Dank je Flower, ze hadden bij er niets over gezegd maar dacht zoiets gelezen te hebben.

11. Jonge vrouw

17 feb 2015
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kreeg juist van het stoppen van de pil zoveel puistjes! Gelukkig is mijn huid na 3 jaar pilloos gelukkig een beetje rustiger geworden.

Ik lees overal dat de vrouwen aan de pil gaan bij het lange traject. Ik moet spuiten met triptofem. Dit brengt mij in "de overgang" Ik ben helemaal vergeten te vragen waarom ik dit moet spuiten ipv. "de pil" Ik spuit dit nu al zo'n dag of 25 en dan nu al 10 dagen fostimon erbij.
    Heb eerder ook puregon gespoten. Was altijd goed te stimuleren, maar hoe dit nu komt is een raadsel. Iig zou het niet door de medicijnen komen volgens de gyn. :(
    Ik hoop idd. de volgende keer weer wat meer mooie eitjes....
    oh een een escape IUI kan ook niet (meer) daarvoor heb ik dan weer teveel eitjes.

12. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Hoe gaat het met jullie?
    Ik moet morgen naar't ziekenhuis voor die hysteroscopie. Ik heb al leukere vooruitzichten gehad...
    Hopelijk niet te veel pijn...
    Ze gaan plaatselijke verdoving geven, maar ik moet een uur vooraf een pijnstiller nemen. Nu begrijp ik niet waarvoor die pijnstiller dan nog dient, als ik toch verdoofd word. Kregen jullie plaatselijke verdoving tijdens de hysteroscopie?

13. flower78

flower78 Bekend lid

12 feb 2014
    540
    9
    18
    Goede morgen lady's...morgen moet ik mij om 8:30 Melden bij het zh voor de punctie...ik weet niet hoe ik het ga ervaren maar hoopppppp dat het met de pijn meevalt...

LenaMill: dat heb ik nooit gedaan maar ik wens je heel veel sterkte en succes toe..

14. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    @ Flower: spannend he! Die eerste punctie! Hoeveel rijpe eitjes denk je te hebben? Veel succes in ieder geval!

Bij ons in't ziekenhuis schijnt de hysteroscopie verplicht te zijn als je met ivf begint. Ze doen dan zelfs een biopsie van baarmoederslijm en bekijken de hele binnenwand van de baarmoeder met een camera. Je kan op een scherm meekijken, maar ik wil dat niet zien denk ik. (Ze noemen het "gaan kijken in de babykamer")

15. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Succes Flower, doe je even een update zodra je je fit genoeg voelt?

16. flower78

flower78 Bekend lid

12 feb 2014
    540
    9
    18
    Ik heb veel eitjes gehad: afgelopen vrijdag 3 van 16,5 mm en 4 of 5 van 15,5 mm en nog een paar kleinere...de gyn was er blij mee en ik moest t/m zaterdag nog hormonen spuiten en gisteren om 21:00 uur Pregnyl...Jaaa ik voel de spanning heel erg...maar alles voor een goede doel he?
    Ik zal zeker een update geven zodra ik me beter voel..

17. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Mijn eicellen zijn pas rijp bij 23 à 24 mm in plaats van 18 mm. Dit hebben ze pas ontdekt bij mijn vijfde IUI. Toen waren er dus al 4 IUI's verpest met een onrijpe eicel van 18 à 19 mm, die ze verplicht lieten springen door de pregnyl. Maar de gemiddelde vrouw heeft bij 18 mm al rijpe eicellen hoor. Ik ga dus op mijn hoede zijn nu bij ivf en pas gerust zijn als de grootste eicellen 23 mm zijn ten tijde van pregnyl. Ik ben een abnormaal geval.;)

18. Jonge vrouw

17 feb 2015
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe hebben ze dat dan ontdekt LenaMill?
    Hoe is de hysteroscopie gegaan?

Ik heb die ook niet gehad.
    Ik heb morgen ook punctie.
    Ik hoop dat het wat oplevert :cool:
    Succes flower78

19. flower78

flower78 Bekend lid

12 feb 2014
    540
    9
    18
    Ik ben er ook benieuwd naar: hoe hebben ze het ontdekt? Bij mij was het al altijd 18 tot 21 mm geweest.

O echt jonge vrouw? Ik hoop het ook voor jou...

20. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Hallo,

In mijn vorig ziekenhuis (waar ik de IUI's kreeg) gaven ze standaard bij 18 mm de Pregnylspuit en 36 uur later de IUI. Waarschijnlijk omdat 18 mm de norm is bij veel vrouwen. Ze lieten wel eens bloed prikken, maar dat deden ze al bij 14 mm ofzo (naar mijn mening veel te vroeg). Bij de laatste IUI in dat ziekenhuis was mijn eicel weer 18 mm en de gyn zei vanavond Pregnyl en ... IUI. Ik zei NEEN, ik wil eerst weten of dat eitje wel echt rijp is. Ik wil een bloedtest op oestradiol. Het werd toegestaan en de gyn belde me een 2-tal uurtjes later zelf op om te zeggen dat mijn voorgevoel volledig klopte. Mijn oestradiolwaarde was amper 90 bij een follikel van 18 mm! Het moet 200 zijn!!!!!! Dus conclusie: al de voorgaande IUI's te vroeg... Verloren kansen... Daarna werd samen met echo's mijn oestradiol mee opgevolgd en wat bleek: bij 23,5 mm was mijn oestradiolwaarde 195. Dus kreeg ik die avond de Pregnyl. Ik heb dus 1 keer op een jaar tijd een echte kans gehad. En dat noemen ze dan dokters die mij moesten helpen....!!! Ik heb in de fertiliteitskliniek dus al meteen gemeld dat mijn eicellen nog niet half rijp genoeg zijn bij 18 mm. Zo wordt die fout al niet meer herhaald, zeker niet bij zo'n ingrijpende behandeling als IVF. Ik mag er niet aan denken!!

De hysteroscopie viel mee. Ik moest een ziekenhuisschortje aandoen en werd in een bed naar de operatiekamer gereden. Daar duurde het onderzoek een dikke 5 min denk ik. Het deed geen deugd, maar was echt wel te doen. (Minder erg als de HSG die ik vorig jaar al kreeg). De binnenkant van mijn baarmoeder zag er volledig in orde uit, ook de openingen waarin de eileiders uitmonden in de baarmoeder. Ze deden ook een biopsie van wat baarmoederslijm.

Deel Deze Pagina