Eerste IVF, starten eind juli

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Eefje80, 21 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flower78

flower78 Bekend lid

12 feb 2014
    540
    9
    18
    O ok..dus zo hebben ze het ontdekt! Ja ziekenhuizen volgen een standaard procedure en je moet zelf er op alert zijn of je ervan afwijkt of niet...toch fijn dat ze het nu weten en er mee rekening gaan houden...en ook fijn dat de operatie zo mee viel.

Hier heb ik een half uurtje geleden de punctie gehad. Het viel zo mee, heb eigenlijk geen pijn ervaren. Arts heeft 25 eicellen geteld. Ik zit aan de kant v overstimulatie en moet de komende dagen rust houden. Maar hij was er heel blij mee..do kan ik bellen over of ze bevrucht zijn of niet.

2. Jonge vrouw

17 feb 2015
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn dat het zo goed gegaan is Flower!
    Bij mij viel het gelukkig ook 100% mee. Wel nog erg duf van de medicijnen. Helaas hadden we toch maar 2 eitjes. Morgen middag word ik gebeld of er een bevruchting heeft plaatsgevonden.
    Ik duim voor een goede afloop Flower!

LenaMill gelukkig heb je goed naar je gevoel geluisterd! Jammer genoeg moet je overal zelf achteraan. :(

3. flower78

flower78 Bekend lid

12 feb 2014
    540
    9
    18
    Hoop het zoooo voor ons allebei dat het deze keer lukt...ik mag donderdag bellen over de bevruchting

4. Jonge vrouw

17 feb 2015
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja jij staat er anders in, bij ons is nog maar de vraag of er uberhaupt een bevruchting is. Soms moet je gewoon geluk hebben in je leven. Ik hoop dat het geluk nu ons gegund is! Ik blijf positief en ik wacht gewoon rustig af. Anders heb ik nog iig. 2 kansen.....

5. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Wat fijn om te horen dat jullie eerste punctie zo goed meeviel en niet veel pijn deed!!! Dat stelt me al een pak geruster!

@Flower: Had je 25 rijpe eicellen!!! Waaauw! Dat is enorm veel! Of waren er ook onrijpe eicellen bij? Zouden onrijpe eicellen bevrucht kunnen worden? Dus als je overstimulatie hebt, moet je gewoon wat langer rusten? Zegt dat ook iets over de kwaliteit van de eicellen, als het er zoveel zijn? Sorry voor mijn vragen, maar ik weet er dan ook echt nog niet veel over. Ik ben zo nieuwsgierig! Heeft je punctie dan lang geduurd, als ze er 25 moesten uithalen en werd je verdoofd?

@ Jonge vrouw: 2 eicellen, misschien van topkwaliteit! Wel tof dat de IVF dan toch nog doorgegaan is he! Hier zouden ze met 2 eicellen overgaan op IUI of poging afbreken.

Ik wens jullie allbei heeeeeeel veeeeeel succes!!!!!!! Ik hoop dat veel vrouwen hier zwanger zullen worden van de eerste poging! Dat zou echt motiverend werken voor iedereen die al zo lang bezig is en nu met IVF begint...! ;)

6. flower78

flower78 Bekend lid

12 feb 2014
    540
    9
    18
    Er zaten een paar onrijpe eicellen ook tussen hoor. Onder de microscoop hebben ze iig 13 'goede' geteld. Mijn arts zei idd dat met te veel eitjes is de kans v overstimulatie ook heel groot en daarom mag nu de komende paar dagen niks doen...en hij vond mij ook rustig voor de punctie en daarom kon hij bijna alles leeg zuigen...sommigen ervaren meer pijn en het wordt lastig bij hun om alles uit te halen...ik kreeg een spuit waarin morfine in zat. Nu voel ik meer pijn aan de onderkant en dat is volkomen normaal. De punctie duurde 15 min vanwegen veel eitjes...maar het is echt niet pijnlijk...ik wens jou en alle andere meiden die in mmm zitten heel veel succes...
    O ja over kwaliteit kon hij niks zeggen dat horen we ook donderdag.

7. Jonge vrouw

17 feb 2015
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    LenaMill Ik had 4 (mooie) follikels Dat is te veel voor IUI Er zijn 2 goede geoogst, wat iedereen wat tegen viel. Persoonlijk was ik blij dat het er iig. nog 2 waren

8. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Zo spannend allemaal he!
    Ik heb gisteren een documentaire gezien op tv (Belgische televisie) over IVF en ICSI. Ze volgden 3 maanden lang 4 Britse koppels in een grote fertiliteitskliniek in Groot-Brittannië. Het was leerrijk en emotioneel om deze docu te volgen! Ze lieten alles zien, zelfs hoe ze in het labo met de eicellen verder te werk gaan...!! Van de 4 koppels was er slechts één koppel zwanger na de eerste IVF. Een tweede koppel kreeg na een tweede IVF een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Ik Groot-Brittannië krijgen ze maar 2 pogingen vergoed. Ik heb echt geweend bij deze docu! Ik voelde meteen mee met al die koppels. Juist omdat we er zelf voorstaan. In Groot-Brittannië kregen ze een volledige narcose bij de pick-up. (met maskertje, zoals bij een operatie)

9. flower78

flower78 Bekend lid

12 feb 2014
    540
    9
    18
    Hoe heet het docu? Wil ook graag zien..dus we boffen met de vergoeding v 3 pogingen. De slagingskans is helaas nog heel laag: 20 tot 30 procent. Mijn arts zei gisteren ook dat wij daarmee rekening moeten houden....

10. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Het was de documentaire op de Begische televisiezender 'één': 'Baby Makers: The Fertility Clinic'.
    Misschien kan je het via Internet ofzo zien? Was echt de moeite om eens achter de schermen de kunnen mee-kijken. De dingen die wij als patiënt normaal niet zien, maar toch zo interessant zijn. Wetende waar ons kindje vandaan komt...

Het is een documentaire van Richard Macer over The Hewitt Fertility Centre in Liverpool.

In deze docu spraken ze over een slagings% van 30 à 40% dacht ik gehoord te hebben. Bij IUI zou je een slagings% van maar 5% hebben volgens mijn fertiliteitsarts! Dat is enorm laag he!

In België worden 6 pogingen IVF vergoed door het ziekenfonds. Dus als je bijvoorbeeld van de derde poging zwanger wordt, heb je nog 3 pogingen over voor een volgend kindje eventueel. (Dus max. 6 pogingen in een mensenleven) Nu als we er maar 3 zouden vergoed krijgen en we zouden er meer nodig gehad hebben, zouden we zeker de volgende pogingen financieel zelf bekostigen. Onze kinderwens is enorm groot! We zouden er echt alles voor doen!

11. flower78

flower78 Bekend lid

12 feb 2014
    540
    9
    18
    Dank je meid. Ik ga het zeker opzoeken. Ben ook nieuwsgierig hoe het achter de schermen gaat.
    Wat gijn dat Belgie 6 pogingen vergoedt!! Hopelijk komt het niet zo ver om zelf de pogingen te moeten bekostigen...fijne dag

12. YasmijnN

YasmijnN Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.706
    444
    83
    Vrouw
    Hi dames, ik heb niet alles gelezen want het is aardig wat. Sorry als ik daardoor iets vraag wat al gezegd is, maar hoe is het verlopen?

Pijnlijk? Ik kijk er zo tegenop dat ze die eitjes uit je halen. Oef wat lijkt me dat zeer doen. Hoeveel eitjes zijn uiteindelijk bevrucht bij jullie?

Heeeel veel succes met de terugplaatsingen :)

Ik moet nog even kijken wanneer ik begin, er zit geloof ik een maand voor waarin je aan de pil moet om je cyclus te volgen ofzo? Weet er nog niet het fijne van zoals jullie vast merken haha. Ik weet nog maar net dat ik IVF zal ondergaan.

13. flower78

flower78 Bekend lid

12 feb 2014
    540
    9
    18
    Welkom Yasmijn in deze groep...mijn punctie was gisteren en het viel hartstikke mee: kreeg een half uurtje van tevoren een soort morfine prik en werd er duf en draaierig van..ik voelde op 2 prikjes na bijna niks...ik bleef lekker doorkletsen met mijn gyn en hij kon bijna alles er uit halen. Ik had uiteindelijk 13 eitjes...morgen hoor ik of en hoe veel er van bevrucht zijn. Jij hebt ook aardig wat meegemaakt meid...ik wens je heel veel succes met het ivf...

14. YasmijnN

YasmijnN Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.706
    444
    83
    Vrouw
    Ik ben zo bang dat ik nokkie ga, haha.

Dat klinkt wel te doen dan, wat moet het wachten spannend zijn. Hopelijk zijn er veel bevrucht. Wanneer zou dan een eventuele terugplaatsing zijn?

Dankje, jij alvast succes met de terugplaatsing. Hopelijk in 1x een fijne plakbeeb :)

15. flower78

flower78 Bekend lid

12 feb 2014
    540
    9
    18
    Wachten is idd heel erg moeilijk..dat kennen we helaas allemaal..maar deze keer sta ik er nuchter in: ik heb genoeg ellende en teleurstelling meegemaakt en toen zei ik tegen mezelf dat ik het over me heen laat komen...daarom ben ik deze keer ook veel rustiger dan bij mijn IUI's..als er een bevruchting is dan is de tp vrijdag..

16. YasmijnN

YasmijnN Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.706
    444
    83
    Vrouw
    Fijn dat je je rustiger voelt dan bij de IUI's.
    Ik hoop dat ik het ook zo mag ervaren.

Hopelijk heb je een goede terugplaatsing vrijdag!

17. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Dag Jasmijn,
    Jij hebt zo te lezen al een heftige periode achter de rug! Hopelijk nu meer geluk met IVF!! Veel succes in ieder geval!
    Ik ben nu 3 weken de pil aan't nemen om mijn natuurlijke cyclus plat te gooien, daarna moet ik neusspray Suprefact en Puregon prikpen gebruiken. Op 2 september krijg ik de medicatie en de prikinstructie. Voor mij is ook alles nog nieuw. Ik ben ook erg benieuwd.

Even een vraagje aan iedereen: wat doen jullie ventjes met alcohol? Mijn man drinkt al eens graag een pintje bier of een Duvel en komt al gauw aan 10 biertjes per week. Ik zou graag hebben dat hij dat volledig laat als we met IVF beginnen in september. Hij vindt dat overdreven... Wat denken jullie? Zelf kan ik gemakkelijk alle wijntjes achterwege laten hoor. Ik drink gewoon niet meer. Ik wil alles op alles zetten!

18. flower78

flower78 Bekend lid

12 feb 2014
    540
    9
    18
    Hoi dames: hier geen goed nieuws...er is wel een bevruchting geweest maar de ontwikkeling vd embryo's blijft achter. Morgen moet ik bellen om te vragen of er überhaupt een tp plaats kan vinden...maar heb zelf hier een hard hoofd in.

LennaMill: mijn man drinkt niet maar ik weet dat alcohol de kwaliteits vd zaadjes enorm kan beïnvloeden

19. Jonge vrouw

17 feb 2015
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh wat erg Flower! Vreselijk nieuws! Je had zoveel mooie eicellen!!
    Maar duimen en hopen dat er 1 toch eigenwijs is en zich goed gaat verder delen!

20. Jonge vrouw

17 feb 2015
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    LenaMill als ze in jouw ziekenhuis IVF doen met ingevroren zaad, houd er dan rekening mee dat je man een geruime tijd (bij de 1e of 2e FM) voor de punctie zaad moet leveren. Mocht de kwaliteit te slecht zijn kan het over.
    Die van mij drinkt gemiddeld 1/2 pilsjes per week

Deel Deze Pagina